Graspop Metal Meeting 2023

Ik zou graag een keer de reïncarnatie van Black Sabbath met Tony Martin hebben gezien (Headless Cross is echt een topalbum) of Martin Walkyier achter de microfoon bij Skyclad (Our Dying Island, beste lyrics ooit). Wishful thinking natuurlijk, maar wel een leuke vraag misschien: welke band die nu niet meer in een bepaalde line up bestaat, maar waar dat nog wel mogelijk is omdat de belangrijkste leden nog onder ons zijn, zouden jullie graag op Graspop zien?

Er komt wel een boxset aan van Black Sabbath met alle Tony Martin albums dacht ik. Dus misschien toch!

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en gmm033
Ik zou graag een keer de reïncarnatie van Black Sabbath met Tony Martin hebben gezien (Headless Cross is echt een topalbum) of Martin Walkyier achter de microfoon bij Skyclad (Our Dying Island, beste lyrics ooit). Wishful thinking natuurlijk, maar wel een leuke vraag misschien: welke band die nu niet meer in een bepaalde line up bestaat, maar waar dat nog wel mogelijk is omdat de belangrijkste leden nog onder ons zijn, zouden jullie graag op Graspop zien?
Ik ging er altijd vanuit dat er 2 bands op m’n lijstje niet afgevinkt zouden worden: pantera en Nirvana.
Nu toch voor pantera een vinkje, zal voor Nirvana nooit gebeuren helaas.

• Leuk
Waarderingen: gmm033
Wishful thinking natuurlijk, maar wel een leuke vraag misschien: welke band die nu niet meer in een bepaalde line up bestaat, maar waar dat nog wel mogelijk is omdat de belangrijkste leden nog onder ons zijn, zouden jullie graag op Graspop zien?
Dat was heel lang Porcupine Tree. Dat leek me altijd onmogelijk, maar ze zijn weer bij elkaar. Laat maar komen, dus!

Andere suggestie, hoewel al regelmatig op Graspop gestaan: Anathema.

Headless Cross is echt een topalbum
Yes!!! Absolutely
welke band die nu niet meer in een bepaalde line up bestaat, maar waar dat nog wel mogelijk is omdat de belangrijkste leden nog onder ons zijn, zouden jullie graag op Graspop zien?
Necrophagist...this band could have been the one of the biggest death metal bands of all time.

Also, they're not a Graspop band, but I would love to see the Bloodhound Gang again hahaha

Edit: before I forget - Nails and The Dillinger Escape Plan 🥲

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: gmm033 en Dumblydore
Ik ging er altijd vanuit dat er 2 bands op m’n lijstje niet afgevinkt zouden worden: pantera en Nirvana.
Nu toch voor pantera een vinkje, zal voor Nirvana nooit gebeuren helaas.
Tja..in hoeverre kun je "Anselo and friends"
Pantera noemen? Als de oudleden van nirvana een nieuwe zanger erbij pakken...Noem je het Nirvana?

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Sepultura met Max en Igor. Waren in 1996 toch echt wel top! Skid Row met Sebastian Bach ook wel. Maar allebei gaan niet gebeuren waarschijnlijk;)
Ik ben eigelijk wel benieuwd hoe Erik Grönwall het doet bij Skidrow. Ik vond hem het aardig doen bij HEAT

Ja, precies mijn punt. Scorpions met een Klaus Meine van 60 zal nog wel goed hebben geklonken, verwacht ik. Zelfde als Judas Priest en Whitesnake.
Klaus en Rob hebben goede en slechte dagen. Ik heb ze diverse keren gezien.
Rob was op mijn eerste keer graspop echt slecht..maar de 2e keer zeer sterk. Vorig jaar heb ik ze gemist.
Klaus volgens mij hetzelfde verhaal.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Schitterend, Skyclad 🤘🏻Gelijk maar hun eerste album geluisterd. Prachtig om weer te horen na zoveel jaar 💥

• Geweldig
Waarderingen: gmm033
Slipknot in de ziggodome loopt nog geen storm. Bmth en Sabaton hebben tot nu toe meer tickets verkocht...

Klaus en Rob hebben goede en slechte dagen. Ik heb ze diverse keren gezien.
Rob was op mijn eerste keer graspop echt slecht..maar de 2e keer zeer sterk. Vorig jaar heb ik ze gemist.
Klaus volgens mij hetzelfde verhaal.

Van Scorpions heb ik dat inderdaad vaker gehoord, heb zelf tot nu toe alleen maar goede shows gezien. Judas Priest is bij mij eigenlijk altijd nog goed geweest en ook nooit iemand gehoord over dat het wisselend is. Afgelopen editie had ik wel het idee dat hij door leeftijd het gewoon zwaarder had. Het leek alsof ie moeite had om het allemaal te kunnen zingen en dat t em veel kracht kostte, maar kan dus zijn dat dat dan gewoon een slechte dag was.

Alleen geen idee hoe dat dus rond hun 60e was, of het toen voor dan bijv Klaus ook al goede en slechte dagen waren.

• Leuk
Van Scorpions heb ik dat inderdaad vaker gehoord, heb zelf tot nu toe alleen maar goede shows gezien. Judas Priest is bij mij eigenlijk altijd nog goed geweest en ook nooit iemand gehoord over dat het wisselend is. Afgelopen editie had ik wel het idee dat hij door leeftijd het gewoon zwaarder had. Het leek alsof ie moeite had om het allemaal te kunnen zingen en dat t em veel kracht kostte, maar kan dus zijn dat dat dan gewoon een slechte dag was.

Alleen geen idee hoe dat dus rond hun 60e was, of het toen voor dan bijv Klaus ook al goede en slechte dagen waren.
Ik keek laatst het optreden van Alice Cooper op GMM vorig jaar (gemist toen), maar dat viel ook niet bepaald mee, zeg... 😳
Kan natuurlijk zijn dat het aan de opname ligt, en dat het live een stuk beter klonk (met beleving klinkt bijna alles beter)..

• Leuk
Ik keek laatst het optreden van Alice Cooper op GMM vorig jaar (gemist toen), maar dat viel ook niet bepaald mee, zeg... 😳
Kan natuurlijk zijn dat het aan de opname ligt, en dat het live een stuk beter klonk (met beleving klinkt bijna alles beter)..

Heb jij die ook niet op Hellfest gezien dan? Dat was echt meer dan prima namelijk!

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Tja..in hoeverre kun je "Anselo and friends"
Pantera noemen? Als de oudleden van nirvana een nieuwe zanger erbij pakken...Noem je het Nirvana?
Tja als die gwn hadden verder gedaan vroeger en meteen voor een vervanger waren gegaan, kraaide daar geen haan naar
Net zoals Foo Fighters nu zal doorgaan bvb, niemand gaat zeggen dat het een veredelde coverband zal zijn en zo zijn er nog tig voorbeelden

Alice Cooper kan inderdaad niet echt meer zingen, maar als je erbij bent, dan valt dat eigenlijk niet op, door natuurlijk ook het hele show effect, maar ook doordat de bandleden veel met zang ondersteunen

Interessant om te zien hoe de zanger toch een groot element (volledig terecht volgens mij) blijft in een concert-ervaring. Het blijft toch vaak het breekpunt van een show.
Iemand die nog ontbrak op het lijstje: Till Lindemann, ondertussen ook reeds 60 jaar oud, men zou het vaak vergeten!

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en nikita

Hele show gezien op het veld maar het is me toen niet echt opgevallen. Tuurlijk merk je dat hij wat ouder geworden is maar ik heb veel slechtere zangers aan het werk gehoord op die mainstage. Ook bij de doorkomst met Hollywood Vampires paar jaar geleden vond ik hem nog meer dan prima klinken.

Persoonlijk vind ik Iron Maiden met Blaze Bayley echt fantastisch. Twee van mijn favoriete Maiden album. Blaze heeft een heel erg originele donkere stem die perfect bij deze albums past.
Maar volgens mij ben ik een van de weinigen met deze mening.
Waarom speelt Blaze eigenlijk nooit op Graspop ? Ik snap niet waarom hij er nooit tussen staat, volgens mij woont hij zelfs in België.

Laatst bewerkt:
Dat was heel lang Porcupine Tree. Dat leek me altijd onmogelijk, maar ze zijn weer bij elkaar. Laat maar komen, dus!

Andere suggestie, hoewel al regelmatig op Graspop gestaan: Anathema.
Ik had nog geen goed antwoord op de vraag (telt SOAD?) maar tot ik jouw post las. Anathema natuurlijk!! Een band die een paar van de mooiste nummers heeft gemaakt die ik ken en nog maar 1 keer live heb mogen zien in De Boerderij. Alle leden zijn nog actief met andere dingen dus heel graag een Anathema reünie!

de band die ik helaas nooit live heb kunnen zien, en niet meer zal gebeuren is van halen (dan wel met sammy hagar en niet david lee roth)
er is wel een band the circle, met sammy hagar, michael antony, jason bonham en vic johnson die van halen nummer spelen, maar toch !

Damn...een gelijkgestelde die daar ook zo over denk....voor mij ook Headless Cross is echt 1 van de beste van Black Sabbath!!

Users who are viewing this thread