Lowlands 2024

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835
Haha Thnx! Tegelijk ook wel leuk om weer eens een ander festival te zien toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.707
Pukkelpop = geen snuivende Ollanders
Lowlands = geen racistische Vlamingen.
Dat bovenste kan ik ontkrachten, die zijn er wel degelijk. Op Pukkelpop hebben we daar echter een hele fijn uithoek van het terrein voor: de Boiler Room. Lijkt soms wel op The Walking Dead daar op zondagavond. Over Lowlands kan ik weinig zeggen want ben er nog nooit geweest, maar de voordelen van Pukkelpop zijn voor mij met name de diepte in het programma, de sfeer/aankleding op het terrein is dik in orde. Eigenlijk is alles gewoon in orde daar, nu ik er zo over nadenk. En ja, die knuppels met Vlaams Belang vlaggen moet je eigenlijk gewoon vakkundig het terrein af werken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.356
5.049
Mijn vorige bezoek op Pukkelpop is meer dan een decennium geleden. Maar voor mij ligt de aankleding en sfeer op Lowlands stukken hoger. Terwijl Pukkelpop vaak net iets betere affiches heeft. Dus ligt er aan waar je meer waarde hecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.231
744
heb vorig jaar op pukkelpop echt opvallend weinig drugs gebruik gezien.
en tja, als maastrichtenaar , hoor je wellicht meer bij de belgen dan bij de hollanders
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.231
744
Mijn vorige bezoek op Pukkelpop is meer dan een decennium geleden. Maar voor mij ligt de aankleding en sfeer op Lowlands stukken hoger. Terwijl Pukkelpop vaak net iets betere affiches heeft. Dus ligt er aan waar je meer waarde hecht.
aankleding op pukkelpop is mooi, maar LL is idd nog wat beter.
maar sfeer vind ik op pukkelpop eigenlijk veel relaxter
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Met een groepje vrienden overwegen we dit jaar Pukkelpop ipv Lowlands. Zijn er hier mensen op beide geweest? En wat zijn de grootste voordelen van pkp?
Veel dagjesmensen dus meer budget en dus wat grotere namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.281
3.853
Mijn vorige bezoek op Pukkelpop is meer dan een decennium geleden. Maar voor mij ligt de aankleding en sfeer op Lowlands stukken hoger. Terwijl Pukkelpop vaak net iets betere affiches heeft. Dus ligt er aan waar je meer waarde hecht.
De aankleding op Pukkelpop is wel flink verbeterd de afgelopen jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en roluf

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Zonde joh, ik zou gewoon 2 weken voor start wachten en gewoon naar LL gaan waar je thuishoort 😉

@Raskolnikov heeft vorig jaar dezelfde move gemaakt. Die kan je het beste advies geven volgens mij.
@roluf Wij zijn vorig jaar inderdaad naar Pukkelpop gegaan, omdat we misgrepen op Lowlands.

Pukkelpop is een prima festival. Qua programma natuurlijk veel overlap met Lowlands. Vaak een grote naam meer dan Lowlands. In het ontdekken vind ik Lowlands echter net wat sterker. Een X-Ray ontbreekt op Pukkelpop. Wel kleine tenten hoor, maar niet met die sfeer en beleving.

Verder is Pukkelpop heel fijn georganiseerd. Je stapt zo van de provinciale weg het terrein op en staat dan praktisch voor het hoofdpodium. Terrein is ook mooi aangekleed, al is dat bij Lowlands wel wat fraaier. De toegang is ook zeer goed geregeld; enorm veel vrijwilligers en je hebt je bandje in een mum van tijd. Bonnen in de voorverkoop gehaald, dat scheelt een kwartje per bon. Werkte ook uitstekend. Op een heel weekend is dat best de moeite. Bij de barren was het allemaal heel goed geregeld, nauwelijks rijen en bijzonder vriendelijk barpersoneel. Pilsjes worden met liefde getapt. Ook de ticketprijs op Pukkelpop is aangenamer. Eten vond ik daarentegen op Lowlands weer interessanter, meer keuze.

Waar voor mij persoonlijk het grootste verschil in zit: op Lowlands is de sfeer aangenamer. Meer het gevoel dat je met zijn allen in hetzelfde weekend, dezelfde buvvel zit. Als je ergens gaat zitten of staan, dan heb je binnen de kortste keren aansluiting en voer je de leukste gesprekken. Dat is op Pukkelpop heel anders. We knoopten wel eens een praatje aan, maar dat werd echt afgehouden. Vond ik heel vreemd om te ervaren. De bezoekers zijn er heel erg op zochzelf. Misschien doordat ze dagkaarten verkopen? Of gewoon andere beleving, kan ook. Is verder ook prima hoor, wil er zeker geen waardeoordeel over uitspreken, maar als je Lowlands bent gewend kom je wat dat betreft wel van een koude kermis thuis.

Als we dit jaar weer naast tickets hadden gegrepen, waren we zeker weer naar Pukkelpop gegaan. Met heel veel pleizer. Het is een heel fijn festival. Maar het is geen Lowlands.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
heb vorig jaar op pukkelpop echt opvallend weinig drugs gebruik gezien.
en tja, als maastrichtenaar , hoor je wellicht meer bij de belgen dan bij de hollanders
Ik heb dat ook niet zo ervaren. Al moet ik eerlijk zeggen dat het me vaak ook niet opvalt, al doen ze het onder mijn neus. Misschien drink ik wel te veel.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
De bezoekers zijn er heel erg op zochzelf. Misschien doordat ze dagkaarten verkopen? Of gewoon andere beleving, kan ook. Is verder ook prima hoor, wil er zeker geen waardeoordeel over uitspreken, maar als je Lowlands bent gewend kom je wat dat betreft wel van een koude kermis thuis.
Denk dat je dit ook eens stuk kan doorvertalen naar Belgen vs Nederlanders. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Jaulez

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Denk dat je dit ook eens stuk kan doorvertalen naar Belgen vs Nederlanders. 😅
Ik sluit het niet uit, maar ik heb niet gestudeerd voor dat soort conclusies ;-)

Overigens bedoelde ik het ook zeker niet lullig; het overwegend Belgsiche publiek was uitermate correct en geschikt. Alleen een andere onderlinge sfeer en beleving.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.881
1.820
Als Bravonachtadept (die ook van gitaren houdt) wil ik even zeggen dat ik die hele Peggy Gou ook 30x niks vind. Er zijn 10.000 interessantere DJs.

Ik zie ook echt NOOIT iemand dansen bij haar sets. Al die mongolen staan alleen maar te filmen voor hun TikTok. Nep DJ, bah!

Ik vind dit eigenlijk nog een triestere booking dan Goldband als headliner.
Zijn ook echt 3000 interessantere DJ's om te boeken dan Peggy.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dante

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Wat ik naast al het bovengenoemde echt een plus vind van LL ten opzichte van pkp is de camping. Op LL voelt deze voor mij echt als onderdeel van het festivalterrein en maakt voor mij het gevoel dat je 4 dagen lang echt even op een andere wereld bent. Met pkp heb ik de twee keer dat ik er was telkens op de camping gestaan op 20 min lopen van het terrein. Maakt de beleving toch wat minder als je elke dag langs die provinciale weg heen en weer loopt. Verder is het als festival dik in orde, maar ik zou er echt vooral voor de artiesten heen gaan en niet voor het totaal plaatje wat LL voor mij is.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
heb vorig jaar op pukkelpop echt opvallend weinig drugs gebruik gezien.
en tja, als maastrichtenaar , hoor je wellicht meer bij de belgen dan bij de hollanders

Bij Pukkelpop weet ik het niet. Maar in België wordt natuurlijk ook veel beter gecontroleerd op drugs dan in Nederland. De drugshonden (neem ik aan) die ik bij Werchter zag lopen, ga je niet zien op Nederlandse festivals.

Ik heb echt niets tegen het gebruik. Ik kan mij heel goed voorstellen dat het 'snachts een extra kick kan geven bij Elektronische acts in de India, X-Ray of Bravo. Helemaal vóór om mensen deze vrijheid en hun plezier te geven en ik gun dat ook! Het punt is dat het de laatste jaren, voor mijn gevoel, een beetje omslaat. Het lijkt alsof mensen het niet meer leuk kunnen hebben op een festival zonder en ook geen omgevingsgevoel meer hebben wanneer ze het doen. Voorbeeld waar ik totaal op afhaakte waren cocaine gebruikers die dit zondagmiddag tijdens de show van Franz Ferdinand in 2019 volledig in het openbaar midden in de Alpha deden.

Ik vind dat wij daar wel iets meer op mogen letten met elkaar. Maar misschien word ik oud hé :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en @Marc

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Wat ik naast al het bovengenoemde echt een plus vind van LL ten opzichte van pkp is de camping. Op LL voelt deze voor mij echt als onderdeel van het festivalterrein en maakt voor mij het gevoel dat je 4 dagen lang echt even op een andere wereld bent. Met pkp heb ik de twee keer dat ik er was telkens op de camping gestaan op 20 min lopen van het terrein. Maakt de beleving toch wat minder als je elke dag langs die provinciale weg heen en weer loopt. Verder is het als festival dik in orde, maar ik zou er echt vooral voor de artiesten heen gaan en niet voor het totaal plaatje wat LL voor mij is.
Mooi is dat he bij LL. Soms vind ik het gewoon jammer om de camping te verlaten richting festivalterrein. Onderweg ook altijd van alles te zien. Genoeg kleurrijke personen en altijd weer verbazen over die mensen die hun tentjes op die hele smalle strookjes groen tussen het looppad en de omheining neerzetten. Of compleet verscholen in het struikgewas tussen het looppad en de campings.
 
Laatst bewerkt:

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Bij Pukkelpop weet ik het niet. Maar in België wordt natuurlijk ook veel beter gecontroleerd op drugs dan in Nederland. De drugshonden (neem ik aan) die ik bij Werchter zag lopen, ga je niet zien op Nederlandse festivals.

Ik heb echt niets tegen het gebruik. Ik kan mij heel goed voorstellen dat het 'snachts een extra kick kan geven bij Elektronische acts in de India, X-Ray of Bravo. Helemaal vóór om mensen deze vrijheid en hun plezier te geven en ik gun dat ook! Het punt is dat het de laatste jaren, voor mijn gevoel, een beetje omslaat. Het lijkt alsof mensen het niet meer leuk kunnen hebben op een festival zonder en ook geen omgevingsgevoel meer hebben wanneer ze het doen. Voorbeeld waar ik totaal op afhaakte waren cocaine gebruikers die dit zondagmiddag tijdens de show van Franz Ferdinand in 2019 volledig in het openbaar midden in de Alpha deden.

Ik vind dat wij daar wel iets meer op mogen letten met elkaar. Maar misschien word ik oud hé :rolleyes:
Ik ben diverse malen bij een meerdaags rugbytoernooi (met camping) in België geweest, en daar stonden ze ook met honden. Ze zeiden dat dit drugshonden waren maar daar geloofde ik al vrij weinig van. Het opleiden van zo'n hond is echt verschrikkelijk duur en het lijkt me gewoon heel onwaarschijnlijk dat een particulier beveiligingsbedrijf dat gaat doen. Mijn vermoeden werd verder bevestigd toen ik genoeg spelers 's avonds in een van de feesttenten behoorlijk aan de coke zag zitten (Nederlanders uiteraard).
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Thisso

Gebruikers die dit onderwerp bekijken