Pinkpop 2023

Te groot voor een festival dat afgelopen edities Radiohead, Nick Cave en Arctic Monkeys als headliners heeft gehad? Hoewel die setting aan dat meer ook bij DM kan werken zie ik zelf vooral qua programma geen match met BKS.
Voor Pinkpop zijn ze niet groot genoeg meer. Je komt dan eerder uit op een Bospop of zo, maar of dat nou voor DM goed is....
Beter om DM gewoon een goede zaalshow te geven met hun eigen publiek.
DM speelt voetbalstadions in het merendeel van West Europa en trekt eindelijk ook steeds meer volk in NL. Gezien The Cure in 2019 op PP konden headlinen en zelfs de meeste kaarten van het weekend verkochten op hun dag, kan DM er ook staan.

DM speelt voetbalstadions in het merendeel van West Europa en trekt eindelijk ook steeds meer volk in NL. Gezien The Cure in 2019 op PP konden headlinen en zelfs de meeste kaarten van het weekend verkochten op hun dag, kan DM er ook staan.
2019 was toch het jaar dat armin van buuren nog een optreden gaf na the cure? Dat zal ook wel wat met de kaartverkoop gedaan hebben.

Ik juich het toe, en volgensmij moet dat kunnen. Goede lichtshow, hits, en toch vernieuwend

Zowel Beyonce als Taylor Swift zou een droomheadliner zijn voor Pinkpop. Beiden een waanzinnig goed repertoire, hele goed live-act, en verkopen heel veel kaartjes. Ik zou hen ook veel liever als popheadliner (of niet-rockheadliner, wat je wil) zien komen dan een Ed Sheeran, Billie Eilish of Harry Styles, die ook ongekend populair zijn en heel veel tickets zullen wegzetten. Ik vind Ed Sheeran te eentonig, en het repertoire van zowel Billie als Harry vind ik zelf nog niet uitgebreid genoeg. Daarnaast spreekt de muziek van Billie mij niet zo aan...

Zowel Beyonce als Taylor Swift zou een droomheadliner zijn voor Pinkpop. Beiden een waanzinnig goed repertoire, hele goed live-act, en verkopen heel veel kaartjes. Ik zou hen ook veel liever als popheadliner (of niet-rockheadliner, wat je wil) zien komen dan een Ed Sheeran, Billie Eilish of Harry Styles, die ook ongekend populair zijn en heel veel tickets zullen wegzetten. Ik vind Ed Sheeran te eentonig, en het repertoire van zowel Billie als Harry vind ik zelf nog niet uitgebreid genoeg. Daarnaast spreekt de muziek van Billie mij niet zo aan...
tja, smaken verschillen he (gelukkig)

opjectief gezien, zijn het best oke headliners voor Pinkpop.
persoonlijk vraag ik me af of ik nadat ze het podium zouden betreden, of ik het langer vol zal houden dan een paar nummers kijken. Met hopelijk op de andere 2 dagen headliners die (meer) in mijn straatje liggen.

persoonlijk vraag ik me af of ik nadat ze het podium zouden betreden, of ik het langer vol zal houden dan een paar nummers kijken. Met hopelijk op de andere 2 dagen headliners die (meer) in mijn straatje liggen.
Gelukkig wel , misschien moet PP een 4e dag organiseren of anders inzetten op meer losse concerten/ grote headliners die geen festivals willen / kunnen spelen.

Objectief zijn het fantastische headliners toch? Zullen gigantisch veel kaarten verkopen en zetten beide kwalitatieve optredens neer. Dit iig tot bv een Guns n Roses die afgaande op de reacties op de tour dit jaar niet zo heel goed meer zijn. Reacties op Sheeran waren ook niet echt denderend.

Swift - RATM - MUSE (met zo min mogelijk Will of the People) zou imo een mooi rijtje zijn.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Ik bestempel ze niet voor niets tot "popheadliner". Ik hoop, en verwacht, dat Pinkpop nog een tijdje zal vasthouden aan het concept dat het hoofdgenre rock blijft, en ze dus jaarlijks zeker 2 headliners in dat genre boeken. De combi Swift - RATM - Muse die Timmetje noemt past daar ook prima in. Ik begin de hoop op de Peppers een beetje op te geven. Muse ligt gevoelsmatig op pole position. Van mij hoeft RATM echt niet, dan zie ik bijvoorbeeld liever een classic act als GnR of een mooie combi als QOTSA + SOAD.

De tijd zal het leren. Hopelijk komt er wat los als de touraankondigingen binnenkort komen...

Ik bestempel ze niet voor niets tot "popheadliner". Ik hoop, en verwacht, dat Pinkpop nog een tijdje zal vasthouden aan het concept dat het hoofdgenre rock blijft
Vind dat mensen dat sowieso een beetje te veel in hokjes duwen. We tellen zoveel 'pop' en zoveel 'rock'. In de meeste gevallen is het een beetje tussenin toch? Was McCartney pop? En Mumford & Sons rock? Of andersom?

Denk dat ze gewoon het liefst 3 namen hebben die een beetje uit elkaar liggen en samen een zo breed mogelijke doelgroep bedienen.

Ik las in een ander topic laatst iets over een Europarcs in de buurt, maar in Brunssummerheide is er ook één zag ik. Zoals het nu staat willen we met 8 man een chalet boeken (kosteloos annuleren tot half april dus als de line up het toch niet helemaal is dan is dat geen probleem) daaro. Iemand die dit ook doet/heeft gedaan? Is dat wat te doen met taxi, ov, uber?

we zitte n nog in augustus, de rook van lowlands is amper opgetrokken en we zijn alweer volop aan t speculeren over festivalseizoen 2023😁😁

volgens mij is er normaal gesproken amper nieuws voor 1 okt. en de meeste festivals komen zelfs pas na 1 nov met nieuws, alhoewel dat de laatste jaren natuurlijk wel wat naar voren komt.

Ben wel benieuwd wanneer we het 1e grote nieuws kunnen verwachten

we zitte n nog in augustus, de rook van lowlands is amper opgetrokken en we zijn alweer volop aan t speculeren over festivalseizoen 2023😁😁

volgens mij is er normaal gesproken amper nieuws voor 1 okt. en de meeste festivals komen zelfs pas na 1 nov met nieuws, alhoewel dat de laatste jaren natuurlijk wel wat naar voren komt.

Ben wel benieuwd wanneer we het 1e grote nieuws kunnen verwachten
Bruce Springsteen, Harry Styles en Coldplay hebben er hun tours al uitgegooid en de eerste grote festivalheadliners gaan ook wel volgen in de komende weken hoor. Dus het mag stilaan.

Zouden Arctic Monkeys ook een optie zijn als headliner voor Pinkpop? Of zou dat eerder DTRH of BKS worden in 2023?

Users who are viewing this thread