Graspop Metal Meeting 2023

Eens!! Maar heeft bij mij ook met nostalgie te maken. Sepultura Donington 96 was legendarisch. Max moest terug naar de States ivm overlijden van zijn zoon. Eerst 2 minutes of silence voor de overleden jongen. 70.000 man stil. Je kon een speld horen vallen. Dan keihard de beuk er in met Roots. Andreas aantal nummers op zang aangevuld met de frontmannen van verder aanwezige bands. Voor altijd in geheugen gebeiteld.
Was er ook in '96, was idd kippenvelmoment, optredens van Type 'o Negative en Kiss zijn mij het meest bijgebleven. Ben vertrokken na Ozzy en dan teruggekeerd toen Kiss begon te spelen, dacht indertijd dat Kiss een discoband was.. :)

Hahaha dat je weinig headliners checkt is underrated. Soulfly, a7x, limp bizkit en Slipknot. Dat zou waarschijnlijk een editie zijn die ik zou skippen. Prima bands hoor..maar 3 van de 4 hoef ik niet als headliner...vind ik een beetje zonde van het geld.

Die hoeven helemaal niet te headlinen ook voor mij hoor :) (behalve slipknot dan mss), en Limp Bizkit zou ik ook maar gaan bekijken als er niets anders te zien is en ik in een nostalgische bui ben :D

Waren gewoon de bands die ik waarschijnlijk wel zou gaan kijken moesten ze er staan

Je verwart nu @won666 met @Koekdoos denk ik. Volgens mij heeft @won666 niet zo'n last van screams in nummers.
Ik heb daar absoluut geen last van neen. Ik luister ook wel veel dingen zonder screams maar ook veel death metal en metal core en dergelijke.

Ik vond trouwens niks aan Sleep Token. Heb ook de nummers beluisterd die gisteren speelde en dus ook vanavond ga ik van uit. En een live concert vluchtig bekeken. En het doet me echt niks. Sorry.

Ik vraag me trouwens af of Kvelertak gaat touren deze zomer. Vorig jaar enkele festivals aangedaan in juni, maar geen graspop, en nu staat hun enige show volgend jaar gepland op 24/6 in Noorwegen.

Benieuwd of die nog iets gaan aankondigen.

Gezien in 2019 op graspop en dat was echt een van de beste dingen die ik dat weekend live zag :)

Laat morgen maar weten hoe Architects was, ben benieuwd. Vooral met dat laatste album.
Laatste album spreekt mij niet aan persoonlijk maar het daarvoor laatste album stonden voor mij wel enkele toppers op. Het is vooral voor dat album dat ik ga vanavond. Nog niet live gezien sinds dat album (hallo Corona?). Vooral Animals (juist beetje cheesy juist de singel maar ik had het nummer al gehoord en was er al fan van voor ik wist dat dat de singel was) vind ik heel graaf. Daarmee sloten ze gisteren af. Afsluiten in stijl noem ik dat. Dus dik benieuwd.

En Holy Hell (het daar voor laatste album) was voor mij een van DE albums van 20...ik denk 17. En dan vooral hun oud werk voor mij. Wordt wel graaf denk ik. Ook gezien op setlist.fm dat ze enkele dingen akoestisch doen dus wel echt benieuwd. Ik laat u een review achter!

Niemand kan in de schoenen van Freddie Mercury stappen natuurlijk maar Lambert doet het echt wel verdraaid goed. Geeft er gewoon geheel zijn eigen twist aan.
Helemaal mee eens. Ben al heeeel lang Queen fan, heb ze zelfs nog met Freddy mogen zien optreden in 1986, en was op Wembley bij de tribute. Nee, op Freddie staat geen maat. Maar inderdaad, Adam Lambert doet het op zijn manier echt goed. En ze touren overigens ook zo, als “Queen + Adam Lambert”. Brian en Roger zullen ook nooit zijn nagedachtenis verkwanselen.

Laatste album spreekt mij niet aan persoonlijk maar het daarvoor laatste album stonden voor mij wel enkele toppers op. Het is vooral voor dat album dat ik ga vanavond. Nog niet live gezien sinds dat album (hallo Corona?). Vooral Animals (juist beetje cheesy juist de singel maar ik had het nummer al gehoord en was er al fan van voor ik wist dat dat de singel was) vind ik heel graaf. Daarmee sloten ze gisteren af. Afsluiten in stijl noem ik dat. Dus dik benieuwd.

En Holy Hell (het daar voor laatste album) was voor mij een van DE albums van 20...ik denk 17. En dan vooral hun oud werk voor mij. Wordt wel graaf denk ik. Ook gezien op setlist.fm dat ze enkele dingen akoestisch doen dus wel echt benieuwd. Ik laat u een review achter!
Ja ik zei het ook vooral omdat ik niet zo fan ben van het album en benieuwd ben hoe het live tot zijn recht zal komen.
Ik zal het zien in juni in ieder geval, veel plezier vanavond.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage en won666
Ja ik zei het ook vooral omdat ik niet zo fan ben van het album en benieuwd ben hoe het live tot zijn recht zal komen.
Ik zal het zien in juni in ieder geval, veel plezier vanavond.
Ik zie ze nog eens in Hamburg met Metallica. Hoewel ik beginnen twijfelen ben eerder in Parijs te gaan want op 27/05 blijkt er nu een nieuwe editie te zijn van Antwerp Metal Fest. Probleem met Parijs is dat ik die venue veel te licht vind maar soit. Ik zie nog wel.

Architects op Graspop gaat voor mij afhangen of de met iets clashen dat ik ook wil zien

• Leuk
Waarderingen: Loek123
voor de mensen die het gemist hebben, sleep token heeft 2 nieuwe singles gelost gisteren en vandaag.
iets experimenteler als vorig album maar deze zaken maken mij wel erg benieuwd naar hoe dit live zal overkomen, vooral the summoning

Geheel toevallig zit ik net voor het eerst naar Chokehold te luisteren terwijl ik dit lees. Zal de ander ook eens opzetten, het klinkt best wel nice, ook benieuwd naar live inderdaad. Het is een aparte band. Had op basis van de naam meer een stoner sound verwacht haha, maar dit is ook leuk.

Edit: holy shit The Summoning gaat hard

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Je kunt niet ontkennen dat Queen en Sepultura nog steeds succesvolle bands zijn, ook al zijn ze niet meer zo populair als ze ooit waren.
....

Queen zonder Freddy treedt alleen op. Het gave van Queen was nou net dat alle bandleden nummers schreven. Lambert is een goede invalkracht, maar niet meer dan dat.

Sepultura was in de jaren negentig toonaangevend in de metalscene. Nu niet meer.

Geheel toevallig zit ik net voor het eerst naar Chokehold te luisteren terwijl ik dit lees. Zal de ander ook eens opzetten, het klinkt best wel nice, ook benieuwd naar live inderdaad. Het is een aparte band. Had op basis van de naam meer een stoner sound verwacht haha, maar dit is ook leuk.

Edit: holy shit The Summoning gaat hard
The Summoning is écht een topnummer!

Edit - nu we op deze pagina aangekomen zijn: if you're 555 then I'm 666 🤭

Met nog in ieder geval 3 aankondigingen te gaan (2 headliners individueel + nog in ieder geval 1 pakket namen) en vervolgens nog zaken als blokkenschema's en andere voorpret te bespreken, kan het bijna niet missen dat we de 666 gaan halen dit jaar ja. Eentje voor in de plakboeken van de forum historie :LOL:🤟

Net nu ik dacht dat ik alles al gehoord had. Was was me dat van sleep token. :o (y) Maar zit toch nog met momenten een beetje op mijn honger. Chokehold vind ik dus toevallig iets minder. Even wenen denk ik. Maar het werkt enkel met hard volume. Een beetje zoals Zael & ardor mss ook live pas echt gaat werken?

Was er ook in '96, was idd kippenvelmoment, optredens van Type 'o Negative en Kiss zijn mij het meest bijgebleven. Ben vertrokken na Ozzy en dan teruggekeerd toen Kiss begon te spelen, dacht indertijd dat Kiss een discoband was.. :)
Ben nieuw, ff wat lezen kwam ik deze tegen en gelijk weer in gedachten verzonken, was er ook bij destijds en in hetzelfde jaar ook op pinkpop en eerder zelfs in '90 op dynamo open air.....blijven memorabele momenten....

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

Users who are viewing this thread