Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.929
1.705
Als je ergens geen lijstjes van kan maken, dan is het wel muziek. Als ik zoiets lees, dan is het dan ook alleen omdat ik hoop op een leuk stukje tekst (lees: met humor), iets van herkenning/herinnering omdat ik er ook bij was, en anekdotes die ik gemist heb of een stukje aanvullende informatie over iets wat ik zag maar toen niet kon plaatsen. Wat er na het optreden van Volbeat gebeurde met Michael Poulsen en die middelvinger naar die fan bijvoorbeeld...
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Van die 4 man weet je in ieder geval dat ieder optreden is bekeken. Ik denk dat van de Festileaks nauwelijks iemand bij Antoon was toen Floor Janssen speelde, niemand Sylvie Kreusch heeft gezien (toegegeven, dat waren er sowieso weinig_ en op voorhand ook wel was uit te tekenen dat Volbeat een graag geziene act is in deze kringen(waardoor dus ook amper mensen die gestemd hebben bij Eefje de Visser of Mimi Webb (?) waren).
Ja maar niet enkel het forum heeft gestemd, ook via socials. Er zullen er dus ook wel bij die artiesten gestaan hebben. Maar uiteindelijk is een lijstje altijd subjectief, het fl-lijstje geeft gwn een betere veralgemeenbaarheid naar de pinkpop populatie dan het ander lijstje gemaakt door 4 man. Statistiek jeej
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Als je ergens geen lijstjes van kan maken, dan is het wel muziek. Als ik zoiets lees, dan is het dan ook alleen omdat ik hoop op een leuk stukje tekst (lees: met humor), iets van herkenning/herinnering omdat ik er ook bij was, en anekdotes die ik gemist heb of een stukje aanvullende informatie over iets wat ik zag maar toen niet kon plaatsen. Wat er na het optreden van Volbeat gebeurde met Michael Poulsen en die middelvinger naar die fan bijvoorbeeld...
Precies dit ja! Ik vind het ook vooral leuk dan te lezen dat ik mij volledig herkende in de recensie van Eefje de Visser. Daarnaast is er natuurlijk nooit goed of fout (hoewel, ik weet niet of iemand Years & Years al eens live heeft gezien..).
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ja maar niet enkel het forum heeft gestemd, ook via socials. Er zullen er dus ook wel bij die artiesten gestaan hebben. Maar uiteindelijk is een lijstje altijd subjectief, het fl-lijstje geeft gwn een betere veralgemeenbaarheid naar de pinkpop populatie dan het ander lijstje gemaakt door 4 man. Statistiek jeej
Ik denk dat Festileaks ook via de socials niet bovenaan staat bij fans van Ronnie Flex, dus die is dan bij voorbaat kansloos (net als dat bijvoorbeeld Maneskin dat voor mij was). En hoeveel mensen hebben gestemd via Festileaks? Ik denk maximaal 1% van het aantal Pinkpop bezoekers, in ieder geval zal het ook geen representativiteit met zich brengen. Het maakt, na een prachtig festival ook geen donder uit natuurlijk, maar nu weten we wat een (iets meer) objectieve jury van 3voor12 vond en wat het Festileaks publiek het leukst vond. Ik denk dat beide lijstjes op voorhand redelijk uitgetekend hadden kunnen worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Wat er na het optreden van Volbeat gebeurde met Michael Poulsen en die middelvinger naar die fan bijvoorbeeld...
ja stond een jong kereltje met zijn pa er achter vooraan tegen het hek. Poulsen gooit wat spulletjes naar het publiek, zoals shirts, polsbandje en pick. Was blijkbaar zijn bedoeling 1 ding naar dat jochie te gooien, maar een kerel naast hem pikte het net voor hem weg. Vond Poulsen niet zo best en vroeg die kerel toch een paar maal om hetgeen door te geven aan dat jochie, tot de middelvinger aan toe. Gejuich dat het jochie uiteindelijk de merch wel had gekregen. Mooi moment hoor... Beetje sneu voor die kerel :ROFLMAO:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Helaas sinds gisteravond flinke koorts van 39,5 graden en ook ik moet er aan geloven!
Dikke kans dat ik het tijdens Pinkpop heb opgelopen!
Nu even uitzieken!
Had je nog shots gehad? Ik wel en moet zeggen dat bij mij corona heel mild was. Mijn vrouw was heel lang erg moe
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Precies dit ja! Ik vind het ook vooral leuk dan te lezen dat ik mij volledig herkende in de recensie van Eefje de Visser. Daarnaast is er natuurlijk nooit goed of fout (hoewel, ik weet niet of iemand Years & Years al eens live heeft gezien..).
Ah heerlijke herinneringen aan. Years & Years. Masturberen met een kaasrasp is leuker.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Fornax, S.O.S. en gerrie

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Ik denk dat beide lijstjes op voorhand redelijk uitgetekend hadden kunnen worden.

Ik was eigenlijk toch heel verrast om Volbeat hier op 1 zien staan. Je kan nu toch niet zeggen dat die hier op het forum met hoerageluiden onthaald werden bij de aankondigingen voor Pinkpop of Werchter (in 2020)? Althans, die indruk had ik compleet niet.

Verder geef ik je wel volledig gelijk dat zo'n stemming zelden een correct beeld geeft, omdat 'de massa' natuurlijk altijd wint. Eerlijker zijn stemmingen waarbij er een algoritme achter zit waarbij je de optredens die je gezien hebt aanduid en op volgorde rangschikt. Op die manier kijk je niet naar 'Hoeveel mensen Pearl Jam leuk vonden', maar wel naar 'Hoeveel mensen die zowel Pearl Jam als kleine dagopener band X gezien hebben, Pearl Jam beter vonden dan band X'. Al begrijp ik wel dat Festileaks misschien niet de middelen heeft om die laatste soort stemming te organiseren.
 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
Nog even over de verdwenen trappen: Heeft iemand van jullie nog mensen zien uitglijden over de platgetrapte bekertjes die op de helling lagen?
Ik lag bijna languit op mijn snufferd... ?
 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
Toch ook leuk: Imagine dragons (Toch best leuk als je vooraan staat (m'n zwager wilde heel graag vooraan staan), wel jammer van het rare wijf wat m'n trommelvlies er uit heeft gegild.
Sounds like mijn dochter die voor het eerst een heel weekend mee was... ? ;). Waar stond je?
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
66
31
Nog even over de verdwenen trappen: Heeft iemand van jullie nog mensen zien uitglijden over de platgetrapte bekertjes die op de helling lagen?
Ik lag bijna languit op mijn snufferd... ?
Nee, mij is het niet gebeurd, al moet ik wel toegeven dat de helling wel erg vol lag met troep. Het is denk ik dat ik wat later bij het hoofdpodium vertrok en goed zicht had waar ik mijn voeten neer kon zetten en dat het niet zo heel gemakkelijk gegaan zou zijn als ik in alle drukte met de menigte was meegelopen. Misschien moeten er toch iets meer prullenbakken komen, ook juist bij de velden en de voorvakken. Denk dat het dan heel wat minder troep achter zal blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: S.O.S.

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik was eigenlijk toch heel verrast om Volbeat hier op 1 zien staan. Je kan nu toch niet zeggen dat die hier op het forum met hoerageluiden onthaald werden bij de aankondigingen voor Pinkpop of Werchter (in 2020)? Althans, die indruk had ik compleet niet.

Verder geef ik je wel volledig gelijk dat zo'n stemming zelden een correct beeld geeft, omdat 'de massa' natuurlijk altijd wint. Eerlijker zijn stemmingen waarbij er een algoritme achter zit waarbij je de optredens die je gezien hebt aanduid en op volgorde rangschikt. Op die manier kijk je niet naar 'Hoeveel mensen Pearl Jam leuk vonden', maar wel naar 'Hoeveel mensen die zowel Pearl Jam als kleine dagopener band X gezien hebben, Pearl Jam beter vonden dan band X'. Al begrijp ik wel dat Festileaks misschien niet de middelen heeft om die laatste soort stemming te organiseren.
zoals vaker is de algemene mening op het forum niet altijd heel representatief voor de algemene mening van de Pinkpop bezoekers. Wellicht dat er meer forumleden het eens zijn met de mening van 3voor12 top 25?

(zoals ik begrepen heb, is er vooral de mening gevraagd van Pinkpop bezoekers op Twitter, Facebook, Instagram met de enkele inbreng die vanuit forum kwam en binnen Festileaks. waarbij ik begreep dat de marge tussen de top 3 en de rest een behoorlijk gat was. Het enthousiasme over Metallica, Pearl Jam en Volbeat was blijkbaar aanzienlijk onder de Pinkpop bezoekers via de sociale media.)
Desalniettemin ; Over de uitslag en toekenning van de prijs kan niet worden gecorrespondeerd.

de Pinkpop bezoekers hebben gesproken...
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Nog even over de verdwenen trappen: Heeft iemand van jullie nog mensen zien uitglijden over de platgetrapte bekertjes die op de helling lagen?
Ik lag bijna languit op mijn snufferd... ?

Nee, behalve ikzelf.. daarbij gingen wel rijen mensen liggen zonnen overdag. Toen we de tweede dag het terrein opkwamen, was een hele groep allemaal dezelfde handdoekjes naast elkaar neer het leggen, leek wel een vakantieresort.
 
  • Leuk
Waarderingen: S.O.S.

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
De rotzooi op het terrein vind ik een terechte opmerking. Daar moet op één of andere manier echt wat aan gebeuren.
Ik heb gedurende het hele weekend geen 'opruimteam' kunnen zien.

Ook weinig prullenbakken waardoor ik ook wat zooi heb moeten maken.
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
66
31
Ik heb gedurende het hele weekend geen 'opruimteam' kunnen zien.

Ook weinig prullenbakken waardoor ik ook wat zooi heb moeten maken.
Dat geldt voor iedereen, Rikkie. Mijn eerste bekertje kon ik nog in een container gooien, evenals het bordje dat ik heb kunnen gebruiken na het nuttigen van mijn avondmaaltijd en de route die ik nam om naar de volgende act te gaan, maar daar hield het ook op. Het grote probleem is eigenlijk dat met 70.000 mensen op het veld en ook aan de zijkanten samen een opruimteam niet zo gemakkelijk alles kan opruimen lijkt me. Er blijven altijd wel menigte ergens staan of zitten. Sowieso, opruimen midden op de dag wanneer mensen hun troep blijven neerkwakken is hetzelfde als dweilen met de kraan open.
 

pinkpopmaastricht

Playlistbediener
19 feb 2018
21
14
weet iemand of (iets van) de shows van:
- Ziggy Marley
- Nothing but Thieves
- Danny Vera
- Volbeat
- Zara Larsson
Is uitgezonden op npo2+?

normaalgesproken kon je alles wel pindakazen op usenet na afloop, maar dit keer enkel wat 3voor12 op videokanaal aanbiedt. Heeft iemand die extra opnames van npo+? Ik maak normaalgesproken altijd ouderwets een cdtje met de beste optredens, maar kan dus niet alles vinden. Iemand?
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Om nog maar eens een naam op te gooien voor een headline positie:

mumford and sons?
Zij zillen toch ook wel weer gaan touren als ze in nieuwe formatie zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken