Helemaal vergeten, mijn rapportcijfers van de bands/acts welke ik heb meegekregen.
Zo enkele dagen na het festival heb ik wat tijd gehad om te "verwerken" en een beter beeld te hebben van alles. Dag na het festival uitbrakken, tweede dag na het festival depri omdat het weer voorbij is, dag 3 begint het nagenieten.
Vrijdag
Grandson 10
Dit had voor mij alles. Al maanden geleden Grandson in mijn "must see @ Pinkpop playlist", dus heeeuul erg vaak geluisterd en me er zo enorm op verheugd. lekker vooraan gestaan, gesprongen, gedanst en een traantje gelaten. Geluksmomentjes.
Verdient een plekje op Noord de volgende keer!
Nothing but Thieves 9,5
Net geen 10, waarom? Geen idee eigenlijk. Bij eerdere optredens op Pinkpop heb ik ze gemist, dus nu moest het ervan komen. Dat stelde absoluut niet teleur. Starten met Futureproof! Geweldig dikke plaat is dat. Prima set, wederom geluksmomentje.
Smash into Pieces 8,5
Heerlijke rock, band die er flink zin in had, een zanger die naar mijn idee goed meekan met David Draiman van Disturbed. Hun nummers deden me tijdens de voorbereiding denken aan Nickelback (waar ze zelf ook naar hinten), maar live was het een stuk steviger, vond ik.
Metallica 8,5
Dik in orde, terwijl ik wist dat het 2014 niet kon evenaren, want episch, is het me prima bevallen. Merkt wel dat ze wat ouder worden, maar nog steeds een dikke show kunnen neerzetten. De lasers tijdens Master of puppets maakte het af.
My baby 7
Lekkere opener op mainstage. Wellicht omdat het meer door het gevoel van "yes, we zijn weer los na een naar paar stilte" kwam, maar ik vond het een aardig goed.
Floor Janssen 7
Ik heb er niet zo veel mee. Tuurlijk, ze heeft een dijk van een stem en een heerlijke uitstraling. Maar de frozen soundtrack trok ik niet zo. Verder wel een goed optreden, ze genoot er zelf ook zochtbaar van.
Twenty One Pilots 6
Middenstuk erg saai, naar mijn idee onnodige medley met als dieptepunt ons volkslied. Naar het einde toe werd het weer een stuk beter, dus net een voldoende.
Zaterdag
Ronnie Flex 4
Persoonlijke mening uiteraard, vond er geen bilnaad aan. Het was me te warm om naar Ramkot te lopen. Na 10 minuten op het veld moest ik schaduw zoeken. Eerst bij de bar, om nog iets van Ronnie Flex te zien, maar kan er niet zo goed tegen, de warmte en Ronnie..
Dus naar achteren gelopen en bij de tent gaan zitten, bijkomen en niks doen. De virgin cocktails voor anderhalve munt hebben me gered die dag, lekker fris en veel crushed ijs erin.
Frank Carter & the Rattlesnakes 8
Vanaf de schaduwplek gadegeslagen en geluisterd. Heerlijke band en de tent barstte zowat uit de zeilen. Goed ook om te zien dat niet iedereen door de warmte bevangen was en iedereen het in de tent goed naar zijn zin had.
KennyHoopla 6
Na een mislukte poging om in de zon naar Chef Special te kijken de schaduw bij stage 4 opgezocht, mede omdat daar ook een cocktailbar was
Ook KennyHoopla vanuit de schaduwplek bekeken, het "geschreeuw" van de zanger kon me niet bekoren. Leek ook wel of de vocalen te hard waren en niet lekker "in de mix" vielen. Verder wel muzikaal in orde.
Deftones 7,5
Eindelijk een beetje leven in mijn lijf, dus de schaduw uit en het grote veld op om Deftones te bekijken. 7,5, dus gewoon goed, kan er niet meer if minder van maken.
Maneskin 7,5
Op het veld blijven liggen bij Noord, dus van een afstandje Maneskin gekeken. Had er totaal geen verwachting van, maar viel me alleszins mee. Leuke show, uitbundige band, eigenlijk gewoon goed. Beetje jammer van zijn onderbroekenactie, maar goed..
Royal Blood 9
Hele dikke prima. Speelden superstrak vond ik, klonken geweldig. Leuk dat de enthousiaste gitarist (?) van maneskin nog op de gong mocht meppen.
Pearl Jam 9,5
Wederom een traantje in een geluksmomentje. De stem van Eddie Vedder raakt me telkens weer. Geweldige set wat ze speelden. Alleen Vedder werd naar mijn idee steeds minder verstaambaar naarmate de fles wijn leger werd. Jammer dat er geen encore meer kwam, had stiekem gehoopt op Black en Just Breathe.
Zondag
Joost 10
Wat een waanzinnige kermis was me dat dan zeg. Heerlijk om de hardcorebeats, happy hardcore en al het andere van Joost over het veld te horen knallen. Alle emoties kwamen in sneltreinvaart voorbij. Heb nog nooit zoveel mensen tegelijk traantjes zien wegpinken op pinkpop, waaronder ikzelf.
Turnstile 7
Set begon met de zang te zacht, daarna werd het beter. Beetje Rage against the machine in hun jonge jaren, prima om naar te luisteren. Op een gegeven moment was mijn aandacht een beetje weg, het begon wat eentonig te worden. Gedurende de set hebben we ons wat meer richting zuid podium begeven.
Ziggy Marley 6,5
Leuk om raggae te horen op Pinkpop. Maar ben er altijd snel klaar mee. Steeds hetzelfde oemph taa, oemph tiee, oemph taa, oemph tiee.. Sorry voor de liefhebbers, niet helemaal maai kaaint of spul.
De Staat 7,5
Doen het eigenlijk altijd goed. Ik wilde graag Input Source Select en Who's gonna be te GOAT horen, dus tot halverwege gebleven.
Interpol 7
Vanwege het geluid in de tent wat mijn oren niet verwerkt kregen, jammer genoeg niet optimaal kunnen genieten. Ze speelden echter wel lekker. Na 5 nummers dan ook een beetje teleurgesteld over mijn oren, de tent uitgelopen.
Nile Rodgers & Chic 9
Feest, gewoon feest. De ene hit na de andere werd over het publiek gestrooid, het veld was dan ook 1 grote dansvloer geworden.
Volbeat 10
Wat een heerlijke show was dat! De eerste 3 nummers bij de geluidstoren gestaan, maar toen bedacht ik me dat ik meer plek.nodig had om te springen en spastisch te doen, dus ben de tocht door de mensen gestart terug naar onze "basis", terwijl Lola montez werd ingezet. Vanaf dat moment was ik de controle kwijt en was ik helemaal los.
Mede door het aantal liters Brand bier wat al in mijn mik zat, ben ik hier compleet uit mijn plaat gegaan. Ik vond het ge-wel-dig!
Imagine Dragons 7
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
Heb sommige momenten wel genoten, maar andere momenten dacht ik weer "wat een sjwik".
Tijdens hun optreden vaak geroepen "wat slecht", maar terugdenkend was het eigenlijk helemaal niet slecht.
Show was eigenlijk gewoon goed.
Dus toppers:
Volbeat
Grandson
Pearl Jam
Joost
Nothing but Thieves