Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Hoe wil je dat realiseren? Duizenden mensen gooien bekertjes op de grond, hoe ga je dan realiseren dat een persoon extra moet gaan betalen als meerdere dat doen en die dat niet hoeven? Sowieso, als je eenmaal vooraan bij de mainstage staat voor de headliner en daar niet meer weg wil omdat je anders je plek voorgoed kwijt bent, ga je echt niet even naar een prullenbak lopen of je bekertje netjes inleveren. Of zelfs maar in je handen houden de gehele tijd, omdat je dan veel moeilijker mee kan doen met de menigte en de band
Dit valt dus in de praktijk echt heel erg mee. Rock Am Ring werkte met ik geloof 2 euro statiegeld op zo'n bekertje. Kan ook 4 zijn geweest. Ik zag geen enkel bekertje op de grond liggen. Nu was het ook wel kutweer dus ik had een jaszak om mijn lege beker in te verzamelen. Blijft wel gedoe, mee eens. Maar minder gedoe dan wat het ons op de lange termijn kost als we vrolijk door blijven gaan met wat we deden: zoals plastic verspillen, te veel stikstof uitstoten en te veel vlees eten.

Ik werd hiernaast niet raar aangekeken als ik een keer uitsluitend de bekertjes kwam inleveren. Gewoon zonder gedoe werd er geld bijgeschreven op m'n polsbandje. Ideaal systeem.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
het maakt uit op het schoon achterlaten. Bij een locatie als BKS, zal men niet de bekers in het meer willen vinden, of met een veegwagen over het strand rijden of tussend de bossen door.
Op Megaland rijden ze gewoon achteraf met een veegwagen over het veld en klaar.
( vanuit organisatie gezien bedoel ik bovenstaand)

Dat zal wellicht ook meespelen in het schoon houden van het terrein door de bezoekers. (gerelateerd aan de keuzemogelijkheden die geboden worden aan de bezoekers door de organisatie. inlevermogelijkheden / prullenbakken)

Maar zoals gezegd, Pinkpop (lees MOJO) zal toch beter de opties moeten bekijken hoe om te gaan met de bekers. Aangezien het plastic verhaal hier op ten duur een rol gaat spelen.

( vond overigens beduidend minder prullenbakken op Megaland dit jaar tijdens Pinkpop. Weerhield mij er ook niet van om mijn beker 'gewoon' op de grond te slingeren )

Voorkomen is beter dan genezen. Plus als je het inlevert hoef je niet extra te betalen. Plus je krijgt alleen plastic bekers in de vuilniszakken wat ideaal is voor het recyclen lijkt me.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Hoe wil je dat realiseren? Duizenden mensen gooien bekertjes op de grond, hoe ga je dan realiseren dat een persoon extra moet gaan betalen als meerdere dat doen en die dat niet hoeven? Sowieso, als je eenmaal vooraan bij de mainstage staat voor de headliner en daar niet meer weg wil omdat je anders je plek voorgoed kwijt bent, ga je echt niet even naar een prullenbak lopen of je bekertje netjes inleveren. Of zelfs maar in je handen houden de gehele tijd, omdat je dan veel moeilijker mee kan doen met de menigte en de band
Om mij krijg je een token bij binnenkomst en elke andere keer een halve munt extra betalen als je de oude beker niet inlevert. Zoals op BKS dus (al betaal je daar met pin en is het steeds 1 euro).

Daar kan het ook en bewaar je je bekertje ff tot het einde van de set. Als je dat niet wil hoeft het niet he!? Maar zal een hoop schelen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Pinkpop moet dan sowieso al afstappen van het "verzamel 50 bekertjes voor 1 munt", da's punt 1.

Daarnaast het aantal prullenbakken leek in 2019 toegenomen. Maar in 2022, vond ik het alweer een behoorlijk aantal minder. Kunnen er imo veel meer zijn.
Als ze dan ook nog een 1 munt statiegeld systeem invoeren op bekers, is er uiteraard denk ik niemand die zomaar het bekertje weg gooit.

Natuurlijk is dat allemaal heel simpel.
Eigenlijk is het interessant om te weten waarom ze dat afgelopen editie niet hadden?
Was dat wellicht achter de barren niet haalbaar om te organiseren?
Het is toch aan de bar iets meer gedoe, bestelling aannemen, bekers aannemer en munten aannemen, oude bekers inzamelen en vervolgens nieuwe drankjes aangeven.

Wat ga je als organisatie doen?
Geef je vooraf 1 munt om aan de eerste beker uit te geven, een symbolische 3,20 die in principe wel betaald zal worden ( maar goed, 70.000 x 3,20 = 224.000,-- )
Laat je mensen zelf 1 munt betalen voor een beker, dus eerste drankje is 2 munten en daarna 1 munt inclusief lege beker.
Maar wat doe je als organisatie, geef je sowieso 1 munt terug voor een lege beker (3,20) of geef je voor lege bekers zonder nieuwe inhoud geen munt terug?
Hoe ga je er mee om als om 23:45 a 00:00 ineens bijna 70.000 hun laatste lege beker komen inleveren aan de barren.
Ben je toch alweer 70.000 munten kwijt op de dagsluiting ( 224.000,-- ? )
Ik neem aan dat er wat zaken zijn die voor dit jaar bij de Pinkpop organisatie over tafel zijn gegaan.

Heb het vermoeden dat ze hebben gekozen voor het ouderwetse plastic bekertjes systeem met achter de schoonmaakploeg over het veld.
Kan me voorstellen dat dat overkomt alsof ze er niet veel aandacht aan lijken besteed hebben, maar ik kan me voorstellen dat het bekertjes-verhaal geen makkelijke keuze is voor een organisatie van een evenement van dit formaat?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Natuurlijk is dat allemaal heel simpel.
Eigenlijk is het interessant om te weten waarom ze dat afgelopen editie niet hadden?
Was dat wellicht achter de barren niet haalbaar om te organiseren?
Het is toch aan de bar iets meer gedoe, bestelling aannemen, bekers aannemer en munten aannemen, oude bekers inzamelen en vervolgens nieuwe drankjes aangeven.
Het is 1 handeling meer. Dat is dat het personeel de beker(s) die ze krijgen in een afvalbak/vuilniszak gooit
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
66
31
Pinkpop moet dan sowieso al afstappen van het "verzamel 50 bekertjes voor 1 munt", da's punt 1.

Daarnaast het aantal prullenbakken leek in 2019 toegenomen. Maar in 2022, vond ik het alweer een behoorlijk aantal minder. Kunnen er imo veel meer zijn.
Als ze dan ook nog een 1 munt statiegeld systeem invoeren op bekers, is er uiteraard denk ik niemand die zomaar het bekertje weg gooit.

Natuurlijk is dat allemaal heel simpel.
Eigenlijk is het interessant om te weten waarom ze dat afgelopen editie niet hadden?
Was dat wellicht achter de barren niet haalbaar om te organiseren?
Het is toch aan de bar iets meer gedoe, bestelling aannemen, bekers aannemer en munten aannemen, oude bekers inzamelen en vervolgens nieuwe drankjes aangeven.

Wat ga je als organisatie doen?
Geef je vooraf 1 munt om aan de eerste beker uit te geven, een symbolische 3,20 die in principe wel betaald zal worden ( maar goed, 70.000 x 3,20 = 224.000,-- )
Laat je mensen zelf 1 munt betalen voor een beker, dus eerste drankje is 2 munten en daarna 1 munt inclusief lege beker.
Maar wat doe je als organisatie, geef je sowieso 1 munt terug voor een lege beker (3,20) of geef je voor lege bekers zonder nieuwe inhoud geen munt terug?
Hoe ga je er mee om als om 23:45 a 00:00 ineens bijna 70.000 hun laatste lege beker komen inleveren aan de barren.
Ben je toch alweer 70.000 munten kwijt op de dagsluiting ( 224.000,-- ? )
Ik neem aan dat er wat zaken zijn die voor dit jaar bij de Pinkpop organisatie over tafel zijn gegaan.

Heb het vermoeden dat ze hebben gekozen voor het ouderwetse plastic bekertjes systeem met achter de schoonmaakploeg over het veld.
Kan me voorstellen dat dat overkomt alsof ze er niet veel aandacht aan lijken besteed hebben, maar ik kan me voorstellen dat het bekertjes-verhaal geen makkelijke keuze is voor een organisatie van een evenement van dit formaat?
Waarom zou je als je weer wat te drinken wil halen en je bekertje nog hebt een nieuwe pakken? Dan laat je je toch je huidige weer vullen? Bespaar je meteen op bekertjes, ook al hebben de mensen achter de bars wel even iets meer werk daardoor door een extra colaatje biertje opnieuw in te schenken. Misschien dan de mensen - zeker gezien ze alleen hoeven te vullen en geen extra bekertjes kwijt zijn - het drinken dan van 1 munt naar 0,5 munt laten gaan betreffende frisdrank. Als ik dan toch al met een leeg bekertje bij een bar aankom dan kan ik die net zo goed weer laten vullen. En ik denk dat mensen dan meer geneigd zijn om het op die manier te doen dan alsnog 1 munt of zelfs 2 te moeten betalen, lijkt mij.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Waarom zou je als je weer wat te drinken wil halen en je bekertje nog hebt een nieuwe pakken? Dan laat je je toch je huidige weer vullen? Bespaar je meteen op bekertjes, ook al hebben de mensen achter de bars wel even iets meer werk daardoor door een extra colaatje biertje opnieuw in te schenken. Misschien dan de mensen - zeker gezien ze alleen hoeven te vullen en geen extra bekertjes kwijt zijn - het drinken dan van 1 munt naar 0,5 munt laten gaan betreffende frisdrank. Als ik dan toch al met een leeg bekertje bij een bar aankom dan kan ik die net zo goed weer laten vullen. En ik denk dat mensen dan meer geneigd zijn om het op die manier te doen dan alsnog 1 munt of zelfs 2 te moeten betalen, lijkt mij.
Ik ben niet per se vies van mijn vrienden, maar als je dan voor 12 personen haalt dan weet je nooit welke van wie is en wat en wie waar aan heeft gezeten ;)
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Misschien ipv het 50 bekers voor een munt, een apart muntje met andere kleur per beker. En dan 50 (of ander aantal) munten van die andere geld als 1 munt. Dan kun je sparen over het weekend voor een muntje zonder dat het de moeite kost van 50 bekers meezuilen....
Al is dit wel weer een hoop werk aan de bar...

Beter zou je dit dan doen met digitale pols bandjes waar je normale + speciale muntjes opstaan. En dan een aparaat maken waar je die bekers kunt inleveren na scannen van je pols bandje :)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Waarom zou je als je weer wat te drinken wil halen en je bekertje nog hebt een nieuwe pakken? Dan laat je je toch je huidige weer vullen? Bespaar je meteen op bekertjes, ook al hebben de mensen achter de bars wel even iets meer werk daardoor door een extra colaatje biertje opnieuw in te schenken. Misschien dan de mensen - zeker gezien ze alleen hoeven te vullen en geen extra bekertjes kwijt zijn - het drinken dan van 1 munt naar 0,5 munt laten gaan betreffende frisdrank. Als ik dan toch al met een leeg bekertje bij een bar aankom dan kan ik die net zo goed weer laten vullen. En ik denk dat mensen dan meer geneigd zijn om het op die manier te doen dan alsnog 1 munt of zelfs 2 te moeten betalen, lijkt mij.
Dit heeft te maken met de tijd die het kost om schoon te maken + te tappen. Als je dit op voorhand al inschenkt scheelt het zeeën aan wachttijd.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Dit heeft te maken met de tijd die het kost om schoon te maken + te tappen. Als je dit op voorhand al inschenkt scheelt het zeeën aan wachttijd.
Ik vond dat trouwens bij sommige barren echt bizar, alles werd op bestelling getapt er stond niks klaar.

sowieso was er veel verschil qua bezetting bij barren, na de vrijdag wist ik al precies bij welke bar ik bij welk podium moest gaan staan
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
66
31
Dit heeft te maken met de tijd die het kost om schoon te maken + te tappen. Als je dit op voorhand al inschenkt scheelt het zeeën aan wachttijd.
Misschien ipv het 50 bekers voor een munt, een apart muntje met andere kleur per beker. En dan 50 (of ander aantal) munten van die andere geld als 1 munt. Dan kun je sparen over het weekend voor een muntje zonder dat het de moeite kost van 50 bekers meezuilen....
Al is dit wel weer een hoop werk aan de bar...

Beter zou je dit dan doen met digitale pols bandjes waar je normale + speciale muntjes opstaan. En dan een aparaat maken waar je die bekers kunt inleveren na scannen van je pols bandje :)
Ja, maar je vergeet dat er ook mensen zijn die alleen een dagticket hebben en dus geen polsbandje krijgen. Overigens zal dit evengoed enorm veel werk achter de bar zijn en zal je soms ook langer moeten wachten. Ik denk dat je dan een aparte punten moet inschakelen die zorgen dat je die munten kunt verzamelen, al is steeds dat je maar één beker inlevert en dan meteen een munt krijgt
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
66
31
Ik vond dat trouwens bij sommige barren echt bizar, alles werd op bestelling getapt er stond niks klaar.

sowieso was er veel verschil qua bezetting bij barren, na de vrijdag wist ik al precies bij welke bar ik bij welk podium moest gaan staan
Misschien het bier, maar cola en andere frisdrank stonden vaak wel klaar, tenzij er veel meer mensen iets van frisdrank wilde, wat waarschijnlijk het geval was met dat warme weer en ze misschien daarom pas bier tapten op bestelling. Wat mij was opgevallen dat als er mensen nog na de laatste act iets te drinken wilde halen, dat er dan van een frisdrank nog werd gezegd dat het op was, terwijl er nog in een koelkast iets stond alsof de mensen geen zin meer hadden terwijl bezoekers dorst hadden en dus niks meer nieuws wilden inschenken.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Ja, maar je vergeet dat er ook mensen zijn die alleen een dagticket hebben en dus geen polsbandje krijgen. Overigens zal dit evengoed enorm veel werk achter de bar zijn en zal je soms ook langer moeten wachten. Ik denk dat je dan een aparte punten moet inschakelen die zorgen dat je die munten kunt verzamelen, al is steeds dat je maar één beker inlevert en dan meteen een munt krijgt

van mij mogen ze er best een weekend only festival van maken (6) maar dat is weer wat anders.
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
66
31
van mij mogen ze er best een weekend only festival van maken (6) maar dat is weer wat anders.
Waarom een weekend only? Alleen voor zij die het hele weekend kunnen terwijl er ook mensen zijn die 1 dag al prima vinden? Wat mij betreft blijft het qua indeling zo met dagtickets en weekendtickets. Al mogen er van mij ook tickets voor twee dagen komen dat als de weekend is uitverkocht of je wil toch maar twee dagen gaan dat je zo'n ticket kan krijgen, vooral als bij een uitverkocht weekendticket je moet kiezen tussen twee dagen met beide een band die je dolgraag wil zien
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Gebruikers die dit onderwerp bekijken