The Rolling Stones

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.199
3.024
Edit: en ik blijf het belachelijk vinden dat ticketmaster 12% per ticket(!) er aan servicekosten op gooit. Hier zou een wetgeving voor moeten komen. Servicekosten per transactie lijkt mij veel eerlijker.
Ik weet niet of het in die video van Rick ook langs komt, maar die 12% servicekosten zijn natuurlijk gewoon maar een verhaaltje. Een deel daarvan gaat zelfs rechtstreeks naar de artiesten. Uiteindelijk wilt een band een bepaalde hoeveelheid geld en de promoter moet maar zien dat die aan dat geld geraakt, op welke manier maakt niet echt uit. Iets lagere ticketprijzen + 12% kosten is gewoon makkelijker te verkopen dan nog hogere ticketprijzen zonder extra kosten.

Verder wel eens dat ik ook liever de tweede situatie zou hebben, dat is veel transparenter en moet inderdaad gereguleerd worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.621
11.311
Ik weet niet of het in die video van Rick ook langs komt, maar die 12% servicekosten zijn natuurlijk gewoon maar een verhaaltje. Een deel daarvan gaat zelfs rechtstreeks naar de artiesten. Uiteindelijk wilt een band een bepaalde hoeveelheid geld en de promoter moet maar zien dat die aan dat geld geraakt, op welke manier maakt niet echt uit. Iets lagere ticketprijzen + 12% kosten is gewoon makkelijker te verkopen dan nog hogere ticketprijzen zonder extra kosten.

Verder wel eens dat ik ook liever de tweede situatie zou hebben, dat is veel transparenter en moet inderdaad gereguleerd worden.
Het is nog geen eens 12%, geloof ik. Ja, voor tickets wel, maar ze werken ook met 4 (of 6) en 8 procent voor goedkopere tickets. Dan is die 12 procent echt je reinste oplichting omdat er geen extra service bij komt kijken.
 

moya

Playlistbediener
26 jun 2017
6
1
Kan iemand de link naar de presale delen? Ik heb geen mail gehad... :geek:
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Ik weet niet of het in die video van Rick ook langs komt, maar die 12% servicekosten zijn natuurlijk gewoon maar een verhaaltje. Een deel daarvan gaat zelfs rechtstreeks naar de artiesten. Uiteindelijk wilt een band een bepaalde hoeveelheid geld en de promoter moet maar zien dat die aan dat geld geraakt, op welke manier maakt niet echt uit. Iets lagere ticketprijzen + 12% kosten is gewoon makkelijker te verkopen dan nog hogere ticketprijzen zonder extra kosten.

Verder wel eens dat ik ook liever de tweede situatie zou hebben, dat is veel transparenter en moet inderdaad gereguleerd worden.
Ik zou die video eens kijken, de oplossing is juist niet lagere ticketprijzen, maar juist wat de Stones nu doen. Zelf direct die hogere prijs vragen ipv dat de resellers die prijs kunnen vragen.
Er heeft eerder een artikel gestaan, ik meen in de Financial Time, dat kaarten juist veel te goedkoop zijn, waardoor resellers er enorme bedragen bovenop kunnen gooien, en zij de winst kunnen pakken.

Edit: Kijk ook eens hoeveel kaarten er daadwerkelijk in de vrije verkoop gaan
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Ik zou die video eens kijken, de oplossing is juist niet lagere ticketprijzen, maar juist wat de Stones nu doen. Zelf direct die hogere prijs vragen ipv dat de resellers die prijs kunnen vragen.
Er heeft eerder een artikel gestaan, ik meen in de Financial Time, dat kaarten juist veel te goedkoop zijn, waardoor resellers er enorme bedragen bovenop kunnen gooien, en zij de winst kunnen pakken.

Edit: Kijk ook eens hoeveel kaarten er daadwerkelijk in de vrije verkoop gaan
Als het ze echt om de resellers gaat zijn er tal van andere oplossingen.
Rammstein verkoopt in Duitsland de tickets uitsluitend op naam. Je komt alleen binnen als op het ticket dezelfde naam staat staat als op je ID, deze moet je ook daadwerkelijk tonen.
Dit systeem werkt perfect.
Tevens heeft Eventim een fansale site. Waar de fans hun kaarten kunnen verkopen en de kopers gegarandeerd een echt ticket kopen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.219
Als het ze echt om de resellers gaat zijn er tal van andere oplossingen.
Rammstein verkoopt in Duitsland de tickets uitsluitend op naam. Je komt alleen binnen als op het ticket dezelfde naam staat staat als op je ID, deze moet je ook daadwerkelijk tonen.
Dit systeem werkt perfect.
Tevens heeft Eventim een fansale site. Waar de fans hun kaarten kunnen verkopen en de kopers gegarandeerd een echt ticket kopen.
Eventim doet dat perfect. Het is alleen niet zo handig als ze, zoals bij Ticketmaster, vervolgens niet de optie geven om die tickets te kunnen verkopen. Niets zo vervelend als niet meer kunnen maar je ticket niet kwijt kunnen omdat resale bij die show niet openstaat.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.621
11.311
Ik ben hier nogal matig in, maar wat zijn precies die Lucky Dip-plekken? Word je dan gewoon ergens neergezet?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.219
Lijkt er wel op. Dit Tweetten ze er bij de vorige tour over:

A limited number of tickets will be sold at $29.50 plus service charges. Lucky Dip ticket locations will be throughout the venue, including “Limited View Upper Level”, and “PIT”.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.737
1.899
Alleen weet je niet hoeveel van dit soort tickets ze in de verkoop doen.
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
294
251
Ik ben hier nogal matig in, maar wat zijn precies die Lucky Dip-plekken? Word je dan gewoon ergens neergezet?
Oh doen ze dat toch wel weer? Dat zal voor de meeste mensen hier goed nieuws zijn dan.
Ik en mijn vrouw kwamen er acht jaar geleden doorheen om Lucky Dip kaarten te bemachtigen voor Hunter Valley in Australië, en daar waren we erg blij mee. Die waren omgerekend namelijk "maar" 70 euro pp, terwijl alle andere kaarten fiks aan de prijs waren. Je kunt Lucky Dip kaarten volgens mij alleen via de eigen site van de Stones kopen, in Australië kon dat toen ook alleen met een credit card. Kaarten worden op naam per twee verkocht, en je krijgt pas als je de kaarten afhaalt te horen waar je komt te zitten of staan.
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
650
515
Oh doen ze dat toch wel weer? Dat zal voor de meeste mensen hier goed nieuws zijn dan.
Ik en mijn vrouw kwamen er acht jaar geleden doorheen om Lucky Dip kaarten te bemachtigen voor Hunter Valley in Australië, en daar waren we erg blij mee. Die waren omgerekend namelijk "maar" 70 euro pp, terwijl alle andere kaarten fiks aan de prijs waren. Je kunt Lucky Dip kaarten volgens mij alleen via de eigen site van de Stones kopen, in Australië kon dat toen ook alleen met een credit card. Kaarten worden op naam per twee verkocht, en je krijgt pas als je de kaarten afhaalt te horen waar je komt te zitten of staan.
Het is inderdaad een gokje. 90% van de lucky dip is opvulling in de goedkoopste categorie. En denk er wel over na dat de tickets niet overdraagbaar zijn! Dat is van belang, je moet ze persoonlijk ophalen met jouw eigen identiteitsbewijs en dan lopen ze met je naar het stadion zodat je ze niet kunt doorverkopen. Zo ging het de vorige keer bij het concert in Arnhem althans. Plus het kan zijn dat je beperkt zicht kaarten krijgt. Maar alsnog in de meeste gevallen een goed te nemen gok.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.621
11.311
Zeventig euro zag ik ook, ja. Dat is op zich een nette prijs. 't Is er ook voor Amsterdam, maar die gaat gewoon via Ticketmaster (zag ik op de site van TM staan).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.219
Ik vind 70 euro nog best fors voor een gokje. Voor hetzelfde geld krijg je die restricted view tickets. Zit je straks voor dat bedrag misschien helemaal achterin de ArenA tegen de achterkant van het podium te kijken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken