Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Niemand naar K3 geweest? 🔥
Nou ik kom wel aardig in de buurt. Ik ben zaterdag naar de Q-Music Party geweest in Breepark Breda. Mijn dochter is fan van Emma Heesters, en ze vroeg of ze die een keer mocht gaan bekijken samen met haar vriendinnetje.

Ik vorige week gekeken en zag dat ze toevallig dit weekend Breda stond. Maar er waren geen tickets te koop, je kon ze alleen maar winnen via een bepaalde actie. Waarbij je foto's moest maken van een bepaald product, uit een bepaalde winkel. Een daarvan was de Liptonice van de Jumbo. Nou ik had die toevallig in huis staan (alleen niet van de Jumbo) en ik denk ik probeer het even. En wel ja, 4 kaarten gewonnen.

Dus zaterdag er heen gegaan. Mijn dochter zit op dit moment in een rolstoel, maar we zijn super geholpen en begeleid door het personeel daar. Het was alleen niet echt heel druk. We hebben nog een half uurtje Yves Berendse gezien, vonden de dames wel leuk. Daarna stond Belgisch Pop Icoon Pommelien Thijs op het programma. Werkte niet echt goed op het publiek, had niet het idee dat ze hier van de publiciteit kan genieten dan dat ze in België doet. Zelf vond ik er niet heel veel aan, en ik snap echt niet de hype op dit forum, ik vind het van een bedenkelijk niveau.

Daarna kwam er een of andere Qmusic dj een uur draaien, maar toen zijn we wat gaan snacken. Emma Heesters heeft daarna nog optreden en ik heb mijn dochter zien genieten, erg blij meen na zo'n lange periode. Na de set heeft ze nog een foto kunnen maken met Emma, dus haar avond kon niet meer kapot. En de mijne dan ook niet. Daarna zijn we lekker naar huis gegaan.
Ik was nog dichterbij. Namelijk bij Pierce the Veil, Hot Mulligan, Cavetown en Crawlers in de Afas dome (Lotto arena).

Letterlijk dichtbij dus, in- en uitloop van een nogal verschillend publiek was komisch. Enerzijds emo, anderzijds roze hoedjes en regenboog shirts (vanuit K3 in het Sportpaleis). Pierce the Veil had overigens een goede show. Niet echt meer fan, maar ik ga eigenlijk altijd omdat dit mijn eerste concert was 12 jaar geleden. Nostalgie doe het goed. De fanbase is zeer jong, helemaal in thema gekleed en de sfeer goed, het publiek had er zin in.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en swissepfan
Daarna stond Belgisch Pop Icoon Pommelien Thijs op het programma. Werkte niet echt goed op het publiek, had niet het idee dat ze hier van de publiciteit kan genieten dan dat ze in België doet. Zelf vond ik er niet heel veel aan, en ik snap echt niet de hype op dit forum, ik vind het van een bedenkelijk niveau.
Ze verkoopt hier ook een AFAS uit natuurlijk en zie haar alleen maar groeien. Wellicht ook niet de beste setting haha. Ga het eens checken op een volle Pukkelpop main en je bent zo mee. Los van wat je er muzikaal van vind natuurlijk - dat begrijp ik volkomen :)

En fijn dat je dochter genoten heeft!

Ze verkoopt hier ook een AFAS uit natuurlijk en zie haar alleen maar groeien. Wellicht ook niet de beste setting haha. Ga het eens checken op een volle Pukkelpop main en je bent zo mee. Los van wat je er muzikaal van vind natuurlijk - dat begrijp ik volkomen :)

En fijn dat je dochter genoten heeft!
Nee snap ik dat zo'n Qmusic niet de beste omgeving is, maar het is sowieso mijn ding niet. Maar toch weer afgestreept van het lijstje ;).

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en elo
Gister bij Bazart in Rotown. Heel vet om een act die voorheen in grotere zalen als Paradiso, Tivoli, 013 en Maassilo stond in zo'n kleine setting te zien. Super verrassing ook dat Novastar(!) het voorprogramma kwam verzorgen. Ik was Bazart even een paar jaar uit het oog verloren en was even weer vergeten hoe tof deze band live is. Ze zijn weer terug!

Sigur ros in Carré, met het Noordpool Orkest, was magisch en boven verwachting. Goede balans in de setlist tussen alle albums. Heerlijk weg kunnen dromen in de muziek met meerdere kippenvel momenten. Voor iedereen die maandag of dinsdag nog gaat, geniet er van!
Ik was er gisteren, vond het ook erg mooi en tof om ze eens in zo'n setting te hebben gezien! Ik wist gelukkig al wel dat veel van mijn favorieten (Untitled 8, Festival, Glosoli, Ny Battery) niet op de setlist stonden. Alsnog mede daarom voor mij niet zo magisch als Lowlands 2008 en ook BKS 2013, maar dat was mijn verwachting dan ook niet.

• Leuk
Waarderingen: Broccoli Rob
Gister bij Bazart in Rotown. Heel vet om een act die voorheen in grotere zalen als Paradiso, Tivoli, 013 en Maassilo stond in zo'n kleine setting te zien. Super verrassing ook dat Novastar(!) het voorprogramma kwam verzorgen. Ik was Bazart even een paar jaar uit het oog verloren en was even weer vergeten hoe tof deze band live is. Ze zijn weer terug!
Kak haha. Als ik wist dat Novastar was gekomen als voorprogramma dan was ik daarvoor wél gekomen namelijk. Heel gaaf pakketje voor het knusse Rotown.

Dit weekend 2 dagen naar de Botanique in Brussel geweest voor de eerste editie van Tumult Festival.
Dit is een nieuw festival dat metal in al zijn vormen wil brengen en dus breed programmeert binnen het hele metalspectrum. Tegelijk wil het ook een podium geven aan wat kleinere Belgische bands. De oorspronkelijke bedoeling was om per dag 12 groepen te programmeren verspreid over 3 podia (Orangerie - Rotonde - Museum (y)) maar vorige week kwam plots de melding dat om "logistieke" redenen de stage in de Rotonde geschrapt werd waardoor ook 4 bands (Sugar Horse - Fange - Coltaine & Death Goals) gecancelled werden.
Vooral het wegvallen van Sugar Horse en Coltaine was wat zuur, maar er was ook een voordeel en dat was dat je nu alle optredens kon zien zonder clashes. Zelfs na deze cancels bleef er immers nog steeds een hele mooie lineup over met slechts 4 bands die ik al eerder zag.

Zaterdag

Am Fost La Munte Și Mi-a Plăcut (Orangerie)

Sympathieke Roemeense post-rock band met een drummer die met wat droge humor de bindteksten op zich neemt. Op hun laatste plaat (I Went To The Mountain) gaan ze eerder richting post-metal en dat was ook duidelijk tijdens het optreden dat behoorlijk stevig was zeker in vergelijking met bv hun "Live op Dunk!" plaat. Prima opener die ik in de toekomst zeker nog wil terugzien

RÄUM (Museum)

Black metal uit België (Luik), prima optreden maar ook niet echt memorabel.

Hemelbestormer (Orangerie)

Instrumentale post-metal, derde keer dat ik hen zag dit jaar en was een heel goede show, deze keer met visuals en dat is wel een meerwaarde zodat je wat naar de kosmos kan kijken terwijl ze spelen.

Pothamus (Orangerie)

7e keer dit jaar 😆 en het was één van de beste. Deze keer geen "Abur in Full" maar gewoon een mix van het beste uit Abur & Raya en dat werkt toch wel heel goed.

Thanargonauts (Museum)

Brussels black metal improvisatie duo met Déhà op zang/gitaar maar ook de drummer doet vocals. Begon wel ok maar vond het toch wat eentonig worden na een tijdje.

Klone (Orangerie)

Franse prog metal uit de Pelagic stal die al een hele tijd meedraait. Heb hen vorig jaar leren kennen na de releases van hun 10e album The Unseen, dat vond ik toen wel prima maar vrijwel meteen daarna werd mijn aoty gereleased waardoor de Klone plaat op de achtergrond verdween. Met dit optreden hebben ze dat helemaal rechtgezet want dit was echt heel erg goed met perfecte zang en goede muzikanten echt top progressieve metal.

MØL (Museum)

Nog een optreden waar ik naar uitkeek was deze Deense post/black/shoegaze band en zij ontgoochelden niet wat is die Kim Song Sternkopf een sterke frontman die weet de aandacht van het publiek wel vast te houden. Hopelijk keren zij snel terug voor een headline show ergens in de buurt.

Witch Club Satan (Orangerie)

Deze Noorse feministische black metal band is een beetje een hype in de extreme metal dus was wel benieuwd hoe dit heksentrio live ging werken. De bassiste wist tijdens het optreden te vertellen dat er zelfs 5 heksen op het podium stonden aangezien ze zwanger is van een tweeling. Nu was dat ook zonder deze uitleg wel duidelijk aangezien de bandleden een groot deel van het optreden naakt afwerken dus je kon er ook niet echt naast kijken. Muzikaal vond ik het bij momenten nogal dunnetjes maar het is zeker een beleving. Vraag mij alleen af of dit een tweede keer nog gaat werken, dat zullen we in het voorjaar zien wanneer de bassiste bevallen is en ze het voorprogramma van Avatar gaan verzorgen in de AB.

John Cxnnor (Museum)

Dit is een elektronische, industriële noise act uit Denemarken, eigenlijk een collectief rond 2 leden van LLNN zij brengen een Doom Rave en maken hierbij gebruik van verschillende gastzangers uit voornamelijk Deense bands. Deze keer kregen we Kim Song Sternkopf van MØL en ook Witch Club Satan als gasten er waren nog een aantal zangers maar van hen ken ik de namen niet direct. Vond dit wel goed werken maar de geluidsinstallatie van de Botanique vond het niet zo leuk want die liet het een aantal keer helemaal afweten wat de vaart uit het optreden haalde. Ook de opkomst was maar matig zo op het eind van de dag wat eigenlijk bizar was want WCS eerder had de grootste opkomst en met een minimum aan research hadden deze mensen kunnen weten dat WCS ook wel bij John Cxnnor zouden opduiken. Ik denk dat dit optreden beter tot zijn recht zou komen als afsluiter in bv. de Metaldome op Graspop waar er meer mensen te vinden zijn voor een "late-night"-party

Zondag

Door de klimaatopwarming (of toch op zijn minst een betoging ertegen) Down To Insanty volledig en Daggers grotendeels gemist

Solitaris (Museum)

Metalcore band uit Parijs met ook wat deathcore invloed maar verder niet echt memorabel

Modder (Orangerie)

Instrumentale stoner/sludge uit het Gentse, op plaat vond ik het wel aardig, maar live is dit dus moddervet, ideale gelegenheid om de nekspieren wat bij te trainen.

Ice Sealed Eyes (Museum)

Vaandeldrager van de Brusselse metalcore, ik ben niet direct de grootste liefhebber van het genre maar vond dit wel een erg leuk optreden.

Gnome (Orangerie)

Stoner rock/metal uit het Antwerpse, hadden zoals altijd het publiek mee nu zelfs met polonaise. Hele goede show.

Ashen (Museum)

Nog een metalcore/rock band uit Parijs. Kende deze groep helemaal niet maar gaven een prima optreden met oa een eigen interpretatie van Smells Like Teen Spirit

DOOL (Orangerie)

Drukste show van de dag maar evenaarde voor mij niet die van Alcatraz. Een beetje variatie in de setlist had wel gemogen want nu was deze identiek aan die op Alcatraz en quasi hetzelfde als de zaalshow die ik eerder zag.

Wyatt E. (Museum)

Psychedelische drone/doom met oosterse invloeden ook weer uit België. Goede show met mooie opbouw van de nummers heeft op zich ook wel iets van Briqueville waar ik grote fan van ben.

Myrkur (Orangerie)

Deze Deense bengt een mix van nordic folk, black metal en klassiek. Zij stond bovenaan de affiche dus je zou denken headliner maar daar dacht het publiek duidelijk anders over want de zaal was maar half gevuld waarschijnlijk omdat het metalcore publiek al huiswaarts was. De afwezigen hadden zoals wel vaker ongelijk want wat was dit een prachtig optreden! Wat een zangeres is die Myrkur en ook haar bassiste kan een aardig stukje zingen wat resulteerde in kippenvel vanaf de eerste noten. Hopelijk komt zij snel nog eens terug in de buurt want dit smaakt naar veel meer.

Ondanks de cancels vond ik het een toch een heel geslaagde eerste editie die prijs/kwaliteit toch wel heel wat te bieden had. 75 euro voor een weekend ticket en als Bota'carte houder zelfs 69 vond ik al een koopje. En dan kreeg ik vorige week dank zij diezelfde Bota'carte nog het aanbod om gratis een +1 mee te brengen wat het helemaal af maakte.Hopelijk komt er volgend jaar een nieuwe editie en dat mag voor mij gewoon in de 2 stage opstelling blijven zodat je geen keuzestress hebt en gewoon alle optredens die je wil zien volledig kan meemaken.

Myrkur (Orangerie)

Deze Deense bengt een mix van nordic folk, black metal en klassiek. Zij stond bovenaan de affiche dus je zou denken headliner maar daar dacht het publiek duidelijk anders over want de zaal was maar half gevuld waarschijnlijk omdat het metalcore publiek al huiswaarts was. De afwezigen hadden zoals wel vaker ongelijk want wat was dit een prachtig optreden! Wat een zangeres is die Myrkur en ook haar bassiste kan een aardig stukje zingen wat resulteerde in kippenvel vanaf de eerste noten. Hopelijk komt zij snel nog eens terug in de buurt want dit smaakt naar veel meer.
Hopelijk een nieuwe plaat snel. Interessante act, had helemaal niks met haar debuut plaat M dat nogal hard op black metal leunde op een saaie manier maar alles daarna is tof. Nog live gezien in 013 rond Mareridt waar de folky nummers van die plaat al zoveel beter wrens dan de black-metal nummers en rond Folkesange was het helemaal geweldig live.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Dit weekend 2 dagen naar de Botanique in Brussel geweest voor de eerste editie van Tumult Festival.
Dit is een nieuw festival dat metal in al zijn vormen wil brengen en dus breed programmeert binnen het hele metalspectrum. Tegelijk wil het ook een podium geven aan wat kleinere Belgische bands. De oorspronkelijke bedoeling was om per dag 12 groepen te programmeren verspreid over 3 podia (Orangerie - Rotonde - Museum (y)) maar vorige week kwam plots de melding dat om "logistieke" redenen de stage in de Rotonde geschrapt werd waardoor ook 4 bands (Sugar Horse - Fange - Coltaine & Death Goals) gecancelled werden.
Vooral het wegvallen van Sugar Horse en Coltaine was wat zuur, maar er was ook een voordeel en dat was dat je nu alle optredens kon zien zonder clashes. Zelfs na deze cancels bleef er immers nog steeds een hele mooie lineup over met slechts 4 bands die ik al eerder zag.

Zaterdag

Am Fost La Munte Și Mi-a Plăcut (Orangerie)

Sympathieke Roemeense post-rock band met een drummer die met wat droge humor de bindteksten op zich neemt. Op hun laatste plaat (I Went To The Mountain) gaan ze eerder richting post-metal en dat was ook duidelijk tijdens het optreden dat behoorlijk stevig was zeker in vergelijking met bv hun "Live op Dunk!" plaat. Prima opener die ik in de toekomst zeker nog wil terugzien

RÄUM (Museum)

Black metal uit België (Luik), prima optreden maar ook niet echt memorabel.

Hemelbestormer (Orangerie)

Instrumentale post-metal, derde keer dat ik hen zag dit jaar en was een heel goede show, deze keer met visuals en dat is wel een meerwaarde zodat je wat naar de kosmos kan kijken terwijl ze spelen.

Pothamus (Orangerie)

7e keer dit jaar 😆 en het was één van de beste. Deze keer geen "Abur in Full" maar gewoon een mix van het beste uit Abur & Raya en dat werkt toch wel heel goed.

Thanargonauts (Museum)

Brussels black metal improvisatie duo met Déhà op zang/gitaar maar ook de drummer doet vocals. Begon wel ok maar vond het toch wat eentonig worden na een tijdje.

Klone (Orangerie)

Franse prog metal uit de Pelagic stal die al een hele tijd meedraait. Heb hen vorig jaar leren kennen na de releases van hun 10e album The Unseen, dat vond ik toen wel prima maar vrijwel meteen daarna werd mijn aoty gereleased waardoor de Klone plaat op de achtergrond verdween. Met dit optreden hebben ze dat helemaal rechtgezet want dit was echt heel erg goed met perfecte zang en goede muzikanten echt top progressieve metal.

MØL (Museum)

Nog een optreden waar ik naar uitkeek was deze Deense post/black/shoegaze band en zij ontgoochelden niet wat is die Kim Song Sternkopf een sterke frontman die weet de aandacht van het publiek wel vast te houden. Hopelijk keren zij snel terug voor een headline show ergens in de buurt.

Witch Club Satan (Orangerie)

Deze Noorse feministische black metal band is een beetje een hype in de extreme metal dus was wel benieuwd hoe dit heksentrio live ging werken. De bassiste wist tijdens het optreden te vertellen dat er zelfs 5 heksen op het podium stonden aangezien ze zwanger is van een tweeling. Nu was dat ook zonder deze uitleg wel duidelijk aangezien de bandleden een groot deel van het optreden naakt afwerken dus je kon er ook niet echt naast kijken. Muzikaal vond ik het bij momenten nogal dunnetjes maar het is zeker een beleving. Vraag mij alleen af of dit een tweede keer nog gaat werken, dat zullen we in het voorjaar zien wanneer de bassiste bevallen is en ze het voorprogramma van Avatar gaan verzorgen in de AB.

John Cxnnor (Museum)

Dit is een elektronische, industriële noise act uit Denemarken, eigenlijk een collectief rond 2 leden van LLNN zij brengen een Doom Rave en maken hierbij gebruik van verschillende gastzangers uit voornamelijk Deense bands. Deze keer kregen we Kim Song Sternkopf van MØL en ook Witch Club Satan als gasten er waren nog een aantal zangers maar van hen ken ik de namen niet direct. Vond dit wel goed werken maar de geluidsinstallatie van de Botanique vond het niet zo leuk want die liet het een aantal keer helemaal afweten wat de vaart uit het optreden haalde. Ook de opkomst was maar matig zo op het eind van de dag wat eigenlijk bizar was want WCS eerder had de grootste opkomst en met een minimum aan research hadden deze mensen kunnen weten dat WCS ook wel bij John Cxnnor zouden opduiken. Ik denk dat dit optreden beter tot zijn recht zou komen als afsluiter in bv. de Metaldome op Graspop waar er meer mensen te vinden zijn voor een "late-night"-party

Zondag

Door de klimaatopwarming (of toch op zijn minst een betoging ertegen) Down To Insanty volledig en Daggers grotendeels gemist

Solitaris (Museum)

Metalcore band uit Parijs met ook wat deathcore invloed maar verder niet echt memorabel

Modder (Orangerie)

Instrumentale stoner/sludge uit het Gentse, op plaat vond ik het wel aardig, maar live is dit dus moddervet, ideale gelegenheid om de nekspieren wat bij te trainen.

Ice Sealed Eyes (Museum)

Vaandeldrager van de Brusselse metalcore, ik ben niet direct de grootste liefhebber van het genre maar vond dit wel een erg leuk optreden.

Gnome (Orangerie)

Stoner rock/metal uit het Antwerpse, hadden zoals altijd het publiek mee nu zelfs met polonaise. Hele goede show.

Ashen (Museum)

Nog een metalcore/rock band uit Parijs. Kende deze groep helemaal niet maar gaven een prima optreden met oa een eigen interpretatie van Smells Like Teen Spirit

DOOL (Orangerie)

Drukste show van de dag maar evenaarde voor mij niet die van Alcatraz. Een beetje variatie in de setlist had wel gemogen want nu was deze identiek aan die op Alcatraz en quasi hetzelfde als de zaalshow die ik eerder zag.

Wyatt E. (Museum)

Psychedelische drone/doom met oosterse invloeden ook weer uit België. Goede show met mooie opbouw van de nummers heeft op zich ook wel iets van Briqueville waar ik grote fan van ben.

Myrkur (Orangerie)

Ondanks de cancels vond ik het een toch een heel geslaagde eerste editie die prijs/kwaliteit toch wel heel wat te bieden had. 75 euro voor een weekend ticket en als Bota'carte houder zelfs 69 vond ik al een koopje. En dan kreeg ik vorige week dank zij diezelfde Bota'carte nog het aanbod om gratis een +1 mee te brengen wat het helemaal af maakte.Hopelijk komt er volgend jaar een nieuwe editie en dat mag voor mij gewoon in de 2 stage opstelling blijven zodat je geen keuzestress hebt en gewoon alle optredens die je wil zien volledig kan meemaken.
Heel veel spijt dat ik dit door logistieke & plannings redenen heb moeten missen. Prachtige line-up, en blijkbaar dus veel goede optredens. Als er een 2de editie is, grote kans dat ik er dan ook bij ben.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Heel veel spijt dat ik dit door logistieke & plannings redenen heb moeten missen. Prachtige line-up, en blijkbaar dus veel goede optredens. Als er een 2de editie is, grote kans dat ik er dan ook bij ben.
Zeker het overwegen waard ik kwam voordien af en toe wel eens in de Botanique maar nu dit jaar met Obsidian Dust en Tumult ook 2 festivals kunnen doen waardoor die Bota'carte van 15 euro zich al snel terugverdient door de korting die je krijgt op deze festivals en andere concerten.

Kak haha. Als ik wist dat Novastar was gekomen als voorprogramma dan was ik daarvoor wél gekomen namelijk. Heel gaaf pakketje voor het knusse Rotown.
Snap ik! Denk dat het een bewuste keuze is geweest om het voorprogramma niet groots aan te kondigen. Het was zeker een bijzondere avond met deze 2 acts in Rotown. Voor degene die nog nooit in Rotown zijn geweest, het is eigenlijk gewoon een kroeg met een podium.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Refused @ 013
Deze keer in de kleine zaal, was wel verrast want in 2012 in de grote zaal!
Als Belg (Brusselaar) blijf ik deze zaal enorm appreciëren, makkelijk bereikbaar, genoeg lockers, leuke stad om iets te drinken/eten, parking vlakbij is steeds poepsimpel en programmatie dik in orde! Aangezien ze niet in België kwamen voor hun afscheidstournee was de keuze rap gemaakt (wel nog twijfel of we richting Zweden trekken in december)
Voorprogramma No Way was aangenaam, ga deze mannen nog een kans geven!
Quicksand dan, weinig sfeer vind ik, maar bewijzen toch weer steeds dat ze een grote naam zijn in het genre, mogen van mijn part 2u spelen!
Uiteindelijk Refused, waarvoor ik was gekomen! Niet hun beste x vond ik, maar alweer een top energie, tonen waarvoor ze staan en man wat ga ik zijn danspasjes missen 😉 ook leuk dat ze uit hun eerdere albums nummers hebben gespeeld!
Conclusie, jammer dat ze ermee stoppen en ik ze niet meer ga zien en jammer genoeg niet in een zaal in België, leuk dat ik nog eens naar de 013 ben mogen gaan!
Volgende Gogol Bordello @ AB

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Refused @ 013
Deze keer in de kleine zaal, was wel verrast want in 2012 in de grote zaal!
Als Belg (Brusselaar) blijf ik deze zaal enorm appreciëren, makkelijk bereikbaar, genoeg lockers, leuke stad om iets te drinken/eten, parking vlakbij is steeds poepsimpel en programmatie dik in orde! Aangezien ze niet in België kwamen voor hun afscheidstournee was de keuze rap gemaakt (wel nog twijfel of we richting Zweden trekken in december)
Voorprogramma No Way was aangenaam, ga deze mannen nog een kans geven!
Quicksand dan, weinig sfeer vind ik, maar bewijzen toch weer steeds dat ze een grote naam zijn in het genre, mogen van mijn part 2u spelen!
Uiteindelijk Refused, waarvoor ik was gekomen! Niet hun beste x vond ik, maar alweer een top energie, tonen waarvoor ze staan en man wat ga ik zijn danspasjes missen 😉 ook leuk dat ze uit hun eerdere albums nummers hebben gespeeld!
Conclusie, jammer dat ze ermee stoppen en ik ze niet meer ga zien en jammer genoeg niet in een zaal in België, leuk dat ik nog eens naar de 013 ben mogen gaan!
Volgende Gogol Bordello @ AB
Was er ook bij en blij dat ik deze invloedrijke band toch eens gezien heb. Geen optreden voor in de boeken maar wel leuk om nog eens af te vinken. Concert was ook verplaatst van de main naar de next vanwege (waarschijnlijk) slechte verkoop. 50 euro vond ik ook aan de prijzige kant

• Leuk
Waarderingen: Kennys.j en Joslittel
Cari Cari. Binnenzaal Oosterpoort. Ik schat 150 liefhebbers. Een band die in Oostenrijk uitverkoopt en in Nederland nog niet van de grond komt. Derde keer dat ik ze zie. Na ESNS met hooguit 20 aanwezigen en op Vicefest nu een gig van anderhalf uur. Genieten van deze band. Hoop voor ze dat ze een keer doorbreken. Zelf maakt het ze niet uit. Geen label, geen management en als ze nu voor 3000 mensenspelen of voor 50 het maakt ze niet uit.

Net terug van The Gotobeds en Labasheeda in Roodkapje in Rotterdam. Labasheeda is een driekoppige artpunk-band uit Amsterdam dat o.a. viool in het assortiment heeft. Het was een heerlijk voorprogramma en sommige nummers schurkten tegen noiserock aan. Daarna The Gotobeds. Deze band brengt een explosieve mix van artrock, punk en noise vol sarcasme, schurende gitaren en onverwacht pakkende hooks. En dat was echt grandioos. Echt een tip en een soort van must-see van fans van dit genre. Wat een energie hebben de mannen op het podium. Zelfs al doet het publiek niet mee en staat het schaapachtig toe te kijken...De mannen hebben mij overtuigd met hun geweldige, energieke optreden. Graag meer....

• Leuk
Waarderingen: residentalien en B0G5
Was er ook bij en blij dat ik deze invloedrijke band toch eens gezien heb. Geen optreden voor in de boeken maar wel leuk om nog eens af te vinken. Concert was ook verplaatst van de main naar de next vanwege (waarschijnlijk) slechte verkoop. 50 euro vond ik ook aan de prijzige kant
Door de treinproblemen gingen er ook nog een hoop kaarten in de herverkoop op ticketswap/013 zijn eigen doorverkoop platform. Uiteindelijk was ik 26 euro kwijt wat eigenlijk wel een perfect bedrag voor deze show was. Het optreden was wat rommelig maar wat blijven, vooral, die 2de en 3de plaat geweldig en daar spelen ze gelukkig veel van. Quicksand was technisch een stuk beter en misschien wel de echte headliner voor mij. Hopelijk blijft refused ook FUCKING DEAD maar ze hebben al twee keer een reünie gedaan dus we gaan het zien.

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
Door de treinproblemen gingen er ook nog een hoop kaarten in de herverkoop op ticketswap/013 zijn eigen doorverkoop platform. Uiteindelijk was ik 26 euro kwijt wat eigenlijk wel een perfect bedrag voor deze show was. Het optreden was wat rommelig maar wat blijven, vooral, die 2de en 3de plaat geweldig en daar spelen ze gelukkig veel van. Quicksand was technisch een stuk beter en misschien wel de echte headliner voor mij. Hopelijk blijft refused ook FUCKING DEAD maar ze hebben al twee keer een reünie gedaan dus we gaan het zien.
De members van refused zullen een nieuwe band vormen. Misschien doen ze net als STAKE met een nieuwe band en nieuwe sound, maar ook gewoon de oude nummers spelen.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Door de treinproblemen gingen er ook nog een hoop kaarten in de herverkoop op ticketswap/013 zijn eigen doorverkoop platform.
Hierdoor helaas moeten skippen. Was voor mij geen doen. Of de helft missen om geen risico te nemen om nog thuis te komen. Of het laatste stuk missen en super laat thuis komen op een werkdag en dan maar hopen dat de bus geen vertraging heeft. Helaas. :(

Sports Team Trix 10/10

Na jaren proberen en ze op de een of de andere manier steeds mislopen eindelijk gelukt om Sports Team te zien. Met Boys These Days hebben ze een van mijn favoriete platen van het jaar afgeleverd en de verwachting waren dus ook hooggespannen langs mijn kant.
Eerst aangekondigd in de Trix Club, toch verplaatst naar de Bar wegens tegenvallende ticketverkoop. Jammer uiteraard want ze hebben een grote gunfactor met hun catchy nummers en intelligente lyrics.

Maar goed, intiem is ook leuk uiteraard. The Munttons - het Gentse voorprogramma - was verrassend goed. Ze hadden hun eigen fanclub en bakken energie meepepakt, dus de toon was meteen gezet. Gaan we zeker nog vaker tegengkomen in het Club- en Festivalcircuit.

Sports Team zelf speelde de eerste volledige show van hun nieuwe tour en nam het gelaten. We kregen ergens halfweg een geinige bindtekst over de kleine locatie en het feit dat er beneden in de Grote Zaal iets van Pussydestroyers speelde. Voor de rest een snedige set met een greep uit alle platen en EP's. Klokte af net onder het uur en had gerust wat langer mogen zijn voor een headline set. Maar goed, we kregen een (soort van) festivalset die leuk maar nooit helemaal overrompelend was. Bovendien kregen we ook de premiere van een nieuw nummer dat in het verlengde van hun nieuwste plaat lag. Het publiek was over het algemeen minder uitgelaten dan verwacht maar goed, persoonlijk heb ik mezelf goed geamuseerd en ze leken het zelf ook allemaal best ok te vinden. Boys these days, je weet wel. Jammer dat persoonlijk favoriet Ski Lifts niet passeerde, maar uiteindelijk ook geen ramp.

Mogen gerust volgend jaar langs de festivals passeren in rode Subaru. En voor wie morgen op Here's The Thing is, geef die gasten wat extra liefde. Ze verdienen het.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en AngieH

Users who are viewing this thread