The Rolling Stones

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
637
500
Ik vind 70 euro nog best fors voor een gokje. Voor hetzelfde geld krijg je die restricted view tickets. Zit je straks voor dat bedrag misschien helemaal achterin de ArenA tegen de achterkant van het podium te kijken.
Dat is inderdaad de gok die je neemt. Met name als de concerten toch uitverkocht raken (en dat lijkt gezien de publiciteit geen hele gekke situatie), is de kans kleiner op goede plaatsen. Echte fans met een dikke portemonnee geven in dat geval graag meer uit voor een vaste plaats. Het is en blijft een gokje…
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.178
2.996
Ik zou die video eens kijken, de oplossing is juist niet lagere ticketprijzen, maar juist wat de Stones nu doen. Zelf direct die hogere prijs vragen ipv dat de resellers die prijs kunnen vragen.
Er heeft eerder een artikel gestaan, ik meen in de Financial Time, dat kaarten juist veel te goedkoop zijn, waardoor resellers er enorme bedragen bovenop kunnen gooien, en zij de winst kunnen pakken.

Edit: Kijk ook eens hoeveel kaarten er daadwerkelijk in de vrije verkoop gaan
Goh, dit klinkt wel enorm als 'ja, laat marktwerking maar zijn vrije gang gaan'. Het idee van 'in principe zouden ze uitverkopen met alle tickets aan €500, dus moeten ze dat maar doen zodat resellers geen winst kunnen maken', vind ik bijzonder schaamteloos tegenover fans. Dan maak je van een concertervaring gewoon iets heel elitair en kunnen heel veel grote fans met minder middelen hun favoriete acts nooit meer zien. Hogere ticketprijzen om resellers tegen te houden is gewoon veranderen welke partij de absurde winsten binnenharkt, maar verandert niets aan die winsten op zich en noem ik dus ook geen oplossing voor de concertganger.

Als je alles gewoon aan normale prijzen verkoopt, gaat er inderdaad wel een deel resellers winst pakken maar een heel groot deel gaat ook gewoon naar fans voor een respectabele prijs. En tegen die resellers kan je, zoals hier al aangehaald, andere oplossingen bedenken zoals officiële doorverkoopkanalen en identiteitscontrole.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en mart1234

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Lucky Dip is geweldig. Ik had twee kaartjes voor Metlife New York voor $50,00 beide. Ik had de mazzel 1e ring naast podium. Kon Jagger zowat aanraken en wat mij opviel dat het geluid meer dan uitstekend was in het stadion.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en jaydee76

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Gelsenkirchen kom ik niet in wachtrij.. Arena alleen golden circle
Je kan nu nog steeds gewoon alle tickets kopen volgens mij, ook staan plaatsen (voor Arena)
Vond het alleen een beetje verwarrend, je moet eerst die code invoeren dan op het plusje drukken voor het aantal, en dan kan je dus pas de plaatsen kiezen die je wilt. Ik kwam eerst ook alleen op golden circle
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
Pffffffff, kwam er ook doorheen maar je kon alleen een package bestellen.

Toch ingetrapt en twee pit kaarten a € 599,00 gekocht maar dan sta je wel pal voor Keith in vak Diamant B.

Nou ja, 11 juni word ik 60 dus mooi verjaardagcadeau.
Ik heb een klein vermoeden dat je op de verkeerde link hebt geklikt.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
Arena is peanuts om doorheen te komen. Kun je nog makkelijk staanplaatsen krijgen.. toch zet ik in op Gelsenkirchen
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
113 euro staanplaats.. wel in achterste gedeelte.. Arena zijn alle staanplaatsen 150
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.406
3.372
Staanplaatsen binnen.
happy birthday GIF
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken