Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
De Rolling Stones hebben nieuwe data voor hun US tour. Het is redelijk makkelijk om kaartjes te scoren maar een vlucht naar de VS maakt het onbetaalbaar. Bovendien is de VS niet zo coulant met de Covid-regels dus ga geen risico lopen dat je niet binnekomt ook al ben ik twee keer gevaccineerd met Pfizer.

Het zou zo maar kunnen dat ze in september de laatste concerten voor Europa aankondigen. Een mooi afscheid op Pinkpop zou niet misstaan. Ze bestaan dan precies 60 jaar en drummer Watts is dan slechts 81......

Verwacht overigens laatste concert in Hyde Park of Wembley London volgend jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
De Rolling Stones hebben nieuwe data voor hun US tour. Het is redelijk makkelijk om kaartjes te scoren maar een vlucht naar de VS maakt het onbetaalbaar. Bovendien is de VS niet zo coulant met de Covid-regels dus ga geen risico lopen dat je niet binnekomt ook al ben ik twee keer gevaccineerd met Pfizer.

Het zou zo maar kunnen dat ze in september de laatste concerten voor Europa aankondigen. Een mooi afscheid op Pinkpop zou niet misstaan. Ze bestaan dan precies 60 jaar en drummer Watts is dan slechts 81......

Verwacht overigens laatste concert in Hyde Park of Wembley London volgend jaar.
De Stones heb ik nu 3x gezien op Megaland in 1995 en 1999 / losse optredens en 2014 / Pinkpop. Een vierde keer zou zeer welkom zijn maar ja het is maar afwachtten wat het tourschema 2022 gaat brengen voor Europa. En hopen dat niemand van de heren voortijds omvalt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
De Rolling Stones hebben nieuwe data voor hun US tour. Het is redelijk makkelijk om kaartjes te scoren maar een vlucht naar de VS maakt het onbetaalbaar. Bovendien is de VS niet zo coulant met de Covid-regels dus ga geen risico lopen dat je niet binnekomt ook al ben ik twee keer gevaccineerd met Pfizer.

Het zou zo maar kunnen dat ze in september de laatste concerten voor Europa aankondigen. Een mooi afscheid op Pinkpop zou niet misstaan. Ze bestaan dan precies 60 jaar en drummer Watts is dan slechts 81......

Verwacht overigens laatste concert in Hyde Park of Wembley London volgend jaar.
het gerucht gaat... zomer 2022

gerucht gaat grote 2022 eu tour ivm 60 jarig jubileum. ondergebracht via grote organisatoren, met sprake van gage's rond 5mlj.
Reken dus op grote venue's...

ik heb persoonlijk niet het idee dat Pinkpop in de race is deze keer. 2017 was ArenA en GelreDome aan de beurt, 2014 Pinkpop. Goffertpark dateert al weer uit 2007...
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Pinkpop kan toch een los optreden regelen, ze hebben hiervoor toch een vergunning. Alleen weet ik niet of ze een royale gevulde oorlogskas hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Pinkpop kan toch een los optreden regelen, ze hebben hiervoor toch een vergunning. Alleen weet ik niet of ze een royale gevulde oorlogskas hebben.
dat is overigens best een punt hoor....

moet veel meer uit Megaland getrokken worden dan ze nu doen, het is eigendom Buro Pinkpop / Limburg Festivals en er is mogelijkheden in de vergunning.

eigenlijk is het vreemd dat ze dat niet doen. je zou zelfs zeggen, met het overweldigende aanbod in 2022 zou er toch een ultieme kans zijn voor losse gigs op Megaland. Naast Pinkpop en naast de concerten in ArenA, GelreDome, Goffertpark, Malieveld, Stadspark Groningen etc... Wat leven we wat dat betreft in een goed land qua concerten hoor!
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Qua terugverdienmodel kan het alleen maar in de ArenA.

Vip kaarten die tegen de € 800,00 moeten kosten of in de Pit a € 500,00.

Glastonbury is ook een sterk gerucht dus waarom Pinkpop niet met een grote sponsor die zich eenmalig aanbiedt.

Opvallend is dat kaarten voor Guns and Roses in Metlife Stadium New York op 5augustus tegen dumpprijzen worden aangeboden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Glastonbury is ook een sterk gerucht dus waarom Pinkpop niet met een grote sponsor die zich eenmalig aanbiedt.
ik heb vermoeden dat Glastonbury met de 2020 lineup gaat terugkomen, maar dat is slechts een vermoeden...

Waarmee ik me realiseer, dat ik waarschijnlijk met die uitspraak McCartney ook de lucht in slinger voor 2022.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Ik vraag me af of McCartney nog terug keert op het podium. Hij was zelf niet zo positief over zijn laatste optredens voor de pandemie en dat had hem blijkbaar aan het denken gezet.
Al hoop ik zelf dat hij nog 1 tour doet...
Hij wordt trouwens dit jaar 80 als ik mij niet vergis...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik zou toch Stromae een kans geven als ik jou was. Een van de beste optredens, die ik in 20 jaar Werchter heb gezien.
sorry, maar ik ben er niet zo van... dus laat zo'n optreden dan ook aan me voorbij gaan.

zou het wel een logische naam voor de festivals vinden hoor, lijkt me prima comeback voor Stromae
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
nou...

vrijdag 16:00 geweest en ook in het zuiden zijn de schoolvakanties gestart.
het lijkt me echt sterk als er nog nieuws gaat komen in de aankomende 5 a 6 weken, of er moet een (per ongeluk) zelfbevestiging tussen zitten.

ik denk nu dat we een grote worp namen krijgen in september, misschien zelfs grootste deel affiche voor start verkoop
aan 1 kant beetje jammer dat er niet geregeld een nieuwtje kwam, maar misschien wel net zo spannend om op een worp te wachten.
al helemaal de derde headliner... uiteraard!!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.180
2.100
nou...

vrijdag 16:00 geweest en ook in het zuiden zijn de schoolvakanties gestart.
het lijkt me echt sterk als er nog nieuws gaat komen in de aankomende 5 a 6 weken, of er moet een (per ongeluk) zelfbevestiging tussen zitten.

ik denk nu dat we een grote worp namen krijgen in september, misschien zelfs grootste deel affiche voor start verkoop
aan 1 kant beetje jammer dat er niet geregeld een nieuwtje kwam, maar misschien wel net zo spannend om op een worp te wachten.
al helemaal de derde headliner... uiteraard!!
Geduld Dennis!
Er zijn ook jaren geweest dat je op zo'n legendarische persconferentie in maart moest wachten...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Geduld Dennis!
Er zijn ook jaren geweest dat je op zo'n legendarische persconferentie in maart moest wachten...
Dat klopt ja...

Maart kan het me inmiddels niet meer voorstellen. Alhoewel ik de nostalgie van de perspresentatie in Paradiso mis. Was het bekendmaken van het affiche in maart wel al behoorlijk laat hoor en uit de tijd. Met een heel late verkoop start.

Ben al blij dat ze dat laatste jaren al naar oktober/november hadden getrokken...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
De band Focus bestaat 50 jaar.

ze gaan hiermee op tour, vooralsnog wat data staan vanaf oktober tm april 2022.
Benieuwd of Thijs van Leer en co, de "Focus 50! Tour" naar Pinkpop brengen, we moeten voor deze Pinkpop-Classic terug zoeken tot de tijd van Geleen in 1971 en 1972.

Een plek op Pinkpop 2022 lijkt me niet onverdiend....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Ik zou die lui de volgende editie laten openen. Toch mooi, na een paar festivalloze zomers met deze band PP te openen..
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Zou een fantastische opener zijn in de tent!
Tent?

...the most successful and the most appreciated of all the Dutch pop-rock exports....

veel kleinere zaaltjes in NL inderdaad, maar treden nog veel internationaal op ook.
Ik denk dat openen mainstage (wat niet gek is voor een NL act dat in NL de kleine zaaltjes aandoet) geen gekke gedachte is. Of misschien tweede op Noord/IBA.
Ik denk ook dat die spots passend zijn bij de status van Focus historische gezien, met dan ook nog dat een 50est, in 2022 ook 50 jaar na hun Geleen gigs is. Hier is wel wat speciaals rond te maken voor zo'n Pinkpop gig, lijkt me.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken