Best Kept Secret 2026

Ze vroegen in de enquête ook naar de beste merkactivatie. En ik kon eigenlijk alleen maar denken aan de enorme talklucht van Borotalco die je meteen rook toen de hele Two zn armen omhoog deed tijdens Barry Can't Swim. Weet niet of ze dat bedoelden, maar die is me wel het best bijgebleven.
Ik vind dat wel serieus een van de betere merkactivaties die ik me kan heugen de laatste jaren op festivals. Dat en de blikjes fuze tea die ooit werden uitgedeeld op Lowlands, toen ik zwoegend van de camping kwam op maandagochtend.

Afgelopen weekend veel Glastonbury gekeken. Meteen weer zin daardoor in BKS.

Optreden van Pulp was echt heel erg goed daar. Blijf toch hopen een BKS optreden als afsluiter.

Verrassend vond ik ook Lorde echt een goed optreden geven. Buiten mijn persoonlijke genre maar wellicht ook een optie als afsluiter? Of inmiddels al te groot wellicht.

Als het aan Sinterklaas kon vragen dan zou ik het volgende lijstje indienen:

Afsluiters: Pulp - Bon Iver - Fontaines DC(of IDLES ook goed) (Turnstile mag ook.. Die zijn wel erg aan)

Grote TWO acts: Beirut - HAIM - Matt Berninger - Father John Misty - Ry X

Fijne andere ONE acts of TWO wellicht: Blossoms - Wet Leg - the Cat Empire - Tash Sultana - Chet Faker - Black Pumas - Diiv - Wunderhorse - My morning Jacket - Doves - Squid - Shame - Patrick Watson

Kleiner maar erg fijn ook: MJ Lenderman - Getdown services - Fat Dog - Cold Specks - Hamilton Leithauser - Portland - GHOSTWOMAN - LEMONSUCKR - Alex G

Voor de oudere bezoekers: Suede - the Lemonheads - Beth Gibbons

Benelux acts om trots op te zijn: punjudith - SONS - Weval - City Park - Queen's Pleasure - TAPE TOY

Ik realiseer mij dan ik net als vroeger misschien iets te veel op het lijstje heb staan ;)

Ze vroegen in de enquête ook naar de beste merkactivatie. En ik kon eigenlijk alleen maar denken aan de enorme talklucht van Borotalco die je meteen rook toen de hele Two zn armen omhoog deed tijdens Barry Can't Swim. Weet niet of ze dat bedoelden, maar die is me wel het best bijgebleven.
Ik heb het ingevuld als merk dat ik met BKS associeer, omdat ik het werkelijk waar nog nooit ergens anders gezien heb, maar wel elk jaar op BKS dus.

• Leuk
Waarderingen: Brundlecat en dfrvanloon
Verrassend vond ik ook Lorde echt een goed optreden geven. Buiten mijn persoonlijke genre maar wellicht ook een optie als afsluiter? Of inmiddels al te groot wellicht.
Ik vond dit echt teleurstellen en begrijp de hype totaal niet. Het album viel me tegen, qua sound die net nergens tot leidt en teksten die ik niet kon volgen, en het optreden kwam pas los bij het laatste nummer Green Light.

• Leuk
Waarderingen: elo
Ik durf eigenlijk niet meer op Pulp te hopen, maar begin het toch weer een beetje te doen. Echt een goed nieuw album ook. En Common People in het donker op dat strand..

Mijn droomscenario:

Turnstile - Zaho de Sagazan - Pulp
DARKSIDE - Father John Misty - en dan nog iets moois waar ik nu nog niet op kom, want op Pulp na zijn dit dan wel weer allemaal acts die ik ten tijde van BKS26 in de afgelopen twee jaar al gezien heb.

• Leuk
Waarderingen: AngieH en Patje
Ik vind dat wel serieus een van de betere merkactivaties die ik me kan heugen de laatste jaren op festivals. Dat en de blikjes fuze tea die ooit werden uitgedeeld op Lowlands, toen ik zwoegend van de camping kwam op maandagochtend.
Vorig jaar had BKS Robijn, die deelden toen sprays met... Ja wat eigenlijk? uit. Gingen je kleren fleurig van ruiken. Dat vond ik ook goed spul. Antaflu kan ik persoonlijk niet zoveel mee, Borotalco ook niet echt..

• Leuk
Waarderingen: Lion

Die merkactivatie was sowieso leuk om in te vullen. Vroegen bij LidL of hun activatie mijn perceptie van fruit en groente had veranderd.

"Wow kijk eens naar die Lidl stand, ik zie een banaan nu ineens heel anders Sonja"

• Haha
Waarderingen: DJ_Tjorre en dfrvanloon
Die merkactivatie was sowieso leuk om in te vullen. Vroegen bij LidL of hun activatie mijn perceptie van fruit en groente had veranderd.

"Wow kijk eens naar die Lidl stand, ik zie een banaan nu ineens heel anders Sonja"
Mijn perceptie van de Lidl is er in ieder geval niet beter op geworden

• Haha
Waarderingen: davadude
Vorig jaar had BKS Robijn, die deelden toen sprays met... Ja wat eigenlijk? uit. Gingen je kleren fleurig van ruiken. Dat vond ik ook goed spul. Antaflu kan ik persoonlijk niet zoveel mee, Borotalco ook niet echt..
Robijntje Drywash inderdaad. Vorig jaar kreeg ik een stuk of tien sprays in mijn bolderkar gegooid omdat ze er vanaf moesten. Maar het is best handig spul. Ik ben nu op vakantie en heb weer twee van die sprays mee van toen. Het frist je kleren toch weer een beetje op. Vond het ook wel jammer dat ik niet weer wat flesjes kon scoren dit jaar.

Ik was de vorige twee jaren telkens maar 1 dag en had zelf geen deo bij. Dus na die fiets- en wandeltocht door de hitte was dit wel echt ideaal, niet alleen voor mijzelf maar ook voor de medemens! Die mogen ze er wel in houden wat mij betreft.

• Geweldig
Waarderingen: dfrvanloon
Ik durf eigenlijk niet meer op Pulp te hopen, maar begin het toch weer een beetje te doen. Echt een goed nieuw album ook. En Common People in het donker op dat strand..

Mijn droomscenario:

Turnstile - Zaho de Sagazan - Pulp
DARKSIDE - Father John Misty - en dan nog iets moois waar ik nu nog niet op kom, want op Pulp na zijn dit dan wel weer allemaal acts die ik ten tijde van BKS26 in de afgelopen twee jaar al gezien heb.
Pulp lijkt op basis van Glastonbury zo een beetje een droomheadliner. Al is de populariteit hier natuurlijk wel een stuk minder. Ik vermoed dat het door de prijs - kwantiteit verhouding voor een festival als BKS een lastig verhaal zal zijn. Te duur voor te weinig mensen vrees ik.

Pulp lijkt op basis van Glastonbury zo een beetje een droomheadliner. Al is de populariteit hier natuurlijk wel een stuk minder. Ik vermoed dat het door de prijs - kwantiteit verhouding voor een festival als BKS een lastig verhaal zal zijn. Te duur voor te weinig mensen vrees ik.
Ben er ook bang voor. De ervaring met de verkoop van die AFAS-show zal die indruk ook niet hebben verbeterd.

Toen ik vorig jaar bepakt en bezakt de camping op liep was er een ‘medewerker’ van Robijn die van z’n voorraad af moest en 15 van die krengen in m’n bigshopper pleurde. M’n kleren ruiken kunstmatig de rest van het decennium nog fris

• Leuk
Waarderingen: Bram1617899554
Zeker, maar zouden ze, zeker met die Glasto show vers in het geheugen, niet te duur zijn?
Dit zou voor mij overigens wel zo’n headliner zijn waar ik graag wat meer voor betaal.
Ik weet niet of je dat zo kan doortrekken.
Een band als The 1975 staat bijvoorbeeld als grote act op Glasto, maar was op BKS slechts sub.
Dat Pulp zoveel moeite had om AFAS vol te trekken zal ook wel wat doen met de prijs.
De vraag zal ook zijn of Pulp zelf nog een ronde festivals wil doen. Ze waren afgelopen jaren een tamelijk exclusieve naam.

Ik weet niet of je dat zo kan doortrekken.
Een band als The 1975 staat bijvoorbeeld als grote act op Glasto, maar was op BKS slechts sub.
Dat Pulp zoveel moeite had om AFAS vol te trekken zal ook wel wat doen met de prijs.
De vraag zal ook zijn of Pulp zelf nog een ronde festivals wil doen. Ze waren afgelopen jaren een tamelijk exclusieve naam.
Ik zie The 1975 véél eerder headlinen dan Pulp. Mijn indruk is dat de fanbase in NL niet groot genoeg (meer) is om een headlineshow op BKS te rechtvaardigen, en een eerdere slot doen ze waarschijnlijk echt niet.

Afgaande op die tweede enquête lijken ze bij BKS dus met een soort lidmaatschap bezig te zijn. Benieuwd of dat er ook echt van gaat komen en zo ja, in welke vorm dan.
Paar van de lidmaatschap opties zagen er wel tof uit! Al weet ik niet of ik er ook daadwerkelijk voor zou betalen. Maar meer achter de schermen content, interviews, aanraders van de boekers e.d. zou ik eigenlijk wel leuk vinden, net als dat ik het leuk vind om hier mee te lezen en de festivalpodcast en de machine te luisteren.

Rondleiding achter de schermen en donderdag alvast een avondje op de camping met de lidmaatschap mensen zou helemaal top zijn, daar zou ik echt wel extra geld voor neerleggen. Lijkt me eigenlijk wel gezellig om met een klein clubje liefhebbers eerder al een feestje te maken (ook omdat ik de festileaks meetup altijd mis door clashes). Maar die optie was er helaas (nog) niet bij haha.

Community... tja, klinkt wel leuk maar dat zijn ook dingen die je dan toch niet doet omdat het normale leven doorgaat. Tenzij het een BKS DJ St Paul muziekavond betreft, voor Dj St Paul maken we uitzonderingen

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jelle en Matthijs
Dit jaar heb ik de luxe keuze gemaakt om naast BKS óók naar DTRH te gaan (of financieel wanbeleid, tis maar aan wie je het vraagt). Paar super goede acts gezien die naar mijn idee ook zeker bij BKS zouden passen:
- FKA Twigs was wel dé show van het weekend, echt een fullround performer. Zeker headlinershow waardig.
- Zaho de Sagazan was ook zeer goed. Headlinerspot twijfel ik over omdat ze nog maar een album heeft, maar wie weet
- Floating Points is met de nieuwe live AV show naar mijn idee ook wel een potentiële headliner. De live visuele "alive paintings" van Akiko Nakayama voegt zoveel extra dimensie toe aan de show, en de muziek van Floating Points is dansbaar maar ook melodisch interessant. Ik kan me niet herinneren of dit ook *vorig jaar bij BKS live was
- Geordie Greep, 80% insane goede jazz live improvisatie gemixt met de dark disney punk, wat wil je nog meer?
- Model/Actriz
- Fatdog

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread