Best Kept Secret 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.955
Oké, ik ben dus de enige die dit de beste BKS lineup ooit vind. Alhoewel ik maar 1/6 grootste namen wil zien?
Waarschijnlijk ja. Maar leuk voor jou! Zie ook wel leuke dingen in de undercard staan hoor, waarschijnlijk genoeg om me een weekend te vermaken, maar het is me denk ik geen 250 euro waard. Hopen dat het niet uitverkoopt en een last minute swapje scoren denk ik... En als het wel uitverkoopt dan is dat waarschijnlijk op OATW/Goldband/The 1975 publiek, waar ik ook niet per se een heel weekend tussen wil lopen...
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
312
407

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.955
Aphex Twin op je website als "Iconic electronic composer" aankondigen en dan geen enkele eigen compositie van hem kunnen horen. Het lijkt erop uit te gaan draaien als ik het zo hoor.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Dat zou oprecht weer een soort eigen doelpunt zijn a la Christine & The Queens die het weekend afsluit. Dan gaan mensen toch gewoon naar huis?
Dag denk ik niet. Ik vind het zelf helemaal k, maar OATW is wel razend populair. Het zou zo maar behoorlijk vol kunnen staan, ook op zondagavond.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Ik denk wel dat ze moeite hebben gedaan om de ONE voller te krijgen dit jaar.

Aphex Twin - The Mars Volta - Two Door Cinema Club - The Voidz
Oscar & The Wolf - Christine & The Queens - Kurt Vile - Surf Curse
Chemical Brothers - The 1975 - Goldband - Kevin Morby

Bijvoorbeeld is een mooie ONE programmatie en dan heb je nog oa Röyksopp, Charlotte Adigery, Interpol, Dope Lemon, Unknown Mortal Orchestra voor de hogere spots in de TWO
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.355
5.049
Nou was even druk maar toch even kunnen gluren naar de line-up.

In de breedte best wel tevreden. Ondanks ik de top van dit affiche erg matig vind. Chemical Brothers vind ik best ok, maar je hoopt op BKS toch wat spannenders. Oscar & The Wolf hetzelfde, ik vind ze eens niet zo slecht. Maar niet waar ik op een BKS affiche op hoop.

Aphex Twin, ja fijn. Blij mee. Maar wel verbaast dat die gewoon headliner zijn?

Verder blij met Alex G, Alvvays, Black Country New Road, Caroline Polachek, Crack Cloud, Haai, Interpol (fanboy), Japanese Breakfast, Kevin Morby, The Mars Volta, Nation Of Language, Röyksopp, Sudan Archives, Terzij De Horde, Tinariwen, Unknown Mortal Orchestra, The Voidz.

Goldband.... tsja kansloos.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395

Jullie kunnen ook de Field Day opname van 2017 bekijken natuurlijk ipv vast te hangen aan een verslagje van twaalf (?!) jaar geleden.
Nou is dit ook gewoon alweer bijna 6 jaar oud... Maar het is gewoon een soort Armin van Buuren. Je hoopt i.i.g. zijn eigen nummers te horen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.955

Jullie kunnen ook de Field Day opname van 2017 bekijken natuurlijk ipv vast te hangen aan een verslagje van twaalf (?!) jaar geleden.
Het waren meer de setlists van zijn laatste paar shows in 2019 waar geen enkel eigen nummer in stond, op basis waarvan ik reageer. Maar ik zal zo die opname eens aanzetten.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
609
449
Heb het even laten bezinken, deel jullie mening in het algemeen. Mooie undercard, headliners en subs wat matiger. Mijn keuze tussen Pinkpop en BKS is in ieder geval gevallen, het gaat zeker weten BKS worden. De dag hangt even af van wanneer de undercard speelt.

EDIT: Betreft het live-gehalte van Aphex Twin trouwens: hij is net zo live als Röyksopp en de Chemical Brothers zijn. Dus geen DJ-set, maar een live-set waarbij hij stems van eigen werk en andermans werk door elkaar mixed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Ik denk wel dat ze moeite hebben gedaan om de ONE voller te krijgen dit jaar.

Aphex Twin - The Mars Volta - Two Door Cinema Club - The Voidz
Oscar & The Wolf - Christine & The Queens - Kurt Vile - Surf Curse
Chemical Brothers - The 1975 - Goldband - Kevin Morby

Bijvoorbeeld is een mooie ONE programmatie en dan heb je nog oa Röyksopp, Charlotte Adigery, Interpol, Dope Lemon, Unknown Mortal Orchestra voor de hogere spots in de TWO
Vergeet niet Caroline Polachek, die staat vaak hoger dan Christine and the Queens.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
312
407

Jullie kunnen ook de Field Day opname van 2017 bekijken natuurlijk ipv vast te hangen aan een verslagje van twaalf (?!) jaar geleden.

50 nummers in 2uur waarvan minimaal 40 covers (wel een deel van andere projecten).
 

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
65
83

50 nummers in 2uur waarvan minimaal 40 covers (wel een deel van andere projecten).
Een producer die nauwelijks eigen werk speelt is toch wel een aardig zwaktebod. Wat is dan nog het bijzondere aan Aphex Twin vandaag de dag?

Zou veel vetter zijn als we Selected Ambient Works 85-92 even integraal konden horen.

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.955
Maar goed, als ik die live beelden zo zie is Aphex Twin dan wel weer een uitstekende boeking voor "spaceless haze" drugsfestival BKS. Lekkere gare koppies daar op de eerste rij. Wordt echt een rare mix van publiek zo over het hele weekend heen denk ik.
 

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
122
177
Ik luister nu beetje naar de festileaks playlist, Oscar and the Wolf klinkt totaal niet als een band dat ik passend vind voor BKS. Misschien zijn er andere nummers die ze beter beschrijven?
Een lied als Warrior heb ik ook niks mee... Dat nummer zou zo als lied voor een EK of WK kunnen dienen. Ik vind Entity (2014) een lekker album van O&TW, met o.a. Strange Entity en Joaquim als smaakmakers. In dat rijtje kun je nummers als Princes en en Breathing ook plaatsen. Deze band zou het prima doen in een tent op BKS, maar als headliner? Mwah, nee. Gemiste kans.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken