Best Kept Secret 2023

B. van Doorstarters

Playlistbediener
22 dec 2022
6
5
Ik zit nog niet zo lang op dit forum dus misschien komt t daardoor. Vond het vooral bijzonder omdat ik zelf veel meer lees en voorbij zie komen over de 1975, maar misschien komt dat meer door de websites/forums die ik meer volg
Ik bedoel het niet onaardig hoor. Oscar and The Wolf is zo'n beetje de grootste band van België.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Dit jaar geen BKS voor mij. Geen supergrote headliners, maar er zitten best wel wat fijne namen bij hoor!
Oscar and the Wolf, Alvvays, Interpol, Julia Jacklin, Kurt Vile, Mich, Personal trainer, Pitou, Sorry, Sylvie Kreuz.

Aan de andere kant snap ik de teleurstelling bij velen. Vooral de namen die hier de afgelopen weken zijn genoemd ontbreken (Bjork, Blur, Tame Impala, Rosalia). Denk toch dat het uiteindelijk uitverkoopt. Al helemaal aangezien de andere 2 grote festivals al uitverkocht zijn.
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Dus ze waren aan het wachten op Aphex Twin? Ik begrijp als mensen teleurgesteld raken met alleen Oscar and the Wolf en Chemical Brothers. Ik mis een beetje de echte indie headliner.

Bks lijkt iets meer de mainstream kant op te gaan. Ik hoop dat ze nog wat artiesten boeken die meer de LGW kant op gaan.
Verder vind ik het een prima lineup, ik zal er een leuk weekend hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle en Black Lies

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
65
83
Maar.. Je ziet toch heel duidelijk dat behalve Aphex Twin er wel heel wat is moeten verschuiven om met dit uiteindelijk te komen (niet dat dit goed praat, maar versta nu wel waarom het allemaal zo lang heeft geduurd)? The 1975 werd hier als headliner geopperd en zijn dat nu niet. Christine & The Queens was in 2019 nog, controversieel, headliner. Nu, sub. In de breedte heb je The Mars Volta, Röyksopp, Interpol, Kurt Vile.. Idk. Je gaat er nu wel héél snel over.

edit: en het soort basic ass namen als Goldband of TDCC (waarom???) hebben altijd een plek gehad op BKS. Waarom zou dat dit jaar anders zijn?
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat The 1975 geen afsluiter is geworden. Dat is zo'n beetje de grootste band op het affiche, qua kaartverkoop dan. Hadden een show in de Ziggo Dome gepland.

Voor Christine was het in 2019 iets te vroeg om headliner te zijn.

Goldband zijn ze een jaar te laat mee. Als BKS ze vóór DTRH en Lowlands had gehad was het leuk geweest. Nog steeds een leuke live-show, maar voor veel mensen niet verrassend meer.
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
786
1.627
Kan zijn dat dit al benoemd is net, maar zoveel berichten.

In de Insta comments:
"Voor de volledigheid: aankondiging dagindeling op 22 februari, om 10:00. Verkoop dagtickets op 23 februari."
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Nog steeds niet tot rust gekomen? Als je het niks vindt, prima, maar om de 3 minuten een berichtje hoe kut en slecht het allemaal is, is ook een beetje teveel van het goede, niet?

Voor de een is het wat, voor de ander niet, zie zelf meer dan genoeg namen om mij drie dagen te vermaken, dus ben er zeker weer bij!
Ach gewoon eventjes een beetje teleurgesteld dat mijn festivalleven definitief beëindigd is nu alles precies dezelfde kraak- en smaakloze Mojo Meuk is geworden. Over een half uurtje wel weer over.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
561
Dus ze waren aan het wachten op Aphex Twin? Ik begrijp als mensen teleurgesteld raken met alleen Oscar and the Wolf en Chemical Brothers. Ik mis een beetje de echte indie headliner.

Bks lijkt iets meer de mainstream kant op te gaan. Ik hoop dat ze nog wat artiesten boeken die meer de LGW kant op gaan.
Verder vind ik het een prima lineup, ik zal er een leuk weekend hebben.
Dat lijkt me wel. Ik snap de strategie nu ook wat meer. Je zou maar met Oscar en Chemical Brothers als headliners aankomen en dan 'de derde volgt nog'...
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

snoep

Randprogramma
28 jan 2023
162
218
Jammer dat Skrillex er nu niet tussenstaat. Had gewoon onder Aphex Twin of Chemical Brothers kunnen spelen
 

Wijdje

Campingartiest
15 okt 2016
75
56
Ach gewoon eventjes een beetje teleurgesteld dat mijn festivalleven definitief beëindigd is nu alles precies dezelfde kraak- en smaakloze Mojo Meuk is geworden. Over een half uurtje wel weer over.
Gelukkig maar haha! Geen enkel festival dat jou (deels) heeft weten te overtuigen nog dus dit jaar?
 
  • Leuk
Waarderingen: selurxela

elo

Headliner
3 dec 2013
5.042
3.733
Veel haat voor de Chemical Brothers hier. Ze zijn de beste act in de line-up en ongelooflijk om naar te kijken. Laatste album was een van hun beste. Maar nogmaals, de Nederlanders houden echt van Editors, wat gewoon waanzin is lol
De beste act, kom op man, beetje serieus blijven haha
 
  • Leuk
Waarderingen: littlesimz en Timmetje

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Volgens mij is er niet zozeer haat voor Chemical Brothers, maar meer verbazing dat ze hier staan. Eigenlijk zijn ze sinds 1999 al niet meer relevant. Het is nu typisch zo'n voormalige grote band die afgezakt is naar Paaspop/Zwarte Cross niveau waar Orgel Joke voor hen opent. Daar is niks mis mee, maar het is nogal een stijlbreuk met de voorgaande jaren van BKS.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken