Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Wellicht kan de bassist van Marduk gaan samenwerken met Roger Waters. Hij schijnt zo op het podium in Duitsland te hebben gestaan.
FxFPGskWcAIFK0h
Nou, toch ook nog maar even mijn zegje hierover doen dan. Ja, Roger Waters is een rare snuiter, die soms hele domme dingen zegt, dus wat mij betreft klopt het wat @Paddy zegt. Maar als je dit ziet als antisemitisme of een verheerlijking van het nazi regime, moet je nog eens goed naar The Wall luisteren (of de bijbehorende film kijken) om de context te begrijpen. Het is een verhaal over een psychisch geïsoleerd en door de Tweede Wereldoorlog getraumatiseerd kind, dat opgroeit tot dysfunctionele rockster die hallucineert over fascistische taferelen. Het hele punt is dat die ideologie neergezet wordt als uiting van een destructieve en verminkte geest. Of alternatief, als metafoor voor de duisterste kanten van Waters’ eigen psyche. Hoe dan ook, als iets kwaadaardigs, niet als iets bewonderingswaardigs.

Onderstaand een stukje van de berichtgeving van CNN hierover:
Waters was wearing the costume while performing from Pink Floyd’s 1979 concept album “The Wall,” in which the album’s protagonist hallucinates that he is a fascist dictator. The satirical routine has been a part of Waters’ solo shows for at least 30 years, including a famous live performance of the album in Berlin in 1990. This week appears to be the first time the German government has launched a criminal investigation following his performance, however.
Beetje raar om nu opeens massaal te vallen over een stuk satire dat al minstens 30 jaar gespeeld wordt, niet? Okay, het is misschien wat lomp, maar het is satire. Bedoeld om het fascisme, de nazis, en droeftoeters zoals die bassist van Marduk, belachelijk te maken. Ken je muziekgeschiedenis.

En nu weer terug naar Graspop.
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Dat je mensen een plezier doet met je festival is natuurlijk fijn.
Maar U bent er naief als u denkt dat dit meer betekent dan de omzet.
Mijn betoog was ook geenzins negatief naar de organisatie. Het was een reactie op de opmerking "als mensen teleurgesteld zijn in de line-up, verkopen ze hun kaarten weer".
Mijn reactie was gericht op het feit dat de organisatie echt niet uitmaakt of er 20 of 30 fans van exodus hun kaarten verkopen aan fans van de vervanger.
Dat laatste stukje geef ik je wel gelijk in. Ik denk echt dat ze alles doen om waardige vervangers te vinden, voor de argumenten die hier al aangehaald zijn. Zelf ook liedhebbers en festival heeft een naam hoog te houden. Maar het is natuurlijk onmogelijk om precies iets te boeken waar de paar mensen die speciaal voor Exodus komen hun kaartje voor zouden behouden. Een band als Suicidal Angels past perfect in het straatje maar is geen Exodus. Als de organisatie een band van formaat kan strikken in een ander genre zullen ze geen moment twijfelen. Ook al betekent dit wat geschuif met kaarten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
Hoi, dit jaar ben ik totaal niet actief geweest op het forum (oa omdat het zo druk is geworden hier), maar het begint nu toch wel te kriebelen omdat het wel dichtbij komt. Ik zal binnenkort mn spoorboekje eens delen, maar ik zag dat het een aantal paginas terug ging over The Amity Affliction. Dit is een band waar tiener ik echt super fan van was, dus ik wil mijn mening ook even delen haha.

Ik heb ze toen echt regelmatig live gezien. Ik was er bij toen ze voor de eerste keer op Jera On Air stonden, toen waren ze nog super verbaasd dat er uberhaupt meer dan 20 mensen waren, en de plezier op het podium spatte ervan af. Dit was in de periode dat Let The Ocean Take me net uit was geloof ik. Heb echt regelmatig genoten van hun optredens, ben nog 2x naar een meet & greet gegaan, je snapt het wel.
Maar toen kwam er ergens een omslagpunt. In mijn herinnering was dat toen de zanger vader werd en ze met een nieuw album kwamen daarna (?) De eerstvolgende keer dat ik ze live zag was al dat plezier op het podium weg. Het voelde alsof ze er stonden omdat het hun werk was, en niet omdat ze het leuk vonden. Sindsdien heb ik ze nog 1 of 2 keer live gezien (oa 2019 graspop), maar het is nooit meer zo geworden als het was.
Ik ga ze dit jaar wel weer eens bekijken (al moet ik het nieuwe album nog luisteren), maar ik ben eigenlijk een beetje verbaasd dat mensen zo veel hype hebben, omdat ze voor mij al ver over hun hoogtepunt heen zijn. Verder heb ik me niet bezig gehouden met hun leven enzo, dus ik ben ook wel benieuwd naar de opmerkingen dat het assholes blijken te zijn. Ooit bij die meet & greet waren ze super aardig en mochten we zelfs op de foto, ondanks dat dat eigenlijk niet de bedoeling was
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Hoi, dit jaar ben ik totaal niet actief geweest op het forum (oa omdat het zo druk is geworden hier), maar het begint nu toch wel te kriebelen omdat het wel dichtbij komt. Ik zal binnenkort mn spoorboekje eens delen, maar ik zag dat het een aantal paginas terug ging over The Amity Affliction. Dit is een band waar tiener ik echt super fan van was, dus ik wil mijn mening ook even delen haha.

Ik heb ze toen echt regelmatig live gezien. Ik was er bij toen ze voor de eerste keer op Jera On Air stonden, toen waren ze nog super verbaasd dat er uberhaupt meer dan 20 mensen waren, en de plezier op het podium spatte ervan af. Dit was in de periode dat Let The Ocean Take me net uit was geloof ik. Heb echt regelmatig genoten van hun optredens, ben nog 2x naar een meet & greet gegaan, je snapt het wel.
Maar toen kwam er ergens een omslagpunt. In mijn herinnering was dat toen de zanger vader werd en ze met een nieuw album kwamen daarna (?) De eerstvolgende keer dat ik ze live zag was al dat plezier op het podium weg. Het voelde alsof ze er stonden omdat het hun werk was, en niet omdat ze het leuk vonden. Sindsdien heb ik ze nog 1 of 2 keer live gezien (oa 2019 graspop), maar het is nooit meer zo geworden als het was.
Ik ga ze dit jaar wel weer eens bekijken (al moet ik het nieuwe album nog luisteren), maar ik ben eigenlijk een beetje verbaasd dat mensen zo veel hype hebben, omdat ze voor mij al ver over hun hoogtepunt heen zijn. Verder heb ik me niet bezig gehouden met hun leven enzo, dus ik ben ook wel benieuwd naar de opmerkingen dat het assholes blijken te zijn. Ooit bij die meet & greet waren ze super aardig en mochten we zelfs op de foto, ondanks dat dat eigenlijk niet de bedoeling was
Mooi verhaal en inderdaad tijd geleden dat je hier langs kwam. Volgens mij zit ook veel hype in het feit dat de nieuwe cd echt heel goed is. Ze lijken de oude vorm weer opgepakt te hebben dus zeker nog ff checken die plaat
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
342
489
Question about parking in camping inferno. When we leave our car and next day we decide to go to the market, do we need to pay another parking ticket when we return?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.786
Question about parking in camping inferno. When we leave our car and next day we decide to go to the market, do we need to pay another parking ticket when we return?
From the festival app about parking Inferno:

Once your car is unloaded please leave it in the car park for the duration of the festival (barring an emergency) in order to limit nuisance for the neighbours and your fellow Camping Inferno campers.

So it's not explicitly forbidden, but they rather have that you leave it on the parking
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
Ik hoop dat verdonck gelijk heeft. Tegen een feestje met Bizkit Park in de Dome zeg ik nooit nee.
Heel toevallig zat ik net bij een kameraad van me waarmee ik naar Graspop kom en die is nog pas naar Bizkit park gaan kijken ergens, en na de show had hij even met de frontman een babbeltje gedaan. Hij had gevraagd of Bizkit Park Graspop kwam doen als dome afsluiter en hij gaf als antwoord iets in de trend van 'we mogen er niets van zeggen, maar we willen er wel een feestje bouwen' met een vette knipoog.
Dus ik denk dat we ze zeker mogen noteren ;)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Heel toevallig zat ik net bij een kameraad van me waarmee ik naar Graspop kom en die is nog pas naar Bizkit park gaan kijken ergens, en na de show had hij even met de frontman een babbeltje gedaan. Hij had gevraagd of Bizkit Park Graspop kwam doen als dome afsluiter en hij gaf als antwoord iets in de trend van 'we mogen er niets van zeggen, maar we willen er wel een feestje bouwen' met een vette knipoog.
Dus ik denk dat we ze zeker mogen noteren ;)
Ha, tof! Slimme zet van de organisatie. Bizkit Park sluit perfect aan op het concept van een feestje met meezingers in de nachtelijke uurtjes. Gaat weer mooi worden!
 
  • Leuk
Waarderingen: gerbthederp

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Ha, tof! Slimme zet van de organisatie. Bizkit Park sluit perfect aan op het concept van een feestje met meezingers in de nachtelijke uurtjes. Gaat weer mooi worden!
Dat is wel waar anderzijds is het een beetje jammer van de organisatie dat ze meestal dezelfde tribute bands laten komen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Nou, toch ook nog maar even mijn zegje hierover doen dan. Ja, Roger Waters is een rare snuiter, die soms hele domme dingen zegt, dus wat mij betreft klopt het wat @Paddy zegt. Maar als je dit ziet als antisemitisme of een verheerlijking van het nazi regime, moet je nog eens goed naar The Wall luisteren (of de bijbehorende film kijken) om de context te begrijpen. Het is een verhaal over een psychisch geïsoleerd en door de Tweede Wereldoorlog getraumatiseerd kind, dat opgroeit tot dysfunctionele rockster die hallucineert over fascistische taferelen. Het hele punt is dat die ideologie neergezet wordt als uiting van een destructieve en verminkte geest. Of alternatief, als metafoor voor de duisterste kanten van Waters’ eigen psyche. Hoe dan ook, als iets kwaadaardigs, niet als iets bewonderingswaardigs.

Onderstaand een stukje van de berichtgeving van CNN hierover:

Beetje raar om nu opeens massaal te vallen over een stuk satire dat al minstens 30 jaar gespeeld wordt, niet? Okay, het is misschien wat lomp, maar het is satire. Bedoeld om het fascisme, de nazis, en droeftoeters zoals die bassist van Marduk, belachelijk te maken. Ken je muziekgeschiedenis.

En nu weer terug naar Graspop.
Het gaat mij ook meer om zijn uitspraken over de Russische inval in Oekraïne en over Joden.
Daarnaast de combi met de naam van Anne Frank tijdens dit optreden erg discutabel is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken