Ik ben naar … geweest en het was …

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Wilde dit zelf ook nog noemen, na de gesprekken hier over voorprogramma's. In tijden niet zoveel moeite gehad om door een voorprogramma te komen.
Verschrikkelijk ja. Ik had zitplekken en ben weg gelopen en ergens binnen waar zo min mogelijk geluid door kwam gezeten. Het was ook ongemakkelijk slecht, trok dat heel erg slecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
CARM was zonder twijfel één van de slechtste voorprogramma's die ik al gezien heb. Wat een lange 45 minuten was dat.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Maar ook te bedenken dat Big Red Machine het voorprogramma had moeten zijn, en dat Bon Iver in Amerika aan het touren was met Dijon. Dan is zo'n voorprogramma als CARM een nog grotere teleurstelling.
 
12 nov 2016
650
389
De grap is dat ik beide argumenten rond Placebo echt wel snap.

Ik vond het een enorm strakke show met sterke visuals en nummers van het nieuwe album die erg goed uit de verf kwamen. Een nummer als Happy Birthday in the Sky werd vol overgave gebracht...waar een Bionic idd als een verplicht koekje voor de fans voelde. Het concert schipperde tussen overgave en routine. Het blokje met de vier hits aan het slot voelde op die manier ook echt als een "nou okay dan, hier hebben jullie wat nummers die jullie kennen."

Ik denk dat het probleem wat bij Molko ligt. Er is gewoon iets gebroken bij hem tijdens die best of tournee denk ik. Hij heeft al een paar keer aangegeven een paar van die oude nummers kotsbeu te zijn om te spelen en de interactie met fans is ook gewoon weg. In Antwerpen heeft hij gezwegen, in Istanbul het publiek staan uitkafferen omdat ze stonden te filmen met hun phone.

Ging het vroeger al van too many friends, dan is het nu surrounded by spies. Een topnummer, maar ik vrees dat het een beetje veel zegt over de mentale staat van Molko tegenwoordig.
Dat was met de 20 jaar jubileum tour op Les Ardentes ook al zo. Tijdens de Loud Like Love tour speelde Placebo wel consistenter, maar toen had je wel veels te veel crappy nieuwe liedjes.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.616
The Haunted Youth, Muziekgieterij (Maastricht)

Echt, petje af voor die band. Die gaan echt veel bereiken. Alles klopt ook, de liedjes, de presence, de lichten. Maken die nog 2 platen van dit kaliber en ze sluiten BKS en stages als The Barn af hoor. Maargoed, dat is koffiedik kijken. Enorme belofte die met vlagen doet denken aan Beach House, Slowdive, War on Drugs en Joy Division zelfs. Ook complimenten voor het voorprogramma trouwens, Bobbi Lu. Het best te omschrijven als een vrouwelijke James Blake met invloeden van o.a. The XX, Björk en Bon Iver. 7AF942C4-1FF9-4552-908E-711142F8633A.jpeg
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
The Haunted Youth, Muziekgieterij (Maastricht)

Echt, petje af voor die band. Die gaan echt veel bereiken. Alles klopt ook, de liedjes, de presence, de lichten. Maken die nog 2 platen van dit kaliber en ze sluiten BKS en stages als The Barn af hoor. Maargoed, dat is koffiedik kijken. Enorme belofte die met vlagen doet denken aan Beach House, Slowdive, War on Drugs en Joy Division zelfs. Ook complimenten voor het voorprogramma trouwens, Bobbi Lu. Het best te omschrijven als een vrouwelijke James Blake met invloeden van o.a. The XX, Björk en Bon Iver. Bekijk bijlage 3016
Goeie verwoording. Het was echt héél héél goed vanavond. Een BKS afsluiter is even afwachten.... maar dit gaat groot worden inderdaad!
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
Om te beginnen TWO afsluiten. Zal zeker goed tot zijn recht komen in een donkere tent zoals een Beach House afgelopen jaar.

Outro van Coming home was toch wel het hoogtepunt. Wat ging dat lekker!
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Hah, we waren in groten getale aanwezig dan gisteren. Top optreden van the Haunted Youth, niks meer aan toe te voegen.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
Ik heb the Haunted Youth een half jaar geleden in V11 gezien, dat was echt fantastisch. Beetje spijt dat ik geen kaartje heb gefixed voor de shows die ze nu in NL spelen.
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
Mooi om te zien hoe snel het kan gaan met een band. The Haunted Youth nog gezien op Bruis 2021.

In Maastricht zijn ze sinds de opening van de nieuwe muziekgieterij netjes bezig qua programmering.

Fountains DC, The Orb, We Are Scientists, Wolfmother, dEUS, Seasick Steve zijn normaal artiesten die niet in Limburg worden geprogrammeerd.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
The Haunted Youth in Ekko gezien was top, maar ze hebben maar voor 45 minuten muziek. Moet nog wat bij komen. Het voorprogramma Meltheads was ook erg sterk. Garage Rock. Perfect voor de Casbah op BKS.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Om 19.30 op Ticketswap kaartjes gekocht voor Wet Leg. Plankgas naar Amsterdam gereden en topshow meegemaakt. Krap uurtje maar topshow. Schrijf ze maar vast op voor DTRH.
Was een leuk weekje met Haunted Youth, Meltheads, Pavement en Wet Leg. Volgende week nog Wolf Alice en Sportsteam.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lion en Brian

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Mijn beste concert de afgelopen weken was Wolf Alice in La Madeleine.

Jarenlang gedacht dat dit een dertien-in-een-dozijn-rockband is. Het festival Hear Hear! heeft mij doen inzien dat dit niet het geval is.

Uitstekende indierock, maar de klasse van de groep komt het meest tot uiting wanneer ze het gaspedaal niet volledig indrukken of zelfs lossen. Dat doen ze meermaals gedurende het concert, wat ook niet de makkelijkste keuze is, maar voor een zaalshow werkte dit zeer goed. Rustige nummers als Lipstick on the Glass, Delicious Things, Last Man on Earth en Safe from Heartbreak waren absolute hoogtepunten. Dit afgewisseld met de stevige punkrock van Play the greatest Hits, de indierock van Smile en - misschien wel hun beste nummer - het psychedelischere Visions of Life.

En wat een adembenemende stem heeft Ellie Rowsell toch!

Het was een concert dat mij echt geraakt heeft. Echt indrukwekkend.

En: eerste keer La Madeleine, wat een toffe zaal!
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Mooi om te zien hoe snel het kan gaan met een band. The Haunted Youth nog gezien op Bruis 2021.

In Maastricht zijn ze sinds de opening van de nieuwe muziekgieterij netjes bezig qua programmering.

Fountains DC, The Orb, We Are Scientists, Wolfmother, dEUS, Seasick Steve zijn normaal artiesten die niet in Limburg worden geprogrammeerd.
Je vergeet Archive, Midlake en Kurt Vile (al heeft die laatste gecancelled).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken