Pinkpop 2023

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.198
4.428
Denk inderdaad ook wel dat Editors toch best populair zijn. Zelf heb ik ook een zwak voor de band. Ik weet niet hoe vaak ze nog zalen uitverkopen, maar denk dat heel veel mensen ze toch wel goed kennen en de tent wat krap gaat worden. Denk dat afsluiter van het tweede podium meer geschikt is.
 
  • Confetti
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en DennisvdBr

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
478
194
Of een co- headline constructie editors-muse. Beide net geen headliner (meer) maar samen wel goed genoeg.

Want muse is uiteraard headliner geweest maar of ze deze positie anno 2023 nog steeds krijgen. Maar voor minder zullen ze niet komen dus als we er dan een leuke sub voor kunnen krijgen.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.224
739
editors is voor pinkpop absoluut nog steeds een prima naam
afsluiter noord en sub headliner. live altijd prima, dus graag!!
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
En Muse is toch ook gewoon nog headliner materiaal? Er was nogal wat media aandacht voor het nieuwe album de laatste tijd. Die band is echt niet kleiner geworden t.o.v. 2015 toen ze er voor het laatst stonden...

Het wordt weer eens tijd voor een voorspelling:

Headliners: Muse, Rage Against the Machine en Beyoncé
Noordafsluiters: One Republic, Alter Bridge en Shawn Mendes
Subheadliners: Editors, The Killers en George Ezra
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.451
1.579
En Muse is toch ook gewoon nog headliner materiaal? Er was nogal wat media aandacht voor het nieuwe album de laatste tijd. Die band is echt niet kleiner geworden t.o.v. 2015 toen ze er voor het laatst stonden...

Het wordt weer eens tijd voor een voorspelling:

Headliners: Muse, Rage Against the Machine en Beyoncé
Noordafsluiters: One Republic, Alter Bridge en Shawn Mendes
Subheadliners: Editors, The Killers en George Ezra
Veel kleiner, die zijn zelfs in de UK al gedegradeerd naar de stadionnetjes van godbetert Plymouth Argyle en Huddersfield Town. Ik zou als Pinkpop eerst een niveau hoger mikken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.100
En Muse is toch ook gewoon nog headliner materiaal? Er was nogal wat media aandacht voor het nieuwe album de laatste tijd. Die band is echt niet kleiner geworden t.o.v. 2015 toen ze er voor het laatst stonden...

Het wordt weer eens tijd voor een voorspelling:

Headliners: Muse, Rage Against the Machine en Beyoncé
Noordafsluiters: One Republic, Alter Bridge en Shawn Mendes
Subheadliners: Editors, The Killers en George Ezra
De 2023 tour van Shawn Mendes is gecanceld. Denk niet dat we Mendes op festivals kunnen verwachten.
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Nee, Muse. U2 zou natuurlijk nog steeds een waanzinnige Pinkpop headliner, en aangezien de Arena al zo goed als vol is lijken me voor 2023 de kansen relatief groot ten opzichte van eerdere jaren.
U2 wou volgens mij met een eigen tour komen waarmee ze nog groener zullen zijn dan Coldplay. Ben benieuwd maar verwacht groteske plannen. Denk sowieso dat U2 een even bizarre run op kaarten wordt als Coldplay.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
U2 wou volgens mij met een eigen tour komen waarmee ze nog groener zullen zijn dan Coldplay. Ben benieuwd maar verwacht groteske plannen. Denk sowieso dat U2 een even bizarre run op kaarten wordt als Coldplay.
Ja denk je? Ik heb het gevoel dat U2 hun momentum en populariteit een beetje kwijt zijn. Of ik vertaal mijn eigen gevoel over de band teveel in een algemeen gevoel. Ze krijgen echt wel een massa mensen nog op de been maar zoveel als Bruce of Coldplay zie ik niet meer gebeuren.,
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Ja denk je? Ik heb het gevoel dat U2 hun momentum en populariteit een beetje kwijt zijn. Of ik vertaal mijn eigen gevoel over de band teveel in een algemeen gevoel. Ze krijgen echt wel een massa mensen nog op de been maar zoveel als Bruce of Coldplay zie ik niet meer gebeuren.,
Ik had dat gevoel ook bij Coldplay. Denk dat U2 minstens even erg wordt.

Maar wel opvallend hoe dat bij alle grote acts is. Uiteraard zijn een Rammstein en Springsteen altijd grote ticketsellers maar nu lijkt er haast geen doorkomen aan bij zulke acts. Ook een Harry Styles wordt druk straks. Zie die man ook gewoon 2 keer de ArenA doen vollopen, wat waanzinnig zou zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Ik had dat gevoel ook bij Coldplay. Denk dat U2 minstens even erg wordt.

Maar wel opvallend hoe dat bij alle grote acts is. Uiteraard zijn een Rammstein en Springsteen altijd grote ticketsellers maar nu lijkt er haast geen doorkomen aan bij zulke acts. Ook een Harry Styles wordt druk straks. Zie die man ook gewoon 2 keer de ArenA doen vollopen, wat waanzinnig zou zijn.
Ik kijk met jaloezie terug op de tijd dat naar concerten en festivals gaan iets was voor viezige alternatievelingen (waar ik mezelf onder reken overigens). Nu is het hip en gaan zelfs Harry en Mieke naar concerten met deze gekte tot gevolg.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
volgens mij heeft U2 al lang de keuze gemaakt waar ze gaan staan en zit er veel outdoor tussen, heb ik de indruk (geen onderbuikgevoel)
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.220
3.763
Ik kijk met jaloezie terug op de tijd dat naar concerten en festivals gaan iets was voor viezige alternatievelingen (waar ik mezelf onder reken overigens). Nu is het hip en gaan zelfs Harry en Mieke naar concerten met deze gekte tot gevolg.
Helemaal mee eens. Ik weet dat het enorm oubollig klinkt, maar de festivals in de jaren '90 blijven voor mij de beste festivalervaringen ooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Helemaal mee eens. Ik weet dat het enorm oubollig klinkt, maar de festivals in de jaren '90 blijven voor mij de beste festivalervaringen ooit.
Ik denk dat de dingen die je in je jeugd meemaakt je altijd het nauwst aan het hart zullen liggen inderdaad.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
922
437
Ik denk dat de dingen die je in je jeugd meemaakt je altijd het nauwst aan het hart zullen liggen inderdaad.
Zeker, toen ik in de jaren70/80 PP bezocht waren het toch andere tijden dan nu.Was toch veel relaxter en niet om maar iets te noemen om een ticket te scoren.Tegenwoordig is het Fingers cross om een ticket te scoren.Zeker bij de grote namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken