Best Kept Secret 2023

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Oh jeetje. Hebben we het hier wekenlang over Blur, Ben Howard, Sigur Ros, de Pet Shop Boys, Bon Iver, Tame Impala, Lana Del Ray en Björk gehad. En dan is dit de top van het affiche, wat een tegenvaller...

Aphex Twin is een heel mooie boeking, dat moet ik ze meegeven. Die andere twee headliners kan je niet eens headliner noemen, maar nog los van de grootte van de namen ook echt niet passend bij BKS.

De undercard is redelijk maar mist ook alle namen waarop ik persoonlijk had gehoopt: Built to Spill, Swans, Boris, Unwound en Death Grips.

Misschien dat er nog een leuke dag samen te stellen is met een Interpol, Alvvays, Kevin Morby, Black Country New Road, Alex G en dus Aphex Twin. Maar dat gaat dan echt aan de dagindeling liggen...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
784
729
Het gaat erom dat je wel wat beter kunt doen met die hoge plekken op je affiche. Ik ben het met je eens dat de undercard goed is, maar voor die 250eu verwacht ik aan de bovenkant meer dan namen die ook op Paaspop kunnen staan.
Dat is uw volste recht en dan ga je hoogstwaarschijnlijk geen kaart kopen.
Ja maar dit is wel een far cry van een Sigur Ros toch. DANSEN ZAL JE DOEN.
Macklemore stond toen ook op die affiche van Sigur Ros. Om maar een voorbeeld te geven.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Oke, BKS is nu echt af. Ik wilde altijd nog eens naar dit festival gaan maar hier staat weinig tot niks wat me nu aantrekt. Dat ergerlijke Goldband weer op het affiche en de headliners zijn erg inspiratieloos. Terzij de Horde is wel een verrassende boeking trouwens.
Maar.. Je ziet toch heel duidelijk dat behalve Aphex Twin er wel heel wat is moeten verschuiven om met dit uiteindelijk te komen (niet dat dit goed praat, maar versta nu wel waarom het allemaal zo lang heeft geduurd)? The 1975 werd hier als headliner geopperd en zijn dat nu niet. Christine & The Queens was in 2019 nog, controversieel, headliner. Nu, sub. In de breedte heb je The Mars Volta, Röyksopp, Interpol, Kurt Vile.. Idk. Je gaat er nu wel héél snel over.

edit: en het soort basic ass namen als Goldband of TDCC (waarom???) hebben altijd een plek gehad op BKS. Waarom zou dat dit jaar anders zijn?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.309
6.509
Ik sluit me volledig aan bij het kamp dat de bovenkant niet om over naar huis te schrijven is. Misschien met een goede dagindeling op de vrijdag ik een dagje eerder naar het zuiden reis. Tussenstopje voor Bruce is wel leuk met een beetje geluk.

Alles onder de headliners is wel echt heel netjes. Veel goede NLse acts (zoals Personal trainer) en dingen als Tinariwen, Mars Volta, Röyksopp, The Voidz, Arlo Parks, The Comet is Coming etc. is natuurlijk geheel op zijn plek hier.
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
280
325
Da zijn 3 namen op een ganse affiche. Man man man, zo zuur zijn in het leven. Kijkt eens naar de rest. Dan ben je al vergeten dat die drie er staan.
250 euro ex camping voor een leuke undercard. Dan ga ik wel naar Misty Fields, London Calling en Left of the DIal.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.031
8.674
Vraag me vooral af waar Blur en Rosalia in Nederland nu gaan opduiken. Zeker die laatste, gezien die stijf uitverkochte en succesvolle AFAS show.
 
  • Leuk
Waarderingen: littlesimz

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.473
1.628
Voor mij valt vooral het ontbreken van Darkside op, was perfect in de Two geweest na de afsluiter op de One.
 

littlesimz

Playlistbediener
21 sep 2022
20
16
Ik word zelf vooral enthousiast van Black Country, New Road, Sorry, Peach Pit, Erika de Casier, Sudan Archives, Arlo Parks, Julia Jacklin, unknown mortal orchestra (en dus stiekem ook wel van The 1975)
 

holmes

Playlistbediener
14 jun 2018
27
27
And many more to come haha. hoeveel zou het zijn? 5 bandjes?
Dat is natuurlijk geheel in lijn met BKS. Eerst the vast majority aankondigen en dan hinten naar many more to come..

Het grootste deel zal de food line-up zijn met ruimte voor annuleringen en een bks-waardige vervanger
 

Marshmallowsz

Campingartiest
29 nov 2022
81
184
Dit is bijna hetzelfde als op een F1 forum zeggen dat je Max (ook al een Max) Verstappen niet kent.
Ik zit nog niet zo lang op dit forum dus misschien komt t daardoor. Vond het vooral bijzonder omdat ik zelf veel meer lees en voorbij zie komen over de 1975, maar misschien komt dat meer door de websites/forums die ik meer volg
 

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Vind het persoonlijk echt een extreem goede line-up, maar begrijp dat smaken verschillen.
De headliners vind ik goed al kan je over 2 van de 3 tobben of het echte headliners zijn, maar vooral daar onder zit zo ontzettend veel goeds en moois.

Tot in Hilvarenbeek ;)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
In een weekend zitten met Primavera Madrid en Porto heeft hen pijn gedaan. Jammer. Want inderdaad, veel obvious namen ook gemist.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Gebruikers die dit onderwerp bekijken