Best Kept Secret 2023

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.524
1.987
Maar goed, als ik die live beelden zo zie is Aphex Twin dan wel weer een uitstekende boeking voor "spaceless haze" drugsfestival BKS. Lekkere gare koppies daar op de eerste rij. Wordt echt een rare mix van publiek zo over het hele weekend heen denk ik.
Toch ook wel een duidelijk zichtbare ontwikkeling. CDW en Underworld op LL, Fred Again.. op DTRH en nu Chem bro's en Aphex twin op BKS.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

setheke

Randprogramma
26 nov 2017
132
101
volgens de site krijg je de barcode van het ticket pas een week van te voren. en wil je ze verkopen moet dat via bks zelf gaan.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Dr. Hannibal

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Ik ben heel benieuwd of er met Aphex Twin ook afspraken gemaakt zijn over welke muziek hij gaat spelen. Ik vind Selected Ambient Works fantastisch, maar als hij vooral plaatjes van anderen aan elkaar gaat draaien zoals setlist.fm aangeeft kan hij beter thuisblijven. Dat kun je bij St. Paul op The Floor ook krijgen. Maar ik neig dan toch naar dat hij voor BKS wel degelijk zijn eigen muziek gaat spelen?
Als je een idee wilt krijgen. Ik heb hem gezien in '19 in London. Dit is het integrale optreden. Le-gen-da-risch!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Als je een idee wilt krijgen. Ik heb hem gezien in '19 in London. Dit is het integrale optreden. Le-gen-da-risch!
Net ook een flink stuk van de video die Yannick eerder deelde gekeken. Het ziet er wel heel vet uit inderdaad. Klinkt ook strak. Blijf me wel afvragen waarom hij zo weinig eigen werk speelt, maar goed, het werkt wel goed wat hij doet, dat is mooi om te zien.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
"The name of the ticket holder won’t be checked at the festival gates. So you can easily give them to someone else, as a gift for example! Won’t that be a grand surprise for your bestie? 😉"

Je kan dus wel nog ticketswappen, maar enkel vanaf 2 t.e.m. 9 juni.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Ik ben een fervent Aphex Twin volger. De opname van Field Day is representatief voor zijn laatste optredens.
Hij speelt live en mixt DJ-gewijs nummers, de nummers van andere artiesten die hij speelt zijn meestal wel obscuur, dus Aphex Twin een Armin Van Buuren noemen is een beetje jammer.

Aphex Twin heeft trouwens vaak singles uitgebracht onder een andere naam. In de setlist.fm van Field Day staat bv dat hij een cover van Polygon Window speelt, maar Polygon Window is gewoon Aphex Twin.

Ik heb hem live gezien, en het is een sensatie, een wall of sound. Als ik jullie was, zou ik gewoon zonder voorbereiding of "inluisteren" gaan. Hopen dat hij Selected Ambient Works 85-92 live speelt, is naïef.
 
Laatst bewerkt:

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
In een weekend zitten met Primavera Madrid en Porto heeft hen pijn gedaan. Jammer. Want inderdaad, veel obvious namen ook gemist.
Ik vraag me af of dat echt het grootste probleem is, of dat ze aan de bovenkant van het affiche flink klem zijn gezet door Mojo.
War on Drugs op Pinkpop. Phoenix op DTRH. Little Simz en Lizzo op NSJ. Dat zijn namen die bij verschillende festivals met wie namen gedeeld worden hoog op de affiche staan. Het lijkt erop dat BKS ook gegokt had op andere namen, en we kunnen nog lang gissen wie dat zouden zijn. Maar als je je belangrijkste headliner op de vrijdag voor je bekendmaking pas hebt geboekt dan is het duidelijk wel paniekvoetbal.

Al staat Aphex Twin al wel lang, hoog op het verlanglijstje van BKS!
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
65
83
volgens de site krijg je de barcode van het ticket pas een week van te voren. en wil je ze verkopen moet dat via bks zelf gaan.
Ja, dus FF/Eventim wil Ticketswap ook grotendeels buitenspel zetten nu.

Als dat doorverkoopplatform van Seetickets voor de (ver)koper even fijn werkt als Ticketswap heb ik er geen grote moeite mee. En als ze qua servicekosten gewoon normaal doen, geen Ticketmaster-taferelen.

Maar wel jammer dat de flexibiliteit zo verdwijnt.

