Best Kept Secret 2023

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.859
8.467
Toen OATW met dat album kwam was werd het ook onder het alternatieve publiek heel goed ontvangen. Tuurlijk heeft hij daarna een aantal hele poppie songs uitgebracht maar ook nummers als James. Absoluut niet de meest alternatieve naam maar ook zeker niet gruwelijk mainstream.
Vind zijn eerste 2 platen nogal meh maar dat derde album vond ik wel nog klasse eigenlijk. Met dus James op. Veel verfijnder.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.141
5.437
Ben wel overtuigd van Max zijn kunnen en omkadering, maar die Warrior vond ik een vreselijk nummer. Heeft wel goed gescoord, dus zal eerder aan mij liggen.
Van zijn liveshows ben ik niet zo'n fan. Vooral zijn stem komt niet echt goed over, maar weer, dat vind ik.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
512
463
Hebben ze nu eigenlijk echt heel hard naar ons geluisterd en (bijna) alle DJ zone's weg gedaan? Of zullen deze namen nog volgen? Want op een handvol namen merk ik amper elektronica/DJ's op...

Heeft iemand al info over stages en indeling?
Ik zie echt een vrij perfecte ONE, TWO en FIVE indeling maar de rest is moeilijker.
FIVE heet ook dit jaar The Secret maar gelukkig in een andere (grotere) tent. Ik vrees dat de invulling van "many more to come' vooral de dj's voor die area's zullen zijn en dat dit het dus voor de hoofdpodia zowat is.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.282
5.644
Iemand noemde trouwens dat Aphex Twin al heel lang hoog op het verlanglijstje van BKS stond. Qua exclusiviteit snap ik dat, maar aan de discussie hier te zien sluit een DJ headliner zoals hij toch maar matig aan bij het verwachtingspatroon van de bezoekers. Een mooie naam op de verkeerde plek?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.486
10.507
Iemand noemde trouwens dat Aphex Twin al heel lang hoog op het verlanglijstje van BKS stond. Qua exclusiviteit snap ik dat, maar aan de discussie hier te zien sluit een DJ headliner zoals hij toch maar matig aan bij het verwachtingspatroon van de bezoekers. Een mooie naam op de verkeerde plek?
Reacties die ik zie over de headliners zijn toch vooral gericht op Aphex, in positieve zin.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
512
463
Iemand noemde trouwens dat Aphex Twin al heel lang hoog op het verlanglijstje van BKS stond. Qua exclusiviteit snap ik dat, maar aan de discussie hier te zien sluit een DJ headliner zoals hij toch maar matig aan bij het verwachtingspatroon van de bezoekers. Een mooie naam op de verkeerde plek?
Het is wel een stijlbreuk om met twee dj acts af te sluiten gezien alle rockbands die voorheen op die spot stonden. Maar die rockbands waren blijkbaar niet beschikbaar (War on Drugs, The National, Editors) of te duur (Blur) of niet relevant (Kings of Leon, Placebo). Ik vind het wel prima zo en echt heel knap dat ze met Aphex Twin weer zo'n parel hebben weten binnen te hengelen als relatief bescheiden festival. Jammer van Goldband, Oscar en weer Christine, dat dan weer wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: yngvar

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.282
5.644
Aphex Twin is een knappe boeking met naamsbekendheid, dat zonder meer. Maar blijkbaar is Selected Ambient Works in je platenkast hebben staan een waardeloze voorbereiding voor wat hij live laat horen. Daarvoor moet je blijkbaar van het hele IDM genre in bredere zin houden, of met een spreadsheet in de hand speuren naar obscure eigen muziek onder een of ander alias. Dat zie ik het indierock minded BKS publiek minder snel doen, dus ik vraag me af hoe goed het straks nou daadwerkelijk uit gaat pakken live. Maar daar zullen we half juni achter komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
663
329
Wat speelt Black Country New Road eigenlijk live? Nieuw werk zonder die zanger?
 

Marshmallowsz

Campingartiest
29 nov 2022
81
184
Was Christine and the Queens echt zoveel minder in 2019? Die editie was ik er niet maar in 2016 vond ik ze de beste van het festival
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
826
531
Aphex Twin is een knappe boeking met naamsbekendheid, dat zonder meer. Maar blijkbaar is Selected Ambient Works in je platenkast hebben staan een waardeloze voorbereiding voor wat hij live laat horen.
Na SAW heeft meneer James nog 4 albums en een hele stapel EP's met heel anders klinkende muziek uitgebracht. Dan kun je ook klagen dat Fleetwood Mac nu niet meer klinkt zoals in de jaren '60, of dat Green Day geen nummers uit de Lookout!-tijd meer speelt.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.206
2.128
Was Christine and the Queens echt zoveel minder in 2019? Die editie was ik er niet maar in 2016 vond ik ze de beste van het festival
Probleem in 2019 was dat er nauwelijks nog publiek was. Veel mensen vertrokken na Interpol, of nog eerder vanwege de regenbui die langskwam.
Ik heb haar optreden in 2019 wel gezien, maar het heeft niet echt veel indruk achtergelaten...
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.014
2.621
Na SAW heeft meneer James nog 4 albums en een hele stapel EP's met heel anders klinkende muziek uitgebracht. Dan kun je ook klagen dat Fleetwood Mac nu niet meer klinkt zoals in de jaren '60, of dat Green Day geen nummers uit de Lookout!-tijd meer speelt.
Ik denk dat Dr. Hannibal daar geen probleem van maakt. Het probleem is dat de meesten dachten dat het een live optreden is waar zijn werk gespeeld wordt, terwijl zijn live-optredens meer neigen naar een DJ-set.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Dr. Hannibal

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
663
329
Het optreden was wel oké, maar door de theatrale show werd het echt een enorm cheesefest. Het was echt een enorme productie die je alleen als headliner kan hebben, maar dan zonder de legendarische nummers of de charisma om het echt te ondersteunen. Denk dat ie in 2023 als sub beter gaat zijn.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
351
277
Ik vond Christine in 2019 eerlijk gezegd juist een stuk leuker dan in 2016 (toen regende het volgens mij trouwens nog een stuk harder; 2019 was de bui alweer over dacht ik).
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Bardiebart

Playlistbediener
7 feb 2023
20
61
Eerste post hier. Heb met enorm veel plezier dit forum de afgelopen weken gelezen. Eén conclusie, héél veel zin om ver van te voren te gaan gokken en hopen op acts heeft dus niet zo veel zin. Echter, ook ik heb aan deze zelfkastijding meegedaan door het dagelijks te lezen en dan toch mee te hopen op acts als Bon Iver en The Smile. The XX had ook nog hoog op mijn lijstje gestaan net als Radiohead en bijvoorbeeld LCD Soundsystem. Echt enthousiast werd ik toen The Postal Service een reünie tour zou doen dit jaar.

Over de gehele lijn van onthulling vandaag kan ik eigenlijk alleen maar tevreden zijn. Ik keek vorig jaar enorm uit naar The Strokes en Nick Cave maar de realiteit was dat mijn maatjes zich verbaasd en verveeld stonden te storen aan een dronken Julian Casablancas en (volgens hun) saaie Nick Cave (niet mee eens!). Zo kan je gezelschap het festival ook maken en breken.

Aphex Twin, The Chemical Brothers en Royksopp zijn wel echt lekkere dance namen waarbij een feestje gegarandeerd is. Dus daar kijk ik naar uit. HAAi heeft ook leuk werk uitgebracht afgelopen jaar. Evenals INEFFEKT. Dus aan de dance kant zit het al lekker goed en er komt vast nog een hele bak dj's bij om The Floor bij St Paul te vullen.

Interpol was toch ook één van de andere vooraf genoemde namen waar ik wel echt blij mee ben! Qua gevestigde acts, The 1975 op RW al eens gezien en vond ze toen echt al goed. Daar ga ik zeker kijken. Oscar and the Wolf inmiddels 4 of 5 x live gezien waarvan de 1e x op LL ergens in 12 of 13. Kleine stage om 1 uur 'smiddags met net een EP op zak. Was een geweldig concert. Na Entity ging het héél hard en hebben we ze DTRH en RW nog eens in zien pakken. Gaan er (ondanks dat ik het ook niet meer ge-wel-dig vind) gewoon weer een mooi dansbaar showtje van maken. Two Door Cinema Club en Christine and the Queens vind ik dan tegenwoordig mweh. Al te vaak gezien ook en niet echt veel vernieuwend relevant materiaal uitgebracht (althans, vind ik veel van hetzelfde).

En dan al die acts waarvan ik mij afvraag of ik mijn maten weer goed meekrijg, maar zelf enorm naar uit kijk! Black Country, New Road gaan die gasten sowieso niet begrijpen. Maar Nation Of Language wil ik sowieso zien, Japanese Breakfast moet ik Paprika horen zingen. Mich ga ik zeker als NL troef bekijken. Dat Personal Trainer doet mij niet zoveel. Over Pitou op ESNS veel positiefs gelezen dus ook bekijken.

Tenslotte: ik ga zéker Goldband bekijken. Kom ik gewoon voor uit. Wat een heerlijke band. Hebben Lowlands vorig jaar op de kop gezet. Makkelijke meezingers en zelfs mijn kids zijn fan (ook van Suzan en Freek, dus zegt idd niet alles). Als deze gasten in hun upcoming fase waren geboekt hadden we er niemand over gehoord maar nu ze de top parades inknallen is het ineens niet credible genoeg. Los van het hautaine gedoe over of ze op BKS zouden thuishoren, ik snap best dat niet iedereen het leuk vind. Dat is je persoonlijke smaak en helemaal prima. Ik gun ook de haters een momentje tussen al het geweldigs door om even lekker te gaan eten, want ook dat is BKS ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken