Graspop Metal Meeting 2023

Festileaks pogo party voor de main als SOAD ooit Graspop headlinet! Lets gooooo

Wait no, I think Serj is talking about a different kind of pogo stick... :oops:🥵

• Wow
  • Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal en Loek123
In 2019 was de Marquee 1 grote pogo voor een paar seconden tijdens Walk, Phil Anselmo speelde toen op donderdag. Dat was zéér cool.

Beetje laat met mijn lijstje, maar ik heb hem ook nog even ingevuld :

----- grote fan:
System of a Down
Rammstein
Slipknot
Avenged Sevenfold
Within Temptation

----- ook leuk:
Limp Bizkit
Volbeat
Guns ’n Roses (wil ze toch wel een keer live gezien hebben)
Aerosmith (zelfde als bij Guns ’n Roses)
Sabaton

----- (misschien zou ik gaan kijken)
Marilyn Manson
Motley Crue
KISS
Deep Purple
Ozzy Osbourne
Iron Maiden

----- (hoeft niet perse/waarschijnlijk niet ):
Twisted Sister
Def Leppard
Scorpions
Judas Priest
WhiteSnake
Soulfly

------Kan niet meer:
Black Sabbath ( komen niet meer samen)
Motorhead ( niet meer mogelijk)

Tja, wat Pantera/Phil Anselmo specifiek betreft weet ik te weinig details om er veel over te zeggen. Ik zie hier verschillende perspectieven, heeft hij inmiddels zijn leven gebeterd of niet? Nauwelijks echt zeker te weten voor ons als buitenstaanders natuurlijk, daarvoor moet je zo iemand persoonlijk leren kennen.

In algemene zin denk ik wel dat er wat terrein te winnen valt op het gebied van racisme en racistische uitlatingen in de metal wereld. Het blijft een hardnekkig fenomeen, wat alleen maar erger zal blijven worden nu extreemrechts en fascisme weer meer de kop op steekt. Juist nu lijkt mij wel het moment om iedereen aan te spreken op hun eigen verantwoordelijkheid daarin, door de discussie te voeren wie je wel en niet een podium biedt op je evenement.

Maar goed, nogmaals, ik weet te weinig van Phil Anselmo zijn uitspraken, noch van zijn al dan niet gemeende excuses, om nu te oordelen of hij dat podium verdient of niet. Ik kijk nog steeds uit naar hun show, vind de muziek wel vet en er valt ook iets voor te zeggen om de muziek los te zien van de artiest als persoon. Maar als die artiest zelf voor je neus staat, en misschien zijn persoonlijke gedachten uit tussen de nummers door, wordt dat toch iets moeilijker dan op de plaat. Als ik racistische dogwhistles of dat soort zaken van hem hoor ben ik direct weg, dan zet ik liever thuis weer een album van ze aan.

Rest mij nog te zeggen:
Als ik racistische dogwhistles of dat soort zaken van hem hoor ben ik direct weg

helemaal mee eens, zouden we dan en masse moeten doen

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Iedere regio van Nederland en België heeft beter bier te bieden dan Schultenbrau :)

Megadeth en Stake stonden er dit jaar al
Tool komt niet, de zanger tourt met zijn andere band Puscifer
Iron Maiden komt niet, staan in Sportpaleis
Brutus staat op Alcatraz dus verwacht ik ook niet

Alter Bridge ben ik ook erg benieuwd van of ze nog komen, hoop met je mee!
Voor een lekkere pils voor een goede prijs, moet je volgens de Belgische consumentenbond naar de Aldi. Schulten Bräu is volgens de organisatie Test-Aankoop beoordeeld als Beste Keuze.

Alee kom, ik doe ook nog mee.

----- grote fan:
System of a Down
Rammstein
Slipknot
Iron Maiden
A perfect circle (of die andere band met dezelfde zanger mag ook komen, hoe noemen ze ook weer... ;) )
Emperor (of soortgelijke bands) in het donker laten afsluiten!!