Greenshot 2023-02-07 14.12.32.png
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
ik kan er nog niet helemaal wijs uit of ik dit legendarisch of sensationeel vind. Electronic is gewoon niet zo mijn ding. maar dat maakt verder ook niet uit. ieder zijn ding. ik ga het proberen snappen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Alsof jullie onderscheid kunnen maken tussen een song van iemand anders uit de idm-scene en een Aphex Twin-track, doe normaal. Of zitten er hier zo veel AT-kenners?
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Ik vraag me af of dat echt het grootste probleem is, of dat ze aan de bovenkant van het affiche flink klem zijn gezet door Mojo.
War on Drugs op Pinkpop. Phoenix op DTRH. Little Simz en Lizzo op NSJ. Dat zijn namen die bij verschillende festivals met wie namen gedeeld worden hoog op de affiche staan. Het lijkt erop dat BKS ook gegokt had op andere namen, en we kunnen nog lang gissen wie dat zouden zijn. Maar als je je belangrijkste headliner op de vrijdag voor je bekendmaking pas hebt geboekt dan is het duidelijk wel paniekvoetbal.

Al staat Aphex Twin al wel lang, hoog op het verlanglijstje van BKS!
Ja dat denk ik dus ook. Ik vraag me af of Friendly fire een paar keer mis heeft gegrepen dit boekjaar.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Moet wel zeggen dat ze er voor een "slecht" jaar qua beschikbare headliners dan nog best een leuk weekend van weten te maken. Ik ben zeker weer bij!

Nine Inch Nails is deze zomer trouwens ook een grote afwezige nadat er vorig jaar geruchten waren dat die al voor dit jaar confirmed waren op Primavera.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Alsof jullie onderscheid kunnen maken tussen een song van iemand anders uit de idm-scene en een Aphex Twin-track, doe normaal. Of zitten er hier zo veel AT-kenners?
Ik kan niet voor de rest spreken, maar met name nummers van Selected Ambient Works zou ik er vrij makkelijk uit pikken denk ik ja. Zou mezelf geen kenner noemen maar ik heb dat album wel vaak genoeg gehoord om het te onderscheiden van andere songs. En het is toch logisch om van een artiest te verwachten/verlangen dat hij eigen werk speelt? Je hoeft toch geen kenner te zijn om die mening te mogen hebben?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Ik ben er even stil van. Moet het nog even laten bezinken. De eerste indruk is in ieder geval niet positief.
Dit is ook mijn gevoel nog een beetje. Vind Aphex Twin echt een goede en unieke boeking. Maar de andere 5 namen bovenaan het affiche doen het niet voor me. Dat een Blur lastig zou worden was duidelijk, dat the 1975 bijna onvermijdelijk was ook. Maar Oscar als afsluiter....

Ik zie veel moois bij de kleinere namen, een aantal goede namen in het middenblok (die deels wel overlappen met eerdere BKS-edities, zoals Interpol) en Aphex Twins dus. Maar ook een Polachek, Surf Curse, Crack Cloud of Röyksopp.
Maar ik mis een naam als een Sigur Rós of desnoods een Spoon die mij echt zou overtuigen om te gaan.
Verder opvallend veel namen die wel zeker leken, maar er dus toch niet staan, zoals een Murder Capital of the Beths.

Het blijft een mooi festival, de locatie is geweldig, en ik gun ze ook dit jaar gewoon een goed jaar.
Hier nog veel twijfel dus. is het glas vol genoeg?
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies en yannickd

LDST

Nieuw lid
7 feb 2023
1
4
Met het risico dat dit zal klinken als gatekeeping; eenieder die klaagt dat Aphex te weinig eigen werk draait tijdens live-sets heeft nooit verder gekeken dan SAW1. Zoals hierboven genoemd zijn pseudoniemen als Caustic Window, Polygon Window, user18081971, etc. ook gewoon Aphex en sites zoals setlist.fm missen dat.

Leuk om te weten dat er een hele community bestaat van liefhebbers die setlists van Aphex proberen te documenteren, zie hier. Alles wat bold is is Aphex, alles wat rood is is onbekend (en zeer waarschijnlijk ook Aphex).
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
520
469
Ik vraag me af of dat echt het grootste probleem is, of dat ze aan de bovenkant van het affiche flink klem zijn gezet door Mojo.
War on Drugs op Pinkpop. Phoenix op DTRH. Little Simz en Lizzo op NSJ. Dat zijn namen die bij verschillende festivals met wie namen gedeeld worden hoog op de affiche staan. Het lijkt erop dat BKS ook gegokt had op andere namen, en we kunnen nog lang gissen wie dat zouden zijn. Maar als je je belangrijkste headliner op de vrijdag voor je bekendmaking pas hebt geboekt dan is het duidelijk wel paniekvoetbal.

Al staat Aphex Twin al wel lang, hoog op het verlanglijstje van BKS!
Paniekvoetbal zou het zijn als Aphex Twin plan D zou zijn. Het zou toch kunnen dat het hierop wachten was maar dat ze er al lang mee bezig waren? Als ze de andere headliners bekend hadden gemaakt in een eerder stadium zonder Aphex Twin dan was de hoon niet van de lucht geweest. Nu zijn er nog veel mensen met positive of mixed feelings dankzij AT en een goed undercard.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken