Graspop Metal Meeting 2023

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
293
748
Damn dat is laat zeg. En dan ook nog doordeweeks. Kan me niet herinneren dat ik ooit een show in 013 later dan 2300 heb zien doorgaan.
Ze begonnen ook pas 21:45, vond ik ook al laat voor een 'headline' act. Voorprogramma vond ik ook geen reet aan. Wel shoutout naar de gasten die de macarena gedanst hebben in de meest awkward pit van 2023 tot nu toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
257
523
Ja eens. Godsmack wil ik echt graag weer eens zien maar zijn een namiddag band. Er is geen reden om aan te nemen dat die opeens gegroeid zijn.
Powerwolf, Godsmack of Helloween gaan niet headlinen hoor, dan schuiven ze eerder Disturbed door. Al vrees ik ook een beetje voor Within Temptation, de Krezip van de Benelux metal-festivals. Als er een headliner uitvalt, kan je altijd WT bellen! Prima band hoor, niet helemaal mijn genre, veel respect voor wat ze bereikt hebben, maar heb ze genoeg gezien de afgelopen jaren. BMTH of doorschuiven Disturbed zijn bijna de meest realistische opties? Anders een 'oudgediende' á la Deep Purple.
 

Verwijderd lid 43165

Campingartiest
23 nov 2022
64
67
Ze waren laat klaar... Rond 23:25 geloof ik. Mijn laatste trein viel ook nog eens uit om 00:09 dus toen een vervangende NS taxi gekregen naar Rotterdam :ROFLMAO:
Crap, dat is dan jammer. Teleurstellend dat zo vaak 013 niet echt rekening houd met OV. Morgen met LOG en Kreator ga ik wss hetzelfde probleem krijgen weer krijgen.(en dan is het voor mij jammer dat LOG en niet kreator afsluit. 😓)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.211
7.467
Geen slechte line up, maar ik zie geen band die ze niet gewoon in november aan hadden kunnen kondigen.
is alleen maar extra bevestiging dat er een band is gewoon die last minute de stekker eruit heeft getrokken. mijn gok is Avenged Sevenfold
voor mij is deze line up weer extra bevestiging dat die niet naar Europa komen dit jaar
 

giacomini1986

Playlistbediener
24 nov 2019
43
32
Crap, dat is dan jammer. Teleurstellend dat zo vaak 013 niet echt rekening houd met OV. Morgen met LOG en Kreator ga ik wss hetzelfde probleem krijgen weer krijgen.(en dan is het voor mij jammer dat LOG en niet kreator afsluit. 😓)
Lamb of God was beste optreden wat ik de afgelopen jaren heb gezien . Was echt af . Kreator was ook wel goed hoor .🤘🏻spelen ongeveer 1u 20 min Lamb of God .
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Prima affiche, maar het maakt ons niet veel wijzer mbt Graspop. Behalve dat The Prodigy nog steeds misschien een noodoplossing kan zijn op de vrijdag.
Hoe realistisch zou dat zijn? Ik vind The Prodigy eigenlijk helemaal niet passen op Graspop, laat staan als headliner. Ze hebben inderdaad ruimte in hun tourschema, maar ik denk dat ze dan eerder een van de voorgenoemde bands zullen opbellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.955
Hoe realistisch zou dat zijn? Ik vind The Prodigy eigenlijk helemaal niet passen op Graspop, laat staan als headliner. Ze hebben inderdaad ruimte in hun tourschema, maar ik denk dat ze dan eerder een van de voorgenoemde bands zullen opbellen.
Ik heb eerder ook al gezegd dat ik dat soort afwijkende acts liever in de undercard heb, voor de variatie, en niet als headliner. Ook al vind ik The Prodigy persoonlijk wel heel vet, en heb ik ze nog nooit live gezien. Hoe realistisch het is? Alleen als noodoplossing denk ik. Beter The Prodigy daar neerzetten dan helemaal geen headliner hebben en Disturbed door moet schuiven, zo'n soort scenario. Anders niet.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
Eens! Ik hoop dat er nog wat Belgische bands bij komen. Bv. Wiegedood.
Brutus speelt al op Pukkelpop én Alcatraz.
Én op Durbuy Rock Festival.
Psychonaut op Alcatraz.
Én op Lokerse Feesten.
Wiegedood op Dour
Weet niet of dat dan nog kan?
Welke andere Belgische bands zouden op Graspop kunnen spelen?
Overzichtje Belgische bands op Belgische festivals in 2023 (rood stond vorig jaar op GMM):

1677670208542.png

Overige bands zonder (Belgische) festivaloptredens voor zover ik weet:

1677670309196.png

Thurisaz en Saille zou ik heel graag zien!
 

Verwijderd lid 43165

Campingartiest
23 nov 2022
64
67
Lamb of God was beste optreden wat ik de afgelopen jaren heb gezien . Was echt af . Kreator was ook wel goed hoor .🤘🏻spelen ongeveer 1u 20 min Lamb of God .
Oh als ze dan 21:45 beginnen moet dat dan gelukkig wel goed komen.

Ik ben benieuwd naar vanavond en morgen. Eerste concerten met op maat gemaakte oordoppen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken