Graspop Metal Meeting 2023

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
GnR op donderdag lijkt me vrij duidelijk. Die extra dag heeft toch altijd als reden om een grote vis te kunnen plaatsen op die dag. (Zelfde als 2018 dus).
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
BMTH zal misschien pas aangekondigd worden na hun passage in de lotto arena op 28 februari?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
Ik ben vooral benieuwd of we straks uit de bewoording van de aankondiging definitief kunnen opmaken of Ghost nu voor of na GnR zal spelen. Vorige keer stonden ze ervoor en sloot GnR natuurlijk af met hun debiel lange set, nu was er al wel in het stukje over Ghost die zin dat ze ons met een nachtzoen naar bed zouden sturen, maar ik wil toch vooral graag een bevestiging zien dat we die Ghost show echt volledig in het donker gaan krijgen.

En over de eerdere headliner/afsluiter discussie vanmorgen: ik snap dat mensen Ghost en Gojira (nog) niet zien als acts van headline statuur voor Graspop, maar voor mij persoonlijk zijn het de mainstage shows waar ik zo’n beetje het meest naar uitkijk van het hele weekend. Op Slipknot na misschien, gewoon puur omdat ik die nog nooit eerder heb gezien. Maar Gojira en Ghost zijn voor mij persoonlijk de onbetwiste headliners van hun dagen eigenlijk.
 

Cooman666

Campingartiest
2 nov 2022
89
213
Ik ben vooral benieuwd of we straks uit de bewoording van de aankondiging definitief kunnen opmaken of Ghost nu voor of na GnR zal spelen. Vorige keer stonden ze ervoor en sloot GnR natuurlijk af met hun debiel lange set, nu was er al wel in het stukje over Ghost die zin dat ze ons met een nachtzoen naar bed zouden sturen, maar ik wil toch vooral graag een bevestiging zien dat we die Ghost show echt volledig in het donker gaan krijgen.

En over de eerdere headliner/afsluiter discussie vanmorgen: ik snap dat mensen Ghost en Gojira (nog) niet zien als acts van headline statuur voor Graspop, maar voor mij persoonlijk zijn het de mainstage shows waar ik zo’n beetje het meest naar uitkijk van het hele weekend. Op Slipknot na misschien, gewoon puur omdat ik die nog nooit eerder heb gezien. Maar Gojira en Ghost zijn voor mij persoonlijk de onbetwiste headliners van hun dagen eigenlijk.
Ik denk persoonlijk dat Guns N Roses de laatste band zal zijn. Ze gaan sowieso een lange set spelen en het is dan raar om erna nog een andere band te programmeren.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
Ik denk persoonlijk dat Guns N Roses de laatste band zal zijn. Ze gaan sowieso een lange set spelen en het is dan raar om erna nog een andere band te programmeren.
Niet per se. Het is op Graspop eigenlijk de norm dat de MS1 headliner een langere set speelt dan de MS2 dagafsluiter daarna. Als GnR 2,5 uur speelt kan Ghost nog prima 1,5 uur daarna krijgen zonder dat dat raar voelt imo.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.532
3.039
Ik denk persoonlijk dat Guns N Roses de laatste band zal zijn. Ze gaan sowieso een lange set spelen en het is dan raar om erna nog een andere band te programmeren.
Het zou toch doodzonde zijn als een band met zoveel visuals zoals Ghost in het licht moet spelen? Dan heb je het echt over 20-21.30 ofzo en dan 21.40 - 00.10 GNR. Ik denk dat de kans groter is dat GNR van 21-23.30 speelt en dan 23.40 - 01.10 Ghost.
Guns N' Roses komt toch vooral aan op de megalomanie van Slash, en dat kan juist beter in het licht zijn zodat iedereen kan zien hoe goed hij een gitaar kan aanraken.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.411
6.719
Ik ben vooral benieuwd of we straks uit de bewoording van de aankondiging definitief kunnen opmaken of Ghost nu voor of na GnR zal spelen. Vorige keer stonden ze ervoor en sloot GnR natuurlijk af met hun debiel lange set, nu was er al wel in het stukje over Ghost die zin dat ze ons met een nachtzoen naar bed zouden sturen, maar ik wil toch vooral graag een bevestiging zien dat we die Ghost show echt volledig in het donker gaan krijgen.

En over de eerdere headliner/afsluiter discussie vanmorgen: ik snap dat mensen Ghost en Gojira (nog) niet zien als acts van headline statuur voor Graspop, maar voor mij persoonlijk zijn het de mainstage shows waar ik zo’n beetje het meest naar uitkijk van het hele weekend. Op Slipknot na misschien, gewoon puur omdat ik die nog nooit eerder heb gezien. Maar Gojira en Ghost zijn voor mij persoonlijk de onbetwiste headliners van hun dagen eigenlijk.
Volledig eens. Eigenlijk het ideale scenario zo. Graspop heeft z'n grote publiekstrekker. En voor mij voltrekt zich een scenario dat een band als Epica of Arch Enemy de Marquee tijdens hun set afsluit en ik kan nog een geweldig toetje met een nachtconcert van Ghost heb. Plus dat Gojira op vrijdag dan sowieso in het donker staat, aangezien de andere headliner zeer waarschijnlijk niet ook een show van 3 uur zou eisen, zoals met GnR wel realistisch is.

Ik word er heel blij van, laat 15u maar komen!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.209
7.466
Oeh, een raadsel! Mijn gok is: BMTH houdt Graspop niet gegijzeld, er komt een nog onbekende headliner, maar niet eentje die tot op heden nog helemaal geen data had.

Zit ik goed???
zoiets denk ik dan ook ja.

als het geen BMTH wordt, moet het haast wel een headliner worden die op herhaling komt toch?
Volbeat, Sabaton, Within Temptation, Scorpions, Deep purple touren volgens mij allemaal
Andere realistische opties zie ik niet echt meer hoor

Nightwish kunnen we inmiddels ook met 100% zekerheid afschrijven. aangezien die alleen op de donderdag konden en GNR daar staan
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

slipknot.collector.nl

Playlistbediener
9 feb 2023
44
45
zoiets denk ik dan ook ja.

als het geen BMTH wordt, moet het haast wel een headliner worden die op herhaling komt toch?
Volbeat, Sabaton, Within Temptation, Scorpions, Deep purple touren volgens mij allemaal
Andere realistische opties zie ik niet echt meer hoor

Nightwish kunnen we inmiddels ook met 100% zekerheid afschrijven. aangezien die alleen op de donderdag konden en GNR daar staan
Waarom kan GNR niet naar de vrijdag? Zou gaaf zijn als we dan donderdag Nightwish krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken