Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.222
7.484
Even iets anders. Slipknot in de Ziggo Dome verkoopt totaal niet. Staanplaatsen zijn dan wel uitverkocht, eerste ring niet echt en de tweede ring is eigenlijk alles nog wel beschikbaar. Toch gek aangezien het in 2020 was uitverkocht. Nou kwam Behemoth toen al gelijk mee, maar zoveel zal dat ook niet geholpen hebben.
Denk dat Graspop hier wel een grote rol in speelt, en de hoge prijs van het concert.
ik zou zelf in ieder geval veel liever 120 euro betalen voor een festival show met ruim 30 bands dan een staanplaats van 80 euro voor slipknot en behemoth.
we hebben natuurlijk ook al gezien dat de slipknot dag op graspop juist wel heel hard gaat
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en @Marc

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
2020 optreden was in 2019 aangekondigd. dat is al 2 crisisen geleden. mensen hebben gewoon veel minder geld om uit te geven nu
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.134
Ik zie Avenged Sevenfold niet echt als een realistisch scenario. Is een band die minimum co-headliner is en bijna alle grote Europese festivals (rock & metal) zijn al volzet qua headline en co-headline spots.
Graspop is ook nooit het festival geweest dewelke uitpakt met exclusieve shows.. Toch zeker niet met grote namen.
Ze hadden pas nog Aerosmith exclusief op het affiche. Ok, die zijn uiteindelijk niet gekomen, maar dat doet daar niets aan af.
A7X had het zelf over 'the start to a big year'. Ze kunnen nog prima een Europese tour met voornamelijk losse shows en één of enkele festivals doen.
Misschien was GMM wel het enige of een van de weinige festivals die bereid waren zo lang te wachten totdat A7X alles op een rijtje heeft?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.616
11.275
2020 optreden was in 2019 aangekondigd. dat is al 2 crisisen geleden. mensen hebben gewoon veel minder geld om uit te geven nu
Dat verklaart nog niet waarom veel optredens wel goed verkopen.
Denk dat Graspop hier wel een grote rol in speelt, en de hoge prijs van het concert.
ik zou zelf in ieder geval veel liever 120 euro betalen voor een festival show met ruim 30 bands dan een staanplaats van 80 euro voor slipknot en behemoth.
we hebben natuurlijk ook al gezien dat de slipknot dag op graspop juist wel heel hard gaat
Ik denk dus dat het redelijk meevalt met hoeveel mensen naar festivals gaan, al helemaal een metalfestival. Slipknot is natuurlijk redelijk toegankelijk, terwijl zo'n festival dat voor velen toch een stuk minder is.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Dat verklaart nog niet waarom veel optredens wel goed verkopen.

Ik denk dus dat het redelijk meevalt met hoeveel mensen naar festivals gaan, al helemaal een metalfestival. Slipknot is natuurlijk redelijk toegankelijk, terwijl zo'n festival dat voor velen toch een stuk minder is.
denk dat 13 juni ook gewoon veel te dicht is bij graspop. dit zijn vakantiemaanden ook dus voor sommige mensen wordt het ook een keuze tussen reizen of optreden, ik denk dat er redelijk wat redenen zijn waarom de verkoop minder is dan vorige keer. alsook, ik vind het nieuwe album gewoon een stuk minder goed dan we are not your kind
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.409
2.949
Als je Limp Bizkit een beetje volgt zou je tocht moeten weten dat hun huidig niveau heel bedroevend is in vergelijking met 10 jaar geleden. Met als dieptepunt hun laatste optreden op de Lokerse Feesten waarbij hun set voor 1/3de uit covers bestond. Onder meer een covertje van Madonna by Gods sake..:eek:
Vond anders de show op lollapalooza in 2021 een verschrikkelijk goed optreden voor LB. Ook goed enthousiast publieke. Dat helpt toch wel bij Fredje Durst.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.407
1.087
Even iets anders. Slipknot in de Ziggo Dome verkoopt totaal niet. Staanplaatsen zijn dan wel uitverkocht, eerste ring niet echt en de tweede ring is eigenlijk alles nog wel beschikbaar. Toch gek aangezien het in 2020 was uitverkocht. Nou kwam Behemoth toen al gelijk mee, maar zoveel zal dat ook niet geholpen hebben.
Nu snap ik waarom ik vrijdag mijn kaartje kon verkopen via TicketSwap. Ik in ieder geval blij met mijn zaterdagkaartje voor Graspop. Als ik Slipknot en Pantera in NL had willen zien, was ik 2 x 84,00 kwijt geweest. En dan heb ik er nu nog een heleboel andere gave acts bij. Al ben ik bang voor het blokkenschema. Zou ook graag o.a. Antimatter mee willen pakken die dag.
 

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
111
224
Rar/rip 2023 stinkt. Vroeger was dat het beste van de leefwerelden van graspop en werchter, nu eerder het slechtste.
Viel mij ook zwaar tegen, het is een van mijn favo festivals, juist door de mix van metal en toegankelijkere muziek, maar wat ze dit jaar bieden is echt de moeite niet waard.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Zijn Kings of Leon aangekondigd als headliner? En hoe zit het met Rise Agianst/Limp Bizkit? Ik neem aan dat hier nog een headliner bij komt?
The source text on the RaR website only lists Kings Of Leon and Die Toten Hosen as headliners, so maybe there's another big acts to be announced.

Edit:
I've just received this mail, specifically naming Kings Of Leon and Die Toten Hosen as the headliners:Screenshot_2022-12-21-19-05-53-310-edit_de.gmx.mobile.android.mail.jpg
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
477
516
Slipknot staat niet alleen in de Ziggodome, maar ook in de Rockhall en Graspop. Een beetje overkill 3 optredens in de Benelux...was vorige keer volgens mij ook..
De laatste keer was het inderdaad uitverkocht in de Ziggodome..maar daar waren veel slechte reacties op geweest.
17.000 moet Slipknot wel redden toch? Volbeat kreeg 25.000 mensen naar het Gelredome. Lang niet uitverkocht, maar dik meer dan het ziggodome. Ik denk dat Slipknot ook meer een grote reputatie heeft, dan daadwerkelijk een grote trouwe aanhang. Ze staat bijvoorbeeld nu in dezelfde zaal als Alter Bridge, Within Temptation, Nightwish, Sabaton, Bring Me The Horizon en Dropkick Murphies. Je zou denken dat Slipknot met zijn reputatie toch in grotere zalen zou staan.
Slipknot vind ik daarom ook meer een festivalband.
Rammstein, Metallica, System of A Down en in mindere mate Maiden zijn de arenabands..als deze wegvallen is er volgens mij een groot gat.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
477
516
Maar waar gaan die allemaal staan nu RaR, RiP, Novarock, Download, Hellfest,... allemaal vol zitten bovenaan?

Gaat gewoon GnR en BMTH worden denk ik.
Waarom Gnr wel dan?
Gaan die wel alleen voor London en Dessel komen? Begrijp mij niet verkeerd. ik zie gnr liever..maar er is nog weinig bekend.
Deep Purple, Limp Bizkit, Evanescene, Within Temptation, Nightwish, Sabaton zijn allemaal aan het touren en zouden allemaal in principe kunnen...ook al komen sommige op herhaling.
Zou niet de eerste keer zijn. Maiden (2007 en 2008) ozzy (2011 en 2012)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Waarom Gnr wel dan?
Gaan die wel alleen voor London en Dessel komen? Begrijp mij niet verkeerd. ik zie gnr liever..maar er is nog weinig bekend.
Deep Purple, Limp Bizkit, Evanescene, Within Temptation, Nightwish, Sabaton zijn allemaal aan het touren en zouden allemaal in principe kunnen...ook al komen sommige op herhaling.
Zou niet de eerste keer zijn. Maiden (2007 en 2008) ozzy (2011 en 2012)
Goed punt hoor. Alleen is GnR dus nog steeds een hardnekkig gerucht voor Glasto, en als er 1 festival bestaat waarvoor acts de oversteek willen maken voor desnoods 1 show, dan is het dat festival. Elke show die daar nog eventueel bijkomt, is een plus. Dus GMM kan misschien wel meeprofiteren.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.370
5.964
Waarom Gnr wel dan?
Gaan die wel alleen voor London en Dessel komen? Begrijp mij niet verkeerd. ik zie gnr liever..maar er is nog weinig bekend.
Deep Purple, Limp Bizkit, Evanescene, Within Temptation, Nightwish, Sabaton zijn allemaal aan het touren en zouden allemaal in principe kunnen...ook al komen sommige op herhaling.
Zou niet de eerste keer zijn. Maiden (2007 en 2008) ozzy (2011 en 2012)
Hey, een andere bevestigde locatie betekent dat er in ieder geval beweging in die gasten zit. Plus er zit nog steeds een redelijk GnR vormig gat in de poster van Mad Cool als ik me niet vergis. En zo is er vast nog wel een handjevol prima plekken waar GnR nog zou kunnen spelen. Het past beter in mainstream settings dan Avenged Sevenfold.

Zoals op Glastonbury idd, wat mattman zegt.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.370
5.964
Misschien morgen toch nog BMTH, na hun bevestiging voor RaR vandaag?
Meh, als ze niet in een keer de hele tour eruit gooien zal Graspop best mogen wachten tot volgend jaar. Er is zo’n radio ding in België waardoor festivals in principe nooit aankondigen, de warmste week ofzo
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken