Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.995
3.678
Turnstile had op de Slope gemoeten, maargoed, die willen het liefst voor zo'n groot mogelijk publiek zo te zien.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.152
5.454
Turnstile had op de Slope gemoeten, maargoed, die willen het liefst voor zo'n groot mogelijk publiek zo te zien.
Uiteindelijk kiest de band inderdaad zelf de spot. Maar vrijdag moesten die ook niet nog ergens anders een show gaan spelen zeker?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.969
2.015
Geez, zo zagen op Bazart man, die staan letterlijk rond 16-18 uur op de main. Ga eten. Drink een pintje. Na Lewis Capaldi gaan alle jonge fans daarvan weg en is er plaats genoeg voor zeurpieten zoals jij.
Als je al een zeurpiet bent omwille van QOTSA die men vervangt door een middelmatige band die op elke kermiskoers te zien is...
Om nog maar te zwijgen van de Faith No More vervanger.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

festirock

Support act
1 dec 2015
839
565
?

Maar wel meerdere keren laten vallen dat je Kacey wil, Lianne, Big Thief… terug wil en ze staan er.
Soms is het ook een kunst om te focussen op wat er wel staat. En is dat je ding niet, dan ga je naar een ander festival. Lorde leek me sowieso onmogelijk en volgens mij is er een goede reden dat St Vincent er niet staat. Little Simz zal dan wel volgende editie zijn. Hen kennende.

Er komen nog een 9tal namen bij. Je kan ook zelf zien dat er nog een paar afvallers waren (had bvb weet van Khruangbin) die het programma wat door elkaar hebben geschud. Polo G staat op die spot omwille van het gekende ‘wij willen niet tegelijk spelen met’.

Heb heel vaak mensen zien vragen voor Turnstile en Fever 333. Ook het hoog programmeren van Lous & The Yakuza is niet verwaarloosbaar. Of Stikstof die de Barn openen.

Ben wel niet akkoord hoe de cancel van Qotsa door hem onder de mat wordt gemoffeld. Is er toch teveel te doen rond Homme waardoor ze touren niet het geschikte moment vinden? Maar dat amper benoemen is niet netjes.
Vind k ook. Een werchter dat 100% je zin is dat kan toch niet. Er staat toch heel wat divers. En heel wat namen die aangehaald werden. Is gewoon een sterk weekend. Als het je ding niet is core festival of anderen.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
839
565
Geez, zo zagen op Bazart man, die staan letterlijk rond 16-18 uur op de main. Ga eten. Drink een pintje. Na Lewis Capaldi gaan alle jonge fans daarvan weg en is er plaats genoeg voor zeurpieten zoals jij.
Ja toch liever met een volle maag Metallica kijken ?
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.995
3.678
Maar Jimmy, voor de volledigheid, de Barn afsluiters hebben we rond nu toch?
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
709
631
Als je al een zeurpiet bent omwille van QOTSA die men vervangt door een middelmatige band die op elke kermiskoers te zien is...
Tuurlijk is dat zeurpieten. Ga toch niet naar een mainstream festival als je niet kan omgaan met een main met verschillende genres op dezelfde dag. Net wat RW sterk maakt. Ga dan gewoon naar een Metallica of QOTSA concert, de kans dat je daar moet naar Bazart luisteren is onbestaand.

En ook, wist niet dat QOTSA in de late namiddag ging spelen?

Conclusie: je zeurt.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en festirock

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.995
3.678
Als ik nog aan zondagtickets kan geraken:

Modest Mouse - Big Thief - Kacey Musgraves - Balthazar - Kiwanuka - Snail Mail - Peppers.

Als ik het zo uitschrijf vind ik die dag echt best sterk.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.756
3.696
Tuurlijk is dat zeurpieten. Ga toch niet naar een mainstream festival als je niet kan omgaan met een main met verschillende genres op dezelfde dag. Net wat RW sterk maakt. Ga dan gewoon naar een Metallica of QOTSA concert, de kans dat je daar moet naar Bazart luisteren is onbestaand.

En ook, wist niet dat QOTSA in de late namiddag ging spelen?

Conclusie: je zeurt.
Oneens, een (sub) headliner die al bekend is gemaakt waardoor je allicht een kaart hebt gekocht zo zien wegvallen en er dan niks voor terug krijgen is toch wel vrij zuur
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.392
1.899
Maar QOTSA gaan ze toch wel vervangen, niet? Dat waren headliners.
Staan 7 namen die dag en met Metallica (waarschijnlijk 2h spelend) zie ik het niet meer gebeuren.
Ik denk dat Bazart er die dag niet gestaan zou hebben, qotsa laat cancelt en Bazart een gemakkelijke opvulling die dag is.

Zondag > donderdag > vrijdag > zaterdag vind ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
?

Maar wel meerdere keren laten vallen dat je Kacey wil, Lianne, Big Thief… terug wil en ze staan er.
Klopt! Maar als je die namen, een een Lous/Jorja/Phoebe wil zien, moet je combi gaan. En dan wordt het wel echt duur. Had gehoopt op ook wat van zulke namen bovenaan de lineup.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Staan 7 namen die dag en met Metallica (waarschijnlijk 2h spelend) zie ik het niet meer gebeuren.
Vind dat heel onwerchters eigenlijk. Normal zijn die daar altijd heel keurig in. Zelfs als de deadline veel korter is. Nu was het nog maar januari.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Staan 7 namen die dag en met Metallica (waarschijnlijk 2h spelend) zie ik het niet meer gebeuren.
Ik denk dat Bazart er die dag niet gestaan zou hebben, qotsa laat cancelt en Bazart een gemakkelijke opvulling die dag is.

Zondag > donderdag > vrijdag > zaterdag vind ik.
Dan is het dus echt ronduit stuitend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken