Graspop Metal Meeting 2026

Voorlopig een tegenvaller idd. Van de echt te verwachten namen (Def Leppard, Twisted Sister, Sabaton, Volbeat, etc...) word ik niet warm.

Maar ik onderschat GMM niet, dus ben benieuwd. De laatste 3 jaar altijd een vrij unieke boeking kunnen doen:
2025: NiN
2024: TOOL
2023: Machine Head
Straks is Def Leppard de unieke boeking, met een European festival exclusive
Dat zou toch wel flink balen zijn als ze daar hun geld aan hebben uitgegeven

Yes, I believe they would need a third big name or a strong undercard. I think DL/TS is just too weak of a headline to sell out a day at Graspop, no?
Is DL really confirmed as headliner? Except for the double construction with MC they never where headliner on gmm

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Is DL really confirmed as headliner? Except for the double construction with MC they never where headliner on gmm
Niet echt ma wel bevestigd.
Zouden die terug willen zakken na HL te zijn 2 of 3 jaar geleden.

Het zou wel beter zijn dat die plaats die we denken kwijt te zijn aan hen terug open komt uiteraard

Niet echt ma wel bevestigd.
Zouden die terug willen zakken na HL te zijn 2 of 3 jaar geleden.

Het zou wel beter zijn dat die plaats die we denken kwijt te zijn aan hen terug open komt uiteraard
Vorige keer was natuurlijk uitzonderlijk omdat ze toen duo constructie met MC hadden. En eerlijk gezegd lijkt DL nu ook niet de band die een headliner positie kan eisen, bij GMM. (naturlijk afhankelijk wat de organisatie nog kan boeken voor dezelfde dag)

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Zal er niet ver af zijn en dat is dan toch vrij zwakjes imo...
Hopelijk een undercard vol pareltjes.
Ik hoop nog altijd dat er toch nog iets speciaals komt, zoals NIN, TOOL de vorige jaren... we zullen zien. al heb je zonder de echt dure headliners wel meer opties voor de undercard nog sterker te maken! De graspop lineup stelt nooit echt teleur dus we zullen wel zien

Hm, Twisted Sister seem to headline most festivals they are playing. I really don't know why, honestly. Doesn't strike me as a bigger name than, say, The Offspring or Alice Cooper, even with the reunion-bonus.

Twisted Sister was met de vorige doorkomst ook gewoon de afsluiter van mainstage 2, dus gewoon logisch als ze nu weer afsluiter zullen zijn, zeker met gewoon 10 jaar geen shows.

Een andere band naast Ghost en Parkway Drive waar het verdacht stil rond blijft is Sleep Token. Dan toch maar in 2027?
Very true, it's surprisingly calm. What I find interesting is that they have no tour dates lined up at all - even though they released a big album this year.
It makes me think that they will absolutely announce another set of tour dates. For what continent, I don't know.

Personally, since I don't like their music, I think Sleep Token can come in 2027. There's already too many headlining option, plenty of which I'm not a big fan of.

• Leuk
Waarderingen: won666
We missen idd nieuws over pwd, ghost, sleep token. Dat is al een weekend aan hl's op zichzelf

van download had men toch gezegd dat ST op 8 festival zou staan dit jaar? Wrs wachten die op een gezamelijke aankondiging?

Misschien daarom dat er al beweging is op de website, toch 2 a 3 weken vroeger dan vorige jaren

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ben ik de enige die er tot nu toe écht niet warm voor loopt op basis van de geruchten? Van Sweden Rock zou ik alleen Blood Incantation en The Gathering écht willen zien. Terwijl het bij BI wederom dezelfde show zou zijn, evenals BMTH (die wel erg goed waren). Het voelt allemaal erg zouteloos en been there done that aan. Maar ik houd me vast aan een fantastische undercard met mooie verrassingen!
Dat klinkt alsof je een (paar) jaartje(s) moet overslaan Jos ;)

Ik heb precies hetzelfde als Jos. In 2024 ben ik door de slechte staat van het festivalterrein slechts één dag geweest en in 2025 ben ik helemaal niet gegaan. En op basis van de huidige geruchten (Def Leppard, Megadeth, Twisted Sister, The Offspring, Foreigner etc. etc.) heb ik nog steeds het gevoel dat ik het allemaal al wel heb gezien. Ik vestig mijn hoop nog op een dagje met bijvoorbeeld Gojira - Volbeat, maar dat zal er wel niet in zitten.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
We missen idd nieuws over pwd, ghost, sleep token. Dat is al een weekend aan hl's op zichzelf

van download had men toch gezegd dat ST op 8 festival zou staan dit jaar? Wrs wachten die op een gezamelijke aankondiging?

Misschien daarom dat er al beweging is op de website, toch 2 a 3 weken vroeger dan vorige jaren
Die Download baas had gezegd dat er een stuk of 8 grote Europese festivals waren die interesse hadden om ze te boeken als headliner

Plot twist: Sleep Token heeft ze allemaal geweigerd :)

Users who are viewing this thread