Iron Maiden is gewoon altijd prima voor mij tot nu toe. Heb ze inmiddels 4x gezien. Waarvan ook twee keer op Graspop, dus kan me best voorstellen dat de wat meer neutrale kijker het wel heeft gezien als je ziet hoe vaak ze op Graspop hebben gestaan.
Qua niveau blijft het toch beter dan verschillende andere generatiegenoten. En dan zeg ik generatiegenoten, maar er zit toch wel een aardig leeftijdsverschil tussen de zangers van verschillende bands uit die tijd:
Bruce Dickinson 64
Rob Halford 71
Klaus Meine 74
Alice Cooper 74
Joe Elliot 63
Axl Rose 60
Paul Stanley 70
Gene Simmons 73
David Coverdale 71
Vince Neil 61
Dee Snider 67
Ozzy 74
Jon Bon Jovi 60
Bruce is eigenlijk nog maar een jong bloemke in vergelijking met de meerderheid van de andere oudjes.
Verder ook wel interessant om te zien hoeveel invloed alle drank en drugs heeft op de kwaliteit van zingen. Ik denk dat Axl, Vince en Jon qua verhalen wel bij de grootste gebruikers horen en die zijn dan toch al jong slecht bij stem.
Ik heb vond bijvoorbeeld bij Whitesnake, Scorpions en Judas Priest de zang nog prima de eerste keren dat ik ze zag toen ze nog wat meer in de buurt van de 60 waren. En zelfs toen waren ze er al ruim voorbij. Had dit jaar wel bij Judas Priest het idee dat t te veel begon te worden voor Rob, maar dat mag ook wel op die leeftijd.
In verhouding tot leeftijd doet Gene Simmons het misschien nog wel t beste, maar die hoeft ook geen hoge uithalen te doen, die heeft het wat makkelijker wat dat betreft.