Dit valt dus in de praktijk echt heel erg mee. Rock Am Ring werkte met ik geloof 2 euro statiegeld op zo'n bekertje. Kan ook 4 zijn geweest. Ik zag geen enkel bekertje op de grond liggen. Nu was het ook wel kutweer dus ik had een jaszak om mijn lege beker in te verzamelen. Blijft wel gedoe, mee eens. Maar minder gedoe dan wat het ons op de lange termijn kost als we vrolijk door blijven gaan met wat we deden: zoals plastic verspillen, te veel stikstof uitstoten en te veel vlees eten.Hoe wil je dat realiseren? Duizenden mensen gooien bekertjes op de grond, hoe ga je dan realiseren dat een persoon extra moet gaan betalen als meerdere dat doen en die dat niet hoeven? Sowieso, als je eenmaal vooraan bij de mainstage staat voor de headliner en daar niet meer weg wil omdat je anders je plek voorgoed kwijt bent, ga je echt niet even naar een prullenbak lopen of je bekertje netjes inleveren. Of zelfs maar in je handen houden de gehele tijd, omdat je dan veel moeilijker mee kan doen met de menigte en de band
Ik werd hiernaast niet raar aangekeken als ik een keer uitsluitend de bekertjes kwam inleveren. Gewoon zonder gedoe werd er geld bijgeschreven op m'n polsbandje. Ideaal systeem.