Gisteren bij Agnes Obel

in de Grote Zaal van TivoliVredenburg geweest (avond 2). Op de bonnefooi nog last minute een (normaal geprijsd) kaartje kunnen fixen op Ticketswap. Had de dagen ervoor Sigur Rós @ Bozar in mijn hoofd, maar de prijzen vielen me tegen waardoor een blitbezoek aan Brussel afviel. (Inmiddels m'n hoop gevestigd op Carré). Twee berichtjes in de 3voor12 Whatsapp community en de enthousiaste verhalen van een Amerikaanse vriend die Agnes lange tijd als favoriete artiest had (voordat Eefje in z'n leven kwam

) inspireerden me om haar weer eens live te gaan zien, de eerste keer sinds Best Kept Secret 2017. Van dat laatste
optreden kon ik me niets meer herinneren vreemd genoeg.
De setting van de Grote Zaal (volledig seated) leende zich perfect voor de huidige show van Agnes, het voelde hypnotiserend en bij vlagen ook magisch. Zat helemaal in de nok van de zaal en dat is normaal niet echt m'n natuurlijke habitat, maar voor luistermuziek is dat eigenlijk helemaal niet erg. Agnes is en blijft een fenomenale pianiste met een schitterende ijle stem (precies het soort
zuchtpop dat ik heel graag hoor

). Ze speelde een mooie mix van haar vier studio-albums en ook een drietal nieuwe (nog onuitgebrachte) nummers. Ik mocht er na afloop kort iets over vertellen live in de
uitzending bij 3voor12 in gesprek met Jasper. Terugluisteren vanaf ongeveer 40-45 minuten, direct na
Zombie en precies voor Agnes' klassieker
Riverside