The Rolling Stones

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.737
1.899
Qua namen weet ik het niet natuurlijk. Gaten als in gaten in de TM-linkjes. Ieder evenement heeft een nummer en dat volgt elkaar vaak op, maar rond bepaalde cijfers worden er opeens iets te veel overgeslagen voordat er weer een ander evenement geladen wordt, dus vandaar. En als je het nog niet snapt, stuur je maar een PM :)
Helemaal helder. Benieuwd wat er nog gaat komen dan...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.737
1.899

Jackflash27

Playlistbediener
4 feb 2017
47
34
Absurde prijzen. En dan weten dat de band vanuit de coulissen ondersteuning krijgt en zelf niet helemaal live meer spelen, omdat het gewoon niet meer gaat. En dat was dan al de laatste keer op TW classic zo.
Ik moet hier wel een beetje om lachen. Ik heb de Stones een keer of 25 live gezien en lees alles wat los en vast zit (boeken, media berichten, etc.) over de Stones. Ik steek een groot deel van mijn vrije tijd in het luisteren naar Stones muziek, lezen van boeken, websites afstruinen, etc. Ik zou er bij wijze van spreken een afstudeerscriptie over kunnen schrijven. Als er 1 band is die NIET ondersteund wordt door back up muziek / muzikanten, zijn het de Stones wel. Heb je al eens goed geluisterd naar live optredens van de afgelopen 15 jaar? Veel mensen horen het niet, maar het barst van de fouten. Keith maakt er soms een potje van, Mick vergeet vaak teksten, het is allemaal niet heel gelikt. Maar dat draagt alleen maar bij aan de charme vind ik. Het massa publiek hoort het helemaal niet als Keith in plaats van Jumping jack flash, Brown sugar instart. De correcties voeren ze zelf uit op het podium. Toch gaat het nog wel eens mis en moeten ze een nummer opnieuw beginnen. Niks mis mee. Als je wil weten hoe het klinkt wanneer een artiest wordt ondersteund (zowel instrumentaal als vocaal), adviseer ik je om eens naar een concert van Ariana Grande te gaan. Dan weet je dat de Stones echt live spelen. Ik ben overigens wel benieuwd hoe je aan deze wijsheid komt. Kun je je bron van deze info prijsgeven?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.237
7.515
Rare move om later nog een goedkopere prijs toe te voegen. Dat doen ze dan enkel vanwege de vele klachten en het feit dat eea het nieuws heeft gehaald denk ik..
Het grappige is nog dat ze een extra vak hebben toegevoegd voor die lagere prijs.
In plaats van dat een vak goedkoper is geworden, hebben ze een vak in de verkoop gedaan dat dus eigenlijk niet eens verkocht had moeten worden omdat de plaatsen waarschijnlijk dusdanig slecht zijn. Waardoor ze dus ook nog extra erop verdienen. En dat dan verkopen als iets goeds, hilarisch dit.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.620
11.309
Het grappige is nog dat ze een extra vak hebben toegevoegd voor die lagere prijs.
In plaats van dat een vak goedkoper is geworden, hebben ze een vak in de verkoop gedaan dat dus eigenlijk niet eens verkocht had moeten worden omdat de plaatsen waarschijnlijk dusdanig slecht zijn. Waardoor ze dus ook nog extra erop verdienen. En dat dan verkopen als iets goeds, hilarisch dit.
Ziet er toch best redelijk uit, op papier dan. Nou ken ik het stadion niet goed, maar als ik die plattegrond zie, heb je best prima zicht.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.737
1.899
Ik heb daar Coldplay gezien enkele jaren terug gezien en echt slechte plekken zijn er niet. Wij hadden toen staanplaatsen. Kan me ergens wel voorstellen dat de zitplaatsen helemaal van boven dan de kaarten zijn die nu voor 90 Euro te koop zijn gezet al weet ik dit niet zeker...
Edit:
Het zijn de plaatsen helemaal aan de zijkant zie ik net. Als de opstelling zo is net als bij Coldplay heb je vanaf daar volgens mij prima zicht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
Ik moet hier wel een beetje om lachen. Ik heb de Stones een keer of 25 live gezien en lees alles wat los en vast zit (boeken, media berichten, etc.) over de Stones. Ik steek een groot deel van mijn vrije tijd in het luisteren naar Stones muziek, lezen van boeken, websites afstruinen, etc. Ik zou er bij wijze van spreken een afstudeerscriptie over kunnen schrijven. Als er 1 band is die NIET ondersteund wordt door back up muziek / muzikanten, zijn het de Stones wel. Heb je al eens goed geluisterd naar live optredens van de afgelopen 15 jaar? Veel mensen horen het niet, maar het barst van de fouten. Keith maakt er soms een potje van, Mick vergeet vaak teksten, het is allemaal niet heel gelikt. Maar dat draagt alleen maar bij aan de charme vind ik. Het massa publiek hoort het helemaal niet als Keith in plaats van Jumping jack flash, Brown sugar instart. De correcties voeren ze zelf uit op het podium. Toch gaat het nog wel eens mis en moeten ze een nummer opnieuw beginnen. Niks mis mee. Als je wil weten hoe het klinkt wanneer een artiest wordt ondersteund (zowel instrumentaal als vocaal), adviseer ik je om eens naar een concert van Ariana Grande te gaan. Dan weet je dat de Stones echt live spelen. Ik ben overigens wel benieuwd hoe je aan deze wijsheid komt. Kun je je bron van deze info prijsgeven?
Bron… ik heb het zelf gezien. En neen, niet vanop het terrein. Maar maakt toch niet zoveel uit? Maak er niet teveel van, ik vind de prijs gewoon absurd. En vraag me echt af hoe ze het gaan brengen deze keer. Ik vond het vorige keer maar zo zo. Had dat even goed met BVb Fleetwood Mac hoor, en dat zijn dan weer persoonlijke helden.

Ze hebben het ook niet echt nodig, de centen, of het is om heel hun entourage en team wat te helpen na Corona.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Een slordige 25 jaar geleden ging ik naar het GWK om gewoon aan de balie een kaartje te kopen voor de Stones op het Malieveld. Niks digitale wachtrij, vrij nemen om voor een computer of 6 te zitten of presale codes voor een E-ticket. Gewoon een met een fysiek kaartje naar buiten lopen, kosten, 88 gulden, omgerekend 40 euro... Wat baal ik dat ik ergens met verhuizen dat kaartje ben kwijtgeraakt, die had echt een centraal plekkie op mijn ticketmuur gekregen maar de herinnering neemt niemand me af, tot aan mijn knieën in de bagger, zeiknat en helemaal gaar ging ik weer met de trein naar huis die avond. Komende zomer sla ik dus over, voor deze prijzen krijgt iemand anders mijn plekkie in de galmbak. Open air had ik het misschien nog overwogen, alleen de dag na Pinkpop.... die timing hadcbeter gekunnen.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Een slordige 25 jaar geleden ging ik naar het GWK om gewoon aan de balie een kaartje te kopen voor de Stones op het Malieveld. Niks digitale wachtrij, vrij nemen om voor een computer of 6 te zitten of presale codes voor een E-ticket. Gewoon een met een fysiek kaartje naar buiten lopen, kosten, 88 gulden, omgerekend 40 euro... Wat baal ik dat ik ergens met verhuizen dat kaartje ben kwijtgeraakt, die had echt een centraal plekkie op mijn ticketmuur gekregen maar de herinnering neemt niemand me af, tot aan mijn knieën in de bagger, zeiknat en helemaal gaar ging ik weer met de trein naar huis die avond. Komende zomer sla ik dus over, voor deze prijzen krijgt iemand anders mijn plekkie in de galmbak. Open air had ik het misschien nog overwogen, alleen de dag na Pinkpop.... die timing hadcbeter gekunnen.
Edit... ik was te snel, de Sones zijn een dag na mijn vakantie... mijn baas ziet me al aankomen? De dag na Pinkpop had ik FFDP gezien in Ahoy, daar twijfel ik nog over...
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
294
251
Op Twitter gaan nu ook de prijzen voor Nederland rond. Niet zo van de pot gerukt als in België, maar nog steeds de helft meer of zelfs het dubbele van wat we tot nu toe in Nederland voor concerten betaald hebben. B8A4A19D-0A1E-40FC-BF0C-80252B1F9F8E.jpeg
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.737
1.899
Net op de belgische radio een kort item over het concert van de Stones in Brussel en dat er heel veel geklaagd is over de absurd hoge prijzen. Hierop schijnt de promotor te hebben laten weten dat het dit was of anders geen concert in Belgie………..
In dit artikel staat mooi verwoord waarom de prijzen zijn zoals ze zijn en komen ook de verschillen aan bod. Goedkoopste ticket in Madrid is bv 50 Euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaydee76

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Voor iedereen die (net als ik) de ticketprijs te hoog is.
Lees het volgende artikel terug, Kim Bloem, promotor en boeker bij Mojo.

‘Dan ga je onderhandelen en kunnen de kosten nog wat naar beneden, of de kaartprijs omhoog. Meestal komt het op dat laatste neer. Agenten blijven maar vragen om hogere ticketprijzen. Ik zeg wel eens: maar dan wordt het meer dan 10 euro duurder dan de vorige keer! Waarop zij zeggen: maar mensen kopen het. En ze hebben bijna altijd gelijk. Als een concert direct uitverkocht is bij de start kaartverkoop, dan zou je bijna kunnen zeggen dat je de kaartjes te goedkoop hebt geprijsd. ’

Kim Bloem is boeker en promotor bij Mojo: ‘Wij staan helemaal onderaan de ladder’

Edit: en ik blijf het belachelijk vinden dat ticketmaster 12% per ticket(!) er aan servicekosten op gooit. Hier zou een wetgeving voor moeten komen. Servicekosten per transactie lijkt mij veel eerlijker.
 

Jackflash27

Playlistbediener
4 feb 2017
47
34
Bron… ik heb het zelf gezien. En neen, niet vanop het terrein. Maar maakt toch niet zoveel uit? Maak er niet teveel van, ik vind de prijs gewoon absurd. En vraag me echt af hoe ze het gaan brengen deze keer. Ik vond het vorige keer maar zo zo. Had dat even goed met BVb Fleetwood Mac hoor, en dat zijn dan weer persoonlijke helden.

Ze hebben het ook niet echt nodig, de centen, of het is om heel hun entourage en team wat te helpen na Corona.
Wat heb je dan precies gezien? Dat er een schaduwband achter het podium staat te spelen? Je beweert iets als ''waar'' en dan zou je dat ook moeten beargumenteren. Ik vind wel dat dat wel degelijk uitmaakt. Als ik zou weten dat muzikanten volledig ondersteund zouden worden door een geluidsopname of schaduwmuzikanten, zet ik thuis wel een CD op.

En het klopt ook gewoon niet. Aantijgingen van het ''niet live spelen'' door de Stones zijn er vaker geweest, maar niemand heeft ze ooit hard kunnen maken. Het bekendste voorbeeld is het artikel in der Spiegel uit 1996. De Stones hebben een rechtszaak tegen het blad aangespannen en met succes. Zie bijvoorbeeld hier https://www.spiegel.de/kultur/rolli...1ac-0002-0001-0000-000009123575?context=issue.

Als je Keith Richards een beetje kent, zou je moeten weten dat dit iets is wat hij verafschuwd. Hij zou liever stoppen dan doorgaan en live muziek 'faken'. Dat de kwaliteit van hun live optredens niet is wat het geweest is, is wat anders. En backup zangers op het podium zijn er wel degelijk en ondersteunen Jagger ook daarbij. Maar meedraaiende tapes achter de coulissen? Dat is gewoon onzin.

Verder begin je nu ook over de prijzen van kaartjes. Ja, die zijn veel te duur en nee, ze hebben het niet nodig. Maar je bent niet verplicht om te gaan.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
mailtje met presale code gekregen, lijkt een algemene code te zijn die iedereen kan gebruiken dus?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
ik zie het al gebeuren dat het gaat uitverkopen nog voor dat de officiële verkoop begint
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken