Graspop Metal Meeting 2023

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Ik zou persoonlijk veel gelukkiger worden van een headlinershow van Limp Bizkit in plaats van BMTH. Ligt waarschijnlijk aan mijn leeftijd, mijn puberhoogdagen liggen in de 90's. Het blijft altijd wel een feestje. Zelfs al spelen ze in de namiddag. Voor de kaartverkoop veronderstel ik dat BMTH beter zal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooman666 en HerveBe

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.727
5.291
Mooie samenvatting. De hoge metalcore gehalte valt idd wel op. Normaal ga ik naar Jera on Air, maar dit jaar staat alles wat daar staat zowat ook op Graspop, dus het was makkelijk kiezen.
Dat is wat je noemt 'met de neus in de boter vallen'! 😉
Maar even uit nieuwsgierigheid, afgezien van de dikke bonus qua programma, hoe verhoudt het podium/terrein van Jera zich met de Jupiler Stage en het gebied eromheen? Is dat vergelijkbaar qua grootte?
 

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
110
235
Ik zou persoonlijk veel gelukkiger worden van een headlinershow van Limp Bizkit in plaats van BMTH. Ligt waarschijnlijk aan mijn leeftijd, mijn puberhoogdagen liggen in de 90's. Het blijft altijd wel een feestje. Zelfs al spelen ze in de namiddag. Voor de kaartverkoop veronderstel ik dat BMTH beter zal zijn.
Zolang ze niet teveel covers spelen is het allemaal goed voor mij.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.727
5.291
Wat ik me wel nog steeds afvraag is waarom ze eerst effectief van plan waren om maar 3 dagen te doen, maar dan toch plots naar 4 dagen zijn gegaan. Dat gaan ze toch ook niet doen voor de eerste beste band?

Ik bedoel maar, op alle schermen vorig jaar was te zien ‘See you on 16-17-18 june’ ook in de App staat dat. Dus de 4de dag moet er toch zijn bijgekomen omdat een grote headliner heeft gemeld dat ze wouden komen maar dat enkel donderdag ging?!
Eerlijk gezegd denk ik niet dat we daar zo heel veel achter moeten zoeken.
Waarschijnlijk hangt het vooral af van het beschikbare aanbod aan bands (met name headliners), wat komend jaar erg groot lijkt.
De mogelijkheid om een hele grote band te boeken kan daarbij een rol spelen, maar is m.i. niet per se een vereiste.

Ik vermoed dat ze ook de komende jaren steeds een 3-daagse editie blijven aankondigen vlak na afloop van het festival, om in de maanden erna te beslissen of het zich loont om er weer een 4e dag aan toe te voegen.
Je kunt immers beter van 3 naar 4, dan van 4 naar 3 dagen gaan..
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.329
7.748
rise against en limp bizkit als top van je affiche vind ik toch heel zwak, zeker voor een gigantisch festival als rock am ring, daar moet sowieso een en ander misgelopen zijn
Inderdaad ben ook echt verbaasd, volgens mij heeft Rock Am Ring nog nooit zo'n zwak rijtje van headliners gehad. Eigenlijk niet 1 headline waardige band (al is Die Toten Hosen dat wrs wel daar, maar dan nog heb je 0 internationale headliners om mensen te lokken naar je festival)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.727
5.291
Als je gewoon genoeg bands en headliners hebt voor 4 dagen dan moet daar toch niet iets extra speciaals tegenover staan? Er wordt hier echt te veel achter gezocht. Hellfest heeft Kiss als donderdag headliner (ja je kunt zeggen dat RATM daar misschien had gestaan, maar toch)

Los daarvan zou GNR alsnog wel een grote klapper zijn die de ticketverkoop een flinke boost zou geven.

Het verbaasd mij eigenlijk dat er nog een headliner boven Ghost komt, ik had verwacht dat die south stage headliner zouden zijn in 2023.
Dat wilde ik dus ook zeggen.. 😉

Toch altijd een dilemma, zeker als je veel pagina's achter ligt:
Direct reageren op wat je leest (met het risico dat je als een spuit 11 anderen aan het napraten bent), of eerst alles bijlezen en dan pas reageren (met het risico dat je al niet meer weet waarop je wilde reageren, en dat je sowieso met 'mosterd na de maaltijd komt' over een allang gepaseerd topic)?? :unsure:😅
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
129
201
Ik zou persoonlijk veel gelukkiger worden van een headlinershow van Limp Bizkit in plaats van BMTH. Ligt waarschijnlijk aan mijn leeftijd, mijn puberhoogdagen liggen in de 90's. Het blijft altijd wel een feestje. Zelfs al spelen ze in de namiddag. Voor de kaartverkoop veronderstel ik dat BMTH beter zal zijn.
Als je Limp Bizkit een beetje volgt zou je tocht moeten weten dat hun huidig niveau heel bedroevend is in vergelijking met 10 jaar geleden. Met als dieptepunt hun laatste optreden op de Lokerse Feesten waarbij hun set voor 1/3de uit covers bestond. Onder meer een covertje van Madonna by Gods sake..:eek:
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.329
7.748
Dat wilde ik dus ook zeggen.. 😉

Toch altijd een dilemma, zeker als je veel pagina's achter ligt:
Direct reageren op wat je leest (met het risico dat je als een spuit 11 anderen aan het napraten bent), of eerst alles bijlezen en dan pas reageren (met het risico dat je al niet meer weet waarop je wilde reageren, en dat je sowieso met 'mosterd na de maaltijd komt' over een allang gepaseerd topic)?? :unsure:😅
haha ik ken dit gevoel wel.

mijn oplossing: je schrijft je reactie op alle dingen waar je op wilt reageren, maar post dit nog niet. Vervolgens als je klaar bent met alles lezen post je je reactie. heeft wel als gevolg dat je in 1 post meerdere mensen quote en dus een lang bericht krijgt
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.727
5.291
Limp Bizkit is in 2012 al headliner geweest. Ik vermoed ook van niet, maar wie gaat er nog headliner worden? Guns N Roses kan nog, maar voor de rest zijn er zoveel opties niet meer. En alle andere festivals hebben een quasi volledige line up!

BMTH en GnR worden de laatste twee headliners. Ik zie geen ander realistisch scenario. Alle andere bands die nog in de pot zitten zijn mooie namen maar geen headliners.
Ik zie Avenged Sevenfold nog steeds als een zeer realistische optie, mogelijk wel pas aankondiging begin volgend jaar.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.685
3.405
Citaat uit het RAR forum. Misschien is er bij Graspop iets dergelijks gebeurd met die vierde dag.
Hmm, Graspop had sowieso RATM niet (want werchter) en die vierde dag is pas aangekondigd toen al duidelijk was dat ze niet meer gingen komen. Dus zelfs als Werchter echt een headliner-steal nodig had van de grotere graspopvijver, hadden ze die 4e dag eventueel weer kunnen schrappen voor de bekendmaking (al weet ik dat er natuurlijk op dat moment ook al kleinere bands kunnen vastliggen voor die 4e dag). Die steal is alleszins niet gebeurd, want het lijkt er toch op dat RHCP op herhaling komt als vervanger voor RATM.

Dus de reden dat graspop zijn 4e dag heeft ingeroepen (genoeg bands voor je programma, een unieke headliner of gewoon winstbejag) lijkt me onveranderd.
 

Cooman666

Campingartiest
2 nov 2022
89
213
Ik zie Avenged Sevenfold nog steeds als een zeer realistische optie, mogelijk wel pas aankondiging begin volgend jaar.
Ik zie Avenged Sevenfold niet echt als een realistisch scenario. Is een band die minimum co-headliner is en bijna alle grote Europese festivals (rock & metal) zijn al volzet qua headline en co-headline spots.
Graspop is ook nooit het festival geweest dewelke uitpakt met exclusieve shows.. Toch zeker niet met grote namen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.142
8.824
Ik zie Avenged Sevenfold nog steeds als een zeer realistische optie, mogelijk wel pas aankondiging begin volgend jaar.
Maar waar gaan die allemaal staan nu RaR, RiP, Novarock, Download, Hellfest,... allemaal vol zitten bovenaan?

Gaat gewoon GnR en BMTH worden denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.507
4.685
ben fan van flogging molly maar ben ik nu de enige die het vreemd vind dat ze boven the ghost inside, papa roach, billy talent staan op jera?

graag op graspop maar niet ten koste van een spot die te hoog is
 
  • Leuk
Waarderingen: landgrockt

Verwijderd lid 43165

Campingartiest
23 nov 2022
64
67
ben fan van flogging molly maar ben ik nu de enige die het vreemd vind dat ze boven the ghost inside, papa roach, billy talent staan op jera?

graag op graspop maar niet ten koste van een spot die te hoog is
BT is niet zo groot in NL, en Flogging Molly is gok ik vooral een bekendere naam. Zal dan misschien ook wel meer voor de dag ticket verkoop de headliner zijn. Maar bijvoorbeeld op RaR gaat Flogging Molly het festival openen, dus zij lijken me niet de moeilijkste welke slot ze moeten innemen.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
899
996
Graspop beat toch de affiche van Rock am ring, every day of the week. Zware ontgoocheling daar in Duitsland, naar mijn mening. Ben fan van Rise Against, maar niet om daar te headlinen.
En limp bizkit...
Krijg je dan ook nog eens machine gun kelly opj doos
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.732
11.762
Even iets anders. Slipknot in de Ziggo Dome verkoopt totaal niet. Staanplaatsen zijn dan wel uitverkocht, eerste ring niet echt en de tweede ring is eigenlijk alles nog wel beschikbaar. Toch gek aangezien het in 2020 was uitverkocht. Nou kwam Behemoth toen al gelijk mee, maar zoveel zal dat ook niet geholpen hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken