Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Dan gun ik jullie The Smile in de Barn (ook al is die plek al voor Editors).
Oké euhm Phoebe Bridgers of Angel Olsen in Klub C dan?
Pup of Brutus op de Slope?
Ja, kies maar eh... ;)
The Smile in de Barn tijdens RHCP zou voor mij de pijnlijkste clash uit de geschiedenis zijn zo'n beetje :ROFLMAO:
Gelukkig gaat dat niet gebeuren.

Doe dan liever The Smile eerder op de dag, dan kan Flea nog even mee komen doen voor een ultieme Thom Yorke supergroepen supergroep ;)
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.170
1.633
The National staat in september in de Ziggo. De vraag of ze hier bvb een Sportpaleis aankunnen lijkt dan ook van tafel.

Maar het feit dat er geen Belgische datum is, en dan dat gat in juni/juli? O boy. Ik hoop echt dat ze niet voor Bruce spelen op Classic, want dat ding is hopeloos uitverkocht.

Zet ze maar gewoon tussen Sam Fender en Stromae op donderdag, dan kan Lizzo er nog bij op vrijdag en we zijn klaar wat de headliners betreft.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Berninger220

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Arlo Parks kondigt een nieuw album aan. Had er imo al is moeten gestaan hebben, maar nu toch een absolute must have / binnenkopper voor RW denk ik dan (en ze stond al op PKP vorig jaar).

Ook boygenius (😍) met een nieuw album zou een mooie naam zihn voor een hoge tentspot, maar dat acht ik vooralsnog vrij onwaarschijnlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en b_lars

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Arlo Parks kondigt een nieuw album aan. Had er imo al is moeten gestaan hebben, maar nu toch een absolute must have / binnenkopper voor RW denk ik dan (en ze stond al op PKP vorig jaar).

Ook boygenius (😍) met een nieuw album zou een mooie naam zihn voor een hoge tentspot, maar dat acht ik vooralsnog vrij onwaarschijnlijk.
Heeft wel net een AB show aangekondigd voor september. Ik acht kans RW pas aanwezig voor 2024 dan.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Dat de omgeving van het Sportpaleis een drama is dat weet iedereen. Vandaar dat heel die buurt heraangelegd gaat worden. Kan er alleen maar op verbeteren. En eens je binnen bent valt dat toch best mee. Als het geluid wel goed te krijgen is (genoeg voorbeelden intussen), dan neem ik het ook wel echt de geluidstechnici kwalijk als het slecht is. Er is veel geïnvesteerd in de akoestiek van het sportpaleis.

en on topic: The National is meer dan welkom op RW!!!
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.404
1.914
Ik ga weer beginnen hopen he met die ontbrekende datum in België. Ready to be hurt again!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.665
1.189
The National voor Stromae?
Tame Impala na RHCP?

Zouden nog mooie toevoegingen zijn in de hoogste regionen. Al betwijfel ik of die donderdag dan sterk genoeg is om uit te verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wesvs

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
777
721
Het is dat of niets in België lol.
Het is zo triestig gesteld dat als ik een band per sé wil zien (in die grootorde van shows) dat ik sneller een ticket ga kopen voor afas/ziggo dome dan hier naar Belgie te trekken. Ookal moet ik er 3 uur voor rijden, het is gewoon een wereld van verschil.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
777
721
Dat de omgeving van het Sportpaleis een drama is dat weet iedereen. Vandaar dat heel die buurt heraangelegd gaat worden. Kan er alleen maar op verbeteren. En eens je binnen bent valt dat toch best mee. Als het geluid wel goed te krijgen is (genoeg voorbeelden intussen), dan neem ik het ook wel echt de geluidstechnici kwalijk als het slecht is. Er is veel geïnvesteerd in de akoestiek van het sportpaleis.

en on topic: The National is meer dan welkom op RW!!!
Ookal is er veel in geïnvesteerd, je kan van een boerepaard geen renpaard maken. Gans dat gebouw is er nooit op voorzien geweest. Het zijn allemaal maar lapmiddelen. Het meest schrijnende vind ik dan nog de lotto arena. Het moest per sé een multifunctioneel ding worden. Je ziet het resultaat. De Nederlanders zijn op dat vlak toch een pak slimmer dan ons.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.997
8.647
Foo Fighters op 13 juli op een festival in de VS. Het kan, maar die lijken me gewoon in de VS te blijven.
 

Larroesj

Playlistbediener
8 apr 2022
15
2
Die tourdata van The National laten echt wel opening voor een passage.

Vooral omdat hun 'runs' relatief kort zijn: tien dagen VS in mei, nog eens vijf begin juni en dan niets tot begin augustus. Da's toch echt heel weinig als je net een nieuwe plaat uitgebracht hebt?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Stel je voor dat je bij de volgende aankondigingen nog dingen krijgt als Damien Rice en The National. Wat puur volgens hun tourdata en feit dat er maar 1 (hij had 10x die zaal kunnen uitverkopen) / geen Belgische datum is bekend gemaakt perfect zou kunnen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.665
1.189
Stel je voor dat je bij de volgende aankondigingen nog dingen krijgt als Damien Rice en The National. Wat puur volgens hun tourdata en feit dat er maar 1 (hij had 10x die zaal kunnen uitverkopen) / geen Belgische datum is bekend gemaakt perfect zou kunnen.
Is iedereen hier dan echt zo negatief over het eindresultaat van de RW23 affiche dat dit een "stel je voor" scenario is?

We krijgen sowieso toch nog een hele resem namen van het rijtje forum-favorietjes: The National, Damien Rice, Bon Iver, Porcupine Tree, Lizzo, Interpol, Angel Olsen, Spoon, Wet Leg, The Mars Volta,... of dur fik het te zeggen: The Strokes of Tame Impala
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Is iedereen hier dan echt zo negatief over het eindresultaat van de RW23 affiche dat dit een "stel je voor" scenario is?

We krijgen sowieso toch nog een hele resem namen van het rijtje forum-favorietjes: The National, Damien Rice, Bon Iver, Porcupine Tree, Lizzo, Interpol, Angel Olsen, Spoon, Wet Leg, The Mars Volta,... of dur fik het te zeggen: The Strokes of Tame Impala
Het was zeker niet met een negatieve connotatie.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
698
636
Maar een zaal formaat AFAS missen wij echt wel vind ik. Je komt al snel terecht in Vorst of Lotto met gesloten balkon.
Brielpoort Deinze is toch +3000, Country Hall in Luik is +6.000, en net over de grens hebben we ook nog Rockhall.

Alleen jammer dat ze in Vlaanderen diet zo bekend zijn of veel gebruikt worden.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Brielpoort Deinze is toch +3000, Country Hall in Luik is +6.000, en net over de grens hebben we ook nog Rockhall.

Alleen jammer dat ze in Vlaanderen diet zo bekend zijn of veel gebruikt worden.
Brielpoort is heel veel gebruikt vroeger. Maar ik denk dat artiesten liever kiezen voor steden met naam en faam.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

SvenH23

Campingartiest
17 dec 2021
74
57
Dat is geen hele gekke gedachte toch? Verder wel volledig geschift natuurlijk :LOL:

Geen idee of die goed klinkt maar helaas vindt 9 van de 10 stadion concerten nog steeds in de JC ArenA plaats voor zover ik weet. Met name Metallica, nu al twee tours overgeslagen omdat ik het vertik dat geld neer te tellen voor slecht geluid en het met reizen naar het buitenland wel weer een heel duur grapje wordt...
De logistiek in de ArenA is beter, waardoor een concert goedkoper is om te organiseren. Kwaliteit van geluid, of kwaliteit van geld?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
De logistiek in de ArenA is beter, waardoor een concert goedkoper is om te organiseren. Kwaliteit van geluid, of kwaliteit van geld?
Hoofdreden: Kunnen meer bezoekers in (tov De Kuip en GelreDome ). Dus meer opbrengsten.
Daarnaast kwaliteit van de voorzieningen en logistiek. Dat het Amsterdam is helpt bij internationale artiesten ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken