Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
over stream gesproken....

ik stond bij Volbeat in het voorvak, had geen zicht achterwaards en ook niet in de gaten gehad, van dit uitzicht naar achter tijdens For Evigt!

WOW! :love:

1655819872159.png
 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
Jammer dat de stemmen al geteld zijn, maar ik wil toch ook mijn ervaring wel delen.

Algemeen
Allereerst was het supertof het terrein weer op te lopen en het vertrouwde 'we zijn er weer' gevoel te hebben. Ik heb geen traantje gelaten zoals Dennis, maar had wel een grijns van oor tot oor op m'n gezicht staan. Meteen al viel de nieuwe 'lay-out' op, met naar mijn idee meer oog voor detail dan voorheen.
Stage 4 heb ik even links laten liggen om direct het veld op te lopen.

Ik vind de nieuwe indeling heel goed geslaagd. South en IBA tegenover elkaar maken dat je (mits je niet helemaal vooraan wilt staan) minder mist van de optredens omdat je nog onderweg bent van het ene veld naar het andere. Ook hoe nu de Kalm Aan Laan uitmondt in de ruimte voor de tent vond ik erg leuk. Het voelt allemaal veel ruimtelijker aan daar. (al blijft 70.000 man naar mijn mening nog steeds teveel. Zondag was zoveel prettiger). Het enige nadeel vond ik dat je maar aan één kant om IBA heen kon. Ik snap de keuze wel, maar hierdoor was het nogal lastig om terug op het veld te komen en al helemaal als je naar de 'rustige' linkerkant wilde.

De Muziek
Disclaimer: Omdat er in onze B&B als we terugkwamen van het festival steeds uitgebreid werd 'nabesproken' (???) heb ik de acts die wat eerder op de dag speelden niet meegekregen. Dit loopt logischerwijs op van vrijdag naar zondag. :)

Vrijdag
Gelijk in de val van de nieuwe indeling getrapt: Ik ben niet van hoofdveld afgeweest :rolleyes:.
  1. Metallica (Heerlijke verrassende setlist met veel oud werk)
  2. Twenty One Pilots (was de eerste keer live, dus ze hadden wat te bewijzen en hebben me niet teleurgesteld)
  3. Nothing But Thieves (misschien door de hitte, maar ik mistte ietwat beleving. Desondanks zeer goed optreden)
Nightwish en IDLES (wel jammer dat 'The Beachland Ballroom ontbrak) krijgen een eervolle vermelding.
Greta Van Fleet had ik weinig op aan te merken, maar raakte me niet echt. (terwijl ik de muziek echt tof vind)
Danny Vera had van mij iets minder de dominee mogen uithangen en Heading for the City moeten spelen.

Zaterdag
Ik heb me mild geërgerd aan de nieuwe Nederlandse trend dat veel mensen heel snel ontzettend verongelijkt zijn. Hier dus omdat ze niet binnen 5 minuten gratis water konden bemachtigen... Het was erg heet en erg druk. Dan kun je dat wel een beetje verwachten toch? Groot respect voor alle WML-mensen die (vrijwillig) hun weekend opgeven om in de waterstands te staan.
  1. Courtney Barnett (vond ik het leukste van heel deze PinkPop)
  2. The Last Internationale (prima kennismaking met de nieuwe Stage 4, wat een energie!)
  3. Pearl Jam (minder goed dan 2018, maar toch wel gewoon goed, jammer dat ze geen encore met Black deden)
Royal Blood vond ik goed, maar omdat ik te veraf stond, heb ik dat niet echt beleefd.

Zondag
Laatse dagje met (op voorhand) voor mij de minste "must see's". Maar wel heerlijk minder heet en minder volk.
  1. Interpol (Wat een fantastische band is dit toch. Ze moeten alleen hun geluidsman ontslaan, veel te veel 'brij', ben zelfs naar achterin gegaan)
  2. Inhaler (Lekkere 'jonge honden' met de juiste dosis branie en een heel strak optreden.)
  3. Nile Rodgers (wilde eigenlijk naar Sea Girls, maar ik ben bij dit feest van herkenning blijven hangen. Leuk!)
Volbeat vond ik wel tof, maar ik weet nooit zo goed wat ik er mee moet eigenlijk. Het is lastig uit te leggen...

Al met al kijk ik met een zeer voldaan gevoel terug op deze editie. Het applaus-moment voor Jan Smeets vond ik heel mooi. Ik schrok wel een beetje van hoe hij er aan toe was. Schijnbaar was hij niet in staat om wat te zeggen, maar je zag hem wel enorm genieten van het terechte applaus.
Ze zijn in alle hectiek alleen vergeten de South Stage naar hem te vernoemen. ;)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Heerlijk om te lezen dat Interpol zoveel indruk heeft gemaakt. Vond het zelf veruit de minste van de 4 concerten in de afgelopen 2 weken die ik van ze zag. Maar nog steeds erg goed.

Top10 van mijn eerste Pinkpop dan:
1. Metallica
2. Pearl Jam
3. Turnstile
4. Interpol
5. Volbeat
6. Måneskin
7. Froukje
8. Deftones
9. Twenty One Pilots
10. Selah Sue
Ook leuk: Joost,
Tegenvaller: Ziggy Marley (rare setlist), Inhaler (arrogant)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik ben ook nog vergeten Stage 4 te benoemen, daar ben ik ook erg enthousiast over! Grote verbetering t.o.v. stage 4 hiervoor.
 

Minie

Campingartiest
6 jun 2016
92
26
Donderdag rond 6 uur op de camping yes eindelijk pinkpop wachten duurde veel te lang aangemeld bij festitent had nog geen buren Donderdag dus toen maar wat gaan eten en naar de disco prima vermaakt daar vrijdag festi meeting leuk jullie is een keer te ontmoeten elle hollis gekeken leuk om mee te beginnen floor j ansen goed optreden greta
van vleet beetje op de achter grond mee gekregen grandson gekeken en zeker de headlines Metallica perfect optreden en eindelijk helemaal kunnen zien 201l ukte dat niet
Zaterdag vrij laat naar het festival terrein gegaan extra shirt mee en hoedje iedere keer nat maken joost gekeken daarna beetje rondhangen in de schaduw bij de tent stage wel even chef special gekeken niet echt veel vernieuwends frank carter gekeken echt van genoten eingeluk te weinig gezien door de hitte Pearl Jam gaaf optreden maar beetje minder kletsen eddy was wel beter
Zondag de staat gezien leuk om ze is een keer weer te zien ziggy marley echt leuk volbeat kende ik eindelijk niet maar heel goed optreden tja nu de headliner leuke show opgezet maar de image dragons niet zo mijn ding heel tof pinkpop weekend gehad en morgen naar green day in Groningen
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
66
31
Ik volg dit forum al een tijdje en heb dan ook geregeld naar de berichten die hier geplaatst werden gekeken. Nu ik zelf ook weer eens naar Pinkpop ben geweest (wel maar één dag) nadat ik vanaf 2018 niet meer ben gegaan na drie jaar wel vanwege een (voor mijn gevoel) gebrekkige line-up, heb ik zelf ook wel duidelijk het verschil gemerkt tussen de oude en de nieuwe indeling. Hoewel de tent toch wel mooi staat achter het noordpodium / IBA parkstad stage, vind ik het wel een drukste van jewelste aan een zijde. Je komt heel moeilijk - zeker bij acts die veel bezocht worden omdat ze bijvoorbeeld Pinkpop op dat podium openen - bij het podium vandaan het grote veld op waar overigens ook helemaal geen echte doorstroming meer is nu het IBA Parkstad Stage staat omgedraaid naar het hoofdpodium toe. Op zich is dat niet verkeerd, zeker niet als je op die manier kan horen of een band lekker klinkt die je nog niet eerder gehoord hebt. En toch, voor een goede doorstroming en om te voorkomen dat het wel erg druk is (zeker met 70.000 mensen op het terrein) is de oude positie van dat podium wel iets beter. Kalm aan laan was het ook ontiegelijk druk. Zocht juist een plekje waar ik wat kon eten in de schaduw, en juist net aan de rand tussen twee kraampjes in was een strookje schaduw waar ik even uit de brandende zon kon op de vrijdag.

Over naar de recensies betreft de acts, na een bekertje fris te hebben gepakt en gezorgd voor een goed gevulde waterzak vanwege de warmte ben ik naar de tent stage over op het dat moment stille terrein gelopen voor Elle Hollis. Een act die eigenlijk mij niet zo lag omdat het niet mijn muzieksmaak is, en dus wilde ik in eerste instantie haar overslaan tot ik besloot om gewoon zoveel mogelijk bands te zien. Hoewel ik iets eerder weg ben gegaan om vanwege de warmte opnieuw wat frisdrank te halen en mijn weg te vervolgen naar de volgende act, vond ik Elle Hollis toch echt wel goed en beter uit de verf komen dan dat ik via youtube en spotify hoorde.
De volgende is Ten Times A Million, waarbij ik bij stage 4 het laatste stukje schaduw claimde om niet in de volle zon te staan. Ook hiervan genoten en vond ik eerlijk gezegd wel oké. Ook dit keer op tijd weg willen gaan voor opnieuw frisdrank en de volgende act, gezien ik voor Floor Janssen wel even een goed plekje op het veld wilde hebben. En wauw, wat heeft zij een dijk van een stem. Ik had al iets meegekregen van Beste Zangers, maar dat ze ook echt gewoon even heel makkelijk met haar stem metal kan doen en ook nog zo makkelijk over kan gaan op een operastem, had ik echt niet verwacht. Eigenlijk wel jammer dat ze niet zoveel liedjes heeft van haar soloproject.

Na Floor ben ik wat gaan eten in de Kalm Aan Laan, met Danny Vera op de achtergrond. Niet veel van meegekregen, maar ik moet wel zeggen dat ik enorm lang heb moeten wachten bij een eettentje en daar totaal niets opschoot. Daarom ook maar naar een ander gegaan en daar schoot het enigszins wel op, zodat ik al snel een schaduwplekje kon bemachtigen om daar rustig mijn avondeten naar binnen te werken.

Na de korte pauze ben ik wat frisdrank opnieuw gaan halen vlakbij Stage 4, om mee te kunnen genieten van Smash Into Pieces, volgens de geruchten een nieuwe Metallica wanneer de huidige zou stoppen. Hoewel ik eerst drinken ben gaan halen voor ik kon gaan genieten van deze band en ik de pakken van de drummer en tweede gitarist (basgitarist?) een beetje raar vind en mij erg warm lijken met zo'n weer, vond ik ze toch echt tof om te horen. Ik had ze eigenlijk langer willen horen, maar ik wilde een goed plekje bij Nightwish bemachtigen omdat ik ook een goed plekje wilde bij de headliner van die dag.

Hoewel ik wist dat Nightwish de warming-up zou zijn voor Metallica, deden de mannen van Smash Into Pieces dat ook al. En ik genoot ook echt van de band Nightwish. Niet alleen vanwege Floor Janssen, maar de band in het geheel.

De volgende band was Twenty One Pilots, en eigenlijk vond ik ze een beetje tegenvallen. Bivakmuts op, af en dan weer op en weer af, en eigenlijk was het enige dat de band van twee levendig maakt dat de drummer op het publiek zit te drummen, de salto's en het geklim van de zanger ergens op de geluidstoren (of hoe je dat ook mag noemen). Vond er eigenlijk vrij weinig aan.

Metallica was de hoofdreden dat ik naar Pinkpop ging die vrijdag, en na hen niet kunnen zien in 2014 wilde ik hen juist vooral nu dolgraag zien, juist ook omdat het één van mijn twee favoriete bands is. Hoewel het om een favoriete band gaat, was ik wel een beetje sceptisch. James Hetfield bleek eerder volledig al gebroken te zijn tijdens een concert in Amerika en enorm veel moeite te hebben. Hem nog eens na Sad But True langer op de grond zien zitten merk je toch aan hem dat hij wel een beetje ouder begint te worden met zijn bijna zestig. En toch, Metallica heeft net zoals altijd geknald. Dat hij voor mijn neus - wel helaas naar iemand anders - een kushandje doet naar iemand in het publiek maakt het alleen maar meer specialer. Vooral dat ze ook echt alle zijden van het podium pakken, dus ook de zijkanten om ook echt de mensen daar te vermaken. Ze hebben in ieder geval mijn verwachtingen waar gemaakt. Ik was blij dat ik - ook al was het aan de zijkant voor het scherm aan de linkerzijde - eerste rij stond en niet verder naar achteren.

Tijdens het wachten op Metallica heb ik overigens ook nog een paar andere bandjes gehoord waar ik bewust niet naar toe ben gegaan. Onderweg van Ten Times A Million naar Floor Janssen heb ik nog tijdens het wachten My Baby gehoord en ik denk dat ik de volgende keer wel voor dat bandje ga, het klonk toch ook wel lekker. Idles en Greta van Fleet op verre afstand gehoord en eerlijk gezegd vond ik er vrij weinig aan. Het trok mij in ieder geval niet toen ik stond te wachten bij de mainstage. Nothing But Thieves daar tegenover vond ik wel vanaf daar lekker klinken, dus wil ze zeker ergens in de toekomst hen eens gaan bezoeken op Pinkpop.

Al met al kan ik zelf ook wel een lijstje maken. Ik heb maar 7 bands daadwerkelijk gezien, maar ik noem alleen de top 3.
1. Metallica
2. Nightwish
3. Smash Into Pieces

Ik hoop in de toekomst weer vaker naar Pinkpop te gaan. Het kriebelt in ieder geval weer enorm om dat te doen, dus wie weet zie ik jullie volgend jaar.
 

Bijlagen

  • IMG_20220617_230203024_HDR.jpg
    IMG_20220617_230203024_HDR.jpg
    753 KB · Weergaven: 14

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Poe, dat was m weer, Pinkpop 2022..
De vrijdag en zaterdag staan hier al tussen de berichten door. Rest nog de zondag en een algehele resumé.

Zondag ging (net als vrijdag) zonemans weer mee. Zijn mustsee was Joost, dus vroeg weer het terrein op, zo Ron 11:20 waren we binnen. Heerlijk rustig rondgelopen. Helaas waren de Pinkpop hoedjes uitverkocht, dus geen aanvulling van de collectie.

Zonemans het frontvak in bij IBA, wij "oudjes" naast de geluidtorens. Nog even snel een biertje pakken en Joost knalde meteen dikke hardcore beats het veld over. Leuke set, waar in 20 seconden werd geswitcht van hakken naar huilen. Heeft natuurlijk weinig met muzikaliteit te maken, maar een feest was het zeker wel. Heb trouwens ook nog nooit zoveel mensen op Pinkpop tegelijk een traantje zien wegpinken, inclusief mijzelf. Joost knapte (voor de 2e keer deze show) tijdens het laatste nummer, wat een ode aan zijn vader was. Op Vaderdag.. Het veld huilde met hem mee. Mooi momentje wel.

Daarna lekker relaxed blijven hangen bij IBA podium om zo Turnstile mee te pakken. Geluid was in het begin drama, daarna werd het wat beter. Prima optreden, persoonlijk vond ik het niet heel erg bijzonder. Tijdens Turnstile een aantal meter richting zuid opgeschoven om daar Ziggy Marley te zien. Vond het niet meer dan "mwah"..

Tijdens Zara Larsson nog even in de tent gekeken naar Inhaler, niks mis mee, maar heb er maar 2 nummers van gezien, dus kan er geen oordeel over geven.

Next: de Staat. Prima optreden, doen waar ze voor komen, het veld gaat prima mee. Heb de laatste nummers niet gezien, want wandelen richting tent voor Interpol.

Ik moest en zou Evil horen, en die komt als tweede.
Helaas stond ik blijkbaar voor mijn 42 jaar oude oren te ver naar voren. Geluid klonk heel schel, door elkaar, gewoon niet goed. Kon er niet van genieten.
Jammer.
Op zich niet heel erg, want ik moest ondertussen voor de 6457307259* mijn blaas legen. (De eerste 2 dagen bij elkaar 3* wezen plassen, dus had blijkbaar wat in te halen).

Weer terug bij de rest van de groep bij het zuid podium begon Nile Rogers & Chic. Wat een feestje was dat zeg!!

En toen was het opeens altijd voor Volbeat!
Eerst een stuk naar voren, maar na 3 nummers bedacht ik me dat ik meer plek.nodig had om te springen en spastisch te doen, dus ben de tocht door de mensen gestart terug naar onze "basis", terwijl Lola montez werd ingezet. Vanaf dat moment was ik de controle kwijt en was ik helemaal los. ?
Mede door het aantal liters Brand bier wat al in mijn mik zat, ben ik hier compleet uit mijn plaat gegaan. Ik vond het ge-wel-dig!

En dan Imagine dragons, op een half gevuld veld. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
Heb sommige momenten wel genoten, maar andere momenten dacht ik weer "wat een sjwik".
Tijdens hun optreden vaak geroepen "wat slecht", maar terugdenkend was het eigenlijk helemaal niet slecht.
Het kwam denk ik meer door het geluid wat door de wind wat weggeblazen werd, wat trouwens de hele dag al was, dat het geluid van Zuid achter de 2e geluidtorens niet meer krachtig was, waardoor ik niet volledige kon genieten.
En toen was het weer afgelopen.........

Nieuwe indeling
Ik vind de nieuwe indeling eigenlijk wel prettig.
Stage 4 nu open, noord gedraaid waardoor je gewoon omdraait en verder gaat met de volgende band. Enige is dat het druk aanvoelt op het veld, maar eenmaal ertussendoor lopend, valt het eigenlijk nog wel mee.
Tent achterdoor prima. Kalm aan laan breder en langer, ben ik alleen zondag doorheen gelopen, wat erg rustig was, dus prima.
Meer toiletten! Nergens (ook de vrouwen in onze groep) hoeven wachten bij de toiletten, behalve dan om handen te wassen of water bij te vullen.
Als je per se even in de schaduw moest, kon dat zeker wel. Even vragen of je ergens erbij/ertussen mag en prima.

Eten en drinken
Ik hoef op een festival nooit hoogwaardig culinaire gerechten te eten, ben al snel tevreden.
Het Pinkpop frietje was echter kleiner geworden, voor 1,5 munt kreeg je 20 frietjes, dat vond ik wel erg gortig.
Dus dan maar voor 2 munten hamburger speciaal, wat dan weer een prima hap was.
Er was genoeg diversiteit aan eten, (vega(n)) weet ik niet, maar volgens mij kon je zowat alles krijgen.

Geluid
Ik vond het geluid (mits de geluidsmensen van de bands de afstelling gebonden hadden) meer dan dikke prima. Vooral bij Noord podium was ik telkens weer onder de indruk dat het bijzonder goed klonk. Ook de diepte in. Er zijn enkele momenten geweest dat trommelvliezen en ingewanden rammelden van de subbassen.
Zondag blies het geluid bij zuid weg en was de beleving daar ietsje minder.
Stage 4 was ook meer dan prima geluid, bij Grandson dreunde alles lekker mee, terwijl alles nog mooi zuiver bleef.
Tent vond ik dan persoonlijk minder, ben er een paar keer achterlangs gelopen waar het prima klonk, maar redelijk vooraan (bij Interpol in ieder geval) konden mijn oren de muur van geluid niet verwerken (zegt misschien meer over mijn oren).

Al met al een fantastische editie van Pinkpop!
 

Aardappelhoofd

Playlistbediener
6 jan 2014
29
4
Ik heb werkelijk een geweldig weekend gehad op Pinkpop. Een opvallend rustige camping A en heerlijke muziek.

Persoonlijk vond ik de nieuwe indeling van het terrein echt top. Ze hebben het alleen verkocht alsof er echt heel veel schaduw plekken waren maar dit was echt alleen om de tent heen. Verder was er op het terrein heel weinig schaduw te vinden. Nieuwe stage 4 is wel echt een hele mooie area geworden.

Bij de IBA stage vind ik het voorvak wel een beetje vreemd, het loopt in een soort kom. Is wel beter omdat je achter het voorvak hoger staat dan mensen die in het vak staan. Nadeel daarvan is wel voor personen zoals ik die niet zo heel lang zijn in het vak meer naar de zijkant moeten staan omdat de mensen voor ons langer zijn en ook nog eens hoger staan. bij Royal blood gelukkig wel mooi vooraan kunnen staan voor een geweldige show met rammers.

Water was ons ook heel makkelijk te verkrijgen, als je logistiek een beetje slim was kon je binnen 10 minuten gewoon je water bij laten vullen bij de WML stand. De rijen waren inderdaad wel lang maar liepen wel gewoon door.
En het eten was ook helemaal prima in alle soorten, maten, geuren en kleuren.

Top 10 van mijn vijfde Pinkpop alweer:
1. Royal blood
2. Twenty one pilots
3. Metallica
4. De Staat
5. Frank Carter & the rattlesnakes
6. Nothing but thieves
7. Ramkot
8. Blaudzun
9. Inhaler
10. Nile Rodgers & Chic

Toch ook leuk: Imagine dragons (Toch best leuk als je vooraan staat (m'n zwager wilde heel graag vooraan staan), wel jammer van het rare wijf wat m'n trommelvlies er uit heeft gegild.

EDIT: En ik vergeet ook Son Mieux natuurlijk. Heerlijke start van de zaterdag en was wel super goed!
 
Laatst bewerkt:

Aardappelhoofd

Playlistbediener
6 jan 2014
29
4
Daarnaast heb ik nog een vraag:

Heeft iemand een goede manier om het festival bandje te verwijderen zonder ook maar iets kapot te maken?
Kan ik dat zwarte dingetje op een of andere manier eraf draaien/trekken?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Daarnaast heb ik nog een vraag:

Heeft iemand een goede manier om het festival bandje te verwijderen zonder ook maar iets kapot te maken?
Kan ik dat zwarte dingetje op een of andere manier eraf draaien/trekken?
ik gebruik 'normaal' een nijptang om "dat zwarte dingetje" kapot te knippen.
dan blijft het bandje zelf goed intakt en gehandhaafd...
 

Schlalip

Playlistbediener
2 apr 2015
48
24
Dan wil ik jullie ook nog wel even vervelen met mijn lange verslag.

Donderdag 13:30 vertrokken, helemaal vanuit Limburg, dus om 14:00 melden wij ons op de rotonde bij de ingang van Camping A. Het feest kon beginnen (althans toen ik uiteindelijk een kabel kon scoren voor onze Pinkpop kar radio, oeps vergeten). Nadat het verkeer eindelijk was verbannen, om 15:00, zijn wij mannen in de rij gaan staan met de tenten (+ PP kar). Aangezien wij weinig schaamte kennen, hebben we er hier alvast een feestje van proberen te maken. Korte tijd later kwam een andere groep met beter geluid, dus toen hebben datzelfde gedaan middels verzoek nummers. Aan de lengte van de polonaise te zien bij de klassieker “La la la Gehaktbal”, hadden ook genoeg andere mensen zin in een feestje.

En toen; het klassieke 30 minuten duwen. De laatste 20 keer dat ik naar Pinkpop ging was het om 8 uur s'ochtends en nu klokslag op de afgesproken tijd van 18:00 (voor iemand die van de tijd is heerlijk overzichtelijk). Binnen gekomen zorgde de 4 uur drinken voor de ingang ervoor, dat het tent opzetten niet geheel vlekkeloos verliep. Er moesten 9 tenten op gezet worden en sommige leken wat veel op elkaar. Teksten als " ik krijg mijn tent niet gespannen" en "maar dat tentzeil kan toch niet zoveel krimpen" passeerden de revue. Toen bleek dat ze elkaars tentzeil hadden, lagen de eersten al op de grond van het lachen.

Ondertussen was de rest (nog op de rotonde) al ongeduldig en zijn we de rest van de spullen gaan halen. Alles kon naar binnen zonder problemen (ook 4 keer de hoeveelheid toegestane blikken), alleen partytenten waren toch echt strikt verboden, maar als je die binnen had gesmokkeld dan kwamen ze hem ook niet afbreken (een nieuwe PP sport is onstaan dus). Wij hadden tarpen en stokken bij ons, en hebben daar een feest onderkomen mee gebouwd. In mijn ogen een stuk gevaarlijker, maar goed. De diepe zucht van ontspanning, als alles staat en je 3,5 dag niks moet, kwam toen al snel (mijn "aaaaaah Pinkpop" erlebnis).

Dus vanaf toen een volledige focus op maximaal genieten. En dat kan je makkelijk met de vrienden groep die wij bij ons hadden. Allemaal outgoing mensen met de party modus aan. Overal waar we kwamen was het of maakte we er een feestje van. Sowieso heb je, zonder enige moeite, altijd overal aanspraak en is iedereen in voor een dolletje. Ik had het idee dat het publiek weer eens wat jonger was deze editie en zeker het publiek op Camping A. Mogelijk omdat 18:00 wat beter haalbaar is voor de arme niet-Limburger. De eerste dag was het al snel laat dus onze Camping B plannen zijn in het bier gevallen. Op Camping A waren er ook leuke feestjes op de markt en op het (nu douche) pleintje (die helaas niet meer 24/7 mogen doorgaan maar al om 2:00 moeten stoppen). Al met al een hele fijne verbetering die extra donderdag.

Aangezien de andere dagen vaak een herhaling van zetten was (lachen op de Camping, genieten en lachen op het festival terrein en feesten op de camping) zal ik jullie daar niet lastig mee vallen en verder gaan met de andere onderwerpen.

Beginnende met de muziek: de programmering was in een woord top en veel artiesten hadden er duidelijk zin in. Deelnemen aan de feestvreugde in het publiek was eerder regel dan uitzondering en de een na de ander liet de tranen over de wangen biggelen. Een opsomming van de bands die ik gezien heb en waarover ik kan oordelen;

Vrijdag:
My Baby
– een heerlijk begin met lekker doorzagende ritmes and gitaar lijntjes. Ook even naar voren gelopen, omdat het ook een band is die het bekijken waard is (althans, de zangeres)
Danny Vera – als je je slot nummer niet kunt spelen doordat je te veel gepraat hebt dan lul je teveel. Misschien de volgende keer een verhaal meteen afmaken en niet alvast aangeven dat je er later nog op terug komt J. Maar van mij mag hij, ik vond het er goed bij passen.
IDLES – Wauw... De muziek is niet heel toegankelijk voor de woonkamer en uiteindelijk ook langzaam uit mijn PP playlist verdwenen, maar live werkte het heel goed. Voor mij een top 3 notering.
Grandson – Mijn vrouwtje voelde zich toen al niet zo goed meer, dus ik heb er niet ten volste van kunnen genieten. Maar ijzersterk. Ik ben, als iemand van de oude(re) garde, een beetje allergisch voor meelopende zingbandjes maar bij hem kon ik dat door de vingers zien. Hij had de beste sitdown die ik gezien heb (wel op een klein veld en dus makkelijker); iedereen ging helemaal los. IBA stage waardig en ik zie hem wel als “die toekomstige headliner”.
Twenty one pilots – in 2014 ging het dak eraf bij ze en ik had er goede zin in (mijn vrouw was gelukkig ook (en gelukkig mooi op tijd) weer opgekalefaterd in de EHBO). Het piloten diploma leek echter expired want ze stegen niet op. Met een kampvuur sessie suste ze zelf de boel in slaap. Het werd niet vervelend maar het was wel in de category jammer.
Nothing but Thieves – onze thee drinkende pussy (zoals hij zelf zij) liet weer zien dat weinig mensen beter kunnen zingen dan hem. Genieten! Als ik het niet ook verwacht had was ik blown away geweest.
Metallica – tja, het is bewonderingswaardig dat ze op hun leeftijd nog steeds kunnen spelen als jonge goden. Helaas haak ik af als de base sneller gaat den de gemiddelde house plaat.

Zaterdag:
Frank Carter and the Rattlesnakes
- Heerlijke muziek, heerlijke stage performance en een geweldige interactie met het publiek. Die gaan we zeker op het hoofdpodium terug zien een keer. De zanger heeft een rauwe uitstraling met overduidelijk een klein hartje en ik denk dat menig vrouw verliefd op hem geworden is (incl de mijne). Gelukkig ben ik ook half ginger.... Voor mij een top 2 notering
Kaleo – wat een stem heeft die vent. Wel jammer dat ze een heel rustige set neer zette en pas op het einde wat steviger gingen spelen. Andere concerten die ik op Youtube gezien had waren wat steviger. Doordat het zo liefjes was, ging het wat verloren en raakte iedereen afgeleid om me heen. “Hey Gringo” een van mijn favorieten uit de PP playlist maakte veel goed maar toch; category jammer.
The last Internationale – Wauw. Al eens eerder gezien maar toen was haar stem nooit zuiver. Nu wel. En dan zie je het echte potentieel van de band. Ook hier tranen en een nummer tussen het publiek (kippevel). Als de zangeres zo zuiver blijft zingen, dan staan ze zo weer terug op de grotere podia. En anders moeten ze haar stand-in maar vragen; eerder toevallig gezien op Mama’s pride in Geleen (of all places) en nu zong die een nummertje mee.
Royal Blood - ik stond er ver van af en kan er dus niet goed over oordelen, maar de plek – kwaliteits verhouding was toch erg goed. Wat een energie komt van de 2 mannen af.
Pearl Jam - heerlijk. Dat gewauwel van Eddie maakt het optreden net wat aandoenlijker. Ja, 2018 was beter en ook ik was verrast dat er geen toegift kwam, maar ik heb wel 2 uur staan genieten. En als je Pink floyd – The Wall speelt dan heb je sowieso een streepje voor bij mij.

Zondag:
Joost
– het absolute hoogtepunt voor mij. Van hiphop naar hakkebar naar de wall of death. En van rauw naar lief (Dylan!) naar ruw naar jankend op het podium. Mede doordat het zo anders was als ik had verwacht gaat deze op 1 in mijn top 3. Ik verwachtte een hiphop feestje in de trant van de Jeugd en de oppposites, maar dit was niet te vangen in een stereotype. Het kwam zo oprecht binnen, dat je de emotie voelde terwijl je (aan de oppervlakte) happy hardcore hoorde. Damned, ik heb na dat slot ook even moeten bijkomen. Maar gelukkig mag je in deze woke samenleving tegenwoordig gewoon lekker janken.
Turnstile – ik hoop dat dit een teken is op een revival van begin jaren 90. Heerlijke rammelende rockmuziek met gierende gitaar lijntjes ertussen door. Een uur “met de kop houwe”; lekker.
Ziggy – mijn heupen hadden het zwaar maar het veld kwam niet zo los als ik verwacht had dus uiteindelijk vond ik het toch net vallen in de category jammer
De Staat – De Staat voldeed aan de verwachtingen. Misschien als we tot het einde gebleven waren was ik nog wat positiever geweest, maar ik vind het al knap dat ze toch keer op keer leveren. Dat doet Chef’Special ze niet na.
Volbeat – Een beetje jammer dat veel van de oude nummers een tandje langzamer gespeeld werd. En dat het nieuwe werk veel te happy de peppy is. Ondanks dat heb ik me goed geamsueerd, dus het bleef net weg bij de category jammer.
Imagine Dragons – Hoor je eindelijk Hopeless Opus, verbouwen ze hem zo dat alle mooie gitaar solo’s niet goed overkomen (te moelijk live?). Ik vond het wel een headliner, maar het aantal personen dat ervoor bleef staan gaf mij ongelijk. Maar misschien waren er meer ouwe lullen uitgefeest, want zelf zijn we ook eerder vertrokken.

De organisatie: in het kort een hele verbetering. Ik ben het zeker niet eens met de regels (zeker de party tent regel niet) maar de doorstroom in en uit was een hele verbetering, en ik heb nergens belachelijk lang hoeven te wachten. Als je niet af en toe kan wachten moet je in mijn ogen ook niet naar een festival gaan. De klagers zijn volgens mij dezelfde personen die bij de eerste munt automaat in de rij aansluiten. Je moet natuurlijk wel een beetje rekening houden wanneer je waar water gaat halen bijvoorbeeld.

De indeling: als ik alles bij elkaar optel was het een hele verbetering. De kom voor het IBA podium, waardoor je van alle kanten op het publiek kijkt, werkte daarbij erg sfeer verhogend. De doorloop was inderdaad wat minder makkelijk maar toch te doen. Als ze de podiums nog iets verder uit elkaar kunnen halen dan zou dat fijn zijn. Ook zou het beter zijn om de bar op de hoek (van IBA naar de uitgang) weg te halen, daar liep het helemaal vast toen we wegliepen bij Metallica.

Ik zou in ieder geval zeker niet de silent dicso willen opofferen voor de oude doorgang naar achteren; wat een leuke toevoeging was dat. Daar heb ik me een paar keer goed geamuseerd; heerlijk om een polonaise in te zetten terwijl 80% van de mensen Rage Against the Machine aan het schreeuwen is. De gezichten van sommige mensen toen; onbetaalbaar.

De catering: een broodje bloedworst met appelstroop en gebakken appels gegeten, Zoervleisj mit gebakke erpel. Do I need to say more. Waarschijnlijk voor niet-Limburgers wel, maar goed, als ik dat moet gaan uitleggen heb ik nog een pagina nodig.

Het publiek: brothers en sisters. Ik liet bij iemand zo’n picknick tafel op zijn ooit gescheurde knieband vallen (in een poging hem recht te zetten.....), geen kwaad woord. Iedereen bezorgd en behulpzaam meteen ook. Heerlijk om zoveel liefde te zien overal op het veld en de camping. Dat heb ik echt gemist de afgelopen jaren, en ik hoop dat we dat ook weer allemaal meenemen de wijde wereld in. Voor de rest veel jong publiek dat weer ouderwets de moshpitten bezette en de sfeer naar hoge temperaturen brachten. Het komt vast ook door de jaren die zijn voorbij gegaan sinds de laatste editie, maar ik voelde voor het eerst dat een nieuwe generatie bezit is aan het nemen van PP. Ik hoop dat ze goed voor deze oude man zorgen de komende 20 jaar....

Voor degene die nu nog lezen. Mam, ik kom dit weekend wel weer even aangewaaid :)
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Daarnaast heb ik nog een vraag:

Heeft iemand een goede manier om het festival bandje te verwijderen zonder ook maar iets kapot te maken?
Kan ik dat zwarte dingetje op een of andere manier eraf draaien/trekken?
De opties van google en youtube al geprobeerd?
Dit is 1;

Andere; zie youtube
 
  • Leuk
Waarderingen: Doom010

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Mijn Pinkpop zondag 2022

de laatste dag… na mijn Pinkpop vrijdag en mijn Pinkpop zaterdag.

Eigenlijk is de zondag de dag waarop ik meest toe leef naar afsluiter van het Noordpodium : Volbeat… De dag is in ieder geval qua festivalweer perfect, af en toe een spatje regen, wolkjes, zon een briesje en absoluut niet te warm. Ook te merken aan de hele dag door geen rijen voor de waterpunten. Sowieso al stuk minder bezoekers op het terrein met 58.000, tegenover de 70.000 van de 2 hete dagen er voor. Zeker iets wat je heel erg merkte op het festivalterrein. Mijn mening, 70.000 is voor Pinkpop te veel bezoekers. Die opschaling is echt TE t.o.v. de 60.000 voor 2018, maar dan spreek ik vanuit bezoekers oogpunt uiteraard.

1655894556939.png

Ik start de dag zittend onder tentjes bij het Noord gedeelte, gewoon zitten met een bekertje pils voor de grote tent. Na een klein uurtje begeef ik me met de al wat beginnende pijntjes aan mijn rechter dikke teen, wat stijve linker knie en een steekje in de onderrug de grote tent in. Waar Navarone de dag voor mij gaat starten. Zeker een goede start. De band die tweede werd in The Voice of Holland in 2019, waar ze als eerste band aan mee deden. Met hun zwepende Led Zeppelin rock zijn ze inmiddels een goede waarde aan het worden op nederlandse radio langs de Kensingtons en de Di-rects. De jongens stralen ook plezier uit, zo van; wij staan op Pinkpop… Hele gig geheel gezien ook in een niet geheel gevulde tent. Daarna terug naar het hoofdveld, alvast langs Front of House gaan zitten bij Noordpodium. Op een afstandje stond Maan te krijsen op het hoofdpodium. Niet echt mijn ding zo. Zat met name te wachten op de hardcore punkrock van Turnstile…

Voor Turnstile de eerste EU gig sinds de lockdowns en ook veel cancels deze tour, maar Pinkpop stond nog overeind. Overigens opvallend, dat sinds het affiche voor Pinkpop 2022 compleet was er 0,0 afzeggingen waren, zelfs niet last minute. (kleine side note, dat Dog Eat Dog backstage rond liep, wellicht als backup) Ook Turnstile crew stond gewoon klaar met de soundcheck. Zo kwam Trunstile ook op, in eerste instantie met een niet geheel open gezette microfoon. Maar dat daarna draaide het in positieve zin geheel bij. Ware punkrock, als je na Navarone nog niet wakker was, nou dan was dit een goeie ear opener. Zeker een plek voor de top10 voor mij.

Vervolgens wel door naar het hoofdpodium, waar Ziggy een ode ging brengen aan zijn vader Bob Marley. Onder genot van een bakje friet met een bezuinigde klodder mayo. Was het ook niet minder toepasselijk om op de plek waar ik stond een geur in mijn neus opving die die beleving van de Marley reggae net iets meer onderstreepte, wink wink… Maar goed, heerlijke reggae op Pinkpop, daar is nooit iemand slechter van geworden. Al zeker niet als het een ode is aan Bob door zijn zoon. Tja, paste perfect, prima voor Pinkpop.

1655894597315.png

Vervolgens wel de laatste keer deze Pinkpop naar het Noord gedeelte. Aangekomen bij de tent was inmiddels de zoon van Bono gestart. Inhaler klonk daardoor iets meer als dat wannabe U2 Brits popbandje, dan de andere dozijn wannabe U2 Britse popbandjes. Deze dag leende zich ook goed om in het gras te zitten en de muziek te luisteren, ook zeker met de schermen zoals die langs de tent stonden werkte dat om de tent heen perfect in deze terrein opzet. Inhaler ook best een stel jongens die nog wel flink wat jaren mee gaan, prima bandje verder. Om vervolgens na het spotten, achter op het Noord terrein, het Limburgse eettentje. Te zien dat daar een bord Limburgs Zoervleisj met verse friet voor 4 munten een goed idee was. Een heel goed idee zelfs kan ik herhalen. Het is dat ik enkel de optredende acts verzamel in de Pinkpop top 10, want anders had dit Zoervleisj in de top10 gestaan.

1655894662530.png

Weer langzaam terug naar het hoofdpodium, waarna ik aan de oostzijde van het terrein kon blijven rest van de dag. De Staat inmiddels begonnen. Ach, ik kan er niet veel meer over zeggen. Wel aardig, maar ik ben De Staat een beetje moe. Kan eigenlijk alleen nog meedeinen op Peptalk van ze. Beetje jammer, maar goed dat is mijn persoonlijke afwijking. Was duidelijk te zien dat de rest van de crowd het wel goed kon waarderen nog. Tijdens het meest grijsgedraaide nummer van De Staat was ik inmiddels aan de rechterzijde van IBA podium op het plein aan gekomen bij de kraampjes en toiletten daar. Vandaag een beduidend rustiger hoekje dan de 2 dagen hier voor. Heerlijk om heel even hier een momentje van rust te kunnen nemen. Om daarna even bij Dermot Kennedy te kijken op IBA stage. Met ondertussen de plannen maken hoe om te gaan met Volbeat. Is het plan eerst Chic legende Nile Rodgers zien, of is het plan om goed bij Volbeat te staan. Is het plan zelfs binnen de security ring te staan, Golden Circle bij Volbeat. Wat vraagt om afstemming van toiletbezoek, afstemming drankje halen, missen Nile Rodgers en afstemming klaar staan voor de poortjes van de security ring om tijdig binnen te zijn voor ze op slot gaan. Tja, dat laatste dus, we gaan voor Golden Circle bij Volbeat! Dus daardoor wel buiten omlangs de poortjes kunnen genieten van Dermot Kennedy, die zijn pop-kunsten liet horen. Ach het was niet eens vervelend en nog best oke ook. Wel 20:15 zorgen met een vers Brand pilsje klaar te staan en inmiddels aan te sluiten bij de mensen die al aansloten voor de poortjes.

1655894750569.png

Gingen de poortjes zelfs 10 minuten voor her einde van Dermot Kennedy alvast open. Dat was al voldoende voor ons om het voorvak in te komen. Vervolgens wachten, met op de verre achtergrond de tonen van Nile Rodgers. Opvallend was dat de poortjes ook al weer snel op slot gingen, met nog mensen voor de poortjes. Ik dacht, nou, die komen er tegen de start van Volbeat nog wel er bij. Maar dat gebeurde dat gehele uur niet. Jeetje, wat een ontlading als Volbeat eindelijk Devils Bleeding Crown inzet. Ik vond Volbeat strak spelen, Poulsen redelijk bij stem zo op de laatste speeldag van de EU tour. Energie werd goed ontvangen om me heen en ik had het idee verder naar achter op het veld ook. Vooral Lola Montez, Sad Man’s Tongue, Shotgun Blues, Black Rose, For Evigt werden heel goed ontvangen, leek me. Wat mij betreft mijn headliner van het weekend en achteraf ook zeker waar gemaakt. Heerlijk!

1655894508830.png

Nou, dan blijft eigenlijk alleen maar over de laatste munten aan de laatste pinten te besteden, frikandel en kroketje. Met Imagine Dragons, die hun Q-music setlist uit de kast hadden gehaald en het kinderfeestje waren begonnen. Het was vermakelijk, maar niet iets waar ik heel erg van onder de indruk ben zo. Maar goed, blijven hangen tot het eind, dan maken we de Pinkpop experience ook helemaal vol op het festivalterrein tot de laatste noot. Moe en ook voldaan het festivalterrein te verlaten en de fiets op te zoeken na All You Need Is Love en eindelijk weer het afsluitende vuurwerk. Het was een warm zonnig Pinkpop, met mooie nieuwe herinneringen, lange rijen voor water, een terrein inrichting dat wellicht nog een evaluatie nodig heeft, gelukkig niet geheel zonder Jan en gelukkig zonder afzeggingen! Al met al, dik geslaagd weekend!!!

Mijn Pinkpop 2022 Top 10
1 , VOLBEAT
2 , Nightwish
3 , Son Mieux
4 , Maneskin
5 , Frank Carter & The Rattlesnakes
6 , Metallica
7 , Pearl Jam
8 , Turnstile
9 , Crowded House
10 , Ziggy Marley

 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Pearl Jam - heerlijk. Dat gewauwel van Eddie maakt het optreden net wat aandoenlijker. Ja, 2018 was beter en ook ik was verrast dat er geen toegift kwam, maar ik heb wel 2 uur staan genieten. En als je Pink floyd – The Wall speelt dan heb je sowieso een streepje voor bij mij.
Comfortably Numb toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en DennisvdBr

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Mijn Pinkpop zondag 2022

de laatste dag… na mijn Pinkpop vrijdag en mijn Pinkpop zaterdag.

Eigenlijk is de zondag de dag waarop ik meest toe leef naar afsluiter van het Noordpodium : Volbeat… De dag is in ieder geval qua festivalweer perfect, af en toe een spatje regen, wolkjes, zon een briesje en absoluut niet te warm. Ook te merken aan de hele dag door geen rijen voor de waterpunten. Sowieso al stuk minder bezoekers op het terrein met 58.000, tegenover de 70.000 van de 2 hete dagen er voor. Zeker iets wat je heel erg merkte op het festivalterrein. Mijn mening, 70.000 is voor Pinkpop te veel bezoekers. Die opschaling is echt TE t.o.v. de 60.000 voor 2018, maar dan spreek ik vanuit bezoekers oogpunt uiteraard.

Bekijk bijlage 2006

Ik start de dag zittend onder tentjes bij het Noord gedeelte, gewoon zitten met een bekertje pils voor de grote tent. Na een klein uurtje begeef ik me met de al wat beginnende pijntjes aan mijn rechter dikke teen, wat stijve linker knie en een steekje in de onderrug de grote tent in. Waar Navarone de dag voor mij gaat starten. Zeker een goede start. De band die tweede werd in The Voice of Holland in 2019, waar ze als eerste band aan mee deden. Met hun zwepende Led Zeppelin rock zijn ze inmiddels een goede waarde aan het worden op nederlandse radio langs de Kensingtons en de Di-rects. De jongens stralen ook plezier uit, zo van; wij staan op Pinkpop… Hele gig geheel gezien ook in een niet geheel gevulde tent. Daarna terug naar het hoofdveld, alvast langs Front of House gaan zitten bij Noordpodium. Op een afstandje stond Maan te krijsen op het hoofdpodium. Niet echt mijn ding zo. Zat met name te wachten op de hardcore punkrock van Turnstile…

Voor Turnstile de eerste EU gig sinds de lockdowns en ook veel cancels deze tour, maar Pinkpop stond nog overeind. Overigens opvallend, dat sinds het affiche voor Pinkpop 2022 compleet was er 0,0 afzeggingen waren, zelfs niet last minute. (kleine side note, dat Dog Eat Dog backstage rond liep, wellicht als backup) Ook Turnstile crew stond gewoon klaar met de soundcheck. Zo kwam Trunstile ook op, in eerste instantie met een niet geheel open gezette microfoon. Maar dat daarna draaide het in positieve zin geheel bij. Ware punkrock, als je na Navarone nog niet wakker was, nou dan was dit een goeie ear opener. Zeker een plek voor de top10 voor mij.

Vervolgens wel door naar het hoofdpodium, waar Ziggy een ode ging brengen aan zijn vader Bob Marley. Onder genot van een bakje friet met een bezuinigde klodder mayo. Was het ook niet minder toepasselijk om op de plek waar ik stond een geur in mijn neus opving die die beleving van de Marley reggae net iets meer onderstreepte, wink wink… Maar goed, heerlijke reggae op Pinkpop, daar is nooit iemand slechter van geworden. Al zeker niet als het een ode is aan Bob door zijn zoon. Tja, paste perfect, prima voor Pinkpop.

Bekijk bijlage 2007

Vervolgens wel de laatste keer deze Pinkpop naar het Noord gedeelte. Aangekomen bij de tent was inmiddels de zoon van Bono gestart. Inhaler klonk daardoor iets meer als dat wannabe U2 Brits popbandje, dan de andere dozijn wannabe U2 Britse popbandjes. Deze dag leende zich ook goed om in het gras te zitten en de muziek te luisteren, ook zeker met de schermen zoals die langs de tent stonden werkte dat om de tent heen perfect in deze terrein opzet. Inhaler ook best een stel jongens die nog wel flink wat jaren mee gaan, prima bandje verder. Om vervolgens na het spotten, achter op het Noord terrein, het Limburgse eettentje. Te zien dat daar een bord Limburgs Zoervleisj met verse friet voor 4 munten een goed idee was. Een heel goed idee zelfs kan ik herhalen. Het is dat ik enkel de optredende acts verzamel in de Pinkpop top 10, want anders had dit Zoervleisj in de top10 gestaan.

Bekijk bijlage 2008

Weer langzaam terug naar het hoofdpodium, waarna ik aan de oostzijde van het terrein kon blijven rest van de dag. De Staat inmiddels begonnen. Ach, ik kan er niet veel meer over zeggen. Wel aardig, maar ik ben De Staat een beetje moe. Kan eigenlijk alleen nog meedeinen op Peptalk van ze. Beetje jammer, maar goed dat is mijn persoonlijke afwijking. Was duidelijk te zien dat de rest van de crowd het wel goed kon waarderen nog. Tijdens het meest grijsgedraaide nummer van De Staat was ik inmiddels aan de rechterzijde van IBA podium op het plein aan gekomen bij de kraampjes en toiletten daar. Vandaag een beduidend rustiger hoekje dan de 2 dagen hier voor. Heerlijk om heel even hier een momentje van rust te kunnen nemen. Om daarna even bij Dermot Kennedy te kijken op IBA stage. Met ondertussen de plannen maken hoe om te gaan met Volbeat. Is het plan eerst Chic legende Nile Rodgers zien, of is het plan om goed bij Volbeat te staan. Is het plan zelfs binnen de security ring te staan, Golden Circle bij Volbeat. Wat vraagt om afstemming van toiletbezoek, afstemming drankje halen, missen Nile Rodgers en afstemming klaar staan voor de poortjes van de security ring om tijdig binnen te zijn voor ze op slot gaan. Tja, dat laatste dus, we gaan voor Golden Circle bij Volbeat! Dus daardoor wel buiten omlangs de poortjes kunnen genieten van Dermot Kennedy, die zijn pop-kunsten liet horen. Ach het was niet eens vervelend en nog best oke ook. Wel 20:15 zorgen met een vers Brand pilsje klaar te staan en inmiddels aan te sluiten bij de mensen die al aansloten voor de poortjes.

Bekijk bijlage 2009

Gingen de poortjes zelfs 10 minuten voor her einde van Dermot Kennedy alvast open. Dat was al voldoende voor ons om het voorvak in te komen. Vervolgens wachten, met op de verre achtergrond de tonen van Nile Rodgers. Opvallend was dat de poortjes ook al weer snel op slot gingen, met nog mensen voor de poortjes. Ik dacht, nou, die komen er tegen de start van Volbeat nog wel er bij. Maar dat gebeurde dat gehele uur niet. Jeetje, wat een ontlading als Volbeat eindelijk Devils Bleeding Crown inzet. Ik vond Volbeat strak spelen, Poulsen redelijk bij stem zo op de laatste speeldag van de EU tour. Energie werd goed ontvangen om me heen en ik had het idee verder naar achter op het veld ook. Vooral Lola Montez, Sad Man’s Tongue, Shotgun Blues, Black Rose, For Evigt werden heel goed ontvangen, leek me. Wat mij betreft mijn headliner van het weekend en achteraf ook zeker waar gemaakt. Heerlijk!

Bekijk bijlage 2005

Nou, dan blijft eigenlijk alleen maar over de laatste munten aan de laatste pinten te besteden, frikandel en kroketje. Met Imagine Dragons, die hun Q-music setlist uit de kast hadden gehaald en het kinderfeestje waren begonnen. Het was vermakelijk, maar niet iets waar ik heel erg van onder de indruk ben zo. Maar goed, blijven hangen tot het eind, dan maken we de Pinkpop experience ook helemaal vol op het festivalterrein tot de laatste noot. Moe en ook voldaan het festivalterrein te verlaten en de fiets op te zoeken na All You Need Is Love en eindelijk weer het afsluitende vuurwerk. Het was een warm zonnig Pinkpop, met mooie nieuwe herinneringen, lange rijen voor water, een terrein inrichting dat wellicht nog een evaluatie nodig heeft, gelukkig niet geheel zonder Jan en gelukkig zonder afzeggingen! Al met al, dik geslaagd weekend!!!

Mijn Pinkpop 2022 Top 10
1 , VOLBEAT
2 , Nightwish
3 , Son Mieux
4 , Maneskin
5 , Frank Carter & The Rattlesnakes
6 , Metallica
7 , Pearl Jam
8 , Turnstile
9 , Crowded House
10 , Ziggy Marley

Dat is het enigste wat ik gemist heb, de frites zoervleisj . wordt in 2023 ingehaald!!.
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

Nencke

Playlistbediener
19 jun 2022
5
0
Heeft iemand toevallig Sanatarium van Metallica gefilmd? Ik ben op zoek naar dit! Vooral filmpjes aan de linkerkant van het podium zijn heel welkom.
Ik ben je eeuwig dankbaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken