Bedoeling is natuurlijk wel de functie ervan niet te verloochenen. Je moet dat ook niet te groot maken.Als ze dat ding wat verder zouden zetten van het podium dan is die stage ook al veel groter, zie ik wel gebeuren
Bedoeling is natuurlijk wel de functie ervan niet te verloochenen. Je moet dat ook niet te groot maken.Als ze dat ding wat verder zouden zetten van het podium dan is die stage ook al veel groter, zie ik wel gebeuren
Nee klopt, maar nu had je vaak geen plaats en moest je al bijna in die casa bacardi of wijnbar staan om iets te zien van het podium. Tov 2022 was het qua capaciteit echt wel een flinke downgrade, wel positief vond ik dat het minder een picknickplek was, wat de sfeer ten goede kwamBedoeling is natuurlijk wel de functie ervan niet te verloochenen. Je moet dat ook niet te groot maken.
Enfin, zo erg is dat nu toch niet? De zaterdag in 2022, dát was een gedrocht. Slechtste dag ooit in Werchter voor mij. Vrijdag komende editie is er nog veel te doen, enkel een sterke headliner ontbreekt.Ja, same here. Die donderdag, zaterdag en zondag zijn eigenlijk best ok als je deze rijtjes ziet. Maar die vrijdag jongens… wat is dat voor gedrocht. Die ene dag doet me gewoon twijfelen of ik combi doe of niet. Misschien maar hopen op mooi weer en dan maar in de Apero hangen.
Toch ook niet dat er abnormaal veel staan naar werchter normenPunt is niet dat er 1 classic naam tussenzit hè.
De vernieuwde Slope was voor ons de grootste ergernis vorige editie. De helling moet een stuk verder van het podium staan.Nee klopt, maar nu had je vaak geen plaats en moest je al bijna in die casa bacardi of wijnbar staan om iets te zien van het podium. Tov 2022 was het qua capaciteit echt wel een flinke downgrade, wel positief vond ik dat het minder een picknickplek was, wat de sfeer ten goede kwam
Organisatorisch was heel 2023 het zwakste jaar dat ik ooit in Werchter heb meegemaakt. Andere jaren waar ik bij was waren 2016, 2017 (+Classic), 2022 en dan 2023.De vernieuwde Slope was voor ons de grootste ergernis vorige editie. De helling moet een stuk verder van het podium staan.
Wij gaan veel in dezelfde zone lopenDe nieuwe namen ook rustig doorgenomen deze ochtend. Uitgaande van de clashfinder die hier rondgaat wordt dit mijn voorlopige spoorboekje. Zit lekker gevuld met een diverse set aan muzieksoorten, rekening houdend met de misses en de rest van de groep waarmee we zijn
Donderdag
Vrijdag
- Stone (voor mij echt een ontdekking en fijne opener)
- Gastlight Anthem (Voorvak!!)
- Bombay Bicycle Club
- The Hives
- Parkway Drive (voorvak!!)
- Slowdive
- PJ Harvey (enorm jammer van Dropkick Muprhys)
- Greta van Fleet
- Jane's Addiction (toch ff kijken)
- Lenny Kravitz
Zaterdag
- Frank Carter & The Rattlesnakes (fijn wakker worden)
- Kneecap (klinkt als een muzikalere versie van Sleaford Mods, leuk)
- Sleafords Mods (of misschien The Beaches)
- Declan McKenna
- Simple Plan (of mogelijk toch Gary Clark JR. Nare clash)
- Bad Omens
- Archive (vooraan, jammer van tweede deel Bad Omens)
- dEus
- Sum 41
- Snow Patrol (hopelijk nog binnen te komen)
- Maneskin
Zondag
- Equal Idiots
- Peuk
- The Last Dinner Party
- J. Bernardt
- The Kooks (of mogelijk Jessie Ware, vind Kooks eigenlijk niet echt boeiend)
- Nothing but Thieves
- Janelle Monae (2e gedeelte)
- Avril Lavigne
- The Blaze
- Marc Rebillet (of Apero)
- Roisin Murphy
- Benjamin Clementine
- Dua Lipa (2e gedeelte. Ik doe mijn best maar hoor bij haar niks anders dan platte pop. 3 kwartier van deze show vind ik voldoende)
- Isaac Roux
- Matt Maltese (deze verraste mij erg, klinkt mooi!
- Brutus
- Whispering Sons (2e gedeelte)
- The Breeders
- Froukje
- Lauren Spencer Smith (of mogelijk weet Idles me tegen die tijd wel te overtuigen)
- Sampha
- Pretenders
- Michael Kiwanuka
- Royal Blood (2e deel)
- High Vis
- Foo Fighters
Keep the fingers crossed that the Archive/dEUS combi won't happen that way. Would be impossible to see both and both are "must sees" for me.![]()
Bedoeling is natuurlijk wel de functie ervan niet te verloochenen. Je moet dat ook niet te groot maken.
Met een volledig uitverkochte clubtournee waar verschillende extra shows zijn aangekondigd betwijfel ik dat de main te groot zou zijn. Brihang is groter dan ooit en heeft à la Zwangere Guy in 2019 echt een boerenjaar.Eigenlijk zouden The Last Dinner Party en Brihang beter geswitched staan. De barn gaat sowieso te klein zijn voor TLDP en de main een maatje te groot voor Brihang.