Graspop Metal Meeting 2023

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
293
749
Oh als ze dan 21:45 beginnen moet dat dan gelukkig wel goed komen.

Ik ben benieuwd naar vanavond en morgen. Eerste concerten met op maat gemaakte oordoppen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Ik was heel blij met mijn Loops gisteravond, was echt nodig haha. Helaas vorig jaar na Graspop een lichte piep overgehouden, niet onwijs storend gelukkig. Maar sindsdien gebruik ik dus mooi wel oordopjes.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.188
Niks om 10u. Had eigenlijk Bring Me The Horizon verwacht.
Ik begrijp nog steeds niet waarom GMM (i.t.t. festivals als RaR/Rip en Download) zou moeten wachten met aankondigen van BMTH tot na een uitverkocht inhaalshowtje.
Wellicht worden ze deze week/binnenkort aangekondigd, maar waarom dan al dat gedoe?
Ik ben nog steeds lang niet overtuigd van BMTH.
Velen hebben ze blijkbaar al met balpen ingevuld, maar voor mij is het hoogstens met lichte potlood... 😉
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.803
7.674
Powerwolf, Godsmack of Helloween gaan niet headlinen hoor, dan schuiven ze eerder Disturbed door. Al vrees ik ook een beetje voor Within Temptation, de Krezip van de Benelux metal-festivals. Als er een headliner uitvalt, kan je altijd WT bellen! Prima band hoor, niet helemaal mijn genre, veel respect voor wat ze bereikt hebben, maar heb ze genoeg gezien de afgelopen jaren. BMTH of doorschuiven Disturbed zijn bijna de meest realistische opties? Anders een 'oudgediende' á la Deep Purple.

Vreemde opmerking voor een band die één keer ooit headliner is geweest en één keer als subheadliner is ingevallen.
 

Sam Timmermans

Campingartiest
9 aug 2021
87
70
Prima affiche, maar het maakt ons niet veel wijzer mbt Graspop. Behalve dat The Prodigy nog steeds misschien een noodoplossing kan zijn op de vrijdag.
Ik denk toch niet dat het een noodoplossing is hoor.
Lijkt me plausibel, maar ook geen idee waarom ze er dan zo lang mee wachten.
Zou wel out of the box zijn, maar als je kijkt naar de editie met bloody beetroots, pertubator,... Was toen wel in de metal dome, maar waren serieuze feestjes toen. Was een halve rave party 😆
Ik ben fan alleszins, van mij mogen ze headlinen
 
  • Leuk
Waarderingen: redbaron

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.188
Zou me toch niet verbazen moesten ze er staan. Denk dat het vrijdag origineel Ozzy was en nu vollebak een andere optie zoeken...
Powerwolf staat never nooit niet als headliner op GMM.
Die hebben hun piek nu langzaam wel bereikt met headlinen op middelgrote en Duitstalige festivals.
Plus stonden vorig jaar al op GMM (om 18:30) én staan dit jaar op Alcatraz.
Het zou mij juist wél enorm verbazen mochten ze er überhaupt staan, laat staan als headliner.

Ozzy is ook nooit aan de orde geweest, lijkt me.
Het begint er toch steeds meer op te lijken dat Avenged Sevenfold het oorspronkelijke plan was (ook voor o.a. Resurrection Fest), maar dat vertraging op vertraging op vertraging bij het uitbrengen van het album toch roet in het eten heeft gegooid.
Onmogelijk acht ik het nog steeds niet, maar de kans is toch wel gekrompen.

Mocht dit idd het geval zijn, dan vermoed ik ook een headliner op herhaling (Sabaton lijkt mij dan de meest voor de hand liggende keuze).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.674
Voor mij zijn er maar drie realistische opties op volgorde van wat mij plausibel lijkt:
  1. BMTH, waarom wachten snap ik alleen niet echt.
  2. Er is een headliner weggevallen en het opvallen is een uitdaging. Opties dan oa FFDP (helaas) en Sabaton
  3. Er is een unieke booking waar ze nog op wachten.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.661
3.352
Overige bands zonder (Belgische) festivaloptredens voor zover ik weet:
Hier al een aantal keer vernoemd, maar ik mis hen qua bekendere bands in je lijstje: Cobra the Impaler.
Hebben dit jaar shows op Prognosis UK, Hellfest, Brutal Assault, Metaldays, Arctangent, dynamo.
Concert van Igorrr & Amenra ( + Der Weg Einer Freiheit en Hangmans Chair) is verplaatst naar de Cirque Royale in Brussel.
Oei, dat komt van Vorst zeker? Toch een serieuze degradatie. Van zo'n 8000 naar een goeie 2000 plaatsen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.469
4.642
Hier al een aantal keer vernoemd, maar ik mis hen qua bekendere bands in je lijstje: Cobra the Impaler.
Hebben dit jaar shows op Prognosis UK, Hellfest, Brutal Assault, Metaldays, Arctangent, dynamo.

Oei, dat komt van Vorst zeker? Toch een serieuze degradatie. Van zo'n 8000 naar een goeie 2000 plaatsen.
vreemd want amenra heeft gewoon cirque royal op zichtzelf uitverkocht vorig jaar
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Welke van de 3 is ooit headliner geweest op Graspop?
Within Temptation, 2019 als ik me niet vergis en vorig jaar ingevallen voor Faith No More. Band is dus doorgegroeid tot headliner. Er zit nog een groot gat in hun tourschema in de weken rond Graspop / Copenhell / Hellfest, dus is geen ondenkbare optie. Al zouden ze dan wel 3 keer op rij komen. Is nog allemaal speculatie, dus even afwachten nog.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.674
Within Temptation, 2019 als ik me niet vergis en vorig jaar ingevallen voor Faith No More. Band is dus doorgegroeid tot headliner. Er zit nog een groot gat in hun tourschema in de weken rond Graspop / Copenhell / Hellfest, dus is geen ondenkbare optie. Al zouden ze dan wel 3 keer op rij komen. Is nog allemaal speculatie, dus even afwachten nog.
Nee ik geloof daar helemaal niks van. Voor mij is WT een headliner maar tegelijkertijd waren ze beide keren de headliner die de meeste kritiek kreeg. Dan doet GMM er beter aan om Disturbed te schuiven. Met Airbourne, Amon Amarth, Disturbed, Gojira heb je een zeer degelijke rij grote naam staan die minder kritiek zal krijgen dan weer WT.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.188
Hier al een aantal keer vernoemd, maar ik mis hen qua bekendere bands in je lijstje: Cobra the Impaler.
Hebben dit jaar shows op Prognosis UK, Hellfest, Brutal Assault, Metaldays, Arctangent, dynamo.
Cobra The Impaler was ik helemaal vergeten, realiseerde ik me al vlak na het plaatsen.
Ik dacht nog, zou het iemand opvallen...? 😶😉
Heel goede band, mag zeker van mij komen!
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian en nikita

Verwijderd lid 43165

Campingartiest
23 nov 2022
64
67
Als Prodigy zou komen dan ga ik nog meer spijt hebben van mijn RaR ticket. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe ze gaan zijn live. Zo zonder Keith gaat natuurlijk wel een bak energie verloren. Ik ben benieuwd hoe ze dat opvullen (of ze het opvullen).
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.661
3.352
Cobra The Impaler was ik helemaal vergeten, realiseerde ik me al vlak na het plaatsen.
Ik dacht nog, zou het iemand opvallen...? 😶😉
Heel goede band, mag zeker van mij komen!
Haha sorry 😅
Bekijk het als een compliment, je lijstjes worden aandachtig bekeken 😉
 
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.188
Als Prodigy zou komen dan ga ik nog meer spijt hebben van mijn RaR ticket. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe ze gaan zijn live. Zo zonder Keith gaat natuurlijk wel een bak energie verloren. Ik ben benieuwd hoe ze dat opvullen (of ze het opvullen).
Hologram? 😋
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken