Het was de dag, maar niet de dag waar we op hoopten.* logt terug in*
Slechte worp.
*logt terug uit*
ik zie dat spoil engine 1 exclusieve reunie zal houden met de originele zanger, gitarist en drummer
Voor de liefhebber: https://clashfinder.com/s/graspop24/
Eerste poging voor een clashfinder van de volledige line up. Ik heb het gevoel dat er nog best wat niet van klopt, dus als jullie meningen hebben over welke band toch echt ergens anders moet staan, graag.
Kamelot als Metal Dome afsluiter op zaterdag voelt onlogisch aan. Wellicht hen naar de Marquee, Flotsam and Jetsam naar main, en Mr Bungle als Dome afsluiter? Ook maar een gokje hoor, maar klinkt voor mij logischer.Voor de liefhebber: https://clashfinder.com/s/graspop24/
Eerste poging voor een clashfinder van de volledige line up. Ik heb het gevoel dat er nog best wat niet van klopt, dus als jullie meningen hebben over welke band toch echt ergens anders moet staan, graag.
kan nog een case maken om tarja in de marquee te zetten op de fear factory plaatsDe vrijdag mainstages lijken prima in ieder geval
Misschien dat uw zaterdagblok rond 21u iets te vol staat.Voor de liefhebber: https://clashfinder.com/s/graspop24/
zou op vrijdag electric callboy en avantasia omwisselen en op zondag corey taylor en deep purpleVoor de liefhebber: https://clashfinder.com/s/graspop24/
Lijkt me niet, huidige indeling volgt gewoon poster volgordezou op vrijdag electric callboy en avantasia omwisselen en op zondag corey taylor en deep purple
Ok, nu de line up van dit jaar bekend is vraag ik mij af welke editie op vlak van line up het beste vond en welke de minst goede.
Voor mezelf was 2018 toch wel met voorsprong het beste en lijkt dit jaar me samen met 2012 de minst goede line up.
Vooral deze dag snap ik echt helemaal niks van de lineup haha. Meestal is de marquee afsluiter een logo band, maar dat denk ik niet deze dag (tenzij mr bungle de marquee afsluit?)Kamelot als Metal Dome afsluiter op zaterdag voelt onlogisch aan. Wellicht hen naar de Marquee, Flotsam and Jetsam naar main, en Mr Bungle als Dome afsluiter? Ook maar een gokje hoor, maar klinkt voor mij logischer.
Zeker deep purple en corey taylor lijkt me op de juiste volgorde te staan, gezien de posterzou op vrijdag electric callboy en avantasia omwisselen en op zondag corey taylor en deep purple
Voor mij was 2018 denk ik ook het beste jaar. Alles 'klopte' voor mij precies goed. Goede verhouding tussen stijlen en van alles wat.Ok, nu de line up van dit jaar bekend is vraag ik mij af welke editie op vlak van line up het beste vond en welke de minst goede.
Voor mezelf was 2018 toch wel met voorsprong het beste en lijkt dit jaar me samen met 2012 de minst goede line up.
Dat zou ook nog best kunnen ja. Ik vind deze dag ook moeilijk in te schatten inderdaad. Sowieso is het zonder poster met podiumindeling echt nog flink gissen, buiten de grootste mainstage namen om.Vooral deze dag snap ik echt helemaal niks van de lineup haha. Meestal is de marquee afsluiter een logo band, maar dat denk ik niet deze dag (tenzij mr bungle de marquee afsluit?)
De poster is een hele slechte graadmeter daarvoor. Kijk alleen maar naar vorig jaar. Tom Morello was één van de logo acts en stond om 15 uur op de mainstage. Sommige bands lijken hard te onderhandelen voor de posterpositie maar met minder genoegen te nemen op de dag zelf. Zo zou het mij niet verbazen dat Limp Bizkit gewoon ergens rond 17 uur staat ondanks de hoge positie op de poster.Kun je Überhaupt echt naar de poster kijken voor podia en positie? Fleddy staat onderaan in het kleinste lettertype, maar geeft zelf aan op de mainstage te staan.
Voor de logo-bands is het natuurlijk al wat duidelijker. Maar daar onder?
Favorieten 2018 en 2023. Minst goede zijn de edities die ik geskipt heb haha, waar ik bij was heb ik allemaal goede herinneringen aan, en heb er echt wel vertrouwen in dat ik deze editie ook weer ga genieten. Met Night Verses, Ne Obliviscaris, Tool, Borknagar, High on Fire, Kadavar, Graveyard, Vola, Uriah Heep, Brutus, Ihsahn, Karnivool, Emperor, en Machine Head toch weer een flinke rij must sees voor mij. En genoeg te ontdekken/beleven om de rest van de tijd ook goed op te gaan vullen, zo te zien. Met name op vrijdag staan er met Nile, Fear Factory, Thursday, Pendulum, en het vandaag toegevoegde Khemmis ook nog wel wat namen hoog op mijn lijstje om te gaan inluisteren, en hopelijk nog enthousiaster over te worden.Ok, nu de line up van dit jaar bekend is vraag ik mij af welke editie op vlak van line up het beste vond en welke de minst goede.
Haha ja klinkt ook wel logisch eigenlijk, dat dat voor bands twee verschillende belangen zijn. Sommigen zullen qua logo en naamsbekendheid aan marketing willen doen, anderen zullen denken "men kent ons toch niet van naam, geef ons maar een goed podium zodat veel mensen ons kunnen leren kennen". Vaak gaan die dingen wat hand in hand, maar ik kan me ook goed voorstellen dat sommige bands meer prioriteit aan het een, of het ander geven idd.Sommige bands lijken hard te onderhandelen voor de posterpositie maar met minder genoegen te nemen op de dag zelf.
Goed/slecht is toch echt een smaak dingetje. 2010 was in mijn ogen namelijk een top jaar. Slayer in originele setup, Motorhead, Aerosmith (op z'n minst bijzonder als headliner), Mastodon, Immortal, Behemoth, Cannibal Corpse, Amon Amarth, Sabaton, Killswitch Engage, allemaal top namen als je het mij vraagt. En dat voor die prijs, Jumbo.Mensen die dit een slechte line up vinden moeten echt even een paar jaar terug kijken, vroeger kwamen echt maar de helft van de bands. Voor slechtste line up zou ik dan ook 2010 nomineren, 3 matig tot slechte headliners en maar een handjevol andere bands die echt top waren. Toch heb ik toen een fantastisch festival gehad.