Nah, met mainstage overschiet je een beetje Dennis. Zelfs Golden Earring werd op Noord gezet en die zijn vele vele malen bekender bij het grote publiek. Merendeel zal niet verder komen dan Hocus Pocus als ze die al kennen. Persoonlijk ben ik met je eens dat de status van de band + de binding met Pinkpop zo'n plek wel rechtvaardigt, maar het gaat niet gebeuren. Openen in de tent is toch een schitterende plek voor ze? De muziek komt daar ook gewoon beter tot zijn recht.
nou, het is ook een beetje afhankelijk van de productie die ze er van kunnen maken op Pinkpop.
Kijk, wat ik bedoel als ze zich richten op simpel nummes spelen, dan is de tent ideaal, zoals ze in een zaaltje zouden spelen.
Als ze er visuals bij doen, is de tent meer dan ideaal.
Maar, stel ze zouden de gig op Pinkpop opleuken met gastartiesten en met meer media exposure, denk ik al snel aan Noord/IBA.
Stel, MOJO kan fixen dat er een orkest bij komt (al is het maar voor 1 a 2 nummers, voor Hocus Pocus of Sylvia), dan heb je al snel mainstage nodig.
Dat is ook waar ik de potentie in zie van Focus op Pinkpop, met gastartiesten en eventueel een orkest.
Qua bekendheid bij groot NL publiek, denk ik dan meer aan een vergelijking met Herbert Gronemeyer. Die stond ook op Noord, wat overigens een subliem optreden was in 2012 en toen heel goed uitpakte.
Los hiervan, vraag me af of Thijs van Leer uberhaupt trek heeft in spelen op Pinkpop?