----- ook leuk:
Aerosmith
Gojira
Guns N' Roses (op 1,5u)
Faith no more
Korn
Nightwish
Megadeth (niet als headliner)

----- als er niks anders interessants is:
Judas Priest
Def Leppard
Parkway Drive
Avenged Sevenfold
Deep Purple
Volbeat
Sabaton
Limp Bizkit (niet als headliner)
In Flames (niet als headliner)
Soulfly (niet als headliner)
Lamb of god (niet als headliner)

----- (geen enkele interesse om ooit nog te zien - van minst naar meest afschuwelijk):
Within Temptation
Scorpions
Black Sabbath
Ghost
Deftones
Ozzy Osbourne
Whitesnake
King diamond
Marilyn Manson
Motley Crue
KISS

Toen deze ep uitkwam dacht ik..wow: no rest is echt next level
Helaas vielen de 2 albums die volgde me erg tegen. Sonder in nog wel een vet nummer.🤟
#polaris

Bijlagen

• Screenshot_20230105_172255_Spotify.jpg
    Screenshot_20230105_172255_Spotify.jpg
    79,6 KB · Weergaven: 23
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Tja..in hoeverre kun je "Anselo and friends"
Pantera noemen? Als de oudleden van nirvana een nieuwe zanger erbij pakken...Noem je het Nirvana?
Nee ik vindt dat een zanger toch een bepalende factor heeft in een band. Ik dacht dat ik toen ik anselmo een aantal jaar geleden op Graspop zag dat dit het dichtste bij pantera gaat zijn. Nu ze er toch als pantera zelf staan reken ik het goed 😜. Natuurlijk is de helft van de band uitgevallen en was er nooit een reünie geweest zolang dat deze 2 heren nog leefde maar het wordt nou eenmaal niet beter dan dit.

Nee ik vindt dat een zanger toch een bepalende factor heeft in een band. Ik dacht dat ik toen ik anselmo een aantal jaar geleden op Graspop zag dat dit het dichtste bij pantera gaat zijn. Nu ze er toch als pantera zelf staan reken ik het goed 😜. Natuurlijk is de helft van de band uitgevallen en was er nooit een reünie geweest zolang dat deze 2 heren nog leefde maar het wordt nou eenmaal niet beter dan dit.
Een zanger(es) is inderdaad meestal een bepalende factor in een band, maar er zijn natuurlijk genoeg voorbeelden die bewijzen dat dat niet per se allesbepalend hoeft te zijn, zelfs niet als die zanger(es) iconisch is.
Denk maar aan AC/DC, Black Sabbath, Van Halen, Nightwish, Queen, Arch Enemy, Sepultura, Accept, en vele anderen.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
ben het hier wel mee eens dat de zanger de beslissende factor kan zijn.
Axl ging ook touren met Guns N Roses, en hij was het enige originele lid. eerlijk gezegd had ik wel liever Axl & Friends dan dat de hele originele bezetting zou spelen maar met een andere zanger. Ook al kan hij niet altijd even goed meer zinger, heeft hij wel een aparte stem die je niet kunt vervangen in GNR.

De zanger is inderdaad een grote factor, maar dat hangt een beetje van band tot band af.
Bij Pantera waren hadden vooral Phil, Vinnie en Dimebag een grote status, een status die Rex Brown niet heeft.
Daarom dat de Pantera-reünie me niet veel doet, maar Pantera zegt me sowieso niet zo heel veel.

Een zanger(es) is inderdaad meestal een bepalende factor in een band, maar er zijn natuurlijk genoeg voorbeelden die bewijzen dat dat niet per se allesbepalend hoeft te zijn, zelfs niet als die zanger(es) iconisch is.
Denk maar aan AC/DC, Black Sabbath, Van Halen, Nightwish, Queen, Arch Enemy, Sepultura, Accept, en vele anderen.
Beste voorbeeld is imo Faith No More, die zijn pas groot geworden met Mike Patton.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

There fixed it.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Zijn er mensen die Cavalera terug bij Sepultura willen? Die van 1990 kan ik begrijpen, maar die bestaat niet meer. De Cavalera van 2023 komt niet tot aan de enkels van Derrick Green.
Eens! Sterker nog: ik heb veel meer met de muziek die Sepultura nu maakt dan de nummers uit de Cavalera tijd.

Voor mij (40 jaar) was Sepultura t/m Roots een legendarische metal band en terecht headliner op metalfestivals en zelfs grote band op festivals als Pinkpop en Werchter. Chaos AD vind ik nog altijd één van de beste metal albums ooit gemaakt.
Met Derrick Green zijn ze een andere band geworden en uiteindelijk gewoon een tentafsluiter en (middel)grote band op kleine metalfestivals. De nieuwe albums zijn veel van hetzelfde vind ik. Al vind ik Derrick Green echt een waanzinnige zanger/frontman en zeer inspirerend persoon imo. Misschien hadden ze beter met een andere bandnaam verder kunnen gaan.

Voor mij is Sepultura toch de band met Max. Arise, beneath the remains, roots, refuse resist. Dat werk.
Derrick kan best zingen, maar heeft mij nooit echt kunnen boeien. Muzikaal is de band ook een andere richting opgegaan.

Users who are viewing this thread