Rock Werchter 2024

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.628
4.618
Bedoeling is natuurlijk wel de functie ervan niet te verloochenen. Je moet dat ook niet te groot maken.
Nee klopt, maar nu had je vaak geen plaats en moest je al bijna in die casa bacardi of wijnbar staan om iets te zien van het podium. Tov 2022 was het qua capaciteit echt wel een flinke downgrade, wel positief vond ik dat het minder een picknickplek was, wat de sfeer ten goede kwam
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.423
1.925
Al is het maar 5 a 10 meter achteruit met die Slope, zou een wereld van verschil kunnen maken.
Het was er vorig jaar soms te onaangenaam qua drukte. Als ik dat wil voelen ga ik wel aanschuiven voor de Barn binnen te geraken.
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
153
149
Ja, same here. Die donderdag, zaterdag en zondag zijn eigenlijk best ok als je deze rijtjes ziet. Maar die vrijdag jongens… wat is dat voor gedrocht. Die ene dag doet me gewoon twijfelen of ik combi doe of niet. Misschien maar hopen op mooi weer en dan maar in de Apero hangen.
Enfin, zo erg is dat nu toch niet? De zaterdag in 2022, dát was een gedrocht. Slechtste dag ooit in Werchter voor mij. Vrijdag komende editie is er nog veel te doen, enkel een sterke headliner ontbreekt.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.162
1.191
Nee klopt, maar nu had je vaak geen plaats en moest je al bijna in die casa bacardi of wijnbar staan om iets te zien van het podium. Tov 2022 was het qua capaciteit echt wel een flinke downgrade, wel positief vond ik dat het minder een picknickplek was, wat de sfeer ten goede kwam
De vernieuwde Slope was voor ons de grootste ergernis vorige editie. De helling moet een stuk verder van het podium staan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.256
10.751
Als ik zo naar de clashfinder kijk kan ik alle dagen uitstekende spoorboekje gaan maken met soms toch wel wat pijnlijke keuzes. Johny Marr waarschijnlijk laten vallen en kiezen tussen Sum41 en Snow Patrol.. alleen de zondag valt me wel wat tegen met overdag echt niet heel veel dat ik wil zien. Tegelijk ook niet heel erg voor dag 4 en betekent wat meer relaxen. Kan nu zomaar gebeuren dat ik eens bij Froukje ga kijken om dit fenomeen ook zelf te testen
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
577
546
De vernieuwde Slope was voor ons de grootste ergernis vorige editie. De helling moet een stuk verder van het podium staan.
Organisatorisch was heel 2023 het zwakste jaar dat ik ooit in Werchter heb meegemaakt. Andere jaren waar ik bij was waren 2016, 2017 (+Classic), 2022 en dan 2023.

Ze hebben nog steeds 3 van de 4x het heel goed gedaan en ik vind het een mooi programma dit jaar, maar ik hoop heel hard dat ze er dit jaar van hebben geleerd.

Het is iniedergeval te zien dat ze kleinere barn namen hebben geboekt dit jaar. Dat scheelt al een hoop.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.256
10.751
De nieuwe namen ook rustig doorgenomen deze ochtend. Uitgaande van de clashfinder die hier rondgaat wordt dit mijn voorlopige spoorboekje. Zit lekker gevuld met een diverse set aan muzieksoorten, rekening houdend met de misses en de rest van de groep waarmee we zijn

Donderdag
  • Stone (voor mij echt een ontdekking en fijne opener)
  • Gastlight Anthem (Voorvak!!)
  • Bombay Bicycle Club
  • The Hives
  • Parkway Drive (voorvak!!)
  • Slowdive
  • PJ Harvey (enorm jammer van Dropkick Muprhys)
  • Greta van Fleet
  • Jane's Addiction (toch ff kijken)
  • Lenny Kravitz
Vrijdag
  • Frank Carter & The Rattlesnakes (fijn wakker worden)
  • Kneecap (klinkt als een muzikalere versie van Sleaford Mods, leuk)
  • Sleafords Mods (of misschien The Beaches)
  • Declan McKenna
  • Simple Plan (of mogelijk toch Gary Clark JR. Nare clash)
  • Bad Omens
  • Archive (vooraan, jammer van tweede deel Bad Omens)
  • dEus
  • Sum 41
  • Snow Patrol (hopelijk nog binnen te komen)
  • Maneskin
Zaterdag
  • Equal Idiots
  • Peuk
  • The Last Dinner Party
  • J. Bernardt
  • The Kooks (of mogelijk Jessie Ware, vind Kooks eigenlijk niet echt boeiend)
  • Nothing but Thieves
  • Janelle Monae (2e gedeelte)
  • Avril Lavigne
  • The Blaze
  • Marc Rebillet (of Apero)
  • Roisin Murphy
  • Benjamin Clementine
  • Dua Lipa (2e gedeelte. Ik doe mijn best maar hoor bij haar niks anders dan platte pop. 3 kwartier van deze show vind ik voldoende)
Zondag
  • Isaac Roux
  • Matt Maltese (deze verraste mij erg, klinkt mooi!
  • Brutus
  • Whispering Sons (2e gedeelte)
  • The Breeders
  • Froukje
  • Lauren Spencer Smith (of mogelijk weet Idles me tegen die tijd wel te overtuigen)
  • Sampha
  • Pretenders
  • Michael Kiwanuka
  • Royal Blood (2e deel)
  • High Vis
  • Foo Fighters
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
414
546
Volop aan het inluisteren bij de nieuwste namen, wat mijn voorlopige route nog behoorlijk kan doen veranderen. Donderdag wordt de route vanaf Johnny Marr waarschijnlijk onmogelijk vanwege rode kruizen. Ik ben bang dat ik Slowdive moet laten vallen. want PJ wil ik sowieso niet missen. Vrijdag blijft de minste dag, maar er zijn wel wat interessante namen bij gekomen in de middag. De zaterdag is nog steeds mijn topdag, tot nu toe zonder al te vreselijke clashes (alleen jammer van Janelle Monáe). Zondag begint rustig, daarna nog wat puzzelen en afhankelijk van de stemming van de dag waar we naartoe gaan.

Vet = must see
Cursief = valt af als er iets leukers bijkomt (of als we honger/dorst hebben)
Tussen haakjes = had ik ook wel willen zien, maar lijkt nu te clashen

Donderdag
Jalen Ngonda, the Gaslight Anthem (Eefje de Visser), Bombay Bicycle Club, Johnny Marr, Black Pumas (Parkway Drive), Slowdive, PJ Harvey, Nathaniel Rateliff & the Night Sweats, Lenny Kravitz (the Streets)

Vrijdag
Frank Carter & the Rattlesnakes, the Beaches, Declan McKenna, Gary Clark Jr., Bad Omens, Archive, dEUS, Snow Patrol, Maneskin

Zaterdag
Noname (No Guidnce), the Last Dinner Party, Jessie Ware, Nothing but Thieves (Janelle Monáe), Arlo Parks (Avril Lavigne), Roisin Murphy, Dua Lipa

Zondag
Matt Maltese, Whispering Sons, the Breeders (Lawrence), Froukje (IDLES), Pretenders (Sampha, Loyle Carner), Michael Kiwanuka (Royal Blood), Zara Larsson, Jungle, Foo Fighters (Parcels)
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
153
149
De nieuwe namen ook rustig doorgenomen deze ochtend. Uitgaande van de clashfinder die hier rondgaat wordt dit mijn voorlopige spoorboekje. Zit lekker gevuld met een diverse set aan muzieksoorten, rekening houdend met de misses en de rest van de groep waarmee we zijn

Donderdag
  • Stone (voor mij echt een ontdekking en fijne opener)
  • Gastlight Anthem (Voorvak!!)
  • Bombay Bicycle Club
  • The Hives
  • Parkway Drive (voorvak!!)
  • Slowdive
  • PJ Harvey (enorm jammer van Dropkick Muprhys)
  • Greta van Fleet
  • Jane's Addiction (toch ff kijken)
  • Lenny Kravitz
Vrijdag
  • Frank Carter & The Rattlesnakes (fijn wakker worden)
  • Kneecap (klinkt als een muzikalere versie van Sleaford Mods, leuk)
  • Sleafords Mods (of misschien The Beaches)
  • Declan McKenna
  • Simple Plan (of mogelijk toch Gary Clark JR. Nare clash)
  • Bad Omens
  • Archive (vooraan, jammer van tweede deel Bad Omens)
  • dEus
  • Sum 41
  • Snow Patrol (hopelijk nog binnen te komen)
  • Maneskin
Zaterdag
  • Equal Idiots
  • Peuk
  • The Last Dinner Party
  • J. Bernardt
  • The Kooks (of mogelijk Jessie Ware, vind Kooks eigenlijk niet echt boeiend)
  • Nothing but Thieves
  • Janelle Monae (2e gedeelte)
  • Avril Lavigne
  • The Blaze
  • Marc Rebillet (of Apero)
  • Roisin Murphy
  • Benjamin Clementine
  • Dua Lipa (2e gedeelte. Ik doe mijn best maar hoor bij haar niks anders dan platte pop. 3 kwartier van deze show vind ik voldoende)
Zondag
  • Isaac Roux
  • Matt Maltese (deze verraste mij erg, klinkt mooi!
  • Brutus
  • Whispering Sons (2e gedeelte)
  • The Breeders
  • Froukje
  • Lauren Spencer Smith (of mogelijk weet Idles me tegen die tijd wel te overtuigen)
  • Sampha
  • Pretenders
  • Michael Kiwanuka
  • Royal Blood (2e deel)
  • High Vis
  • Foo Fighters
Wij gaan veel in dezelfde zone lopen 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.721
2.390
Laatste keer een overzicht delen op deze manier. Nog geen spoorboekje, want hoge verwachtingen voor het programma op de Slope.

Donderdag

Must-see: PJ Harvey, Black Pumas, The Streets, Slowdive
Graag zien: Dropkick Murphys, Stone, The Gaslight Anthem, Eefje De Visser, Jalen Ngonda, Nathaniel Rateliff & The Night Sweats
Misschien: Parkway Drive, The Hives, Jane's Addiction, Johnny Marr, Bombay Bicycle Club

Vrijdag

Must-see
: dEUS
Graag zien: The Beaches, Bad Omens, Sleaford Mods, Archive, Gary Clark Jr., Kneecap
Misschien: Måneskin, Loverman, Tom Odell, Declan McKenna, Frank Carter & The Rattlesnakes

Zaterdag

Must-see
: Avril Lavigne, The Last Dinner Party, Benjamin Clementine
Graag zien: Róisín Murphy, The Blaze, Janelle Monáe, Marc Rebillet, Arlo Parks, Jessie Ware, J. Bernardt
Misschien: Dua Lipa, Noname, Brihang, Equal Idiots

Zondag

Must-see
: Michael Kiwanuka, Sampha, Zara Larsson
Graag zien: Foo Fighters, Jungle, Froukje, Parcels, Loyle Carner, Idles, Matt Maltese
Misschien: The Breeders, Brutus, Bluai, Whispering Sons, Isaac Roux, High Vis
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.683
11.596
Ook maar eens doen. Valt me nu pas op hoe mager het voor mij eigenlijk is, ondanks dat er toch wel wat aardige namen staan. Vrijwel geen enkele must-see, maar wel wat namen die je zou kunnen zien, al is het ook geen ramp als je die mist.

Donderdag
Must-see: -

Graag zien: Lenny Kravitz, PJ Harvey, Johnny Marr
Misschien: Greta van Fleet, Dropkick Murphys, Parkway Drive, The Gaslight Anthem, Black Pumas, Jane's Addiction, Eefje de Visser, Nathaniel Rateliff & the Night Sweats, Slowdive

Vrijdag
Must-see: -

Graag zien: Snow Patrol, Gary Clark Jr.
Misschien: dEUS, Bad Omens, Tom Morello, Frank Carter & the Rattlesnakes

Zaterdag
Must-see: -

Graag zien: Khruangbin
Misschien: Janelle Monaé, The Last Dinner Party

Zondag
Must-see: Foo Fighters

Graag zien: Brutus
Misschien: IDLES, Pretenders, Michael Kiwanuka, Sampha, Loyle Carner, High Vis
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
320
245
Donderdag & zondag toch wel de sterkste dagen voor mij.

Donderdag

Must-see: PJ Harvey, The Streets, Slowdive
Graag zien: The Hives, The Gaslight Anthem, Stone, Jane's Addiction, Black Pumas, Bombay Bicycle Club, Lenny Kravitz

Vrijdag

Must-see
: -
Graag zien: Sum41, The Beaches, Frank Carter & The Rattlesnakes, Snow Patrol, dEUS, Bad Omens, Archive, Declan McKenna

Zaterdag

Must-see
: -
Graag zien: Róisín Murphy, The Blaze, Janelle Monáe, Arlo Parks, The Blaze, The Last Dinner Party, Noname, Dua Lipa, Avril Lavigne


Zondag

Must-see
: Michael Kiwanuka, Sampha, Foo Fighters, Idles
Graag zien: Pretenders, The Breeders, Brutus, Jungle, High Vis, Parcels, Loyle Carner
 

MeesPos

Randprogramma
9 dec 2023
100
34
Voor mij is het denk ik wel dit lijstje

Donderdag
Must see:
Lenny Kravitz, The Hives, Stone, Bombay Bicycle Club
Graag zien: Greta van Fleet, The Gaslight Anthem, The Streets

Vrijdag
Must see:
Sum 41, The Beaches, Declan McKenna
Graag zien: Maneskin, Simple Plan, Snow Patrol, dEUs, Glints, Archive

Zaterdag
Must see:
Nothing but Thieves, The Kooks
Graag zien: Dua Lipa, Equal Idiots, Jessie Ware, The Last Dinner Party, J. Bernardt

Zondag
Muse see:
Foo Fighters, Royal Blood, Jungle, Michael Kiwanuka, Froukje
Graag zien: The Breeders, Brutus, Parcels, Loyle Carner

Toch elke dag wel een leuk lijstje met artiesten. Vond het eerst tegenvallen, maar na goed luisteren toch wel erg enthousiast! Ben alleen bang dat veel artiesten overlopen met elkaar haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.952
6.212
Eigenlijk zouden The Last Dinner Party en Brihang beter geswitched staan. De barn gaat sowieso te klein zijn voor TLDP en de main een maatje te groot voor Brihang.
Met een volledig uitverkochte clubtournee waar verschillende extra shows zijn aangekondigd betwijfel ik dat de main te groot zou zijn. Brihang is groter dan ooit en heeft à la Zwangere Guy in 2019 echt een boerenjaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken