Lowlands 2023

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.497
1.951
Denk dat Lowlands zelf nog niet weet welke kant het op wil/kan. Hebben een klap gehad van corona(wie weet wat corona nog gaat doen), artiesten die steeds duurder worden om te boeken en steeds minder mensen die een festival willen/kunnen betalen. Dan zijn mainacts als the opposites wel een makkelijke uitweg, omdat ze weinig kosten, maar wel het gewenste publiek trekken. Zou mij bijvoorbeeld niks verbazen als Goldband binnen korte tijd een headliner is.
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: @Marc, eva84 en redle

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
665
595
Denk dat Lowlands zelf nog niet weet welke kant het op wil/kan. Hebben een klap gehad van corona(wie weet wat corona nog gaat doen), artiesten die steeds duurder worden om te boeken en steeds minder mensen die een festival willen/kunnen betalen. Dan zijn mainacts als the opposites wel een makkelijke uitweg, omdat ze weinig kosten, maar wel het gewenste publiek trekken. Zou mij bijvoorbeeld niks verbazen als Goldband binnen korte tijd een headliner is.

De directeur van BKS zat hier ook al hardop over te speculeren. Blijven we groot geld (bijv 1 miljoen voor AM uitgeven) uitgeven aan grote headliners, of gaan we ons focussen op de kleinere acts waarmee we de kosten wat kunnen drukken?

Ik denk dat Lowlands ook serieus moet gaan nadenken wat voor publiek ze willen aantrekken. Meer focus op de nacht (feestpubliek) of de dag (meer liefhebbers)?
Ik neem aan dat LL (en ook andere festivals) ook toegankelijk wil blijven voor mensen met een wat kleinere portemonnee, zoals studenten. Ik vrees dat een muntje volgend jaar al 3,50 euro is en een ticket 270/280...
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Broccoli Rob

Campingartiest
18 aug 2017
88
154
Heeft iemand ervaring met werken op Lowlands (bardienst oid)? Lijkt mij volgend jaar wel leuk om te doen, om zo ook geld te besparen op een kaartje.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.311
1.317
Heeft iemand ervaring met werken op Lowlands (bardienst oid)? Lijkt mij volgend jaar wel leuk om te doen, om zo ook geld te besparen op een kaartje.
Ik heb in 2009 gewerkt in de horeca. Dat ging toen via Randstad en werd verzorgd door La Place. Is mij enorm goed bevallen, zowel de diensten(1 dienst bij de smoothies, 1 dienst bij de patattent en 1 dienst bij het verse fruit) als de crew-camping. Alles werd toen vers geprept in de tentjes waar je ze ook verkocht. Ik weet niet of dat nog nogteeds nog zo is omdat het niet meer wordt verzorgd door La Place. Naast je diensten ben je natuurlijk vrij om te gaan en staan waar je wilt. Letterlijk. Veel backstage en goedkoop pils op de crew-camping,, waar je ook gewoon met de auto kan komen om je zooi te dumpen en op te halen.


Zaterdag Them Crooked Vultures kunnen zien. Geweldig. En Arctic Monkyes in hun beste tijd, net als The Prodigy.

Edit: Ik zie nu dat Kaiser Chiefs de zaterdag headliner was haha. Waar zeuren we over tegenwoordig, vroeger was niet alles beter. :D Edit2: En Alpha DJ's tot 2 uur....
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Broccoli Rob

Broccoli Rob

Campingartiest
18 aug 2017
88
154
Ik heb in 2009 gewerkt in de horeca. Dat ging toen via Randstad en werd verzorgd door La Place. Is mij enorm goed bevallen, zowel de diensten(1 dienst bij de smoothies, 1 dienst bij de patattent en 1 dienst bij het verse fruit) als de crew-camping. Alles werd toen vers geprept in de tentjes waar je ze ook verkocht. Ik weet niet of dat nog nogteeds nog zo is omdat het niet meer wordt verzorgd door La Place. Naast je diensten ben je natuurlijk vrij om te gaan en staan waar je wilt. Letterlijk. Veel backstage en goedkoop pils op de crew-camping,, waar je ook gewoon met de auto kan komen om je zooi te dumpen en op te halen.


Zaterdag Them Crooked Vultures kunnen zien. Geweldig. En Arctic Monkyes in hun beste tijd, net als The Prodigy.

Edit: Ik zie nu dat Kaiser Chiefs de zaterdag headliner was haha. Waar zeuren we over tegenwoordig, vroeger was niet alles beter. :D Edit2: En Alpha DJ's tot 2 uur....
Ah klinkt super, bedankt!
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Ik vind het heel lastig inschatten wie er volgend jaar kan/gaat headlinen op Lowlands. Enerzijds zijn er acts in te vullen als Arcade Fire, maar daarbij vraag ik me af of ze genoeg publiek trekken. Daarnaast zal een Harry Styles meer dan genoeg publiek trekken, alhoewel ik denk dat die dan weer erg duur worden.

Een gok voor nu zou zijn:
- Tyler the Creator / Kid Cudi
- Arcade Fire / The Killers
- Dua Lipa / Harry Styles

o.i.d.
En als ze weer een Nederlandse act willen als headliner, zie ik niks anders echt gebeuren dan Goldband. Al hoop ik niet dat dat de kant is die ze opgaan. Eventueel nog een mix van allerlei Nederlandse artiesten; Froukje, S10, Blof, Meau, etc., idk. Als een soort Coke Studio XXL, maar dan allen met eigen nummers en samenwerkingen onderling.

Frank Ocean die Coachella gaat headlinen, stuur hem maar door naar Lowlands. Al weet ik niet of europese festivals zo zitten te wachten op hem, vanwege het risico dat je neemt met het afzeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
Wat een hoop onrealistische lijsten hier zeg. Ja, ik zal ook graag een greenday, prodigy, coldplay en muse willen zien, maar dat gaat toch never nooit meer gebeuren? En acts die op het forum vet gevonden worden, zoals een bon iver of radiohead, dat gaat lowlands niet meer aandurven omdat het publiek echt is veranderd en het gros hier niet op zit te wachten of dit kent.

Ik verwacht in ieder geval minder rock, meer nederlandse populaire artiesten, en een goedkopere headliner om de kosten van de inflatie nog een beetje te drukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker en djessnl

jeroenjeroen

Playlistbediener
15 jun 2022
7
9
Wat een hoop onrealistische lijsten hier zeg. Ja, ik zal ook graag een greenday, prodigy, coldplay en muse willen zien, maar dat gaat toch never nooit meer gebeuren? En acts die op het forum vet gevonden worden, zoals een bon iver of radiohead, dat gaat lowlands niet meer aandurven omdat het publiek echt is veranderd en het gros hier niet op zit te wachten of dit kent.

Ik verwacht in ieder geval minder rock, meer nederlandse populaire artiesten, en een goedkopere headliner om de kosten van de inflatie nog een beetje te drukken.
Dromen mag toch? Kan hier ook wel super realistisch/pessimistisch een lijstje gaan maken met artiesten die nét een beetje tegenvallen, maar dan is de voorpret er wel heel snel vanaf.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
Zie het niet snel gebeuren, maar eindelijk een keer Radiohead als headliner dan maar?
Zou echt machtig zijn, maar die zijn eigenlijk een tijdje op non-actief.

The Smile baby. Tweede album gaat echt niet lang meer op zich laten wachten en ik hoop dat ze volgend jaar eens de augustusfestivals doen. Rock En Seine, Way Out West, Oya, Flow, Sziget, Paredes De Coura, eventueel als headliner van Green Man en een mooie plek bovenaan in de Bravo.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.098
Zou echt machtig zijn, maar die zijn eigenlijk een tijdje op non-actief.

The Smile baby. Tweede album gaat echt niet lang meer op zich laten wachten en ik hoop dat ze volgend jaar eens de augustusfestivals doen. Rock En Seine, Way Out West, Oya, Flow, Sziget, Paredes De Coura, eventueel als headliner van Green Man en een mooie plek bovenaan in de Bravo.
Staan zondag op All Points East, samen met Nick Cave, Aldous Harding, Jehnny Beth, Kae Tempest en Michael Kiwanuka. Prachtige line-up die dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
Staan zondag op All Points East, samen met Nick Cave, Aldous Harding, Jehnny Beth, Kae Tempest en Michael Kiwanuka. Prachtige line-up die dag.
Ja daarom dat ik APE er niet bij zette haha. Wel raar, zo één losse show in augustus.

En ja, ik heb heel lang getwijfeld om hier naartoe te gaan. Beestige droomlineup. En Cave een derde keer zien dit jaar is geen straf. Hoop trouwens op een zaalshow in België voor The Smile, dat TWC slot was echt triest voor een band als deze. Niet qua hoogte op de lineup maar wel qua plek, publiek (en weer).
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.476
Gokje headliners.
Lorde - My Chrmical Romance - Kendrick Lamar
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478
Heeft iemand ervaring met werken op Lowlands (bardienst oid)? Lijkt mij volgend jaar wel leuk om te doen, om zo ook geld te besparen op een kaartje.
Zag in de Festileaks whatsapp groep ook werk voorbij komen. Met name de parkeerplaats opruimen maandagmiddag ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Radiohead zou inderdaad nog wel kunnen denk ik, als headliner op Lowlands. Maar inderdaad valt niet te verwachten dat die spoedig weer op tour zullen gaan.

The Smile was waanzinnig op DTRH, maar uitgesloten als headliner.

Hoop volgend jaar ook op FKA Twigs, Little Simz en wellicht ook nog Jorja Smith. Die laatste zou ook nog wel eens hoog op affiche kunnen komen,
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en koekebakker

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
Radiohead zou inderdaad nog wel kunnen denk ik, als headliner op Lowlands. Maar inderdaad valt niet te verwachten dat die spoedig weer op tour zullen gaan.

The Smile was waanzinnig op DTRH, maar uitgesloten als headliner.

Hoop volgend jaar ook op FKA Twigs, Little Simz en wellicht ook nog Jorja Smith. Die laatste zou ook nog wel eens hoog op affiche kunnen komen,
The Smile zeker niet als headliner nee, maar wel als een prominente parel op de lineup.

En Jorja graag maar eerst even een nieuwe plaat uitbrengen.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Wat een hoop onrealistische lijsten hier zeg. Ja, ik zal ook graag een greenday, prodigy, coldplay en muse willen zien, maar dat gaat toch never nooit meer gebeuren? En acts die op het forum vet gevonden worden, zoals een bon iver of radiohead, dat gaat lowlands niet meer aandurven omdat het publiek echt is veranderd en het gros hier niet op zit te wachten of dit kent.

Ik verwacht in ieder geval minder rock, meer nederlandse populaire artiesten, en een goedkopere headliner om de kosten van de inflatie nog een beetje te drukken.
Ik ben het met je eens dat een Coldplay, Muse, etc. nooit gaat lukken. Ik denk wel dat Lowlands een Bon Iver of Radiohead nog zou boeken, mits daar twee wat meer poppy headliners tegenover staan.

Welke namen verwacht jij als headliners voor het festival dan? Ik vind het namelijk zoals eerder genoemd moeilijk inschatten.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
105
201
Heeft iemand ervaring met werken op Lowlands (bardienst oid)? Lijkt mij volgend jaar wel leuk om te doen, om zo ook geld te besparen op een kaartje.
Ik heb jaren bardiensten gedraaid op festivals. Op Lowlands liep ik altijd met zo’n verrijdbare tap bij de alpha rond, die ik dit jaar overigens niet meer heb gezien. Die karren hadden ongeveer elk half uur een nieuw fust nodig, dat je zelf backstage uit de koeling mocht tillen. Ik kan me nog een editie van A Day At The Park herinneren waarbij ze de fontijnbar (dezelfde als Lowlands) pal voor het hoofdpodium hadden gezet. Toen heb ik 4 uur lang onafgebroken de tap niet dicht gehad. Een ander jaar stuurden ze om 20:00 veel barpersoneel naar huis, terwijl de rijen 4 man dik stonden. Toen werden er wat extra biertjes besteld om die vervolgens naar het personeel te gooien.

Samenvatting: het is leuk werk, je ziet nog eens wat, maar heb er niet een te romantisch idee bij. Het is écht keihard buffelen, zeker als je van plan bent om tussen je diensten zelf ook nog wat te feesten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken