queen met adam lambert is nogthans echt goedIconische bands die ik nooit heb en zal kunnen zien zijn (los van Graspop): Queen, The Doors en Nirvana.
Is blijkbaar inderdaad een kwestie van beleving. Ik vond Klaus afgelopen editie bij vlagen gênant slecht. Zeker in vergelijking met 2011 (oké, da's wel een hele tijd geleden) toen ik het echt geweldig vond.Ik keek laatst het optreden van Alice Cooper op GMM vorig jaar (gemist toen), maar dat viel ook niet bepaald mee, zeg...
Kan natuurlijk zijn dat het aan de opname ligt, en dat het live een stuk beter klonk (met beleving klinkt bijna alles beter)..
Oehh, goeie vraag! Ik heb Blaze in coronatijd, toen alles in Nederland gesloten was, in The Underworld in Londen (geweldig intieme venue trouwens) gezien, toen ik daar was voor een sporttripje (American Football en voetbal). Blaze was geweldig bij stem, zijn eigen werk is meer dan de moeite waard en het is een ongelooflijk sympathieke kerel. Zou m.i. perfect zijn voor een vroege middagshow in de Metaldome.Persoonlijk vind ik Iron Maiden met Blaze Bayley echt fantastisch. Twee van mijn favoriete Maiden album. Blaze heeft een heel erg originele donkere stem die perfect bij deze albums past.
Maar volgens mij ben ik een van de weinigen met deze mening.
Waarom speelt Blaze eigenlijk nooit op Graspop ? Ik snap niet waarom hij er nooit tussen staat, volgens mij woont hij zelfs in België.
SOAD is natuurlijk ook even gestopt geweest, dus zeker voor hun reunie telde die zeker. En aangezien ze sinds die tijd nog niet op Graspop hebben gestaan, mogen ze absoluut genoemd worden.Ik had nog geen goed antwoord op de vraag (telt SOAD?) maar tot ik jouw post las. Anathema natuurlijk!! Een band die een paar van de mooiste nummers heeft gemaakt die ik ken en nog maar 1 keer live heb mogen zien in De Boerderij. Alle leden zijn nog actief met andere dingen dus heel graag een Anathema reünie!
Nee, na Nine Inch Nails (rond 0:45) waren we wel een beetje klaar met het rotweer. Met name mijn vrouw was moe en had het heel koud.Heb jij die ook niet op Hellfest gezien dan? Dat was echt meer dan prima namelijk!
Klopt maar is geen Freddyqueen met adam lambert is nogthans echt goed
nee, maar proberen ze ook niet te doenKlopt maar is geen Freddy![]()
De kans zit erin dat ze dit jaar er nog bij zullen komen!Vind het trouwens ook wel gek dat Soulfly niet meer geboekt wordt, is inmiddels toch 10 jaar geleden dat ze er stonden. Vroeger stonden ze er om de paar jaar zie ik, maar sinds 2013 ineens niet meer?
Is toch een band die regelmatig tourt, en volgens mij zouden ze wel genoegen nemen met een middag spot op de mainstage tegenwoordig, als je kijkt op wat voor posities die staat op andere festival.
Heb ze nog nooit gezien, lijkt me wel leuk om eens te zien.
Skid Row met Bach, nog zo een!Sepultura met Max en Igor. Waren in 1996 toch echt wel top! Skid Row met Sebastian Bach ook wel. Maar allebei gaan niet gebeuren waarschijnlijk![]()
Wist ik niet. Ga ik zeker in de gaten houden!Er komt wel een boxset aan van Black Sabbath met alle Tony Martin albums dacht ik. Dus misschien toch!
Als die toch weer bijeen zouden komen..... Hoogtepunt uit mijn fanboyzijn is zonder twijfel tegelijkertijd met Vincent en Jamie uit de trein van Zwolle naar Steenwijk stappen op weg naar Stonehenge (headliner: Ananthema), waarbij Jamie (toen niet in de band), wijzend op mijn Anathema-shirt, zegt; that guy must know how to get to the festival. Daarna nog even gekletst en m'n shirt laten signeren (heb het nog steedsDat was heel lang Porcupine Tree. Dat leek me altijd onmogelijk, maar ze zijn weer bij elkaar. Laat maar komen, dus!
Andere suggestie, hoewel al regelmatig op Graspop gestaan: Anathema.
Hier draait ie ook nog regelmatig rondjes!Schitterend, SkycladGelijk maar hun eerste album geluisterd. Prachtig om weer te horen na zoveel jaar
![]()
Hahaha dat je weinig headliners checkt is underrated. Soulfly, a7x, limp bizkit en Slipknot. Dat zou waarschijnlijk een editie zijn die ik zou skippen. Prima bands hoor..maar 3 van de 4 hoef ik niet als headliner...vind ik een beetje zonde van het geld.Ik zal dan ook maar eens mijn lijstje van de eerdere headliners opsplitsen
Moet wel zeggen dat ik niet zo heel vaak headliners ga checken, of het is van behoorlijk ver (met uitzondering van de categorie 'ja' uiteraard)
Ja:
system of a down (absolute nr. 1, nog niet live gezien en staat zeer hoog op het verlanglijstje)
avenged sevenfold
soulfly
rammstein
slipknot
------------------------
Maybe:
iron maiden
limp bizkit
motorhead
------------------------
Nope:
within temptation
whitesnake
def leppard
judas priest
deep purple
marilyn manson
aerosmith
guns n roses
kiss
twisted sister
sabaton
volbeat
scorpions
motley crue
black sabbath
ozzy osbourne
ikzelf interpreteerde de vraag meer "welke headliners zou je graag opnieuw zien op GMM" zonder dat ze ook persee opnieuw headliner moeten zijn.Hahaha dat je weinig headliners checkt is underrated. Soulfly, a7x, limp bizkit en Slipknot. Dat zou waarschijnlijk een editie zijn die ik zou skippen. Prima bands hoor..maar 3 van de 4 hoef ik niet als headliner...vind ik een beetje zonde van het geld.
Heerlijk verhaal! En sluit ook precies aan bij mijn eigen ervaringen met die gasten. Show in de Melkweg in Amsterdam. Wij waren vrij vroeg binnen. Komt Danny opeens op ons afgestapt en begint een heel gesprek. Super vriendelijke kerel. Dat zijn wel de leuke extra'tjes van metalhead zijn. De bandleden zijn vaak super benaderbaar. Zo kun je regelmatig een praatje maken met je idolen. Toch veel leuker dan fan zijn van Beyonce of Billie Eilish (of Metallica...) en nooit ook maar enigszins in de buurt van persoonlijk contact kunnen komen, tenzij je heel veel geld ervoor betaalt.Als die toch weer bijeen zouden komen..... Hoogtepunt uit mijn fanboyzijn is zonder twijfel tegelijkertijd met Vincent en Jamie uit de trein van Zwolle naar Steenwijk stappen op weg naar Stonehenge (headliner: Ananthema), waarbij Jamie (toen niet in de band), wijzend op mijn Anathema-shirt, zegt; that guy must know how to get to the festival. Daarna nog even gekletst en m'n shirt laten signeren (heb het nog steeds)
we veroordelen je tot 3 moshpits en een wall of death.Amai zoveel fouten... Op ipv om en dergelijke. Ik denk wel nog verstaanbaar te zijn. Komt door mijn grote duimen op zo een klein gsm scherm. Ik mistyp me wel eens. Excuses daar voor. Als er iets niet duidelijk is hoor ik het wel (if you even give a fuck about it)