Graspop Metal Meeting 2023

slipknot.collector.nl

Playlistbediener
9 feb 2023
44
45
Ik hoop toch echt dat Graspop het tijdschema van Hellfest 2022 zal volgen voor GNR:
21:55 - 00:25 - GNR
00:30 - 02:00 - Ghost/Gojira

langer dan 2,5 uur is ook wel echt te veel
Hier kan ik me echt wel in vinden trouwens. Dan krijg je een groep liefhebbers die blijft staan na GnR. De rest van de meute lekker terug naar de camping.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.563
3.161
Het maakt mij niet veel uit welke dag GnR krijgt. Als ze inderdaad maar niet 3 uur spelen. 1,5 uur is zat voor mij. Persoonlijk vind ik Gojira (nog) niet groot genoeg om een dag af te sluiten. Misschien omdat ze naar mijn mening niet mainstream genoeg zijn of, weet het niet precies. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het tof hoor, ben zelf flink van de underground bands. Maar als je het over een headliner hebt dan heb je het naar mijn mening over een act die iedereen kent en mee kan zingen. Zelfde geldt overigens voor Ghost, ik vind ze fantastisch, misschien wel één van de beste bands van het moment, maar als headliner van een Graspop dag...
Tja, Def Leppard en Motley Crue hebben ook een co-headlinestatus. Geen van beide acts mag ook maar de schoenen poetsen van Slipknot.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.311
7.697
Het maakt mij niet veel uit welke dag GnR krijgt. Als ze inderdaad maar niet 3 uur spelen. 1,5 uur is zat voor mij. Persoonlijk vind ik Gojira (nog) niet groot genoeg om een dag af te sluiten. Misschien omdat ze naar mijn mening niet mainstream genoeg zijn of, weet het niet precies. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het tof hoor, ben zelf flink van de underground bands. Maar als je het over een headliner hebt dan heb je het naar mijn mening over een act die iedereen kent en mee kan zingen. Zelfde geldt overigens voor Ghost, ik vind ze fantastisch, misschien wel één van de beste bands van het moment, maar als headliner van een Graspop dag...
afsluiter en grote headliner is niet hetzelfde. het is vrij normaal op graspop dat een kleinere band de dag mag afsluiten na de echte headliner.
volbeat na maiden in 2022, parkway drive na maiden 2018, a perfect circle na ozzy 2018
korn na judas in 2022 (korn is misschien groter, maar judas was headliner. zelfde met within temptation en slayer in 2019
 

slipknot.collector.nl

Playlistbediener
9 feb 2023
44
45
afsluiter en grote headliner is niet hetzelfde. het is vrij normaal op graspop dat een kleinere band de dag mag afsluiten na de echte headliner.
volbeat na maiden in 2022, parkway drive na maiden 2018, a perfect circle na ozzy 2018
korn na judas in 2022 (korn is misschien groter, maar judas was headliner. zelfde met within temptation en slayer in 2019
Ik haal inderdaad de termen headliner en afsluiter door elkaar. Bijvoorbeeld Ghost na GnR vind ik best hoor. Vaak zijn de bands die spelen na de grote headliner de tofste shows.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.563
3.161
Gelukkig heeft iedereen daar zijn eigen blik op. Alsof Def Leppard en Motley Crue nooit iets hebben gepresteerd...
Dat is wel maar goed ja. Als de kaartverkoop van deze zondag nog slechter zou gaan, zou de zondag niet eens door kunnen gaan bij wijze van spreken. Dit is wel waarom ik verwacht dat hier Lamb of God nog bij komt en hoop dat ook Porcupine Tree nog als tegenhanger van de main-glam een goede settijd krijgt in de Marquee.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

RubenJS

Support act
18 feb 2023
865
2.534
Dat is wel maar goed ja. Als de kaartverkoop van deze zondag nog slechter zou gaan, zou de zondag niet eens door kunnen gaan bij wijze van spreken. Dit is wel waarom ik verwacht dat hier Lamb of God nog bij komt en hoop dat ook Porcupine Tree nog als tegenhanger van de main-glam een goede settijd krijgt in de Marquee.
Lamb of God zou wel enorm gaaf zijn. Maar hoe groot acht je die kans wanneer ze eind mei en half juli weer in noord en zuid Amerika touren? En ze feb/maart ook al Europa touren?
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
264
407
Dus vandaag om 15.00 zou GMM GnR aankondigen als ik het goed begrijp.

En het is dus niet zo dat GnR afsluit maar headlined. Ik dacht altijd dat dat hetzelfde was(de Headliner sluit de dag af) maar bedankt voor deze nieuwe inngeving allen:giggle:
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.502
4.680
ofwel, en dat is misschien waar ik voor vrees is dat de vrijdag headliner al een paar keer is weggevallen en dat er nu nog een noodoplossing wordt gezocht
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
899
996
ofwel, en dat is misschien waar ik voor vrees is dat de vrijdag headliner al een paar keer is weggevallen en dat er nu nog een noodoplossing wordt gezocht
Dit lijkt eigenlijk de meest plausibele verklaring. Hebben ze mss nog BMTH achter de hand, maar hebben ze eerst geprobeerd een nog grotere vervanging te vinden. Is mogelijk natuurlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken