Graspop Metal Meeting 2023

jbj

Dagopener
11 okt 2022
545
737
vreemd want amenra heeft gewoon cirque royal op zichtzelf uitverkocht vorig jaar
Vorig jaar was uiteraard iets 'specialer' omdat het de release-show was van hun laatste album. Als ik correct ben, was deze snel uitverkocht.
Setting is wel een stuk mooier in Cirque. Verwonderd mij wel dat de verkoop zo tegenvalt dat ze verhuizen van locatie. Misschien komt de tour te snel na de vorige?
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.046
2.675
Download UK heeft natuurlijk wel een geschiedenis met het boeken van bands die andere metalfestivals niet zouden boeken, zoals Muse, The Prodigy, Chase & Status, QOTSA, Biffy Clyro,... Als je dan Download naar andere landen brengt, dan neem ik aan dat ze die gedachtengang qua line-up samenstellen ook gaan gebruiken in het buitenland. The Prodigy op Download Germany hoeft dan ook geen verrassing te zijn en betekent niet per se dat andere metalfestivals dat ook gaan doen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
Download UK heeft natuurlijk wel een geschiedenis met het boeken van bands die andere metalfestivals niet zouden boeken, zoals Muse, The Prodigy, Chase & Status, QOTSA, Biffy Clyro,... Als je dan Download naar andere landen brengt, dan neem ik aan dat ze die gedachtengang qua line-up samenstellen ook gaan gebruiken in het buitenland. The Prodigy op Download Germany hoeft dan ook geen verrassing te zijn en betekent niet per se dat andere metalfestivals dat ook gaan doen.
nova rock staan ze ook al, bedoelde daarmee dat de trend wel meer en meer duidelijk wordt en deze dus ook stillaan een kanshebber kunnen worden
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.537
3.059
nova rock staan ze ook al, bedoelde daarmee dat de trend wel meer en meer duidelijk wordt en deze dus ook stillaan een kanshebber kunnen worden
Dan heb ik toch liever dat we de wat meer instaprock geprogrammeerd krijgen zoals Pearl Jam, Kings of Leon, Pixies etc.
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
293
748
Dan heb ik toch liever dat we de wat meer instaprock geprogrammeerd krijgen zoals Pearl Jam, Kings of Leon, Pixies etc.
Mijn brein maakte hier insta-prock van.... :LOL:

Honestly, ik hoop echt niet dat we WT gaan krijgen op Graspop. Vind ze de laatste jaren echt heel matig. Ik heb ze nog in Ahoy gezien in 2008, dat was echt fantastisch. Daarna ging het m.i. rap achteruit
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
257
523
Nee ik geloof daar helemaal niks van. Voor mij is WT een headliner maar tegelijkertijd waren ze beide keren de headliner die de meeste kritiek kreeg. Dan doet GMM er beter aan om Disturbed te schuiven. Met Airbourne, Amon Amarth, Disturbed, Gojira heb je een zeer degelijke rij grote naam staan die minder kritiek zal krijgen dan weer WT.
Vond de reactie van het publiek beide keren vrij lauw inderdaad. Of een band headlinerwaardig is of niet is subjectief, maar WT is geen klepper in de categorie Slipknot, GnR zeg maar. Denk ook dat doorschuiven Disturbed een goede optie zou kunnen zijn. In het slot dat ze achterlaten kan je dan nog een 'grote' band boeken die niet meteen een headliner zou zijn. Rise Against heeft ook nog veel ruimte rond de juni (metal) festivals, zou optie kunnen zijn? Hoe dan ook, we zullen nog even geduld moeten hebben!
 
  • Leuk
Waarderingen: Buddha84 en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
Voor mij zijn er maar drie realistische opties op volgorde van wat mij plausibel lijkt:
  1. BMTH, waarom wachten snap ik alleen niet echt.
  2. Er is een headliner weggevallen en het opvallen is een uitdaging. Opties dan oa FFDP (helaas) en Sabaton
  3. Er is een unieke booking waar ze nog op wachten.
Voor mij zijn 1 en 3 omgedraaid.. 😉
Nr. 4 is band doorschuiven (Gojira wordt dan 'gepromoveerd' tot South Stage headliner), maar dan geloof ik eerder in Amon Amarth dan Disturbed.

FFDP geloof ik niet in eerlijk gezegd, om die ineens boven de al aanwezige bands te gaan plaatsen.
Vorig jaar stonden ze als 3e op het affiche, na Priest en Korn.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Nee ik geloof daar helemaal niks van. Voor mij is WT een headliner maar tegelijkertijd waren ze beide keren de headliner die de meeste kritiek kreeg. Dan doet GMM er beter aan om Disturbed te schuiven. Met Airbourne, Amon Amarth, Disturbed, Gojira heb je een zeer degelijke rij grote naam staan die minder kritiek zal krijgen dan weer WT.
Agh op iedere headliner is er wel kritiek.
Ik zou persoonlijk eerder Within Temptation als headliner neerzetten dan de namen die U noemt.
WT is een grote toegankelijke naam, is de grootste naam van het subgenre 'Symphnoische metal" (samen met Nightwish) en hebben daardoor niet alleen de laagdrempeligheidsfactor aan hun kant, maar ook de betekenisfactor. Hetzelfde zie je bij Manowar, een band die iets minder toegankelijk is, maar wel grote betekenis heeft gehad op het subgenre 'Powermetal".
De kritiek die ik voornamelijk verwacht als ze weer zouden komen (wat GMM niet gaat doen) is dat ze te vaak achter elkaar zijn gekomen.
Ik denk dat men op een naam stond te wachten, maar dat het een en ander niet door is gegaan. Ozzy en Priest hadden een planning die niet doorging, dus wellicht werd er achter de schermen nog wat geregeld. Hetzelfde geldt voor A7x.
Van mij mag ook wel een keer een 'vlaamse exclusieve naam' of "Beneluxe exclusieve naam' in de headlinervijver duiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.643
3.288
Wel vreemd dat BMTH ook in België geen hints gaf bij het optreden.
Desondanks:

Vandaag
De helft van de bands weet nauwelijks waar ze de volgende dag spelen, laat staan dat ze zich ervan bewust zijn dat ze in een land terugkomen over een paar maanden op een festival. Die volgen ook vaak amper op wanneer wat aangekondigd wordt, dus tenzij ze vlak daarvoor een interview hebben gehad waar dat aan bod kwam, zeggen ze meestal gewoon 'see you soon' hahaha.
Desondanks:

lijkt me niet nee
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
844
2.470
De helft van de bands weet nauwelijks waar ze de volgende dag spelen, laat staan dat ze zich ervan bewust zijn dat ze in een land terugkomen over een paar maanden op een festival. Die volgen ook vaak amper op wanneer wat aangekondigd wordt, dus tenzij ze vlak daarvoor een interview hebben gehad waar dat aan bod kwam, zeggen ze meestal gewoon 'see you soon' hahaha.
Desondanks:

lijkt me niet nee
Goed punt. En ik blijf maar gewoon hoop houden ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en nikita

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.211
7.467
Nee ik geloof daar helemaal niks van. Voor mij is WT een headliner maar tegelijkertijd waren ze beide keren de headliner die de meeste kritiek kreeg. Dan doet GMM er beter aan om Disturbed te schuiven. Met Airbourne, Amon Amarth, Disturbed, Gojira heb je een zeer degelijke rij grote naam staan die minder kritiek zal krijgen dan weer WT.
Ben het hier dan weer niet mee eens. Disturbed heeft niet bepaald een headline waardige show op dit moment, iets dat Within Temptation wel heeft. Het is niet voor niets dat Disturbed aan geeft meer zaalshows te willen doen zodat ze kunnen investeren in een betere show. Ik vind het een fijne band, maar nog geen headliner. Zeker als je het vergelijkt met north stage headliners als Parkway Drive en Ghost. Het doorschuiven van een band lijkt me ook sowieso not done
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken