Le Guess Who? 2021

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Wel echt balen dat een naam als Waqwaq Kingdom nu weg is gevallen. En zo vallen er ontzettend veel namen weg, jammer genoeg. Ik wilde zeggen dat we gelukkig Sons of Kemet nog wel kunnen zien, maar ik zie dat dat tegelijk is met Osees, dus dat is nog een lastige keuze. Taqbir staat in ieder geval nog wel op het programma voor morgen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Wat was dit zeg! Bijzonder, maar ook onwerkelijk weekend achter de rug. Veel respect voor de organisatie die vrijdagavond het hele programma om heeft weten te zetten en het binnen alle beperkingen toch door heeft kunnen zetten. En dat na alle onzekerheden waarbinnen ze afgelopen 2 jaar al hebben moeten werken. Al wil je een dag als zaterdag waar alles tegelijk staat geprogrammeerd en je al om 18.00 buiten staat niet nog een keer meemaken...

Het all seated programma gisteren paste niet echt bij de sfeer van dit festival, maar met goed plannen werkte het nog best aardig. In ieder geval overdag. Bij Sons om Kemet sloeg de vlam na 20 minuten al in de pan en stond nagenoeg iedereen zijn stoel te dansen.

Vooral een paar ontstellend mooie optredens gezien. Zeker Arooj Aftap op de donderdag, maar ook Ichiko Aoba, Jessica Moss en Gebroeders Dieleman van Eeckhout. Daarnaast prima optredens van Faust, the Microphones en Vanishing Twin.

LGW?21 was weer een mooie zoektocht naar nieuwe muzikale ervaringen. Maar het was vooral een festival van organisatie, artiesten en publiek die er ondanks alle beperkingen toch iets onvergetelijks wilden maken. Dat is zeker gelukt, maar laten we hopen dat het volgend jaar weer een normale LGW? gaat worden.
 
Laatst bewerkt:

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Bij deze Teun! De early bird-tickets voor 2022 zijn al in de voorverkoop!
Haha thanks! Nu nog even een manier vinden om aan mijn vriendin uit te leggen dat het echt strikt noodzakelijk is dat ik in die week zowel naar Pavement op dinsdag ga, als naar Le Guess Who in het weekend. En oh ja, ik slaap dan vanaf donderdag niet thuis maar pak een Airbnb. Ik heb nog twee weken om dat te verkopen. Ze heeft de waslijst aan andere festivals volgend jaar net een plekje kunnen geven :)
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Daarover gesproken. Zou Pavement een optie zijn voor Le Guess Who? Aan de ene kant zeg ik "nee dat is veel te duur", aan de andere kant is Carré niet enorm groot; staat er niet vermeld dat de show exclusief is voor Nederland; liggen dinsdag 8 november en donderdag 10 november niet ver uit elkaar; en valt het uitverkopen van Pavement in Carré mogelijk mooi samen met de eerste namen voor Le Guess Who?

Het is vergezocht, maar het is een gedachte. Een Stephen Malkmus curatie, met bijbehorende Pavement show, zou ik zeker niet afslaan. Voor de vorm ook alvast suggesties voor onderdelen van zijn curatie:

- Cat Power performs Moon Pix
- The Replacements (reünie) perform Let It Be
- Canshaker Pi (reünie)
- Polar Inertia
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Zeer bijzondere editie zo rond de nieuwe maatregelen. Erg veel hulde voor de flexibiliteit van de organisatie. Erg genoten van o.a. Ichiko Aoba, Pan-American, Arushi Jain, University Challenged, Blak Saagan, Lucinda Chua en Irreversible Entanglements. En lekker gedanst bij Patricia Kokett, dat ga ik weer missen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ha! Ruim anderhalf jaar heb ik dit forum niet meer bezocht, maar in mijn zoektocht naar andere LGW-ervaringen op internet kom ik hier toch weer terecht ;).

Het kaartje had ik al lang in de pocket, zo'n beetje sinds afgelopen voorjaar. Maar de realiteit waar we tegenwoordig in leven (en blijven leven tot er een vaccinatieplicht komt) maakt dat je eigenlijk niet veel verder dan een week vooruit kunt kijken of je krijgt de volgende lockdown op je dak. Dus eigenlijk voelde ik vanaf 1 november pas een beetje de hoop dat Le Guess Who? toch echt door zou gaan in 2021.

Hoe onwerkelijk was het dan ook om er te staan op 11 november in de zaal voor een van mijn favoriete artiesten, Phil Elverum die gelukkig in zijn eentje niet kan re-uniten, maar gewoon de naam The Microphones uit de kast kan toveren indien nodig. En wat een fantastische show was het, voor het eerst weer eentje in 2 jaar tijd. Al voelt het nog steeds onwerkelijk.

Zeker met de maatregelen die het festival op de vrijdag ineens te verduren kreeg voelt het nog steeds onwerkelijk dat die show 'gewoon' is doorgegaan. En wat een doorzettingsvermogen dat LGW toch het programma van de zaterdag en zondag nog heeft kunnen laten doorgaan. Veel respect voor de manier waarop ze dit jaar het festival hebben kunnen organiseren.

Goed om te zien dat er hier nog meer van het weekend hebben genoten en dat het festival voor het eerst ooit (door de 75% capaciteit weliswaar) volledig uitverkocht is geweest!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken