Graspop Metal Meeting 2023

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Zijn die niet vooral enkel in Belgie en Nederland bekend? Ik kan eerlijk gezegd niet goed inschatten hoe (relatief) groot die daarbuiten zijn.
They're not that well-known in Germany, however I have noticed some increased chatter about them in recent months. It seems like their popularity is going up steadily.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Zou Elegant Weapons opduiken bij Graspop? Nieuwe groep van Rex Brown die, ondanks dat Brown live niet meedoet, toch op een hoop festivals opduikt waar Pantera ook speelt, ondanks dat niemand uberhaupt een noot van de band heeft gehoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Zou Elegant Weapons opduiken bij Graspop? Nieuwe groep van Rex Brown die, ondanks dat Brown live niet meedoet, toch op een hoop festivals opduikt waar Pantera ook speelt, ondanks dat niemand uberhaupt een noot van de band heeft gehoord.
hebben wel nog altijd een lineup om U tegen te zeggen:

singer Ronnie Romero (Rainbow, MSG), guitarist Richie Faulkner (Judas Priest), bassist Dave Rimmer (Uriah Heep), drummer Christopher Williams (Accept)
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Zijn die niet vooral enkel in Belgie en Nederland bekend? Ik kan eerlijk gezegd niet goed inschatten hoe (relatief) groot die daarbuiten zijn.
Ik denk in stijgende lijn. 3 sterke albums in mijn ogen, een aantal mooie tours.
Helaas voor hen vielen voor hen tot 2x toe de optredens met de Foo Fighters weg, anders waren ze wel gelanceerd in het buitenland denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: banzai

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.109
Wauw, Brutus zo laag op de affiche :oops:
Zeiden we laatst niet nog het omgekeerde bij een andere poster? :unsure:

En zo laag staan ze toch ook weer niet?
Ja, ze staan natuurlijk laag op de poster omdat ze op een andere stage spelen.
De bands van vorig jaar op die plek speelden op z'n vroegst van 19:25 tot 20:15 en op z'n laatst van 21:30 tot 22:30. De bands op de plek van Blind Channel speelden over het algemeen vroeger op main stage.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.916
Soulfly announced for Resurrection Festival - another candidate for GMM?

Bekijk bijlage 3996
Ik zie nu pas dat 1000mods op die poster staat, dat zou ook wel een vette naam zijn voor Graspop erbij.

En opvallende hoe hoog Sleep Token staat! Tweede grootste naam op het tweede podium die dag. Als die hier voor een vergelijkbare positie geboekt worden zullen ze misschien ook wel een plekje onder de Marquee headliner staan? Of zijn ze in Spanje toch een stuk groter? Zou ze zelf lager ingeschat hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Ik zie nu pas dat 1000mods op die poster staat, dat zou ook wel een vette naam zijn voor Graspop erbij.

En opvallende hoe hoog Sleep Token staat! Tweede grootste naam op het tweede podium die dag. Als die hier voor een vergelijkbare positie geboekt worden zullen ze misschien ook wel een plekje onder de Marquee headliner staan? Of zijn ze in Spanje toch een stuk groter? Zou ze zelf lager ingeschat hebben.
Iedere band staat hoger dan dat ze op Graspop zouden staan toch?
3 van hun 4 grote headliners staan op Graspop op 1 dag, zegt al genoeg. de helft van hun logo bands zouden op graspop geen logo band zijn gok ik
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.518
3.014
De kans groeit dat pagina 666 eerder komt dan de dag waarop we weten wie de bands met logo op de poster worden. Sleep Token staat op de poster van Jera On Air bijvoorbeeld niet tussen de grotere namen.

De organisatie voelt blijkbaar geen enkele behoefte om ook maar een tip van de sluier op te lichten rond de laatste headliners en de bekendmaking van de poster.

Ik heb er alle begrip voor als ze ergens op moeten wachten of als er dingen nog helemaal niet zeker zijn omdat ze bijvoorbeeld last-minute cancelen.

Maar ik begrijp gewoon niet zo goed waarom ze schaamteloos door blijven gaan met onzinnige posts over in dit geval valentijnsdag. Terwijl ze donders goed weten dat ze het enige festival zijn waarbij we slechts de helft van de grote headliners weten. En ik kan me ook geen festival voor de geest halen, waarbij er nog geen poster is.

Op eentje na dan: Glastonbury. Maar daar maken ze al honderd jaar het liefst de line-up bekend nadat het festival heeft plaatsgevonden.

Ik kijk echt heel erg uit naar Graspop, eindelijk weer uit mn dak gaan. Maar de voorpret wordt er echt minder op door het gebrek aan iets simpels als een poster. Ik bekijk normaal gesproken elke dag wel een paar keer zo’n poster gewoon omdat ik zo blij ben dat ik goede bands ga zien.
Maar het is op de website nu nog steeds een grote wirwar.
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.916
Iedere band staat hoger dan dat ze op Graspop zouden staan toch?
3 van hun 4 grote headliners staan op Graspop op 1 dag, zegt al genoeg. de helft van hun logo bands zouden op graspop geen logo band zijn gok ik
Ja fair enough. Al staan ze dus wel onder Meshuggah, die op Graspop wel degelijk een vergelijkbare positie zal innemen denk ik. Lastig in te schatten dus. Maar Jera On Air zal wel een betere indicatie voor hun positie zijn, dus als ze daar inderdaad lager staan zoals wat hier onder staat zal het op Graspop ook wel meevallen.
De kans groeit dat pagina 666 eerder komt dan de dag waarop we weten wie de bands met logo op de poster worden. Sleep Token staat op de poster van Jera On Air bijvoorbeeld niet tussen de grotere namen.

De organisatie voelt blijkbaar geen enkele behoefte om ook maar een tip van de sluier op te lichten rond de laatste headliners en de bekendmaking van de poster.

Ik heb er alle begrip voor als ze ergens op moeten wachten of als er dingen nog helemaal niet zeker zijn omdat ze bijvoorbeeld last-minute cancelen.

Maar ik begrijp gewoon niet zo goed waarom ze schaamteloos door blijven gaan met onzinnige posts over in dit geval valentijnsdag. Terwijl ze donders goed weten dat ze het enige festival zijn waarbij we slechts de helft van de grote headliners weten. En ik kan me ook geen festival voor de geest halen, waarbij er nog geen poster is.

Op eentje na dan: Glastonbury. Maar daar maken ze al honderd jaar het liefst de line-up bekend nadat het festival heeft plaatsgevonden.
Tja, wat moeten ze dan, niks meer van zich laten horen? Of elke week een berichtje met "sorry dat we zo laat zijn, er is van alles en nog wat aan de hand zijn achter de schermen, maar daar kunnen we nu geen openheid over geven." Ik denk niet dat het slim is al te veel van de laten blijken van eventuele moeilijkheden in je eigen promotie, lekker doorgaan met je standaard marketing onzin totdat je wel met namen naar buiten kunt komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken