Graspop Metal Meeting 2026

ze gaan niet een willekeurige pop/rock artiest op graspop neergooien als headliner gewoon omdat ze geen andere plek hebben om hem neer te zetten natuurlijk, in de undercard gebeuren dat soort dingen wel maar niet in de headliners.
anders had Muse er dit jaar ook wel gestaan, dat had ik dan nog een logischere boeking gevonden
Graspop is erg conservatief in het boeken van hun headliners

waar zou je yungblud anders zetten? hij heeft al werchter 2024 en 2025 gedaan dus 2026 is uitgesloten daar.
Hij heeft heel wat metalfans gewonnen door het ozzy concert en de cover in de setlist. en belgië overslaan lijkt mij ook vreemd voor iemand die hier zo graag gezien is.

graspop lijkt mij dan de logische plaats. zeker als the offspring kan, en volgens de leak the prodigy kan. dan kan yungblud volgens mij ook.
Als yungblud, bad omens en Black veil brides allemaal in de line up staan schuift een vriendin van mij van haar stoel denk ik.

Kind of boring that we are only going to get the confirmation of the BB leak today - nothing to look forward to really. I'm really curious about the next few days though. With many of the more obvious candidates already announced, this is where it gets more interesting in terms of headliners.
GIF by The Tonight Show Starring Jimmy Fallon

Primavera Sound Porto is also announcing their line up today, could have some interesting names like Deftones maybe? Wasn't there some leak indicating they'd play Mad Cool in 2026?

If they're one of Graspops headliners, I'm curious if they would announce them prior to their show in Forest National. It's sold out already, so there's that.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Primavera Sound Porto is also announcing their line up today, could have some interesting names like Deftones maybe? Wasn't there some leak indicating they'd play Mad Cool in 2026?

If they're one of Graspops headliners, I'm curious if they would announce them prior to their show in Forest National. It's sold out already, so there's that.
Deftones stond idd op de mad cool leak, dus zou een erg toffe verrassing zijn om ze effectief op tour te zien

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar ben nieuw in de posts. Ik wilde nu toch iets voorleggen aan de mensen die dieper in de materie zitten ;-). Ik zag dat A7X vorige week een Latin America tour heeft aangekondigd voor begin 2026, met oa Mr. Bungle en A Day to Remember samen. Zou dit nog een optie zijn voor komende zomer op de Europese festivals?

• Leuk
Waarderingen: johanra
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar ben nieuw in de posts. Ik wilde nu toch iets voorleggen aan de mensen die dieper in de materie zitten ;-). Ik zag dat A7X vorige week een Latin America tour heeft aangekondigd voor begin 2026, met oa Mr. Bungle en A Day to Remember samen. Zou dit nog een optie zijn voor komende zomer op de Europese festivals?
Die zijn toch al 2 zomers achter elkaar in juni in Europa geweest? Ik acht de kans daarom erg klein.

PS: en welkom!

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Loek123
Welkom!

Aangezien de meeste grote festivals hun headliners al hebben verwachten we niet veel nieuwe tours. Dus dat maakt de kans voor A7X wel klein!

• Leuk
Waarderingen: Loek123
waar zou je yungblud anders zetten? hij heeft al werchter 2024 en 2025 gedaan dus 2026 is uitgesloten daar.
Hij heeft heel wat metalfans gewonnen door het ozzy concert en de cover in de setlist. en belgië overslaan lijkt mij ook vreemd voor iemand die hier zo graag gezien is.

graspop lijkt mij dan de logische plaats. zeker als the offspring kan, en volgens de leak the prodigy kan. dan kan yungblud volgens mij ook.
Eén goede cover en de band die hij blijkbaar had met Ozzy zijn nu nog niet direct redenen genoeg om hem meteen maar graspop headliner te maken. Dit jaar was ik in ieder geval niet onder de indruk van zijn show op Werchter die toch ook wat kunstmatig moest verlengd worden met wat covers. Het beste kruid was daar al heel snel verschoten en dat komt vooral omdat hij teveel bezig is met het publiek wat na een tijd voor mij gewoon eerder het omgekeerde effect heeft. Die energie kan hij beter in zijn vocals/performance stoppen want dat hij een goede zanger is heeft hij op die Sabbath show wel gedemonstreerd en dan komt die publieksreactie wel vanzelf ipv de hele tijd "show me your fuckin hands" of iets dergelijks staan te roepen.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Let alone that he doesn't have enough material to fill a full headliner-set.
Rustig rustig, hij kan wel nog juist een setlist vullen met 4 albums. In het forum van Werchter ijveren ze zelfs artiesten met 1 album headliner te maken. 😂
Al vind ik Yungblud nu ook niet echt passen op Graspop.

A question outside of the lineup. How easy it is to resell a Graspop ticket? I have a Hellfest one but Graspop may be more attractive to me this year as I have already been to Hellfest. For Hellfest it is very easy to resell as the demand is crazy. To give you an idea I needed a mini army of 20 people to queue just so we have a chance for 2 tickets. How does it work for Graspop?

Is volgens mij een tour van deze periode die verzet moest worden wegens stemproblemen

Welkom 🎈🙏

A question outside of the lineup. How easy it is to resell a Graspop ticket? I have a Hellfest one but Graspop may be more attractive to me this year as I have already been to Hellfest. For Hellfest it is very easy to resell as the demand is crazy. To give you an idea I needed a mini army of 20 people to queue just so we have a chance for 2 tickets. How does it work for Graspop?
Afgelopen jaar waren de combi's pas uitverkocht in de week van het festival, het is wel eens sneller geweest maar volgens mij nooit voor maart/april
Ik zou aanraden om gewoon pas je Graspop ticket te kopen als je wilt gaan, want de komende maanden gaat dat niet uitverkopen
Je kunt rustig alle graspop headliners en een groot deel van de undercard afwachten voor dat je je beslissing maakt, en dan kan je dat ook vergelijken met de Hellfest lineup. Verkopen gaat wel gemakkelijk, maar als dat opnieuw zo lang duurt om uit te verkopen is de kans groot dat je een beetje verlies maakt op de verkoop van je graspop ticket.

If a specific day is sold out quickly it'll
be a bit harder 'cause more people are going to try the following months.. but towards the start of tje festival and especialy the same day it's usualy rather easy (through ticketswap)

Niet alleen in 24 en 25 stond Yungblud op RW, maar ook in 19 en 23. Dus van de laatste 5 edities 4x.
Dus zo stellig dat hij daardoor voor 26 is uitgesloten ben ik niet. Heb hem goed kunnen ontwijken, maar RW mag ie wel een paar jaartjes overslaan.

Maar past toch totaal niet op Graspop?

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123
Mr. Bungle was heel goed in 2024 maar als die zouden terugkomen liefst met iets anders/experimenteler dan de "Easter Bunny" set

• Leuk
Waarderingen: saurus en festivalryo

Users who are viewing this thread