Best Kept Secret 2023

1-2-3-4

Playlistbediener
13 dec 2022
10
12
Ach gewoon eventjes een beetje teleurgesteld dat mijn festivalleven definitief beëindigd is nu alles precies dezelfde kraak- en smaakloze Mojo Meuk is geworden. Over een half uurtje wel weer over.
Ah joh, geef niet op. Gewoon een jaartje overslaan, met de goede herinneringen aan Nick Cave en Fontaines DC. Volgend jaar ben ik 64 en trek dan de festivalschoenen wel weer aan. :)

Wordt het niet tijd voor een nieuw indiefestival in de Benelux zonder Mojo? En zonder mega headliners.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Een paar rare boekingen bovenaan.

Maar overall: beste line up die BKS al gehad heeft voor mij... En daar komen ongetwijfeld nog wat ontdekkingen bij! Lekker gedaan hoor!
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
700
639
Ah joh, geef niet op. Gewoon een jaartje overslaan, met de goede herinneringen aan Nick Cave en Fontaines DC. Volgend jaar ben ik 64 en trek dan de festivalschoenen wel weer aan. :)

Wordt het niet tijd voor een nieuw indiefestival in de Benelux zonder Mojo? En zonder mega headliners.

Friendly Fire had in 2019 Loose Ends in Amsterdam, was echt een super dag zonder echte headliner. Dit is slechts bij 1 editie gebleven jammer genoeg, een gemiste kans. Had prima kunnen doorgroeien naar 2 dagen
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
148
90
Overal een leuk bak namen, maar toch erg benieuwd naar de dagindeling over een aantal weken
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Gelukkig maar haha! Geen enkel festival dat jou (deels) heeft weten te overtuigen nog dus dit jaar?
Verbazingwekkend genoeg vind ik LL nog best een prima line up hebben. Maar verder ben ik over het algemeen niet onder de indruk. Komt ook grotendeels omdat het me gewoon niet meer lukt om voldoende nieuwe muziek te ontdekken en ik vrijwel alle grote acts al ergens tussen de 8 en 15x heb gezien. Daarom was BKS ideaal voor me. daar pikte ik toch altijs wel iets nieuws op terwijl ik nog een leuke indie (sub) headliner kon zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijdje

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ah joh, geef niet op. Gewoon een jaartje overslaan, met de goede herinneringen aan Nick Cave en Fontaines DC. Volgend jaar ben ik 64 en trek dan de festivalschoenen wel weer aan. :)

Wordt het niet tijd voor een nieuw indiefestival in de Benelux zonder Mojo? En zonder mega headliners.
Ik had heeeeele stille hoop dat Fontaines een headline plek zou krijgen na die topshow van vorig jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: 1-2-3-4

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ah joh, geef niet op. Gewoon een jaartje overslaan, met de goede herinneringen aan Nick Cave en Fontaines DC. Volgend jaar ben ik 64 en trek dan de festivalschoenen wel weer aan. :)

Wordt het niet tijd voor een nieuw indiefestival in de Benelux zonder Mojo? En zonder mega headliners.
Niet Benelux, maar aardig dichtbij: Haldern Pop is misschien iets voor je. (Uurtje rijden vanaf Enschede/Nijmegen in Duitsland.)
 
  • Leuk
Waarderingen: 1-2-3-4

Wijdje

Campingartiest
15 okt 2016
75
56
Verbazingwekkend genoeg vind ik LL nog best een prima line up hebben. Maar verder ben ik over het algemeen niet onder de indruk. Komt ook grotendeels omdat het me gewoon niet meer lukt om voldoende nieuwe muziek te ontdekken en ik vrijwel alle grote acts al ergens tussen de 8 en 15x heb gezien. Daarom was BKS ideaal voor me. daar pikte ik toch altijs wel iets nieuws op terwijl ik nog een leuke indie (sub) headliner kon zien.
En Motel Mozaique? Al is dat én in de stad én in de lente, dus dat zal dat gapende gat in de zomer dan moeilijk vullen misschien..
 
  • Leuk
Waarderingen: 1-2-3-4 en littlesimz

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Ik luister nu beetje naar de festileaks playlist, Oscar and the Wolf klinkt totaal niet als een band dat ik passend vind voor BKS. Misschien zijn er andere nummers die ze beter beschrijven?
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
666
340
Best tevreden! Headliners een beetje mwah, ken van twee van de drie ook geen enkel nummer, maar wil me wel laten overhalen door Aphex Twin en The Chemical Brothers. Undercard is echt super, al ben ik wel een beetje verdrietig over het gebrek aan Swans. Goldband is een beetje debiel maar daar ga ik dan wel gewoon niet heen.

Maar wtf, Oscar and the Wolf? Dat is een grap toch?? Als headliner?????
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
465
352
Tja. Een evolutie die zich al een paar jaar doorzet bij BKS. Mossel noch vis.

Waar willen ze eigenlijk naartoe? Blijft de grote vraag van dit festival. Aphex Twin is cool, en zo zijn er nog wel wat boekingen, maar over het algemeen toch vrij beschaafde alternatieve line-up. Zo eentje waar je weinig gevoel over hebt.

Amper echt leftfield boekingen (buiten dan wel Aphex Twin), en vooral een soort van alternatieve brij zonder echte uitschieters. Tenzij negatieve uitschieters, zoals O&TW en Goldband. Zo’n publiek wil je toch echt niet op BKS.

Jammer.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.042
3.733
Ik luister nu beetje naar de festileaks playlist, Oscar and the Wolf klinkt totaal niet als een band dat ik passend vind voor BKS. Misschien zijn er andere nummers die ze beter beschrijven?
Het eerste album (en ook het laatste) vind ik oprecht best prima. Het is geen typische BKS act maar niet minder passend dan een The 1975 was geweest als headliner
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
533
481
Los van Aphex Twin, wat toch wel weer een headliner is om heel trots op te zijn, sta ik niet te juichen bij de rest van de headliners. Maar goed, het kan niet elk jaar prijs zijn. Punt van kritiek is dat de bovenste namen van de poster (minus AT) niet echt lekker matchen met de undercard die toch wel weer ouderwets sterk is. Plat en populair en moeilijke indie op hetzelfde festival. Maar goed, je ziet het op PS en Roskilde ook gebeuren. Ik denk wel dat dit programma best goed gaat verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
561
Tja. Een evolutie die zich al een paar jaar doorzet bij BKS. Mossel noch vis.

Waar willen ze eigenlijk naartoe? Blijft de grote vraag van dit festival. Aphex Twin is cool, en zo zijn er nog wel wat boekingen, maar over het algemeen toch vrij beschaafde alternatieve line-up. Zo eentje waar je weinig gevoel over hebt.

Amper echt leftfield boekingen (buiten dan wel Aphex Twin), en vooral een soort van alternatieve brij zonder echte uitschieters. Tenzij negatieve uitschieters, zoals O&TW en Goldband. Zo’n publiek wil je toch echt niet op BKS.

Jammer.
Dat is een terechte vraag die iedereen anders zal beantwoorden. Ik weet wel dat de lijn die Maurits voor zich ziet niet echt bij mijn eigen muzieksmaak past. Helaas.

Wat mij betreft zou het een goed idee zijn om gewoon namen als een Interpol, Fontaines DC, Spiritualised, Stereolab, Swans, Modest Mouse te laten headlinen. Dan heb je voor een zomerfestival (in de Benelux) wel echt een uniek concept, want dat gebeurt nu hooguit op zaalfestivals als LGW, Rewire, MoMo, etc.

Maar ze zullen dit jaar in paniek hebben gezeten omdat ze geen geschikte 'grote' headliners hebben kunnen vinden. En dan maar bands als Oscar, Goldband, The 1975, Chemical Brothers programmeren.

Ja, het is ook een richting, en trekt vast volk. Maar terecht door sommigen hier al een inwisselbaar affiche genoemd wat ook zo op DTRH of LL had kunnen staan.
 

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
117
134
Het eerste album (en ook het laatste) vind ik oprecht best prima. Het is geen typische BKS act maar niet minder passend dan een The 1975 was geweest als headliner
Ah ja, wat ik snel hoor van dat album is het een stuk beter dan 'Warrior'.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken