Best Kept Secret 2023

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.648
Ik kan niet voor de rest spreken, maar met name nummers van Selected Ambient Works zou ik er vrij makkelijk uit pikken denk ik ja. Zou mezelf geen kenner noemen maar ik heb dat album wel vaak genoeg gehoord om het te onderscheiden van andere songs. En het is toch logisch om van een artiest te verwachten/verlangen dat hij eigen werk speelt? Je hoeft toch geen kenner te zijn om die mening te mogen hebben?
De man wordt hier vergeleken met Armin Van Buuren. De uitleg van @Special Monkey vind ik daarbij heel treffend.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.172
3.102
Moet zeggen dat ik na wat luisteren niet warm of koud word van Aphex Twin. Verketter mij maar, maar liever Chem Brothers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk Net

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Alsof jullie onderscheid kunnen maken tussen een song van iemand anders uit de idm-scene en een Aphex Twin-track, doe normaal. Of zitten er hier zo veel AT-kenners?
Ik heb er toch een paar platen van in mijn platenkast ja.
Nummers als 4, Fingerbib, Xtal en Analogue Bubblebath zijn mijn wishlist nummertjes. Maar ik denk dat als ik er eentje van zou horen dat ik mezelf al heeel gelukkig mag prijzen.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.535
2.677
Ik heb met allebei weinig. Nooit zo'n fan van DJ's als main headliners. Al hebben de CB wel wat toffe nummers.
CB hebben ook een toffe liveshow natuurlijk. En AT is muzikaal spannender. Maar voor een Indiefestival zijn 2 elektronische headliners eigenlijk teveel. Zeker als er nog een pop-naam als Oscar naast staat.
 

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
88
96
90-100% is wel opvallend. Dus je mag niet meer dan 10% verlies op je ticket maken? En zeer benieuwd hoe hoog die transferkosten dan gaan zijn bij hun eigen resaleplatform. Hopelijk geen ticketmastertaferelen.

OXk3fQ.png
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
90-100% -> dit was vorig jaar ook al zo. Best goed eigenlijk dat dit zo is weggezet.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
967
668
Paniekvoetbal zou het zijn als Aphex Twin plan D zou zijn. Het zou toch kunnen dat het hierop wachten was maar dat ze er al lang mee bezig waren? Als ze de andere headliners bekend hadden gemaakt in een eerder stadium zonder Aphex Twin dan was de hoon niet van de lucht geweest. Nu zijn er nog veel mensen met positive of mixed feelings dankzij AT en een goed undercard.
Ik denk dat ze gewoon lang bezig waren met AT en dan CatQ als reserve-headliner hadden. Dus dat als AT niet doorging, dat dan CatQ headliner was geweest voor die dag.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.316
7.304
90-100% is wel opvallend. Dus je mag niet meer dan 10% verlies op je ticket maken? En zeer benieuwd hoe hoog die transferkosten dan gaan zijn bij hun eigen resaleplatform. Hopelijk geen ticketmastertaferelen.

OXk3fQ.png
Geen goedkoop Swapje of tweedehands kaartje meer dus?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Hebben ze nu eigenlijk echt heel hard naar ons geluisterd en (bijna) alle DJ zone's weg gedaan? Of zullen deze namen nog volgen? Want op een handvol namen merk ik amper elektronica/DJ's op...

Heeft iemand al info over stages en indeling?
Ik zie echt een vrij perfecte ONE, TWO en FIVE indeling maar de rest is moeilijker.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
90-100% is wel opvallend. Dus je mag niet meer dan 10% verlies op je ticket maken? En zeer benieuwd hoe hoog die transferkosten dan gaan zijn bij hun eigen resaleplatform. Hopelijk geen ticketmastertaferelen.
Maar als ik het goed begrijp is het gebruik van hun eigen resale platform dus optioneel, en kun je ook nog steeds gebruik maken van ticketswap als je dat liever wilt. Dus dan snijden ze zichzelf flink in de vingers door zo'n strakke kosten marge in te stellen. Als er veel vraag is wijkt iedereen toch uit naar swap om meer winst te maken, als er weinig vraag is wijkt iedereen ook uit naar swap om een lagere prijs te kunnen vragen en in ieder geval nog van hun ticket af te raken. Zoiets werkt alleen als hun eigen platform ook de enige mogelijkheid is lijkt me.
 

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
88
96
Maar als ik het goed begrijp is het gebruik van hun eigen resale platform dus optioneel, en kun je ook nog steeds gebruik maken van ticketswap als je dat liever wilt. Dus dan snijden ze zichzelf flink in de vingers door zo'n strakke kosten marge in te stellen. Als er veel vraag is wijkt iedereen toch uit naar swap om meer winst te maken, als er weinig vraag is wijkt iedereen ook uit naar swap om een lagere prijs te kunnen vragen en in ieder geval nog van hun ticket af te raken. Zoiets werkt alleen als hun eigen platform ook de enige mogelijkheid is lijkt me.
Ja optioneel, maar op Ticketswap kun je blijkbaar dus pas in de laatste week terecht zodra je de pdf met barcode daadwerkelijk kunt downloaden. Op het eigen resaleplatform kun je al eerder doorverkopen als ik het goed begrijp.

Ik ben groot voorstander van de 100%-cap (die is in België gewoon bij wet bepaald), maar een ondergrens zou er imo niet moeten zijn. Als er veel mensen op welke reden dan ook nog last minute van hun kaarten afwillen is het logisch dat de marktwaarde enorm daalt.
 

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
88
96
90-100% -> dit was vorig jaar ook al zo. Best goed eigenlijk dat dit zo is weggezet.
Weet je wat toen het transfertarief was?

Zolang dit (ruim) onder het percentage zit wat Ticketmaster en Ticketswap rekenen ben ik tevreden.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.535
2.677
Misschien al langs gekomen, maar als je kijkt naar indeling op de website dan zouden er dus 4 headliners zijn. AT, CB, O&TW en the 1975.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Een lied als Warrior heb ik ook niks mee... Dat nummer zou zo als lied voor een EK of WK kunnen dienen. Ik vind Entity (2014) een lekker album van O&TW, met o.a. Strange Entity en Joaquim als smaakmakers. In dat rijtje kun je nummers als Princes en en Breathing ook plaatsen. Deze band zou het prima doen in een tent op BKS, maar als headliner? Mwah, nee. Gemiste kans.
Toen OATW met dat album kwam was werd het ook onder het alternatieve publiek heel goed ontvangen. Tuurlijk heeft hij daarna een aantal hele poppie songs uitgebracht maar ook nummers als James. Absoluut niet de meest alternatieve naam maar ook zeker niet gruwelijk mainstream.
 

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
88
96
Weet je wat toen het transfertarief was?

Zolang dit (ruim) onder het percentage zit wat Ticketmaster en Ticketswap rekenen ben ik tevreden.
Antwoord van Paylogic:

"Hallo Geert, dat klopt: de doorverkoopprijs is maximaal 100% van de originele ticketprijs. Verder zullen de reguliere servicekosten betaald worden via het resale platform, hiervan is nog niet bekend hoe hoog deze precies zijn en ze zullen per ticketsoort verschillen."

Hopelijk snijden ze zichzelf niet in de vingers door ook met een fee van €43,20 te komen.

Tot 5% servicekosten zou ik heel redelijk vinden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken