Graspop Metal Meeting 2023

Eens, maar jij hebt het over "allerlei middelen"
Tenzij je een geestelijke kater bedoeld, want dat lijkt weer wel te kloppen, hij blijkt behoorlijk veel vreemd gegaan te zijn, en daar spijt van te hebben gehad, hence "Bed Of Roses"
Maar goed, ik zie Bon Jovi niet zo snel op Graspop verschijnen eerlijk gezgd
Ja je hebt gelijk. De tekst refereert niet direct naar drugs maar wel uitgebreide alcohol consumptie. Gezien de leefstijl van rock and roll artiesten in de 80's heb ik er ook altijd automatisch drugs aan gekoppeld. Maar zoals Hannibal zegt kan je jezelf met alcohol net zo goed naar de klote helpen.

Bed of Roses is een ode aan wakker worden met een kater van allerlei middelen. Beste Jon lustte er wel wat van. Geen idee of die inmiddels opgedroogd is of niet.
Goh zo zou ik het niet meteen bekijken. Het is in se toch nog altijd meer "wakker worden met een kater en beseffen dat je vreemdgegaan bent". Genoeg interviews te vinden daarover.
De top2000 had vorig jaar dacht ik een mini documentaire over het Moscow Peace Festival uit 1989 of iets dergelijks, waarbij toch de indruk werd gewekt dat Bon Jovi niet onder deed voor Mötley en Ozzy qua gebruik

Edit: als het wel mee zou vallen hoeveel hij heeft gebruikt, dan is ie dramatisch met z’n stem om gegaan
Dat wist ik niet, interessant!

De top2000 had vorig jaar dacht ik een mini documentaire over het Moscow Peace Festival uit 1989 of iets dergelijks, waarbij toch de indruk werd gewekt dat Bon Jovi niet onder deed voor Mötley en Ozzy qua gebruik

Edit: als het wel mee zou vallen hoeveel hij heeft gebruikt, dan is ie dramatisch met z’n stem om gegaan
Misschien...heel misschien..moet je minder top 2000 kijken.

Eens, maar jij hebt het over "allerlei middelen"
Waren niet mijn woorden ;)
Ik was er niet bij dus ik weet niet wat onze grote vriend Jon Bon allemaal achterover tikte. Ik maak gewoon even het algemene punt dat het onder de streep niet zoveel uitmaakt wat het precies was. Maar dat is meer een van mijn persoonlijke ergernissen haha, vind het gewoon nogal raar dat alcohol zo los gekoppeld wordt van andere soorten drugs en dus heel anders behandeld wordt, terwijl daar vrij weinig feitelijke reden voor is. Maar dat wordt weer een hele andere discussie.

Ik was er niet bij dus ik weet niet wat onze grote vriend Jon Bon allemaal achterover tikte. Ik maak gewoon even het algemene punt dat het onder de streep niet zoveel uitmaakt wat het precies was. Maar dat is meer een van mijn persoonlijke ergernissen haha, vind het gewoon nogal raar dat alcohol zo los gekoppeld wordt van andere soorten drugs en dus heel anders behandeld wordt, terwijl daar vrij weinig feitelijke reden voor is. Maar dat wordt weer een hele andere discussie.
En weet je wat? Ik ben het volledig met je eens, maar inderdaad, dat is een andere discussie ;)

• Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal

Koffie is ook een drug eigenlijk

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
om maar eens de proef op de som te nemen, dit zijn alle verschillende main1 headliners sinds 2005 en dit is hoe ik ze zou rangschikken voor mezelf
OK here we go:

Mötley Crüe (first time live)
Rammstein
System of a Down
___
Marilyn Manson (unless he's too drunk)
Iron Maiden
Aerosmith (first time live)
Guns n Roses
Slipknot
Black Sabbath
Avenged Sevenfold
___
Judas Priest (seen them too many times)
Motörhead
Ozzy Osbourne
Def Leppard (first time live)
Scorpions
Limp Bizkit
Kiss (first time "live" haha)
___
Twisted sister
Deep Purple
Whitesnake
Soulfly (good band but no headliner)
___
Within Temptation
Volbeat
___
...
___
Sabaton

Iron Maiden is gewoon altijd prima voor mij tot nu toe. Heb ze inmiddels 4x gezien. Waarvan ook twee keer op Graspop, dus kan me best voorstellen dat de wat meer neutrale kijker het wel heeft gezien als je ziet hoe vaak ze op Graspop hebben gestaan.

Qua niveau blijft het toch beter dan verschillende andere generatiegenoten. En dan zeg ik generatiegenoten, maar er zit toch wel een aardig leeftijdsverschil tussen de zangers van verschillende bands uit die tijd:

Bruce Dickinson 64
Rob Halford 71
Klaus Meine 74
Alice Cooper 74
Joe Elliot 63
Axl Rose 60
Paul Stanley 70
Gene Simmons 73
David Coverdale 71
Vince Neil 61
Dee Snider 67
Ozzy 74
Jon Bon Jovi 60

Bruce is eigenlijk nog maar een jong bloemke in vergelijking met de meerderheid van de andere oudjes.

Verder ook wel interessant om te zien hoeveel invloed alle drank en drugs heeft op de kwaliteit van zingen. Ik denk dat Axl, Vince en Jon qua verhalen wel bij de grootste gebruikers horen en die zijn dan toch al jong slecht bij stem.

Ik heb vond bijvoorbeeld bij Whitesnake, Scorpions en Judas Priest de zang nog prima de eerste keren dat ik ze zag toen ze nog wat meer in de buurt van de 60 waren. En zelfs toen waren ze er al ruim voorbij. Had dit jaar wel bij Judas Priest het idee dat t te veel begon te worden voor Rob, maar dat mag ook wel op die leeftijd.

In verhouding tot leeftijd doet Gene Simmons het misschien nog wel t beste, maar die hoeft ook geen hoge uithalen te doen, die heeft het wat makkelijker wat dat betreft.
Wacht, wat zei je over bon jovi? Of heeft bon jovi nog bij een andere band gespeeld? Voor zover ik weet enkel als bon jovi en niet op graspop?

Ik zou graag een keer de reïncarnatie van Black Sabbath met Tony Martin hebben gezien (Headless Cross is echt een topalbum) of Martin Walkyier achter de microfoon bij Skyclad (Our Dying Island, beste lyrics ooit). Wishful thinking natuurlijk, maar wel een leuke vraag misschien: welke band die nu niet meer in een bepaalde line up bestaat, maar waar dat nog wel mogelijk is omdat de belangrijkste leden nog onder ons zijn, zouden jullie graag op Graspop zien?

Ik zou graag een keer de reïncarnatie van Black Sabbath met Tony Martin hebben gezien (Headless Cross is echt een topalbum) of Martin Walkyier achter de microfoon bij Skyclad (Our Dying Island, beste lyrics ooit). Wishful thinking natuurlijk, maar wel een leuke vraag misschien: welke band die nu niet meer in een bepaalde line up bestaat, maar waar dat nog wel mogelijk is omdat de belangrijkste leden nog onder ons zijn, zouden jullie graag op Graspop zien?
Sepultura met Max en Igor. Waren in 1996 toch echt wel top! Skid Row met Sebastian Bach ook wel. Maar allebei gaan niet gebeuren waarschijnlijk;)

Users who are viewing this thread