Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Night Verses & DVNE in de Kavka

wat een leuke binnenkomer in het najaar!
Kavka is een zaal voor pakweg 100 man, zalig om deze 2 groepen te zien in zo een kleine zaal!
DVNE nog nooit gezien, ben niet helemaal overtuigd van de zang, maar man wat zit dat muzikaal toch prachtig in elkaar!
Night Verses: eindelijk deze band als hoofdact ergens zien staan na ze te hebben gezien in voorprogramma van Tool en Animal As Leaders. Die mannen zijn zo goed op elkaar ingespeeld en het enthousiasme van de drummer is fenomenaal! Hebben 1u15 gespeeld, maar van mij mochten ze daar nog een nummer of 2 bijgooien! Wel een heerlijk bis nummertje!
Ik zou zeggen ATG boeken die handel! 👌
Goed om te lezen! Ik ga ze volgend weekend in Utrecht zien, voor mij een herkansing van hun openingsshow op Graspop ‘24 waar ze naar mijn idee toch niet helemaal goed uit de verf kwamen. Dvne heb ik dit jaar al eens op Alcatraz aan het werk gezien en dat was al zeer goed. Als ik dit zo lees gaat het een avondje genieten worden :)

• Leuk
Waarderingen: Kennys.j en Joslittel
maxresdefault.jpg

Iemand ook al naar David Gilmours concertfilm geweest?

Enorm van genoten. Schitterende setting, wat een (gitaar)held. 👌

Ik ben afgelopen donderdag naar Nova Twins geweest in 013, de NEXT Stage en het was geweldig.
Zoals de meeste van jullie al weten kun jij mij echt bij heel veel verschillende muziekstijlen vinden.
Als voorprogramma was Hot Wax en ondanks dat ik niks van ze kende vond ik het een heel fijn voorprogramma, past qua stijl ook goed bij Nova Twins. Goed vandaag was het dus weer de beurt om Nova Twins te bezoeken. Laatste keer dat ik ze niet op een festival maar met een eigen concert zag was in 2023 in de Melkweg (in de Oude Zaal). Je merkt echt dat elk concert wat ze doen de dames steeds meer groeien. Zang is zuiverder dan ooit, gitaarspel is heerlijk en de live drum is natuurlijk ook fijn. Op festivals spelen ze energiek, intens & rauw. Nu ook af en toe gecontroleerder en ingetogener. Dit zorgde voor een mooie balans tussen het hardere werk & het iets zachtere werk. Er is nog steeds geen genre of stijl te koppelen aan de dames. Het gaat van metal naar rapachtige lines. Ook blijf ik het mooi vinden dat ze bij Choose Your Fighter het publiek induiken. De Next-zaal van de 013 was ook perfect voor deze show want het zorgde voor een intieme setting. Het album Parasites & Butterflies (waar deze tour om draait) is een mooi vervolg van eerder werk en valt ook goed aan te sluiten met ouder werk in de show.

PXL_20250918_191505035-min (1).jpg

Gisteren in de Bozar in Brussel gaan kijken naar Sigur Rós met hun Orchestral Tour

Was nog nooit in Bozar geweest maar als je er wil heen gaan is het belangrijk vooraf het alfabet, de gehele getallen tot 50 en ook het concept even/oneven wat op te frissen 🤓. Ik zeg het maar omdat er op het moment dat het concert moest beginnen er nog altijd mensen in opperste verwarring op zoek waren naar hun zitje.

Ben zelf niet de grootste kenner van de band en ben gewoon gegaan op basis van de Werchter shows die ik gezien heb. Had ook vooraf niets opgezocht omtrent deze specifieke tour dus ben er gewoon blind in gegaan gewoon met het idee Sigur Rós + orkest dat kan eigenlijk niet mislopen.

Het concert zelf dan eigenlijk ga je kijken naar een orkest dat Sigur Rós nummers speelt, de leden van de band treden helemaal niet op de voorgrond en zitten gewoon tussen de muzikanten. Als ze niet apart zouden opkomen zou je bijna niet weten waar ze zitten. Er is behalve een gemompeld dankjewel op het einde ook helemaal geen publieksinteractie. Op het podium is er ook quasi geen productie op wat mist na, de lichtshow is ook heel minimalistisch maar dat draagt eigenlijk allemaal bij tot de ervaring. Want die ervaring is er wel maar die wordt dus voornamelijk gedragen door de muziek én de zang. De setlist in deze tour focused vooral op materiaal uit de laatste plaat Átta die heel atmosferisch is en wordt verder aangevuld met een hele hoop deep cuts die hier qua sfeer bij aanleunen. Voor de "hits" moet je dus zeker niet naar deze show , denk dat ik als niet-kenner 3 van de gespeelde songs kende, maar dat hinderde eigenlijk helemaal niet want wat gespeeld werd was heel mooi en als Jónsi dan begint te zingen zorgt dat toch steeds voor het nodige kippenvel. Vond de set ook mooi opgebouwd je krijgt eigenlijk een filmervaring maar dan zonder de film.

Conclusie: topconcert waar je ook zonder al te veel voorkennis erg kan van genieten.

Gisteren Volbeat in het Sportpaleis de AFAS Dome.

Ik las eerder al op het forum dat er kritiek kwam op het niet headliner-waardig zijn van deze show (of de band in het algemeen). Na gisteren kan ik me daar absoluut niet in vinden. Akkoord, ze hebben geen special effects mee, buiten een rij aan rookmachines / CO2-kanonnen. Maar hun stageproductie ziet er verder gewoon wel erg goed uit.

Hun vorige passage (in 2022) was ik er ook bij. Voor zover ik me herinner was het toen vooral met projecties op de ledschermen. Daar zijn ze deze tour opnieuw van afgestapt en gebruiken ze meerdere backdrops (+wissels tijdens de set) die de hele breedte van de zaal innemen. Naar mijn gevoel pasten ze ook in de opbouw van de setlist. Het middenstuk was heel erg gefocust op nummers over de duivel / het monster / de goat en de wissel van backdrop kwam dit alleen maar ten goede.

Michael was duidelijk in z'n nopjes. Het blijft een sympathieke frontzanger en hij kan/kon duidelijk z'n liefde voor Max Verstappen niet verbergen.

De setlist was zeer uitgebalanceerd. Met persoonlijke favoriet Heaven Nor Hell kregen we zelfs een primeur (sinds 2022), want die werd voor het eerst weer eens gespeeld.

Persoonlijk had ik Lonely Fields uit de setlist gehaald. Die haalde de vaart er wel heel erg uit. Als daar een I Only Wanna Be With You of Wait A Minute My Girl had gezeten, dan had je echt een knaller van een hoogtepunt naar het einde van de set toe.

Ook heel erg leuk dat alle kinderen het podium op mochten komen tijdens Still Counting. Al was dat misschien om ze maar veilig te stellen van het eventuele gemosh en gecrowdsurf. Er moet daar zeker een jongen of meisje bijgezeten hebben die na gisteren op gitaarles wil. Heerlijk om te zien.

Ik heb alvast een zeer fijne avond gehad van een headlinewaardige Volbeat met ditto setlist. Alleen die galmbak van een Sportpaleis blijft toch echt een pijnpunt.

Ik las eerder al op het forum dat er kritiek kwam op het niet headliner-waardig zijn van deze show (of de band in het algemeen). Na gisteren kan ik me daar absoluut niet in vinden. Akkoord, ze hebben geen special effects mee, buiten een rij aan rookmachines / CO2-kanonnen. Maar hun stageproductie ziet er verder gewoon wel erg goed uit.

Hun vorige passage (in 2022) was ik er ook bij. Voor zover ik me herinner was het toen vooral met projecties op de ledschermen. Daar zijn ze deze tour opnieuw van afgestapt en gebruiken ze meerdere backdrops (+wissels tijdens de set) die de hele breedte van de zaal innemen. Naar mijn gevoel pasten ze ook in de opbouw van de setlist. Het middenstuk was heel erg gefocust op nummers over de duivel / het monster / de goat en de wissel van backdrop kwam dit alleen maar ten goede.

Michael was duidelijk in z'n nopjes. Het blijft een sympathieke frontzanger en hij kan/kon duidelijk z'n liefde voor Max Verstappen niet verbergen.

De setlist was zeer uitgebalanceerd. Met persoonlijke favoriet Heaven Nor Hell kregen we zelfs een primeur (sinds 2022), want die werd voor het eerst weer eens gespeeld.

Persoonlijk had ik Lonely Fields uit de setlist gehaald. Die haalde de vaart er wel heel erg uit. Als daar een I Only Wanna Be With You of Wait A Minute My Girl had gezeten, dan had je echt een knaller van een hoogtepunt naar het einde van de set toe.

Ook heel erg leuk dat alle kinderen het podium op mochten komen tijdens Still Counting. Al was dat misschien om ze maar veilig te stellen van het eventuele gemosh en gecrowdsurf. Er moet daar zeker een jongen of meisje bijgezeten hebben die na gisteren op gitaarles wil. Heerlijk om te zien.

Ik heb alvast een zeer fijne avond gehad van een headlinewaardige Volbeat met ditto setlist. Alleen die galmbak van een Sportpaleis blijft toch echt een pijnpunt.
Dit klinkt uitstekend! Ik ga ze over een paar weken zien in Ahoy, zin in!

• Leuk
Waarderingen: jonasvh

Ze waren erg in vorm. Leuke avond.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en jonasvh
Gisteren bij Agnes Obel 🇩🇰 in de Grote Zaal van TivoliVredenburg geweest (avond 2). Op de bonnefooi nog last minute een (normaal geprijsd) kaartje kunnen fixen op Ticketswap. Had de dagen ervoor Sigur Rós @ Bozar in mijn hoofd, maar de prijzen vielen me tegen waardoor een blitbezoek aan Brussel afviel. (Inmiddels m'n hoop gevestigd op Carré). Twee berichtjes in de 3voor12 Whatsapp community en de enthousiaste verhalen van een Amerikaanse vriend die Agnes lange tijd als favoriete artiest had (voordat Eefje in z'n leven kwam :D) inspireerden me om haar weer eens live te gaan zien, de eerste keer sinds Best Kept Secret 2017. Van dat laatste optreden kon ik me niets meer herinneren vreemd genoeg.

De setting van de Grote Zaal (volledig seated) leende zich perfect voor de huidige show van Agnes, het voelde hypnotiserend en bij vlagen ook magisch. Zat helemaal in de nok van de zaal en dat is normaal niet echt m'n natuurlijke habitat, maar voor luistermuziek is dat eigenlijk helemaal niet erg. Agnes is en blijft een fenomenale pianiste met een schitterende ijle stem (precies het soort zuchtpop dat ik heel graag hoor ;)). Ze speelde een mooie mix van haar vier studio-albums en ook een drietal nieuwe (nog onuitgebrachte) nummers. Ik mocht er na afloop kort iets over vertellen live in de uitzending bij 3voor12 in gesprek met Jasper. Terugluisteren vanaf ongeveer 40-45 minuten, direct na Zombie en precies voor Agnes' klassieker Riverside :)

Laatst bewerkt:

Vandaar dat het zo druk was in Antwerpen. Ik ben naar knitting in Trix geweest, maar een parkeerplaats vinden was iets lastiger dan normaal.

Best een leuk bandje, knitting. Indierock uit Montréal met een eigenzinnig geluid. Met scherpe teksten, krachtige gitaarsolo’s en fluisterzachte vocals. Kwam zelfs een beetje verlegen over. En dat voor een man of 50. Ik heb in ieder geval van ze genoten.

Volgensmin wordt die discussie deels gevoed door dat best wat forumleden het gewoon een verschrikkelijke band vinden. Dat het een grote band is, staat buiten kijf :)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Vandaar dat het zo druk was in Antwerpen. Ik ben naar knitting in Trix geweest, maar een parkeerplaats vinden was iets lastiger dan normaal.

Best een leuk bandje, knitting. Indierock uit Montréal met een eigenzinnig geluid. Met scherpe teksten, krachtige gitaarsolo’s en fluisterzachte vocals. Kwam zelfs een beetje verlegen over. En dat voor een man of 50. Ik heb in ieder geval van ze genoten.
Ik vond het ook erg druk op de parkings. Zeker omdat er (normaal gezien) niets in de Lotto Arena gepland was en door het verre van volle Sportpaleis...

Ah mooi, dat is ook één van mijn favorieten, samen met Shotgun Blues en Sad Man's Tongue. Hopelijk spelen ze hem ook in Ahoy.

En hoe was Bush?

Volgensmin wordt die discussie deels gevoed door dat best wat forumleden het gewoon een verschrikkelijke band vinden. Dat het een grote band is, staat buiten kijf :)
Wel niet per sé. Ben even de zoekfunctie ingedoken en het gaat om volgende review van @Honk, die aanwezig was bij het optreden in Amsterdam:

Volbeat heeft vanavond niks losgelaten over een eventuele (festival) show in de Benelux volgen jaar.

Moet wel zeggen dat deze show voor mij persoonlijk niet headline waardig was. 1 uur en 40 minuten aan optreden hebben we gekregen, en ik miste gewoon wat. Ze hebben wel eens met confetti,vuur(werk) en grote ballen in de zaal a la Metallica gedaan maar niks van dat vandaag. Om de paar nummers kregen we een paar Co2 kanonnen en dat als enige effect.

In een headliner zie ik graag een knallend einde, en die heeft Volbeat vandaag niet gegeven.

• Leuk
Waarderingen: Honk
Ah mooi, dat is ook één van mijn favorieten, samen met Shotgun Blues en Sad Man's Tongue. Hopelijk spelen ze hem ook in Ahoy.

En hoe was Bush?

Vond het ergens wel vreemd dat ze'm pas gisteren in de set hebben verwerkt lijkt het? En geen idee of die nu voor de rest van de tour er in blijft. Ik hoop alvast met je mee! :D

Bush vond ik zo-zo. Hoe dan ook was het geluid wel heel erg rommelig, maar da's redelijk standaard in het Sportpaleis.
Frontzanger Gavin leek soms wat verward of zo? Was wel goed bij stem al had ik soms ook de indruk dat er hier en daar wel een tapeje op de voorgrond afspeelde...

Bij Glycerine wel uiteraard veel smartphones de lucht in. Ook wel goed gebracht, dat nummer (ondanks de galm).

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Gisteren bij Agnes Obel 🇩🇰 in de Grote Zaal van TivoliVredenburg geweest (avond 2). Op de bonnefooi nog last minute een (normaal geprijsd) kaartje kunnen fixen op Ticketswap. Had de dagen ervoor Sigur Rós @ Bozar in mijn hoofd, maar de prijzen vielen me tegen waardoor een blitbezoek aan Brussel afviel. (Inmiddels m'n hoop gevestigd op Carré). Twee berichtjes in de 3voor12 Whatsapp community en de enthousiaste verhalen van een Amerikaanse vriend die Agnes lange tijd als favoriete artiest had (voordat Eefje in z'n leven kwam :D) inspireerden me om haar weer eens live te gaan zien, de eerste keer sinds Best Kept Secret 2017. Van dat laatste optreden kon ik me niets meer herinneren vreemd genoeg.

De setting van de Grote Zaal (volledig seated) leende zich perfect voor de huidige show van Agnes, het voelde hypnotiserend en bij vlagen ook magisch. Zat helemaal in de nok van de zaal en dat is normaal niet echt m'n natuurlijke habitat, maar voor luistermuziek is dat eigenlijk helemaal niet erg. Agnes is en blijft een fenomenale pianiste met een schitterende ijle stem (precies het soort zuchtpop dat ik heel graag hoor ;)). Ze speelde een mooie mix van haar vier studio-albums en ook een drietal nieuwe (nog onuitgebrachte) nummers. Ik mocht er na afloop kort iets over vertellen live in de uitzending bij 3voor12 in gesprek met Jasper. Terugluisteren vanaf ongeveer 40-45 minuten, direct na Zombie en precies voor Agnes' klassieker Riverside :)
Ik was er ook en kan je positieve geluiden beamen. Wat een mooi concert. Had niet verwacht dat er ook nog wat visuals gebruikt zouden worden, maar die tilde het geheel naar een nog hoger niveau. Heb ademloos naar de drummer gestaard, wat een talent is dat! Al in al top optreden, kan niet wachten op een nieuw album.

• Leuk
Waarderingen: gretz

Groningen was gisteren ook magisch. Niet alleen de muziek, maar ook de witte kleding en de visuals op de achtergrond maakten het plaatje compleet.
Geen zuchtje of kuchje gehoord uit het publiek.

Wel niet per sé. Ben even de zoekfunctie ingedoken en het gaat om volgende review van @Honk, die aanwezig was bij het optreden in Amsterdam:
Ik vind Volbeat absoluut geen verschrikkelijke band. Heb ze inmiddels ongeveer 10x gezien, een grote rugtattoo van een van hun designs van het outlaw gentleman en shady ladies album, en onder andere een keer naar Praag voor ze gevlogen. Ik vindt het dus zeer zeker geen verschrikkelijke band. Heb alleen vele betere shows van hun gezien! Als we zien wat we tegenwoordig voor een kaartje betalen mag je kritisch zijn, toch?

Misschien heeft het iets van mijn beleving weggenomen omdat wij in de Golden Circle voorraan tegen de hekken aan stonden. Hierdoor mis je namelijk wel eens wat show elementen.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Jamel
Ik vind Volbeat absoluut geen verschrikkelijke band. Heb ze inmiddels ongeveer 10x gezien, een grote rugtattoo van een van hun designs van het outlaw gentleman en shady ladies album, en onder andere een keer naar Praag voor ze gevlogen. Ik vindt het dus zeer zeker geen verschrikkelijke band. Heb alleen vele betere shows van hun gezien! Als we zien wat we tegenwoordig voor een kaartje betalen mag je kritisch zijn, toch?

Misschien heeft het iets van mijn beleving weggenomen omdat wij in de Golden Circle voorraan tegen de hekken aan stonden. Hierdoor mis je namelijk wel eens wat show elementen.
vanavond ga ik naar Keulen, ben benieuwd...

veel zin in, goed voorbereid ingezongen op de setlist, nieuwe merch aan, venue voor ik meen 18.000 a 20.000 bezoekers en wij hebben staan plaatsen (!), wat dat betreft staan we al 1 - 0 voor 😉 🤘🏻

Bush heel wat jaren terug gezien, wel prima om die als voorprogramma mee te pakken

in Duitsland zijn ze alleen niet zo happig op veel informatie vooraf verstrekken, maar gezien de andere shows lijkt het qua tijdschema als volgt:
deuren 18:00
Witch Fever 19:00
Bush 19:50
Volbeat 21:10
einde ca 22:55

vanavond lijkt me wel een mooi voorproefje op wat ze bij aankomende festivalzomer gaan brengen

• Leuk
Waarderingen: Everyknight en Honk

veel zin in, goed voorbereid ingezongen op de setlist, nieuwe merch aan, venue voor ik meen 18.000 a 20.000 bezoekers en wij hebben staan plaatsen (!), wat dat betreft staan we al 1 - 0 voor 😉 🤘🏻

Bush heel wat jaren terug gezien, wel prima om die als voorprogramma mee te pakken

in Duitsland zijn ze alleen niet zo happig op veel informatie vooraf verstrekken, maar gezien de andere shows lijkt het qua tijdschema als volgt:

vanavond lijkt me wel een mooi voorproefje op wat ze bij aankomende festivalzomer gaan brengen
Veel plezier, zeker op tijd komen voor Bush, waren in Amsterdam erg goed! Als je van Volbeat houd heb je gegarandeerd een mooie avond want 1 ding is zeker, ze leveren altijd!

Leuk!
Witchfever en Bush pakten mij niet zo, moet je liggen denk ik..

Stuttgart gisteravond had volgensmij de zelfde tijden wat als jij opschrijft dacht ik. Staat nog wel op hun insta/facebook verhaal, verwacht die van vanavond er ook wel op tzt

Volbeat stelt nooit teleur, zeer goede live band!

Users who are viewing this thread