Lowlands 2025

Ophidian draait best saai eerlijk gezegd, vorig jaar nog gezien op MOH. Maar goed wel voorstander van zoiets, ik roep al jaren dat Angerfist met hun Live act maar gewoon is een keer in de Bravo moet staan.

Dat zoiets niet zou kunnen op Lowlands vind ik er ernstig achterhaald.
Ah, ik ken Ophidian alleen van de periode dat ik zelf ook nog naar Hardcore festivals en feesten ging (2010 - 2015). Hij was toen wel verfrissend qua sound. Denk dat het voor een Lowlands, als je dan toch zoiets neerzet, misschien wel iets toegankelijker moet dan een Ophidian. Maar zeker een Promo, Angerfist of een early rave set van een dj Panic of Paul Elstak zou wat mij betreft prima ergens neergezet kunnen worden in de nacht.

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Wel echt zin in nieuwe namen nu. Het ziet er op PKP ook al heel prima uit, maar ik hoop dat ik toch nog wordt overrompeld met een persoonlijke must-see als Little Simz, Doechii, Perfume Genius of King Krule.

• Leuk
Waarderingen: rrr en Novis95
The slow readers club. Voor de volgende lichting erbij . Zo te zien doen ze van de zomer nog wat festvals aan.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
In het straatje electronische namen mogen ze wat mij betreft ook wel eens met een wat onverwachtere boeking komen. Bicep/Overmono/Mall Grab/Joy Orbison etc zijn leuk, maar het ligt mijns inziens muzikaal vrij dicht bij elkaar. Om dan zelf een suggestie te doen, Zeds Dead heeft afgelopen week een album uitgebracht dat me positief verraste! Zit wat o.a. dubstep en een d&b plaatje in, maar ook spul dat meer richting de (prog) house gaat. Muzikaal vrij divers, en interessante producties. In diezelfde richting zou ik NERO ook leuk vinden. Afgelopen jaar een album uitgebracht dat ook deels in de dubstep/d&b hoek zit, maar meer biedt.

Ook lijkt - ik ga het wéér zeggen - een boeking in de gabber/hardcore hoek me wel eens leuk voor 's nachts in een x-ray oid. Oude rotten als Predator of Promo zouden best kunnen werken, of pak namen als Mad Dog, Ophidian of Somniac One die het gat tussen techno en hardcore kunnen overbruggen. Die laatstgenoemde namen zijn ook wat minder 'plat' dan veel van de populaire namen aan zowel de hard-techno als hardcore kant.
Een uurtje promo of mad dog… dat zou wat zijn zeg in de bravo haha.

Vorig jaar waren de nieuwe namen al op 6 maart bekend gemaakt… hoe zit dit?? 😜

Wat die muntjes betreft hadden mijn vriend en ik altijd een leuke traditie:
Op zondagavond, als wij al volledig op ons tandvlees liepen en op weg naar de camping/huis gingen, dan zochten we ieder iemand uit die nog vol in de partymodus zat om onze overgebleven muntjes aan weg te geven.
Dat was altijd zo’n leuke laatste quest 😃
Voor ons als tweeverdieners van middelbare leeftijd maakt die paar euro op een duur weekend toch niks uit en een jong iemand was er dan ontzettend blij mee.
Was altijd een ontzettend fijne positieve afsluiting!

Dat zal ik wel missen dit jaar.

Promo heeft in 2008 in de x-ray gestaan. Vond het persoonlijk wel heftig 😅

Begon dit te luisteren en vond maar een gekke tracklist voor Promo, tot ik wat door begon te spoelen en na 20 minuten de set van de vorige artiest eindigde en Promo zelf daadwerkelijk werd aangekondigd :ROFLMAO:

Wel leuk zo'n setje uit de oude doos trouwens, zie het nu echt niet meer gebeuren dat iemand zomaar Voodoo People (Pendulum Remix) midden door een hardcore set gooit.

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: Spook en LLoww
Op zondagavond, als wij al volledig op ons tandvlees liepen en op weg naar de camping/huis gingen, dan zochten we ieder iemand uit die nog vol in de partymodus zat om onze overgebleven muntjes aan weg te geven.
Voor ons als tweeverdieners van middelbare leeftijd maakt die paar euro op een duur weekend toch niks uit en een jong iemand was er dan ontzettend blij mee.

Mooi gebaar! Wij gooiden onze laatste munten altijd bij elkaar om gin tonics naar binnen te hakken als afsluiter, maar dit is veel leuker.

Dat doen wij ook met de groep als vermoeid zondag op de fiets stappen voor de laaste uitdaging, wel 6km naar huis fietsen.😬 Nu moeten we de creditcard dan maar afgeven voor we vertrekken. (Als die nog werkt?)🤣🤣

Users who are viewing this thread