Pinkpop 2026

...en stiekeme hoop heb ik dat The Cure aangekondigd worden nog voor Hurricane en Southside en vandaag niet in de worp van RaR/RiP zitten

Niet verkopen? Want die dagtickets gaan dan echt weg als een trein.

Misschien zelfs sneller dan bij een Linkin Park omdat die dit jaar al zijn geweest (en al op Parklife staan).
Nou dat betwijfel ik, kijkende naar de laatste 2x The cure:

2012 : 42.000 Bezoekers
2019 : 48.000 Bezoekers

Is nou niet bepaald een ticketkanon.

De band heeft voor mij het zelfde probleem als AM , op plaat steengoed maar live enorm saai. Goede band dat wel. Maar gewoon voor mij persoonlijk niet mijn ding.

• Leuk
Waarderingen: jeff250381

De band heeft voor mij het zelfde probleem als AM , op plaat steengoed maar live enorm saai. Goede band dat wel. Maar gewoon voor mij persoonlijk niet mijn ding.
Zit nu weer 7 jaar tussen en ze zijn nu vrij populair, ook onder jongeren. Denk dat ze 2026 meer volk zullen trekken dan 2019.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal

Ik vind The Cure live anders behoorlijk intens spelen. Verre van saai zelfs, De vergelijking met AM gaat niet helemaal op, in mijn ogen. Al heb ik die ook één keer begeesterd zien spelen, de andere keer was mwaoh.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Volbeat en Alter Bridge zou een mooie combi voor PP zijn. Beiden nog te klein als headliner maar die twee samen kunnen denk ik prima een dag dragen. Ik verwacht het niet maar hoop eigenlijk dat PP meer deze richting op gaat programmeren (ipv 3 mega-headliners).

• Leuk
Waarderingen: brutus257
The Cure is net zoals zoveel bands die hier worden genoemd: in hun eentje gaan ze bij lange na geen 60.000 mensen trekken, maar met een goede sub en een noordheadliner moet daar toch wel iets van te maken zijn? Investeren in de breedte van het programma.

The Cure op hoofdpodium, Volbeat (godbetert) op noord en pak 'm beet Raye als sub. Beetje variatie in stijlen en publiek en gaan.

Uiteraard noem ik maar wat namen, als voorbeeld.

The Cure is net zoals zoveel bands die hier worden genoemd: in hun eentje gaan ze bij lange na geen 60.000 mensen trekken, maar met een goede sub en een noordheadliner moet daar toch wel iets van te maken zijn? Investeren in de breedte van het programma.

The Cure op hoofdpodium, Volbeat (godbetert) op noord en pak 'm beet Raye als sub. Beetje variatie in stijlen en publiek en gaan.

Uiteraard noem ik maar wat namen, als voorbeeld.
Zet Alter Bridge en A Perfect Circle erbij en ik ben erbij.

The Pretty Reckless duikt weer op...die komen vast hun gemiste show in '22 inhalen nu ze dat ook op Novarock doen.

Users who are viewing this thread